Telialla huijataan

Pettynytasiakas

Myyjät puhuvat mitä sylki suuhun tuo ja jättävät kertomatta oleellisia asioita. Asiakaspalvelussa ei kanneta vastuuta myyjien mokailuista. Tyhmä asiakas saa maksaa kun meni halpaan. Välttäkää ottamasta tätä liittymää!

126

20484

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kummaa.touhua

      Nämä, jotka kaupittelevat liittymiä näissä markettien yhteydessä olevissa kioskeissa, väittävät, että asiakaspalvelussa ei tiedetä asioista ja että vain heillä on uusimmat hintatiedot.

      • huippua

        Nummelan Citymarketin Telia pisteen valehtelevat pojat sai minut huijattua ostamaan liittymän, jonka lupasivat käytön olevan samanhintaista Baltian maissa. Kysyin erikseen voinko laittaa sen Virossa olevaan reitittimeen ilman lisämaksua......se oli täysin valetta, laskua tulee ja heti kerralla. Kun on ostanut tuotteen pojan klopeilta ja uskoo kaiken siihen lisäksi ei ole mitään vaihto tai palautus aikaa. Puhelimen kautta 2 viikkoa. Varokaa huijareita. Isot päälliköt pistää rahat taskuun huijatut rahat. Valheella on yleensä lyhyet jäljet


    • Pettynytasiakas

      Miten saada valehdellut ja oleellisia asioita kertomatta jättänyt myyjä edesvastuuseen? Telia ei ainakaan vastuuta kanna. Asiakaspalvelussa vain kirjaimellisesti vittuillaan kun asiakasta on saatu höynäytettyä.

      • Raijsj

        Juu. Kaksi liittymää päällekkäin. Viisitoista puhelukertaa ja homma oikastiin. Ei hyvää v... päivää!!!


    • kokemuksestavaan

      Minua myös yritettiin kuse..aa. 3.5.17 klo 12.29 tuli soitto Telian numerosta 0207101409. Haluttiin päivittää liittymiäni. Hän lupasi paremman netin, myös ulkomaan käyttöön jne.
      Ohimennen mainitsi huawein 7 tabletista, joka tulisi "kaupan päälle"vain parin euron lisämaksulla nykyiseen laskuuni verrattuna. Todellisuudessa kyse olisi ollut 16,90e/kk liittymästä 36kk kytkyllä ja 99e tabletista. Kiristystä!!
      Kerroin että en tarvi tabletteja enempää (2 kaapissa). Hän kertoi, että en saa päivitettyä liittymiä noin edullisesti, jos en ota lähes ilmaista tablettia. Suostuin kauppaan luullen, että kokonaiskulut ei nouse. Ei kirjallista vahvistusta, ei tekstiviestiä jne. sim-kortti postissa!! Sitten hälytyskellot soi kun tuli paketti-ilmoitus postiiin.
      Soitin Telian asiakaspalveluun (jono yli 20min.) ja ihmettelin, mitä olen ostanut? Liittymät tarkistettiin..ok. Sitten se tablettikauppa. Se oli ihan turhaa pakkomyyntiä vedoten edulliseen kokonaishintaan vanhojen liittymien osalta. Asiakaspalvelusta kerrottiin, että niillä ei ole mitään tekemistä keskenään. Sain onneksi peruttua kaupan. Liittymät kyllä päivitettiin toimiviksi. ÄLÄ TILAA MITÄÄN PUHELIMITSE, SIELLÄ VALEHDELLAAN EIKÄ KUKAAN OTA VASTUUTA!!!!!!!!!

      • hurmamies

        Tuo laitekytky koskee muitakin operaattoreita, että saat liittymän edullisemmin kun maksat kolme vuotta esim. reitintä5e kuukaudessa. Näin tein itsekkin, että maksoin mobiilireitintä 36kk X 5e ja sain superhyperliittymän puoleenhintaan.... no, kun liittymä oli lusittu, niin sen hinta nousi 30e ja se siitä sitten.... Kyllä ne katso sen edullisen hinnnan jostain ottaa... ja reitittimen arvo sitten ei ole kuitenkaan edes puolta aiitä sopimuksen arvosta... tai sitten se nopea liittymä maksaa vaan niin julmetun liikaa.


      • Anonyymi
        hurmamies kirjoitti:

        Tuo laitekytky koskee muitakin operaattoreita, että saat liittymän edullisemmin kun maksat kolme vuotta esim. reitintä5e kuukaudessa. Näin tein itsekkin, että maksoin mobiilireitintä 36kk X 5e ja sain superhyperliittymän puoleenhintaan.... no, kun liittymä oli lusittu, niin sen hinta nousi 30e ja se siitä sitten.... Kyllä ne katso sen edullisen hinnnan jostain ottaa... ja reitittimen arvo sitten ei ole kuitenkaan edes puolta aiitä sopimuksen arvosta... tai sitten se nopea liittymä maksaa vaan niin julmetun liikaa.

        Mitä ihmeen PAKKOMYYNTIÄ? Senkun poistut myymälästä/pistät luurin kiinni. That's it.


    • Seuraillaan

      Kyllä soneralla ja nyt telialla yritetään huijata ainakin iäkkäämpiä asiakkaita.Tarkistin 06.05.2017 telialla ns.omat sivut mitä maksuja laskulle on kirjattu.Yllätys,yllätys laskuun on tulossa puh.ulkomaille,n:o 448000465064 kesto 00:10:03 hinta 5,56e. Yritin soittaa tuohon numeroon ,tytön ääni ilmoitti n:o EI KÄYTÖSSÄ.Epäilyttää että tämä on telian tekaisema huijaus.Seuraavasta laskusta vähennän tuon summan.Soneran aikan kohdalleni osunut huijauslaskutus kesti n.7kk.So-nera vei laskuissa huijauksesta aiheutaneet vähentämäni maksut perintätoimistolle.Minä valitin huijauksesta aiheutuvista maksuista KULUTTAJARIITALAUTAKUNTAAN.Parin viikon kulutta sonera ilmoitti peruvansa nämä perinnässä olevat maksut.

      • yksinkertaisia.huijataan

        Kyllä on tyhmä jos umpimähkään soittaa ulkolaiseen numeroon. Kulujahan siitä syntyy. Telialla ei ole tuon huijauksen kanssa mitään tekemistä.


      • järkihoi

        Te iäkkäät asiakkaat olette helvetin rasittavia kun ette ymmärrä mistään mitään ja kaikki teidän omat mokailunne sysäätte operaattorin syyksi. Älkää soittako tuntemattomiin, varsinkaan ulkomaisiin numeroihin! Ei ole operaattorin vika jos tyhmyyksissänne soittelette maksulliseen numeroon. En ole minkään operaattorin leivissä mutta olen kuullut niin uskomattomia juttuja ystävältäni, joka työskentelee eräälle operaattorille, etten voi kuin ihmetellä ihmisten tyhmyyttä.


      • Anonyymi
        järkihoi kirjoitti:

        Te iäkkäät asiakkaat olette helvetin rasittavia kun ette ymmärrä mistään mitään ja kaikki teidän omat mokailunne sysäätte operaattorin syyksi. Älkää soittako tuntemattomiin, varsinkaan ulkomaisiin numeroihin! Ei ole operaattorin vika jos tyhmyyksissänne soittelette maksulliseen numeroon. En ole minkään operaattorin leivissä mutta olen kuullut niin uskomattomia juttuja ystävältäni, joka työskentelee eräälle operaattorille, etten voi kuin ihmetellä ihmisten tyhmyyttä.

        Kylläpä kirjoitat loukkaavasti iäkkaista asiakkaista. ”Olisi vihapuhetta” .Kyllä nuoriakin huijataan.
        Jos iäkkäät asiakkaat on myyjälle hankalia kannattaa vaihtaa ammattia.


      • Anonyymi
        järkihoi kirjoitti:

        Te iäkkäät asiakkaat olette helvetin rasittavia kun ette ymmärrä mistään mitään ja kaikki teidän omat mokailunne sysäätte operaattorin syyksi. Älkää soittako tuntemattomiin, varsinkaan ulkomaisiin numeroihin! Ei ole operaattorin vika jos tyhmyyksissänne soittelette maksulliseen numeroon. En ole minkään operaattorin leivissä mutta olen kuullut niin uskomattomia juttuja ystävältäni, joka työskentelee eräälle operaattorille, etten voi kuin ihmetellä ihmisten tyhmyyttä.

        Olet oikeassa. Olen itse kohtuu iäkäs eikä minua ole koskaan huijattu millään operaattorilla. Ei digiteknikka mitään rakettitiedettä ole mutta kun ei 60- luvullakaan tarvittu.... Täällä mekastaa joukko öykkäreitä joilla ei ole mitään käytöstapoja. Ottakaa selvää asioista älkääkä kaatako tietämättömyyttänne asiakaspalvelijan niskaan.


    • hurmamies

      Itsellä on siirto menossa pois Teliasta. Syy järjettömät muutokset Telian paketeissa. Tiedonsiirron mennessä tappiin telia alkaa vetää 1e/pv siitä, että data on laskutuskauden loppuun saakka samannopuksinen kuin sopimuksessa. Tämä tarkoittaa normaalillä järjellä, että jos liittymä on normaalihinnassa 18-22e, niin se on sitten paketin ylimennessä melkee 40e.. eihän kukaa periaatteessa dataa päivässä nakita.
      Se mikä minulla oli Teliasa oli muuten ihan ok! 600 minuutia ja 600 viestä ja periaatteessa se 5GT dataa olis riittänyt... 17,90e menetteli ihan hyvin.

      Toinen asia oli tabletin liittymä jota olis pitänyt 12,90e sijaan alkaa maksamaan 16,90. Kun menin telian pisteeseen irtisanomaan sitä, niin pikkasen se poika hermostu siitä... se tarjosi parin euron alea pakettiin...., ja väitti että ei ole sitten dataa tabletissa kun irtisanon sen... Ei tienny poika, että Suomessa on 2-3 muutakin operaattoria joilta sain datan niin tablettiin kuin reittitiimeenkin... ja sain ne paketinna.....

      Sitten menin toiselle operaattorille irtisanomaan mobiilireittimen dataa, niin myyjätär ymmärsi täysin että he eivät voineet antaa vastaavaa pakettia...

      TÄllä ratkaisulla minkä tein laskin säästäväni 20e kuukaudessa... ja mobiilireitin ja tabeltti on ainoa määräaikaiset... puhelimen voin siirtää periaatteesa milloin vain pois uudelta operaattorilta, jos olisin alkanut kierroksen toisen operaatorin toimistosta, niin olisin saattanut valita toisen operaattorin... ja ehkä käyn uuden kierroksen 2019 vuoden keväällä... koko paketista.

      • yksiriittäää

        Melkoista säätöä. Minä käytän vain yhtä liittymää kännykällä. Rajaton 4G liittymä ja hintaa noin 30e/kk. Toimii kaikkien laitteiden kanssa, kun jakaa vaan kännykästä nettiä. Lässyttää ja viestejä saa lähettää myös niin paljon kuin sielu sietää. Jopa ulkomailla, jos joskus siellä päin tulisi käytyä.

        Soneraa on sen vuoksi pakko käyttää, kun Saunalahti ei toimi täällä päin kunnolla.


      • Voiteitä

        Jos olet itse ottanut datarajallisen liittymän, niin oma on vikasi. Liittymää tilatessasi olet varmasti tiennyt mitä tapahtuu, jos datakiintiö loppuu. Kannattaa ottaa rajaton niin ei tarvitse tuskailla datan loppumisen kanssa.


    • en-voi-suositella-enää

      Olen iäkäs rouva ja Telia myyjät ottivat minuun yhteyttä huhtikuussa 2017 koska liittymäni tarvitsi vaihtaa toiseen Telia ja Sonera yritysmuutoksien takia. Telia myyjillä on käytössä asiakkaan laskutustiedot sekä tiedot miten paljon dataa käyttäjä on käyttänyt asiakashistorian takia. Historiasta näkyy että käytän puhelinta paljon puhumiseen. Puhehan yhdistää ihmisiä. Telia myyjä myyjät käyttivät hyväkseen historiatietoja asioidessaan kanssani. Koska olin luottavainen myyjän ammattitaitoon - menin vipuun. Jälkeen päin selvisi, että Telian myyjä suosittelikin pienempää datarajaa puhelinyhteyksiä varten ja ohjeisti asiakasta päivittämään liittyvän omaliittymän kautta. OK. Kunnes sain usean sadan euron laskun. Otin yhteyttä Telia Soneran asiakaspalveluun. josta kerrottiin, että olen itse syyllinen tähän laskuun, koska olen käyttänyt omapalvelua liittyvän päivittämiseksi. Näin Telialla toimitaan. Kuinka montaa iäkästä rouvaa on höynäytetty vaihtamaan puhelinpaketti pienempää, jotta Telia saa laskuttaa ylimenevistä puheajoista extraa. Jollain keinoilla Telia yrittää korvata menetettyjä rouming maksuja - vai mitä ne nyt olikaan - ne EU:n säätämät uudet laskutuslait.

      • järkihoixxx

        Siinä taas iäkkäällä menee puurot ja vellit sekaisin. Mikä ihmeen dataraja puhelinyhteyksiä varten? Ei sellaista ole olemassakaan. Data tarkoittaa tietoliikennettä eli netinkäyttöä. Itse arvioit puheminuuttiesi määrän ja et ota pienempää pakettia jos se ei sovi. Sitä voi itse myös päivittää suurempaan. On myös hyvä tarkkailla puhemääriään, ettei mene yli jos ei ole rajattomia puheluita käytössä. Ai niin, sehän vaatisi puhelimen valikoiden käyttämistä, mihin te vanhukset ette kykene. Antakaa vanhukset lastenne hoitaa nämä asiat niin säästytte monelta murheelta.


      • vähänälliäkehiin

        Nyt tuli sontaa. Olen melko iäkäs mies ja kykenen kyllä käyttelemään puhelimen valikoitakin. Olen ollut tietokoneiden kanssa tekemisissä yli kolmekymmentä vuotta ja laitan omat laitteeni kyllä itse kuntoon. Turha yleistää vanhoja ihmisiä tietämättömiksi ja osaamattomiksi. On niitä osaamattomia nuorissakin ihmisissä. Tiedän nuoria ihmisiä, jotka eivät osaa edes lukea ja kirjoittaa kunnolla, saati sitten suorittaa edes yksinkertaisia laskutoimituksia. Järkihoit itsellesi.!


      • Järkihoixx

        Aika vähän meitä nuorempia luku- ja kirjoitustaidottomia kuitenkaan on, toisin kuin ns. suurissa ikäluokissa. Sinä olet virkistävä poikkeus, sillä ainakin 80% vanhemmista ihmisistä on vaikeuksia puhelimen valikkojen ja muutenkin käytön ja erityisesti tekemiensä sopimusten ymmärtämisen kanssa.


      • Hjalmarsson

        Tässä kokemus, Telia myymälä Lahti launeen prismassa. Menimme myymälään, 2 myyjää palveli 1 asiakasta, 1 myyjä selaili papereitaan, Saapui takahuoneesta nuorempi tyttöhenkilö, siirtyen suoraan päätteen taakse purkkaa jauhaen. Kukaan ei ottanut edes katsekontaktia, puhumattakaan sanonut mitään. Odottelimme ja kiertelimme pitkän tovin, ei palvelua ja poistuimme liikkeestä pettyneenä. Saimme ostettua toisaalta tuotteemme. Ei enään Telialle!


      • Anonyymi
        järkihoixxx kirjoitti:

        Siinä taas iäkkäällä menee puurot ja vellit sekaisin. Mikä ihmeen dataraja puhelinyhteyksiä varten? Ei sellaista ole olemassakaan. Data tarkoittaa tietoliikennettä eli netinkäyttöä. Itse arvioit puheminuuttiesi määrän ja et ota pienempää pakettia jos se ei sovi. Sitä voi itse myös päivittää suurempaan. On myös hyvä tarkkailla puhemääriään, ettei mene yli jos ei ole rajattomia puheluita käytössä. Ai niin, sehän vaatisi puhelimen valikoiden käyttämistä, mihin te vanhukset ette kykene. Antakaa vanhukset lastenne hoitaa nämä asiat niin säästytte monelta murheelta.

        Telia on todella töykeä...ei ole asiakaspalvelua...minulta on mennyt lähes 300 euroa...mitä jäi käteen...puhelimen suojakuori...uuusi puhelin suoraan huoltoon...mitään ei ole kuulunut. En todellakaan ikinä osta telialta mitään. Kaikki minun tutut vaikka maksan pois telian palveluista.


      • Anonyymi
        Hjalmarsson kirjoitti:

        Tässä kokemus, Telia myymälä Lahti launeen prismassa. Menimme myymälään, 2 myyjää palveli 1 asiakasta, 1 myyjä selaili papereitaan, Saapui takahuoneesta nuorempi tyttöhenkilö, siirtyen suoraan päätteen taakse purkkaa jauhaen. Kukaan ei ottanut edes katsekontaktia, puhumattakaan sanonut mitään. Odottelimme ja kiertelimme pitkän tovin, ei palvelua ja poistuimme liikkeestä pettyneenä. Saimme ostettua toisaalta tuotteemme. Ei enään Telialle!

        tuttua...........!!!!!!!nokat vastakkain tiskinsä takana vain........!!!! Ei enää telialle ikinä,kun pääsen pian eroon !!!!


    • Ex-telialainen

      Huono kokemus Teliasta! Vaihdettiin kesäksi ulkomaandatapaketin vuoksi Teliaan. Puhelin huomaamatta kytkeytynyt Kroatiassa Bosnia-Herzegovinan verkkoon 10 kilometrin päässä rajalta. Kroatiassa netti kuuluu pakettiin, Bosnia-Herzegovinassa hinta 12,49e/Mt. Onneksi selvittiin säihkähdyksellä ja muutamalla eurolla. Laskua ihmeteltäessä ja asiaa selviteltäessä Telialta niin surkeaa asiakaspalvelua, että nyt entinen Telialainen. Mobiilidatan poiskytkentä ei kuulemma riitä, vaan pitää tehdä dataroamingesto netistä... Minulle Moi on paras ja selvästi halvin kotimaassa. Jatkossa myös Moi ulkomailla.

      • kouluttaja.-

        elä kehu MOI-liittymää, ennen kuin on enemmän kokemusta. Kohta olet taas vaihtamassa operaattoria.


      • use.erer.ror

        Puhelimen siirtyminen eri operaattorin verkkoon on kylläkin käyttäjän itse aiheuttama ongelma, jos on sallinut kyseisen toiminnan puhelimelleen. Rajaseuduilla liikkuessa verkonvalinta on syytä pitää manuaalisena. Jopa Suomen itärajalla liikkuessa on vaarana puhelimen kytkeytyminen venäläisen operaattorin verkkoon.


      • Anonyymi

        Niin elikkäs Norjalaisomisteinen Dna


      • Anonyymi

        Niin elikkäs Norjalaisomisteinen Dna


    • EiTeliaa

      Telian myyjä pakotti ottamaan vakuutuksen (1kk ilmainen) puhelimen kanssa ja väitti että vakuutus maksaa 4.90e /kk, eikä ole omavastuuta ollenkaan. Parin päivän päästä tuli sähköpostiviesti jossa kerrottiin että vakuutus maksaa 6.90e /kk ja omavastuu 50e. Telialta tuli myös paperi jossa sanotaan että sopimuksen voi purkaa jos palauttaa puhelimen 14 päivän sisällä. Kun puhelinta yritti palauttaa niin myyjät eivät tienneet miten palautus toimii ja he eivät voi vastaanottaa puhelinta. Soitti jollekin ja kertoi että palautus ei ole mahdollista ja ei tiedä mistään papereista joissa lukee palautusmahdollisuudesta. Oli paperi mukana, mutta ei suostunut katsomaan sitä vaan väitti ettei heillä ole tietoa että puhelimia voi palauttaa ja kukaan ei koskaan ole halunnut palauttaa puhelinta.

      • ikävää.tuollainen

        Millä tavalla pakottivat? Uhkasivatko kidnapata perheenjäsenen tjsp?


      • EiTeliaa

        Eivät myy puhelinta ilman vakuutusta. Vakuutuksen voi myyjän mukaan itse purkaa vaikka samana päivänä ilman maksua ja vain kirjallisena. Olen lähettänyt pari kirjallista purkupyyntöä ja samalla pyytänyt kuittausta että vakuutus purettu. Kuittausta tai mitään muutakaan vastausta ei ole tullut joten tietää vasta jos laskuja tulee tai ei tule, onko pyyntö mennyt perille ja vakuutus purettu.


      • kertoisitko.lisää
        EiTeliaa kirjoitti:

        Eivät myy puhelinta ilman vakuutusta. Vakuutuksen voi myyjän mukaan itse purkaa vaikka samana päivänä ilman maksua ja vain kirjallisena. Olen lähettänyt pari kirjallista purkupyyntöä ja samalla pyytänyt kuittausta että vakuutus purettu. Kuittausta tai mitään muutakaan vastausta ei ole tullut joten tietää vasta jos laskuja tulee tai ei tule, onko pyyntö mennyt perille ja vakuutus purettu.

        Mikä tuo vakuutus oikein on? En ole koskaan kuullutkaan operaattoreiden vakuutuksista. Itselläni on kotivakuutus mahdollisia vahinkoja varten. Maksaa muistaakseni jotain 80 euroa vuodessa, eli alle kympin kuukaudessa.

        Kuinka paljon halvemmalla puhelimen muuten sai tuon vakuutuksen kanssa?


      • missäjärki
        EiTeliaa kirjoitti:

        Eivät myy puhelinta ilman vakuutusta. Vakuutuksen voi myyjän mukaan itse purkaa vaikka samana päivänä ilman maksua ja vain kirjallisena. Olen lähettänyt pari kirjallista purkupyyntöä ja samalla pyytänyt kuittausta että vakuutus purettu. Kuittausta tai mitään muutakaan vastausta ei ole tullut joten tietää vasta jos laskuja tulee tai ei tule, onko pyyntö mennyt perille ja vakuutus purettu.

        Aivan varmasti myyvät puhelimen ilman vakuutusta. Olen aina ostanut puhelimeni ilman vakuutusta eikä sitä ole yleensä edes tarjottu. Olet taas käsittänyt jotain väärin.


      • EiTeliaa
        missäjärki kirjoitti:

        Aivan varmasti myyvät puhelimen ilman vakuutusta. Olen aina ostanut puhelimeni ilman vakuutusta eikä sitä ole yleensä edes tarjottu. Olet taas käsittänyt jotain väärin.

        Myyjä kertoi lopuksi että mukaan tulee vakuutus kukauden ilmaisella ajanjaksolla. Ei kuuleman mukaan voi myydä ilman vakuutusta kun myyntiohjelmassa ei ole sellaista vaihtoehtoa. Olen itsekin ostanut ennen puhelimet ilman vakuutusta, nyt ei onnistunut. Tietysti jos sinä vain toteat että aivan varmasti myyvät ilman vakuutusta niin sittenhän asia on tietysti niin vaikka et paikalla ollutkaan. Onko sinulla joku infonumero josta voisin tarvittaessa pyytää jatkossa varmaa tietoa kun olen seuraavan kerran väärässä?


      • missäjärkib

        Juuri viime kuussa ostin puhelimen Telialta ilman minkäänlaista vakuutusta. Sitä kyllä tarjottiin, mutta en sitä halunnut. Jos tuon vakuutuksen ottaa, se kannattaa irtisanoa ennen tuon ensimmäisen ilmaisen kuukauden päättymistä, ettei tarvitse siitä maksaa jos ei halua.


      • Roistojakaikki
        EiTeliaa kirjoitti:

        Myyjä kertoi lopuksi että mukaan tulee vakuutus kukauden ilmaisella ajanjaksolla. Ei kuuleman mukaan voi myydä ilman vakuutusta kun myyntiohjelmassa ei ole sellaista vaihtoehtoa. Olen itsekin ostanut ennen puhelimet ilman vakuutusta, nyt ei onnistunut. Tietysti jos sinä vain toteat että aivan varmasti myyvät ilman vakuutusta niin sittenhän asia on tietysti niin vaikka et paikalla ollutkaan. Onko sinulla joku infonumero josta voisin tarvittaessa pyytää jatkossa varmaa tietoa kun olen seuraavan kerran väärässä?

        Ne valehtelee ihan järjestään ne myyjät. Puhelimitse ja myös kasvotusten. Koko yritys on täysin moraaliton. Kukahan mahtaa olla vastuussa yrityksen valehtelevista myyjistä? Valehtelevat yritysjohtajat. Kuka on vastuuss telualla?


      • kokemustaon
        kertoisitko.lisää kirjoitti:

        Mikä tuo vakuutus oikein on? En ole koskaan kuullutkaan operaattoreiden vakuutuksista. Itselläni on kotivakuutus mahdollisia vahinkoja varten. Maksaa muistaakseni jotain 80 euroa vuodessa, eli alle kympin kuukaudessa.

        Kuinka paljon halvemmalla puhelimen muuten sai tuon vakuutuksen kanssa?

        Kyllä Telia kauppaa myymilleen laitteille laitevakuutusta. Se on kuitenkin vapaaehtoinen. Ja aika kalliskin.


    • Roistotjohtajina

      Näin on. Telia on sekoitus tarkoituksella palkattuja tosi tyhmiä kolmekymppisiä ”nuoria” ja tarkoituksella ihmisiä huijaavia millenniaaleja, jotka eivät välitä asiakastyytyväisyydestä ja yrityksen maineesta.
      Onko tämä nyt sitten tätä tulevaisuutta tämä ihanuus kun ei voi puhelinyhtiöihin luottaa.

      • phonemaster

        Näitä ketkuja, on myös Dna,Elisa Patologista valehtelemista esiintyy yhtenä piirteenä psykopatiassa. Jokainen tietää mutta joku liittymä pitää olla. Prepaid hyvä vaihtoehto


    • Tarkkaplus

      Nämä tyhmät ”30 vuotiaat nuoret” myyjät. Asentaa asiakkailleen (ilmaiseksi) puhelimia vaikka edes tarvitsisi tehdä. Lue myyjä. ainainen valitus kun asiakaspalvelu perseestä kun ei välttämättä kaikkea myyjä tiedä. Ei liity asiakaspalveluun mitenkään. Myyjillä ei sitä kristallipalloa ole kaikkiin kysymyksiin. Useimmat kysymykset aivan vitun tyhmiä, ihmiset viellä tänäpäivänä tulee liikkeeseen ihan kysymään eivätkä tajua käyttää Googlea. Sitten nämä tinkijät.. AI vittu että sattuu hermoon joka kerta.. ethän sä prismassakaan pyydä banaaneja kaupan päällisiksi? Ei sillä en ole telialla myyjänä mutta toisella operaattorilla ja aivan samat ajatukset tästä aiheesta vaihdettu kollegojen kanssa. Muutaman myyjän näkö vinkkelin antaisin ennenkuin alkaa sama mantra siitä miten Kaikki on myyjän vika.. katsokaa se saatanan puhelinlasku, eise myyjän vika ole jos soitatte minne sattuu. Mikään sen nolompaa kun kävellä liikkeeseen lasku kädessä ja mouhota myyjälle siitä kun lasku on itseaiheutettu. Puhelimen kyselijät. Kahtokaa netistä lisätiedot ja räplätkää sitten. Ei myyjiä kiinnosta mitä ne luurit sisältää. Lisäyksenä kanta-asiakkaat.. se on yks ja sama Jos olet ollut satavuotta sen ja sen asiakas, omaa hölmöyttä kun ei kilpailuta ja saa parempia hintoja. Myyjä tekee työtänsä eli myy. Eikä ole omaishoitaja/asentaja.
      Kerta tämä nyt tulikin Telian ketjuun niin teliasta isot hatun nostot kärsivällisille myyjille ja ammattitaitoiselle asiakaspalvelulle kun sain laajakaista asiani hoidettua!
      Ps: myyjätkin ovat ihmisiä ei tarvitse käyttäytyä kuin koira jos joku ei natsaa.

      • Sycks

        Erittäin hyvin sanottu.


      • vihaantyhmiäihmisiäxxx

        Tähän voin yhtyä täysin. Omista mokista syytetään AINA operaattoria tai myyjää eikä edes tajuata kuinka nolataan itsensä raivoamalla kaupassa kun ollaan itse soitettu johonkin maksulliseen numeroon. Usein tuntuu, että valtaosan ihmisistä älykkyys on jotain vammaisen luokkaa.


      • vähänrajaa

        Mikäs vika vammaisten älykkyydessä on. Tunnen liikuntavammaisen kaverin, joka työskentelee elektroniikan parissa. Insinöörimies ja huippuälykäs. Tietotekniikassa myös alan huippua. Pitäisi vähän miettiä, mitä kirjoittelee. Taitaa oma älykkyys olla vähän kyseenalaisella tasolla tuollaisten lausuntojen antajilla.


      • Huohomg

        Krhm...no mikähän siinä älyllisesti kehitysvammaisuudessa nyt mitenkään voisi olla vikana jos älykkyydestä puhutaan? Sinä ilmeisesti puhut liikuntavammaisesta, et älyllisesti kehareista mitä tässä tarkoitettiin.


      • Perusasioita

        "Useimmat kysymykset aivan vitun tyhmiä"

        Vanhana IT-kouluttajana ja tukena, tuohon voi todeta että aiemmin, sivistyneempinä aikoina sanonta oli, että alalla nimenomaan _"ei ole tyhmiä kysymyksiä, mutta tyhmiä vastauksia kyllä usein on"_. Se pitäsi nykyisenkin asiakaspalvelun oppia. Sekopäisellä insinöörilogiikalla suunnitellut puhelimet ja niiden asetukset kun ovat monelle tavallisille ihmiselle suhteellisen vierasta ja jopa käänteistä logiikkaa että maailmaa ja melko järjettömällä tavalla suunniteltuja muutenkin.


      • Anonyymi

        Oletpa ylimielinen, olisiko syytä katsoa peiliin.


    • ei-asiakas

      Olin ostamassa ensimmäistä älykännyäni ja siihen liittymää. Kysyin, voinko saada läppärilleni mobiilin nettiyhteyden kännykän avulla. Ei kuulemma voi, sanoi myyjä, ja alkoi tuputtaa erillistä olikos se mokkulaa tms.. Eli valehteli päin naamaa, Ellei sitten ollut niin tietämätön, ettei olisi kelvannut myyjän hommiin.

      Marssin toisen operaattorin, ja yståvållinen myyjä näytti kädestä pitäen miten älykänny saatiin toimimaan niin, että se välittää nettiyhteyden läppärilleni. Siltä operaattorilta ostin kännyn ja liittymän ja vähän muutakin. Toivottavasti sai provikaa, ja toivottavasti Telian myyjät elävät provikalla, joka nyt siis jäi myyjältä saamatta, kun kehtasi valehdella päin naamaa.

    • TelianMyyjä

      Miten muka voi saada läppärille mobiilin nettiyhteyden kännykän avulla???

      • Wlan

        WLAN yhteyden voi jakaa puhelimesta. Ihan perusjuttu.. wifi-hotspot tms..


      • Stinde

        Kyllä myyjät eivät kerro kakkea tyhmä asiakas saa liian ruusuisen kuvan niinkuin muuallakin


      • perustekniikkaa
        Wlan kirjoitti:

        WLAN yhteyden voi jakaa puhelimesta. Ihan perusjuttu.. wifi-hotspot tms..

        Kaikilla kännyköillä ei onnistu nettiyhteys. Pitää olla älykännykkä ja siinä nettimahdollisuus. Silloin kännykkää voi käyttää modeemina. Tosin akku on syytä olla latauksessa silloin.


      • Kaksoislaskutus

        Telia kaksoislaskuttaa, ensin tuleee lasku asiakaspalvelusta VAASA:sta....Sitten LAHDEN:en asiakaspalvelusta, mitä tähän sanotte????


      • Anonyymi
        Kaksoislaskutus kirjoitti:

        Telia kaksoislaskuttaa, ensin tuleee lasku asiakaspalvelusta VAASA:sta....Sitten LAHDEN:en asiakaspalvelusta, mitä tähän sanotte????

        Odotan päivää että pääsen äkkiä eroon TELIASTA !!!!!!!


      • Anonyymi
        Kaksoislaskutus kirjoitti:

        Telia kaksoislaskuttaa, ensin tuleee lasku asiakaspalvelusta VAASA:sta....Sitten LAHDEN:en asiakaspalvelusta, mitä tähän sanotte????

        En yhtään ihmettele, kun on kyse TELIA:sta. Omalle pienyritykselleni tuli nettilasku aina joko ei minnekkään eli liittymä kiinni ja 50 eur avaus 40 eur myöhästymismaksu. Yhteensä noin 119 eur 19 eur laskusta. Normaaalisti vaan 40 eur myöhästymismaksu. Yritin aina soitella, kun laskelin, että lasku vois erääntyä. Vastaus: PIMPELI POMPLI kaikki asiakaspalvelijamme ovat varattuja. Ei auttanu soitto kuluttaja-asiamiehelle. Yritysten asiat ei kuulu heille. Onneksi määräaikaisuus lopulta loppui ja pääsin TELIA:sta eroon. Pysykää hyvät ihmiset kaukana TELIA:sta ja ainakin heidän kytkyistä tai määräaikaisuuksista.


    • Kusetusta

      Irtisanoin sonera viihteen (lue telia tv) ja laajakaistan. Kävin myymälässä ja sitä ei voinut sanoa mukamas irti päättymään sopimuksen päivämäärään. No menin sanomaan irti seuraavana päivänä kun sopimus oli loppunut, saivat laskuttaa näin ylimääräistä. Tuli koko kuukauden lasku tyhjästä, soittelin siitä ja sano etttä vähennä nyt sen ja sen verran laskusta. No nyt tuli taas huijauslasku elikkä eivät ole pistäneetkään poikki. Moraalitonta toimintaa, koko ajan kusetetaan niin paljon kun pystytään. Ja puhetta ei näköjään ymmärretä.

    • matttomatch

      Itse sain myös laskun, mutta avaan sen vasta aamulla, en kestä Telian taholta varmaan enään mitään yhteyden ottoa.

      Telialla luuleevat olevansa jotain maailman napoja. En saanut minkäänlaista sympatiaa vaikka piti maksaa vielä 3-4 kuukauden laskut.Tästä tuli Telialle rahaa kuin,kuin

    • Eienääei

      Oli paljon parempi silloin vielä, kun se oli Telefinland. Oli sieltä puhelinlittymä pariinkin kertaan ja vielä tablettiliittymä. Asiallinen palvelu ja homma toimi. Tablettiliittymässä ilmeni ongelmia. Sain kaiken aikaa karhuviestejä sekä soittoja perintäfirmoilta. Kun ilmoitin asiasta eteen päin asianosaisille tahoille kehtasivat väittää, että tarkistapas poika, ovatko ne karhut sinulle itselles. Olet sössinyt asiasi... Totesin, ettei ole mahdollista, koska numero ei ole kenenkään tiedossa.

      Kun karhuilua ja perintäsoittoja oli tullut kuukausitolkulla jopa yli vuoden, soitin Telefinlandin asiakaspalveluun, ja pyysin saada uuden numeron, koska liittymään tuli häiritsevää liikennettä jo alun alkaen eikä sille näkynyt loppua. Ensiksi asiakaspelvelussa taidettiin vedota siihen, että roskaviestejä tulee kaikkiin liittymiin. Totesin, että kyse on aidoista yhteydenotoista, ja että niissä tavoitellaan mahdolllisesti liittymän edellistä haltijaa...

      Asiakaspalvelija lupasi antaa uuden numeron ja totesi päälle, että tästä aiheutuu lisäkuluja. Totesin tiukkaan sävyyn, että vika ei johdu minusta, vaan jo alun alkaen huonosta tuotteesta, enkä suostuisi lisäkuluhin vaan irtisanon liittymän. Asiakaspalvelija perääntyi, pyysi odottamaan ja poistui linjalta muutamaksi sekunniksi. Palattuaan totesi, että numeron vaihto onnistuisi ilman lisäkuluja. Yleensä en antaisi periksi, jos jotain olen päättänyt. Tällä kertaa kyseinen "palvelija" ylipuhui minut vaikka tuntui, että kaikki ei ollut kohdallaan. Äänensävy oli hiukka ivallinen ja ainoastaan lyhyt poistuminen linjnalta epäilyttivät.

      Sain myähemmin laskun (niitä ei tule usein, koska liittymän kuukausimaksu oli niin pieni) ja huomasin, että sen lisäksi että siinä veloitettiin uuden liittymän avausmaksu niin myös kuukausimaksu oli noussut parilla eurolla... Totesin että palvelu Telefinlandilla on muuttunut töykeäksi. Niinhän siinä sitten kävi, että joitakin viikkoja tai kuukausia kyseisen tapahtuman jälkeen ilmoitettiin, että Telefinland katoaa, ja jäljelle jää enää Telia.

      • B89

        TeleFinland on aina ollut TeliaSoneran tytäryhtiö, aivan kuin Saunalahti on Elisan. Telia katsoi, että erillistä yhtiötä kannattanut enää pitää ja kaikki toiminnot sulautettiin Teliaksi.


    • Aku65

      Eivät vastaa Muutenkin paska yhtiö Toivottavasti tekisivät Konkurssin

    • R.K

      Telia huijaa. Sain juuri heinäkuussa asiakasetuna yhteys mukaan keskittäjälle -liittymän hintaan 9,90€ kuussa, joka luvattiin puhelinsoitossa Telialta. Kysyin samalla, että muuttuuko se hinta, jos irtisanon toisen Telia-liittymäni. Ei muutu, sanoi nuori mies puhelimessa. Mutta miten kävikään: kk-hinta nousi peräti 24,90 euroon eli 2,5-kertaiseksi. Puhelinmyyjillä ei ole mitään vastuuta sanomisistaan.

      • Huhhuijaa

        Samanlaisia kokemuksia. Menin tilaamaan markettiklopilta reitittimen ja sanoin, että nimenomaan en halua ottaa mitään luottoa maksamista varten, vaan lyhentää sitä puhelinlaskun yhteydessä, kun tällä kauppiaalle ei voinut laitetta maksaa, eikä niitä hänellä siinä tietenkään ollutkaan. No laite tuli postiin ja luottosopimus kotiin. Tämä tyyppi valehteli ja huijasi mm. siinä, että laitetta voi kokeilla kotona pari viikkoa ja palauttaa sen, ellen ole tyytyväinen. Lisäksi minun kanssa ei tehty minkäänlaista luottosopimusta. Soitin telialle ja sanoin palauttavani laitteen suoraan postista takaisin. Myös luottosopimuksen käskin mitätöimään. En ollut allekirjoittanut mitään sopimusta ja nimenomaan kielsin mitkään luottosopimukset. Tuo kloppi vaan puhui mitä tahansa, että sai kaupattu tuon laitteen minulle. Nykyään kyllä kierrän kaukaa nuo "kaupistelijat".. Surkuhupaisaa oli vielä asiakaspalvelu tilanteessa, ettei hän tiennyt, osannut Netistä katsoa, missä asuinpaikkakuntani sijaitsee..


    • Kannonallataidatolla

      Miksi jokaisen käpykylän sijainti pitäisi normaalin ihmisen tietää?

    • Tuskas

      Telia rahastaa myös siitä että jos halua vaihtaa sim kortin pienempään niin veloitus on 5€.Viimeksi tein tuon kortin vaihdon 2015 niin ei maksanut mitään. No tänään kävin hakemassa nano sim niin velotti

      • lokakuuuuu

        Toivottavasti eSIM tuo tulevaisuudessa muutoksen tähän. Jos luulen oikein, niin tarvitsee vain ostaa netistä liittymä ja sitten antaa saadut tiedot laitteelle. Ei tarvitse hankkia fyysistä SIM-korttia. Tuo varmasti myös muita hyötyjä. Normaalit SIM kortit pysyvät käytössä vielä useita vuosia, mutta jossain vaiheessa kaikki laitteet siirtyvät sisäänrakennettuun ratkaisuun, toivottavasti. Prepaid liittymän hankintakin helpottuu. Liittymän vaihto muuttuu nopeaksi. Useita liittymiä yhdellä laitteella? Liittymän siirto toiselle laitteelle? Kahdella laitteella sama liittymä?

        ARM tuo oman versionsa, iSIM teknologian joskus tulevaisuudessa. Ehkä kertovat asiasta lisää 16-18.10.2018.

        Myös voi olla jotain asiaan liittyvää Venäjällä 30-31-10-2018 (IoT ja 5G)


    • mummola

      Totta on mummoa ja pappaa huijattiin tosi törkeästi. Tarjottiin Telia TV. puhelinlaskut tulisi halvemmaksi ei ne kovin paljon halvemmaksi tulleet. Telia tv. piti irtisanoa jollei halunnut sitä.
      Kävimme irtisanomassa sopimuksen määräajan kuluessa. Myyjä sanoi kaikki kunnossa.
      Alkoi tulla laitteita Teliasta jotka palautimme . Ihmettelimme asiaa kävimme myymälässä tarkastamassa asian. Mielestämme tilatessa pitää kertoa kaikki ja myös perumisen yhteydessä
      asiat. Näin ei käynyt mummo ja pappa maksaa tyhjästä 10 euroa kuukaudessa toukokuuhun vuonna 2020 asti. Olimme toimineet ohjeiden mukaan. Teliasta tuli sähköposti jossa luki Telia Tv.
      Poistin avaamatta viestin koska olimme jo peruneet tilauksen asianmukaisesti. Mikäli viesti koski
      Telia Tv asiaa olisi pitänyt ottaa yhteys puhelimitse tai kertoa tilauksen irtisanomisen yhteydessä. Olemme olleet 28 vuotta Telian asiakkaita. Mummo 73 pappa 76. Tyhjästä maksamme noin 200 .euroa. Ikäihmisiä yritetään huijata todella paljon. Telian myymälä Raisio on kyseessä.

    • kaapelipekka

      Halusin taloyhtymän netin ja siinä sopimus Telian kanssa .No ok hintaan sen sain ja 3 kk ilmaista.Siinä sivussa tarjottiin puhrlin liittymät 4 g minulle ja vaimolle 16.70 4 G rajattomat telia tv 4 kk ilmaista katseluaikaa ja päätös sitten otanko vai en Cmore ilmaiseksi sille ajalle.Ok otin tarjouksen vastaan.Laskun aika tuli puhelimet 24,50 e / kk ja 29,90 e / kk,ei ilmaista tv kuukautta saa ei cmorea joista 29,50 c 24,90 e.Nämä myytiin marketti myymälästä joka ei ole kuulemma Telian väkeä lainkaan.Sitten Telian as.palvelussa huulipyöreänä vastattiin ettei nämä alennukset kuulu minulle tulla.Sain onneksi kaikki purettua ja telian taloyhtiö jäi voimaan jota olin hakemassakin.

    • HenriikkaG

      Älkää missään nimessä tukeko Teliaa. Epämääräisiä sopimuksia, valehtelua, perusteetonta perintää.. pahimmassa tapauksessa laskut siirtyvät Telialta Sergel oy:lle, joka hoitaa yrityksen perintäpalvelun. Sergelillä vasta alkaakin rahojen kiskonta sekä oikeudenkäynnillä uhkailu, mikäli laskun kyseenalaistaa. Sergel kirjaimellisesti valehtelee laskuista, joten minun neuvoni on, että kysy ensi kuluttajaneuvonnasta apua ja vasta sitten maksat laskun, jos varmasti aiheellinen...

      • Anonyymi

        Ai, minulla ei ole kertaakaan ollut mitään ongelmaa Soneran/Telian kanssa ja olen ollut asiakas jo vuosia. Suosittelen, että vähän katsot mihin soittelet ennenkuin väität laskua perusteettomaksi. Jis lasku on oikeasti perusteeton, niin reklamaatio tulee tehdä Telialle ennen eräpäivää. Reklamaatio ei tarkoita sitä, että jätät vain laskun maksamatta, silloin se varmasti menee perintään.


    • rahoittaja

      Kyllä olen itsekkin huomannut samaa,olen maksanut laskuja inhimillsestä syystä tuplana ,ja telia ei ota hyvityksinä niitä vaan sanoi asiakaspalvelussa ,että en tiedä ja ei niitä heillä näy ,vaikka ne minulla näkyy monessakin paikassa. Ei vastaa myöskään kirjeisiini 4kpl ja nyt on asia kkv:ssa ja muissa installeissa. EN kyllä suosittele huijari firmaa kenellekään. Mainostavat kuinka ollaan asiakas läheisiä.

    • 17022019

      kaikissa liittymien myyntipisteissä joissa olen asioinut henkilöstön ikärakenne hyvin nuorta. asiakaspalvelu, ystävällisyys, tietotaito omista tuotteista ollut huonoa. henkilöstön perehdyttäminen ja kouluttaminen selvästikin suora heijaste ylemmän johtajiston suhtautumisesta maksaviin pienasiakkaisiin. kuvitelmat omista kyvyistä ja isojen työnantajien tuomasta jatkuvuudesta luoneet vääristyneitä toimintatapoja ja käyttäytymistä. kuten tässäkin viestikejussa oli todella huonoa ja typerää suhtautumista ammattiinsa. kuitenkin näistäkin märkäkorvaisista finninaamoista tulee vanhoja pieruja joiden taidot eivät riitä selviytymään kaikesta eteensä tulevasta.

      • Anonyymi

        Jospa se tietotaito ei näinä päivinä kiinnosta myyjiä. Ei vaikuta arjen myyntiin millään tavalla. Asioikaa jatkossa myynnillisissä asioissa myymälöissä niin palvelunlaatukin eri luokkaa. Ei tuo leipää pöytään jos suut vaan käy eikä kauppa.


    • tyytymätön

      tai ovat ammattitaidottomia. olen kokenut itse ns. huijauksen joka maksoi meille 200 euroa., Joten heipo dei Telia . 28 vuotta asiakkaana tosi röyhkeitä on siellä joku fiksukin joka ei voi tehdä mitään
      asian hyväksi. Tyhmä firma menettää todella pitkäaikaisen asiakkaaan joka on hoitanut asiansa hyvin.

    • Mä otin Telian tv paketin, jotta voin tallentaa. Myyjä lupasi tallennuksineen x summan. Kotona tallennusta ei ollut kuitenkaan ja vaativat 6.90 summaa kk maksun päälle. Törkeää. Kisäksi unohtivat mainita että 2v sopimuksessa ei myymälässä ole perumisoikeutta. Chatissa jonottelin 1/2 h, ja kertoivat, ettei myyjän tarvi kertoa ehtoja. Todella epämääräistä touhua. Lopettaa saa, jos on maksaa 24kk maksu kerralla.
      Muutenkin Teliapaketti on onnettomampi kuin esim Elisan tv paketti. Telialla ei näy kaikki kanavat. Nauhoituksen kautta pääsee näkemään meneilläolevanohjelman. Sarjoja ei pysty nauhoittamaan edeltävästi, vaan jokaisen kohdalla pitää painaa rec -nappia.
      Mitenhän kuluttajalautakunta suhtautuu myyjän salailuun paketista??

    • MirkkuVaasa

      Puhelinmyyjät on mitä on. Telia sonera kuitenkin aika ok.
      Elisa on pahin. Kusettavat kaikessa.
      Finnair kuulemma irtisanonut 9000 liittymää elisalta kun kusettivat laskuissa ja puhelimet eivät toimíneet ulkomailla. Nyt kuulemma siirtyvät telialle.

    • Jannemullqvist

      Samaa mieltä. Elisa on pahin. Kusettavat suoraan.

    • Jakeee

      Itselle Telian myyntipisteessä myytiin edullinen puhelinliittymä, kysyin kaikki mahdolliset kysymykset etten tule höynäytetyksi ja vaadin ne kirjallisesti paperille. Kuinka ollakaan ensimmäisen laskun hinta oli tuplat sovitusta.

      Asiakaspalveluun ottaessani yhteyttä kerrottiin että kampanjaa, jossa liittymä myytiin ei ole olemassakaan ja sopimuksen hinta ei ole pätevä?? Melkoista kusetusta, vaati monta yhteydenottoa asiakaspalvelun suuntaan ennenkuin tilalle korjattiin kun tajusivat että minulla oli mustaa valkoisella ja olin ottanut yhteyttä kuluttajariitalautakuntaan. ottaisin seuraavaksi yhteyttä kuluttaja-asiamieheen.

      En voi tämän perusteella missään nimessä suositella Teliaa operaattorina. Huonoja kokemuksia on ollut tuonkin jälkeen. Ilmeisesti työnhaussa varmistetaan että asiakaspalvelija on mahdollisimman epärehellinen ja osaa myös valehdella sujuvasti. Sen verran on tullut kuunneltua täyttä potaskaa ja monen asiakaspalvelijan suusta.

      Koittivat myös myydä puhelimessa jotain kanavapakettia tms. hirveällä määrällä ilmaistuotteita ja ylisanoilla kehuen kuinka hyvä ihminen olen. Kysyessäni hintaa jauhanta vain jatkui. Lopulta sain myyntimiehen tuhahtaneen vastauksen että no eihän tämä tietenkään ilmaista ole! (hintaa ei kertonut tässäkään vaiheessa) Pitäkööt tunkkinsa kyseinen firma.

    • Kusetusfirma

      Olen ollut Telian asiakas 14 v. Myt ottaa päähän! Olen omistanut Telian adsl-lankaliittymän 14 v. Puhelinmyyjä soitti ja tarjosi jatkoa, mutta kolmasosan kalliimmalla hinnalla. En jatkanut sopimusta. Myyjä kertoi että sopimus lakkaa parin viikon kuluttua tietyllä päivämäärällä. Menin sitten koneelleni. Yhteys toimi edelleen. Doitti. Pahoittelivat erehdystä. Yhteys katkeaa nyt parin viikon päähän. Olin matkoilla silloin ja kun palasin, yhteys toimi edelleen. Uusi soitto. Nyt katkeaa. Heti. No. Katkesi se. Juu
      Eilen sitten kopsahti lasku ja sillä kalliilla hinnalla. Mitä jumalauta! Mullahan kasvaa jo läppäri horsmaa. Myyjä yritti vielä sanoa että tietoturva pitää vielä katkaista erikseen. Sanoin että jumalauta, laskua en sitten maksa. Ja jos karhu tulee, vien asian kuluttajaviranomaiselle. Lupasi hävittää laskun. Minä pidän sähköpostissa. Vaikka olenkin eläkemummo, en ole idiootti ja käytän älypuhelinta. 30 vuoden asiakaspalvelukokemuksella en ole tällaista kokenut. Ei ikinä enää Telia!

    • Kusetusfirma

      Jatkoksi vielä tuohon toiseksi edelliseen viestiini, kun kommentointi ei onnistu. Sain ennen viimeistä aiheetonta laskua jo jäännöslaskun, jonka maksoin ja luulin asian olevan kunnossa. Siltikin vielä yrittävät kusettaa vanhaa, tunnollista asiakasta. Vai onko firmalla laskutusosasto, johon ei viesti lopetuksesta kulje.

    • Anonyymi

      puolituntia väänsin rautalangasta,preapeid liittymä,bonuksia 810 ,lataan,siirtyy tilinsiirrolle tai korttimaksulle?no kyselen chatistä mikä mättää,sama vastaus kokeile uudestaan,kun puolikymmentä kertaa kokeilin ja kerron telian kesätytölle..telialla on turha viestittää,vaihtu operaattori

    • Anonyymi

      Avasin vuokraan kuuluvan verkkoyhteyden, hitain mutta riittävä nopeus. Tyttö tarjosi uudelle asiakkaalle 3 kkn maksutonta kokeilua nopeampaan liittymään, "lasket sitten jos et halua maksaa". 3 kkn jälkeen olin laskemassa nopeutta niin jantteri kertoi, että kustantaa 15 euroa! Totesin, ettei tällaisesta kulusta ole ollut puhetta, no ok sitten jos ei ole, ja laskettiin nopeus. Nyt tuli lasku nopeuden laskemisesta enkä meinannut millään saada asiakas"palvelu"-chatissa sähköpostiyhteystietoa, johon voisi kirjallisen huomautuksen laittaa. Antaa katsoa mitä vastaa, minä kun pyysin myös audion kuultavaksi että onko alkuperäinen tyttö muka kertonut, että tuo on maksullista tuo "lasket sitten"; tätä kyllä epäilen, koska tuskin olisin kokeilua siinä tapauksessa ottanut. Ilm. Soneran kusetusmentaliteetti on viety Telialle, eikös ne kytkyssä ole?

    • Anonyymi

      Olen aivan samaa mieltä. Ihan varoituksena niille Turun Raunistulassa asuville jotka suunnittelevat ottavansa Telialta laajakaistan. Minulla on Telian laajakaista joka ei toimi ja ikävä kyllä niissä on 24 kk määräaikaiset sopimukset joista ei millään pääse irti. Tämä sopimus on tehty Mylyn Telia liikkeessä 2/2018 ja siitä asti tapeltu. Aikanaan asentaja sanoi ettei tämä tule Turun Raunistulassa toimimaan kun johto tulee Tuomiokirkolta asti, mutta minä tyhmä uskoin Teliaa joka sanoi tämän olevan väärää tietoa. Telian palvelulla ei näy televisio, ei toimi tietokone vaan olen joutunut ottamaan erikseen mokkulan jotta sähköinen opiskeluympäristö edes toimii. Vikailmoituksia on tehty tämän tästä ja joka kerta Telia ilmoittaa ettei vikaa ole, mutta kuitenkaan kun meillä ei laajkaista toimi. Irtisanottua liittymää ei siis saa millään, kysytty on. Sanomattakin on selvää etten jatkossa tule olemaan mitenkään Telian asiakas - asiakaspalvelun taso on täysi nolla.

    • Anonyymi

      Mulle soitti tässä joulukuun alussa Telialta myyjä ja kertoi, että kodin nettiä pitäisi päivittää, kun toi määräaikainen sopimus päättyy tässä keväällä. Kysy miten netti on kotona toiminut ja sanoin ettei ole kauheen hyvin toiminut. Näki sitten jostain, että on pätkinyt aika paljon ja suositteli mulle parempaa laitetta. Laite saapui kotiin, mutta sen mukana tuli uusi SIM-kortti. Kun katselin liittymieni tietoja netistä, niin nyt mulla onkin sit kaksi määräaikaista liittymää sinne kevääseen asti. Sain puhelimessa sellaisen käsityksen, että vanha liittymä päivitetään ja siirrän sen uuteen laitteeseen, joka siis sekään ei ollut ilmainen. Alkaa mennä jo hermo, kun tää ei ole eka kerta kun asioista joutuu Telian kanssa vääntämään. Aikasemminkin kun hommasin uuden laitteen ja uuden liittymän, niin myyjä lupasi sulkea vanhan liittymän. Kuitenkin kuukausien päästä tuli yllättäen kallis lasku ja kun tutkin sitä, niin huomasin, että se vanha liittymähän sielä roikkuu ja kun sitä ei oltu päivitetty niin hinta oli tuplaantunut. En siis seuraillut laskuja, luotin niiden olevan oikein ja vaan maksoin. Kaikkia vääntöjä en jaksa tähän edes kirjoittaa. Mulla on ollut todella kauan samalla operaattorilla liittymät ja Soneran kanssa mulla ei ikinä ollut mitään ongelmia.

    • Anonyymi

      Komppaan että telia on ihan syöpänen firma. Se että he laskuttavat laskulla on erittäin surkeaa kun nuissa yleensä kannattaisi maksuttaa suoraan ja sitten voisi käyttää palvelujaan ja sillain että jos laskutusta ei voi suorittaa palvelun ostaminen loppuisi.
      Mulla tässä siis sellainen kokemus että ostettuani vuosi sitten telialta tuon sm liigaan katselu paketin he aloittivat laskuttamaan tämän vuodenkin sm liigasta kun se alkoi. En ollut huomannut laskua ja se oli mennyt sitten velontaan ja sen huomasin ja sen jälkeen kirjauduin telialle ja irtisanoin tilauksen. Nyt kuukausi takaperin tuli sitten uusi lasku ja mietin että mitähän hemmettiä ja kysyin asiaa asiakaspalvelusta ja siellä kerrottiin että siinä on kuukauden irtisanomisaika joten lasku kuulemma ihan aiheellinen mutta tympeä näin köyhänä että olkaahan varovaisia heidän laskutuksen kanssa! :P

      • Anonyymi

        Jos ei huomaa laskua, vaan päästää sen erääntymään, niin onkohan se Telian vika?


    • Anonyymi

      Tuntuisi todella oudolle jos noin suuri ja vakavarainen yritys yrittäisi tahallaan huijata lisäilemällä laskuun jotain ylimääräistä. Jotain muuta häslinkiä siinä on pakko olla. Ainakin kannattaaa kirjautua firman sivuille ja tutkiskella mitä on tullut tilattua.

      Ja sitten ne verenhimoiset myyjät nehän myy vaikka mummonsa ja puhuu kun ruuneperi, itsekin olen muutaman kerran haksahtanut ja katunut. Tähän on auttanut yksi sääntö. Älä koskaan tee ostopäätöstä heti, mieti pari päivää.

      "Määräaikaiset liitymät taitaa olla oikein rahasampo noille firmoille. Niitähän ne mielellään myy parittain jokaiselle ja tietenkin super hyper nopeudella, elokuva kanavat pitää olla joka laitteessa.

      Jos nyt kuitenkin tuntuu, että on räikeästi huijattu niin kyllähän siitä määräaikasesta eroon pääsee. Soitto firmaan ja esitätte pätevän syyn. Itse olen kerran muuttanut ruotsiin ja homma meni kivuttomasti. En tässä kehota ketään valehtelemaan, mutta ei nekään ala asiaa mistään tutkimaan.

      "Kuluttaja voi irtisanoa määräaikaisen liittymäsopimuksen kesken sopimuskauden päättyväksi 2 viikon kuluttua irtisanomisesta,

      jos kuluttaja on joutunut maksuvaikeuksiin sairauden, työttömyyden tai muun itsestäsi riippumattoman syyn takia. Jos kuluttaja irtisanoo sopimuksen vetoamalla tähän ns. sosiaaliseen suoritusesteeseen, operaattori voi periä vain liittymäsopimuksen päättymiseen saakka kertyneet maksut.
      jos sopimuksen pitäminen voimassa on kohtuutonta jonkin erityisen syyn takia. Tällainen tilanne voi syntyä esimerkiksi ulkomaille muuton takia tai silloin, kun uudella paikkakunnalla ei ole mahdollista käyttää samaa palvelua. Tällöin joudut maksamaan liittymäsopimuksen päättymiseen saakka kertyneet maksut.

