Supista Kapi

muikkumiesSL

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000011&conference=4500000000000268&posting=22000000006070226#22000000006070226

Viittaan tähän keskusteluun :koirani on ruvennut raapimaan itseään ja se vietiin lääkärille ,mutta ei sanottu onko sillä oikeasti kapi ,vaan annettiin lääkemääräys.>Itse en ollut silloin paikalla.Saako siihen kapiin lääkettä ilman reseptiä ja voiko maalikko todeta sen .

6

2241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .ertsu.

      älä päästä tautia etenemää.kapipiikkejä eläinlääkäriltä.aika vaikea todeta heti,mut lääkitys alotettava.oireet:raapiminen,karvat irtoo,iho tulehtuu,mätii,haisee.suomeksi vittumainen tauti.jatka mäntysuopa pesuja koiralla taudin parannuttua.toipuu nopeammin.

    • Nimetön

      Kapi ei ole niin vaarallinen mitä luullaan mutta koira kannattaa pestä aina hyvin oisin kiinnostunut tietämään minkälainen koira on kyseessä ja mistä se on saanut kapin jos kiinnostaa laita vastauksia olen itsekkin ja koirieni kans pelaillut kapisten kettujen kans eikä ole minun koiriini tarttunut

      • .ertsu.

        kapi tappaa jos ei kunnon hoitoo ryhdytä.omissa koirissa kapi esiintyny turhankin useasti.terrillä 3 kuuri lopuillaa.kyl se tarttuu joskus helposti,pesässä käynti riittää.aina ei pesu riitä.sul hyvä tuuri.


      • muikkumiesSL

        Jo aikaisemmassa jutuissani kerroin supista nurkissa ja se kuolikin liiteriin ,sillä ei ollut karvoja ensinkään sivuilla.Olin reisunpäällä ja emäntä totesi koiran raappivan itseään ja vei heti hoitoon,liekö hätävarjelun liioittelua ,mutta ei mitää näkyviä oireita kuulema lääkäri nähnyt ,mutta silti kalliit lääkkeet antoi.


      • .ertsu.
        muikkumiesSL kirjoitti:

        Jo aikaisemmassa jutuissani kerroin supista nurkissa ja se kuolikin liiteriin ,sillä ei ollut karvoja ensinkään sivuilla.Olin reisunpäällä ja emäntä totesi koiran raappivan itseään ja vei heti hoitoon,liekö hätävarjelun liioittelua ,mutta ei mitää näkyviä oireita kuulema lääkäri nähnyt ,mutta silti kalliit lääkkeet antoi.

        eippä se heti näy voi mennä par kolme viikkoa enne ku puhkee


    • antsu

      Koiran kapiin on olemassa Stronghold- niminen paikallisvaleluliuos, mutta sitä saa vain lääkärin määräämällä reseptillä.

      Pitkälle edenneen kapin tunnistaa itsekin, tai ainakin kapia on syytä epäille silloin, kun koiralta alkaa lähteä karvat ja koira alkaa haista "makealta". Haju johtuu siitä, että koirasta alkaa vuotaa kudosnesteitä, jotka tekevät turkin tahmeaksi. Nänä oireet esiintyivät ainakin omalla koirallamme ja kaikki alkoi kutinasta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2515
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2193
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1877
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1641
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1596
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1595
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1548
    8. 75
      1459
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      105
      1368
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe