http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000011&conference=4500000000000268&posting=22000000006070226#22000000006070226
Viittaan tähän keskusteluun :koirani on ruvennut raapimaan itseään ja se vietiin lääkärille ,mutta ei sanottu onko sillä oikeasti kapi ,vaan annettiin lääkemääräys.>Itse en ollut silloin paikalla.Saako siihen kapiin lääkettä ilman reseptiä ja voiko maalikko todeta sen .
Supista Kapi
6
2527
Vastaukset
- .ertsu.
älä päästä tautia etenemää.kapipiikkejä eläinlääkäriltä.aika vaikea todeta heti,mut lääkitys alotettava.oireet:raapiminen,karvat irtoo,iho tulehtuu,mätii,haisee.suomeksi vittumainen tauti.jatka mäntysuopa pesuja koiralla taudin parannuttua.toipuu nopeammin.
- Nimetön
Kapi ei ole niin vaarallinen mitä luullaan mutta koira kannattaa pestä aina hyvin oisin kiinnostunut tietämään minkälainen koira on kyseessä ja mistä se on saanut kapin jos kiinnostaa laita vastauksia olen itsekkin ja koirieni kans pelaillut kapisten kettujen kans eikä ole minun koiriini tarttunut
- .ertsu.
kapi tappaa jos ei kunnon hoitoo ryhdytä.omissa koirissa kapi esiintyny turhankin useasti.terrillä 3 kuuri lopuillaa.kyl se tarttuu joskus helposti,pesässä käynti riittää.aina ei pesu riitä.sul hyvä tuuri.
- muikkumiesSL
Jo aikaisemmassa jutuissani kerroin supista nurkissa ja se kuolikin liiteriin ,sillä ei ollut karvoja ensinkään sivuilla.Olin reisunpäällä ja emäntä totesi koiran raappivan itseään ja vei heti hoitoon,liekö hätävarjelun liioittelua ,mutta ei mitää näkyviä oireita kuulema lääkäri nähnyt ,mutta silti kalliit lääkkeet antoi.
- .ertsu.
muikkumiesSL kirjoitti:
Jo aikaisemmassa jutuissani kerroin supista nurkissa ja se kuolikin liiteriin ,sillä ei ollut karvoja ensinkään sivuilla.Olin reisunpäällä ja emäntä totesi koiran raappivan itseään ja vei heti hoitoon,liekö hätävarjelun liioittelua ,mutta ei mitää näkyviä oireita kuulema lääkäri nähnyt ,mutta silti kalliit lääkkeet antoi.
eippä se heti näy voi mennä par kolme viikkoa enne ku puhkee
- antsu
Koiran kapiin on olemassa Stronghold- niminen paikallisvaleluliuos, mutta sitä saa vain lääkärin määräämällä reseptillä.
Pitkälle edenneen kapin tunnistaa itsekin, tai ainakin kapia on syytä epäille silloin, kun koiralta alkaa lähteä karvat ja koira alkaa haista "makealta". Haju johtuu siitä, että koirasta alkaa vuotaa kudosnesteitä, jotka tekevät turkin tahmeaksi. Nänä oireet esiintyivät ainakin omalla koirallamme ja kaikki alkoi kutinasta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3673160Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3101508En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841312- 1081311
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991295Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591255- 481145
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi801062Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa25960- 33847