      Liittymäsopimuksen voi irtisanoa suullisesti tai kirjallisesti. Operaattorin on lähetettävä irtisanomisesta kirjallinen vahvistus."

      https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/puhelin--ja-laajakaistaliittymat/liittymasopimuksen-kesto-ja-irtisanominen/

      • Anonyymi

        Mikähän ristiriitaisista tiedoista on pätevä?
        19,90 euron nettipaketti on joko "rajaton" tai "165 minuuttia/vrk"


    • Anonyymi

      Telian laskutus erittäin vaikea, outoa tuplalaskutusta, dna nettisivut 1980 luvulta, kalliit liittymät, elisa kaikki kallista, noista sitten huopaat ja soudat..

    • Anonyymi

      Kirjautuneena Telialle voi jättää yhteydenottopyynnön.
      Jätin pyyntöjä kolme noin viikon välein.

      "Kahdessa päivässä" vastattavista kolmanteen vastattiin.
      Soittanut virkailija oli asiakas-on-aina-väärässä -tyyppinen.

      Halusin irtisanoa mobiilinetin ja puheliittymän.
      Ensisijaisena syynä mobiilinetin kytkös ylihintaiseen puheliittymään joka tallella olevan liittymäsopimuksen hinnasta on noussut 390% ja 1.3. nousee lisää.

      Pyysin tarjousta pelkästä mobiilinetistä. En saanut.

      • Anonyymi

        Ei ole bisnestä jos nykyisestä hinnasta aletaan tiputtamaan kuukausi hintaa.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Pääsivu -> menu (kolme päällekkäistä viivaa) -> Etsi ohjeita -> Liittymät

        Näin päätyy sivulle jossa on linkki irtisanomisohjeisiin.
        "Liittymä" eli sim-korttikuvake muuaalla antaa liittymät hintoineen


    • Anonyymi

      Minulla on ollut Telian puhelinliittymä kaksi vuotta. Liittymän hinta nousi ensimmäisen vuoden jälkeen 41 % ja toisen vuoden jälkeen 58 %.
      Telian ahneudella ei näy olevan rajaa!
      Varmaankin vaihdan rehellisemmälle operaattorille.

    • Anonyymi

      Juu! Telia myy tuotteita, jotka eivät vastaa myytyä sisältöä. Markkinoiva tasiakkaille nopeudeltaan 400 ja 1000 megatavun laajakaista paketteja. Todellisuudessa noita nopeuksia ei peruskamoilla saavuteta läheskään. Lisäksi markkinoivat kotiteatteripaketteja, jotka hävittävät prruskaapelikanavia pois. Kshden vuoden määräaikainen sopimus päättyi 4.12.2020. Sitä ennen ilmoitin kahteen kertaan, Telian sivuille, että en halua jatkaa sopimusta. Kuitenkin olen saanut laskuja edelleen. Soitin Telialle, ettäen halua jatkaa laajaksistan paketin käyttöä. Sanoivat, että en ole sanonut määräaikaisesta sopimuksesta viesteissäni. Miekestäni tuo olisi pitänyt kyllä fiksun työntekijän ymmärtää, mistä sopimuksesta on kysymys, kun muusta erillistä sopimusta ei ollut. Kävi siis niin, ettäirtisanominen suullisesti oli ainosdtaan mahdollista, josta koituu minulle lisäkuluja jo muun ylimääräisen laskutuksen lisäksi. Kun tämä adia on saatu päätökseen, en tule tekemään Telian kanssa mitään uusia sopimiksia. Todennäköisesti tulen sanomasn irti muös kaapelisopimuksen, korvaten lautasanteeniilla taimuulla vastaavalla.

    • Anonyymi

      Olen sitä mieltä,että Telia on suuri huijausyritys. Ei kenenkään pitäisi alkaa tämä huijarin
      asakkaaksi. Lähettävät laskun ilman aihetta. Lappu luukulle tälle yritykselle.

      • Anonyymi

        Dna:lla laskutus ihan hukassa, käyttävät 1600 luvun systeemiä.


    • Anonyymi

      Telia huijaa .Kamu-puhelut ei ole kanta-asiakkaalle 1 euroa, VAAN 2,90 EUROA!!!!!

    • Anonyymi

      Siis Telian liittymä on turvallinen jos on yhtää asiaa pohjoismaihin tai baltiaan. Elisa ei anna tavalliseen liittymään mitään tälläistä ellet itse pyydä tai kysy ja maksa erikseen. DNA antaa roaming ja datamaksut, puhelut ja viestit maksavat siinäkin. Ongelma on nyt siinä että 5g liittymät on tolkuttoman hintaisia ja suurelle osalle myös rajaton on turha. Itsellä on nyt 4g liittymä jossa on rajoitettu käyttö (600min,600txt) josta maksan vajaa 20e. Siirryn heti 5g liittymän kun hintaero on alle euron ja pääsen käyttämään 5g verkkoa. Rajatonta pakettia en tarvitse mihinkään vaikka tykkäänkin käyttää oikeaa puhelinta ja TXT viestejä.

    • Anonyymi

      Ruotsalainen Telia on vaarallinen suomalaisille, jopa yrityksien yhteyksille yhteisöjen verkkopalveluille.

      Tammikuun 17. kaatui Telian palvelin ja moni suomalainen sivu hävisi kokonaan eikä telia välittänyt yhtään!!! Vika jatkui helmikuun loppuun saakka vaikka telia väittää yhä, että vika oli "korjattu" 4. helmikuuta!!!

      Telialla ei ole vuonna 2021 mitään turvaa vikojen varalle vaan kaikki on vain lässynlää rahojen kerääminen tolloilta telian asiakkailta ja jos tietoja häviää niin telia vain voivottelee!

      https://www.inmicsnebula.fi/fi/tiedotteet/hairio-palvelinymparistossa

      VÄLTTÄKÄÄ TELIAA, BOIKOTOIKAA TELIAA! Telia on 100% ruotslainen yritys. Palatkaa, lampaat (telian nykyiset asiakkaat, takaisin Suomeen.

    • Anonyymi

      Kyllä Telian asiakaspalvelu on ihan hanurista suomeksi sanottuna. Olen vaihtamassa operaattoria Teliasta toiselle ja tämä keski-ikäiseltä mieheltä kuulostava asiakaspalvelija soittaa minulle ja inttää koko ajan, että "Kai sä nyt ymmärrät"... "Kai sä nyt ymmärrät, jos vaihdat liittymän elisalle". Voi vittu mitä lässytystä ja asiakkaan aliarvioimista. Tämän takia vaihdan ilomielin muulle operaattorille ja myös lapseni liittymän vaihdan samalla.
      Ei asiakaspalvelija voi alkaa inttämään asiakkaan kanssa tuolla tavalla ja pitää heillekin antaa suunvuoro.

    • Anonyymi

      Kuinka paljon sinä maksat tinnituksestasi?

    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä minua huijattiin kun olin siirtymässä Telialle entinen operaattori sai
      takaisin nettiliittymää ei kuulemma oltu irtisanottu en käyttänyt puhelin enkä nettiliittymää hetkeäkkän simkortit lähetin avaamattomina Telialle . Varokaa Teliaa .

    • Anonyymi

      Moikka
      Minulle on kerrottu on aivan samaa onko dna, tai joku muu kaikki on Teliaa, avainsana vain on kuka joutuu mainostamaan, puskaradio on menetetty tietyillä myyneillä.
      On totta että asikaspalvrelijat, kokevat että ne saa tehdä, työsään mitä tahansa.
      Suomen Niinistö netin turvin.
      he kokevat olekaa kiitollisia että edes toimii.
      Me asikaat ollaan tyytyväsiä silloin kun meidän terveyttämme ei uhata , eikä meidän itsemäärämisoikeiteen valehetelemalla puututa.

    • Anonyymi

      telia tuskin välittää pienasiakkaistaan

    • Anonyymi

      Huomasin saman. Asioin Järvenpään Citymarketin Telian edustajien kanssa. Imelä palvelu oli luokattoman huonoa. Ikävä virhe tuli maksamaan minulle rahaa, jolla olisi saanut paljon puheaikaa normaalimmasta palveluntarjoajatahosta.

      Soitin tänään asiasta Teliaan. Asiakaspalveluihminen oli ilmeisesti etätyössä, taustalla kirkui pikkulapsi. Törkeän epäkohtelias mies möykkäsi puhelimeen ja venytti puhelua, jankutti ja syyllisti asiakasta.

      Puhelinlaskuni ovat merkillisen suuria, vaikka en käyttäisi puhelintani. Sama summa toistuu eri laskutuskausina. Olemattomasta turvapaketista velotetaan.

      Pyysin paperilaskua kotiosoitteeseeni ja tutkin asian, ties monettako kertaa. Työntekijän asenne oli, että ei kuulu Telialle jos tuotetta ei saa asennettua tai ellei se toimi. Olen vain maisteri, Aalto-yliopistossa tietotekniikkakoulutettu. Telian piittaamattomuus ja röyhkeys on rikollisuutta. En luota heihin vähääkään. Asiat toimivat aiemmin hyvin mutta eivät toimi enää!

