http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000011&conference=4500000000000268&posting=22000000006070226#22000000006070226
Viittaan tähän keskusteluun :koirani on ruvennut raapimaan itseään ja se vietiin lääkärille ,mutta ei sanottu onko sillä oikeasti kapi ,vaan annettiin lääkemääräys.>Itse en ollut silloin paikalla.Saako siihen kapiin lääkettä ilman reseptiä ja voiko maalikko todeta sen .
Supista Kapi
6
2398
Vastaukset
- .ertsu.
älä päästä tautia etenemää.kapipiikkejä eläinlääkäriltä.aika vaikea todeta heti,mut lääkitys alotettava.oireet:raapiminen,karvat irtoo,iho tulehtuu,mätii,haisee.suomeksi vittumainen tauti.jatka mäntysuopa pesuja koiralla taudin parannuttua.toipuu nopeammin.
- Nimetön
Kapi ei ole niin vaarallinen mitä luullaan mutta koira kannattaa pestä aina hyvin oisin kiinnostunut tietämään minkälainen koira on kyseessä ja mistä se on saanut kapin jos kiinnostaa laita vastauksia olen itsekkin ja koirieni kans pelaillut kapisten kettujen kans eikä ole minun koiriini tarttunut
- .ertsu.
kapi tappaa jos ei kunnon hoitoo ryhdytä.omissa koirissa kapi esiintyny turhankin useasti.terrillä 3 kuuri lopuillaa.kyl se tarttuu joskus helposti,pesässä käynti riittää.aina ei pesu riitä.sul hyvä tuuri.
- muikkumiesSL
Jo aikaisemmassa jutuissani kerroin supista nurkissa ja se kuolikin liiteriin ,sillä ei ollut karvoja ensinkään sivuilla.Olin reisunpäällä ja emäntä totesi koiran raappivan itseään ja vei heti hoitoon,liekö hätävarjelun liioittelua ,mutta ei mitää näkyviä oireita kuulema lääkäri nähnyt ,mutta silti kalliit lääkkeet antoi.
- .ertsu.
muikkumiesSL kirjoitti:
Jo aikaisemmassa jutuissani kerroin supista nurkissa ja se kuolikin liiteriin ,sillä ei ollut karvoja ensinkään sivuilla.Olin reisunpäällä ja emäntä totesi koiran raappivan itseään ja vei heti hoitoon,liekö hätävarjelun liioittelua ,mutta ei mitää näkyviä oireita kuulema lääkäri nähnyt ,mutta silti kalliit lääkkeet antoi.
eippä se heti näy voi mennä par kolme viikkoa enne ku puhkee
- antsu
Koiran kapiin on olemassa Stronghold- niminen paikallisvaleluliuos, mutta sitä saa vain lääkärin määräämällä reseptillä.
Pitkälle edenneen kapin tunnistaa itsekin, tai ainakin kapia on syytä epäille silloin, kun koiralta alkaa lähteä karvat ja koira alkaa haista "makealta". Haju johtuu siitä, että koirasta alkaa vuotaa kudosnesteitä, jotka tekevät turkin tahmeaksi. Nänä oireet esiintyivät ainakin omalla koirallamme ja kaikki alkoi kutinasta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602007Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661688Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411367Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2321313Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391179- 1281155
- 801135
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3171085IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3421082