      • Anonyymi

        Kaikilla operaattoreilla on joukoissa osaamatonta väkeä, teeppä soittopyyntö netin kautta.
        Hyviä sopimuksia saa kun malttaa keskustella joskus useasti liittymän vaihdosta, chattiin voi joskus heittää onko liittymäasiakkaalle hyvää tarjousta, näin sain itse viimeksi, asiakaspalvelija kysyi nroa ja saako soittaa ps hyvää palvelua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla operaattoreilla on joukoissa osaamatonta väkeä, teeppä soittopyyntö netin kautta.
        Hyviä sopimuksia saa kun malttaa keskustella joskus useasti liittymän vaihdosta, chattiin voi joskus heittää onko liittymäasiakkaalle hyvää tarjousta, näin sain itse viimeksi, asiakaspalvelija kysyi nroa ja saako soittaa ps hyvää palvelua

        Kaikki toimisi jos aspalaisia ei verrattaisi exelissä. Kaikki syystä riippumattomat irtisanomiset aina nähdään exelissä punaisella. Firmassa perustellaan tälläiset syystäriippumattomat asiat myyjän/asiakaspalvelijan huonoutena. Mukaan lukien jos olet aina ihmetellyt miksi et saa vaikka Elisan myymälässä nykyistä kk hintaa alemmaksi johtuu puhtaasti siitä että jos sen myyjä tekee (voisi tehdä) eli alentaa kk liittymän hintaa, niin hän on punaisella exelissä ja firma heti leimaa sinut huonoksi myyjäksi joka on vain tekee tappiota. Annetaan mieluummin asiakkaan lähteä kuin että oma tuntitehokkuus kärsisi.


    • Anonyymi

      Tupla laskutus.
      tuli puhelinlasku, tuplana. en pääse puhelimella asiakaspalveluun. yrittänyt jo kolme päivää.
      saivat höynättyä elaskuun. HAISEE TOSI PALJON.

    • Anonyymi

      Multakin telia huijas cmorella yhtään päi vää ole katsonti ,mut lasku vain tulee ,ja miten monelta tuhannelta muulta ,ei ikinä telia liitymää

      • Anonyymi

        Olette täysin oikeassa, Telia huijaa.Minun piti kokeilla C-Morea 1/kk hinta sovittiin 12.90 tänään minulle tuli postissa lasku 52.26e ja lisäksi sanottiin sopimus kestää puolivuotta, vaikka sovimme yhdestä kuukaudesta. Sanokaa kaikille kavereillenne mikä muu operaattori tahansa kun Teli

        Terveiset Hypnologi P.K Määttänen


    • Anonyymi

      Telialla kauppakeskus ainossa ei voi maksaa käteisellä rahalla, tiedoksi kaikilla

      • Anonyymi

        Ihan normaalia tänäpäivänä. Monessa paikkaa luovuttu koronan vuoksi käteisestä. Turha provo.


    • Anonyymi

      Dna lyö ensimmäisellä laskulla ihan sairas systeemi eikä ole 10v muuttunut.

    • Anonyymi

      Telia toimii todella valheellisesti.
      Irtisanoin määräaikaisen sopimukseni sairauden, työttömyyden sekä sen vuoksi, että palvelupiste hävisi paikkakunnalta.
      Kuluttajapalvelusta sain tukea. He sanoivat, että minulla on oikeus irtisanoa em syistä.
      Pitkän väännön jälkeen Telia suostui.
      Nyt hölmistyneenä huomaan, että sieltähän tulee edelleen laskuja, jotka veloitetaan automaattisesti tililtäni.
      Siis ei ikinä enää Teliaa.

    • Anonyymi

      Olen myös joutunut telian huijaamiseksi maksoin laitemaksuja 1000 ja 103,00 euron edestä ylimääräistä pari laskua tuli oikein,mutta kun tilasin heiltä 2 älykelloa niin rupes tapahtuun seuraavaan laskuun tuli 4 kertaisesti kelloja no ne korjattiin,mutta pääomaa ei ja se kasvoi,telia sanoi sen olevan oikein sitten muistutin laskuista jotka olin maksanut ylimääräisenä niin telialta kerrottiin ettei heillä näy noita maksuja. Nytten asia Kuluttajariitalautakunnassa.

    • Anonyymi

      Telian asiakaspalvelu on surkeaa. Luvataan milloin mitäkin, mutta mikään lupaus ei pidä. Asioita jätetään kesken eikä kukaan kanna vastuuta mistään. Heillä ei ole yhtään s-posti osoitetta, jonne voisi lähettää reklamaatiot tai selvityspyynnöt, chat on ainoa tapa asioida eikä sitä kautta koskaan tiedä, mikä on mielipide seuraavana päivänä. Aivan uskomatonta touhua. En ole koskaan ennen missään törmännyt näin tökeröön tapaan toimia, mitä Telia on. Muuttaessa taloyhtiö edellytti Teliaan siirtoa, joka on kyllä iso ongelma. Miten missään voi olla vain chat, mistä saa ns. asiakaspalvelua ja kaikki muu yhteydenpito on estetty. Toiminta vaikuttaa lähinnä laittomalta ja asiattomalta.

    • Anonyymi

      Onko niin vaikeeta sanoa ei, jos ei usko kerrasta niin sitten vaan punaista luuria

    • Anonyymi

      Minua myös huijattiin puhelinliittymän vaihdossa. Pakettiin kuului rajaton puhe- ja nettiaika, mutta olikin puhetta vain 240 min.
      Mies, joka huijasi Myyrmäen kauppakeskuksen välikössä olleessa Telian pisteessa, välttelee, kun menen jotain kysymään.
      Menee välillä piiloon, eikä uskalla edes katsoa minuun päin.
      Toinen mies joutuu tulemaan asiaa hoitamaan, mitä kysyn?
      Ottaa todella nuppiin. En suosittele kenellekään näitä liittymiä. Moni joutunut turvautumaan kuluttaja-asiamiehen apuun, että ovat saaneet oikeutta.
      Nuoria huijarimiehiä kaupittelemassa, joilla ei ole mitään sääliä, eikä vastuuntuntoa.

    • Anonyymi

      Tällaisissa avauksissa ei ole mitään mieltä, kun et edes yritä kertoa mistä on kyse.

    • Anonyymi

      telia väittää että puhelimen salasana on väärä pankkitunnuksista huolimatta idioottia?

    • Anonyymi

      Nyt meni Telialta . MAINE TÄYSIN, laittoivat sähköpostia, kaapeli liittymissä ei voi katsoa kaikkia peruskanavia HD Tasoisella kuvanlaadulla, jos on kaapeli talous. Minulta katosi MTV SUP HD )JA AVA HD) Sanoivat se on normaalia ei voi mitään. Haloo elämme 4D Aikaa TELIA

    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä Teliaan ei voi luottaa. Kokemus tässä.
      Puolivuotta sitten tilasin telia viaplay kanavat mm hiihtojen takia kun kaikki ei näy tv 2 sen kautta? No sitten tuli ilmoitus että hinta nousee 44.90 € kun sopimus hinta oli 39.90.
      Ja että voi lopettaa jos ei sitä hyväksy, 30 määrä ajalla. Annoin olla , kun hiihtoja tuli.
      Mutta helmikuun lopussa, vastasin telia viestiin, että voin lopettaa.
      Ei tullut lopetus vahvistusta, mutta joku tarjous. Eli oliko kuitenkin viesti heille tullut.
      No 20.3 menin Lappeenrantalaisen telia myymälään ja ihmettelin kun vaan laskuja tulee.
      No siellä selitys oli ettei ole lopetettu, no minä sanoin nyt lopetetaan, syy hinta nousu.
      Nuorimies otti lopetuksen vastaa ja viellä lisäsi, tässä tapauksessa voidaan lopettaa 14 pv sisällä, eli loppuisi 5.4! No 7.4 viellä tuli viaplayta tuutin täydellä, ajattelin onko Telia antanut ilmaise aikaa pääsiäisen pyhien ajaksi. Mutta kun katsoin OP tilini. Siellä oli lasku telialta koko huhtikuun ajalta.? No liike oli auki 8.4 joten sinne. Selitys oli, ei toinen nuorimies voi myöntää 14 pv irtisanoutumista? Telian säännöt on 30 pv.?!
      No hän voi korjata kun on koneellakin irtisanominen 20. 3 tehty, niin että maksu on vain 20.4 saakka, eli Telian sääntöjen mukaan. Siis ei sen mukaan mitä telia toinen toimi henkilö lupasi 20. 3, voihan V! Sanoi tämä asiakas. Kuten täällä moni muukin.
      Eli tälläistä asiakaspalvelua, ei viestin perusteella otettu irtisanomista, Ainakaan se ei toiminutkaan irtisanomisen. Sekä Teliaan suulliseen lupaukseen ei ole luottamista.
      Eikä heiltä tullut silloinkaan, vahvistusta 20.3 päivän irtisanomisesta.
      Mielen kiintoista kun maksan laskun erä päivällä 20.4 - 23 mitä sitten tapahtuu.

    • Anonyymi

      KAIKKI operaattorit puhuu puutaheinää..

    • Anonyymi

      Oma vikasi jos et ota asioista selvää ennen jonkin ostamista tai sopimuksen tekemistä. Kyllä asiakkaallakin on oma vastuunsa siinä ettei mene hankkimaan mitään ottamatta ensin selvää siitä mitä on hankkuimassa. Tuskin mikään operaattori ketään huijaa, ihmiset ei vain vaivaudu tutustumaan hankkimaansa tuotteeseen tai palveluun ennenkuin hankkivat sen. tyhmyydestä sakotetaan.

    • Anonyymi

      Telia on huonoin kaikista operaattoreista .

    • Anonyymi

      Nykyään liian isot kk maksut rajattomissa liittymissä, jokaisella operaattorilla, taitaa olla viisainta pitää prepaidia, ainakin pääsee puolet halvemmalla.

      • Anonyymi

        Parhaat tarjoukset saa kun on vaihtamassa liittymää toiselle operaattorille ja uusi kortti on jo tulossa. Mulle on tällöin laittanut vanha operaattori viestiä tarjoten yleensä parempaa tarjousta. Viimekerralla sain Elisalta 4G 100 mbit/s rajattoman liittymän 2-vuoden ajaksi vain 10 eurolla/kk. Ei paha..


    • Anonyymi

      Telian puhelinmyyjä kasetti kerran, ei kustannukset toista kertaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      101
      1497
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1064
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      976
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      877
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      822
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      654
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe