Lieksa palsta, maailman paras.

Opoj

Erittäin hienovaraisesti asioihin suhtautuvaa keskustelua, ennenkaikkea asiantuntevaa, alaan katsomatta.
Olen jo vuosia seurannut tämän todellisen kansan mielipiteitä suurella innolla. Voi sitä kielen rikkautta ja saloseutujen ihmisten verbaalisuutta. Suorastaan mykistävää suomenkielen hallintaa.
Se on sitä katoavaa kansanperinnettä, joka kun kerran menetetään, ei koskaan saada takaisin,
Jatkakaa toki samalla linjalla, älkääkä välittäkö ainaisten valittajien mielipiteistä, joille koiranpaska keväällä lumipenkassa on se maailman tärkein asia ja kuka sen kerää.

12

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huumoriakin löytyy enemmän kuin miltään muulta palstalta.

    • pullatlaitettu-uuniin
    • Tästä_ei_palsta_parane

      "Erittäin hienovaraisesti asioihin suhtautuvaa keskustelua, ennenkaikkea asiantuntevaa, alaan katsomatta."

      Tuohon ei ole mitään lisättävää!
      Olen itsekin hiljaisessa yksnäisyydessäni päätellyt Lieksan palstalle kirjoittavien olevan erityisen sivistyneitä yleisneroja, jotka toistaiseksi vielä tuntematon, keskipakoisvoiman kaltainen ilmiö on heittänyt tälle Suomen itäisemmän osan reunalle.

      • AlmaTakatussu

        Ja hyvin on kansa säästynyt perimmältään.
        Mistään ei huomaa, että vuosisatoja sitten oltiin osa Venäjää, hyvin on kansa säästynyt savolaiselta kieroudelta, vaikka kaskenpolttajat karjalaisuuden tappoi, ei vaikuttanut kansan perimään se, että 1600 luvulla mustalaiset karkoitettiin Ruotsista Itä-Suomeen, ei näy kasvoista mustalaisten perimä.
        Vaan Lieksan väki on ystävällistä, iloista, suvaitsevaista, auttavaista ja poikkeaa Suomen valtavirrasta siinä, että kylässä vallitsee tasa-arvo.
        Ystävällinen Lieksan kansa tukee toinen toistaa ja siinä ei katsota ihmisen alkuperää.
        Tule Lieksaan, niin sinustakin tulee jotakin ?


      • Muuttamaton_
        AlmaTakatussu kirjoitti:

        Ja hyvin on kansa säästynyt perimmältään.
        Mistään ei huomaa, että vuosisatoja sitten oltiin osa Venäjää, hyvin on kansa säästynyt savolaiselta kieroudelta, vaikka kaskenpolttajat karjalaisuuden tappoi, ei vaikuttanut kansan perimään se, että 1600 luvulla mustalaiset karkoitettiin Ruotsista Itä-Suomeen, ei näy kasvoista mustalaisten perimä.
        Vaan Lieksan väki on ystävällistä, iloista, suvaitsevaista, auttavaista ja poikkeaa Suomen valtavirrasta siinä, että kylässä vallitsee tasa-arvo.
        Ystävällinen Lieksan kansa tukee toinen toistaa ja siinä ei katsota ihmisen alkuperää.
        Tule Lieksaan, niin sinustakin tulee jotakin ?

        Tule Lieksaan, niin sinustakin tulee jotakin ?

        Kirjoituksesi sisällön perusteella päättelin että ihan varmasti jotakin tulee..runkkaava kiljunjuoja joka näyttää kierolta savolaiselta mustilaiselta.
        Ei ehkä liene kaikkein houkuttelevin olomuoto ihmiselle!


      • viriäsiementä-helemoille

      • lareleieksasta
        Muuttamaton_ kirjoitti:

        Tule Lieksaan, niin sinustakin tulee jotakin ?

        Kirjoituksesi sisällön perusteella päättelin että ihan varmasti jotakin tulee..runkkaava kiljunjuoja joka näyttää kierolta savolaiselta mustilaiselta.
        Ei ehkä liene kaikkein houkuttelevin olomuoto ihmiselle!

        no ihan hyvin myö ollaan tuommosen ulkomuovon kanssa pysty haakkummaan ulukomuanelävvii
        viisaimathan on lieksasta lähtennä ja myö mittään sanomaton rupukansa jiättii
        tuuhan kahtommaan niin äimistyt


      • Tutkittu_juttu
        viriäsiementä-helemoille kirjoitti:

        Eläs nyt anna pahales mielelle valtaa, pijäsän se hanskassas, näistä uutta siitosta lieksanmarkeille, kun kauan ovat jo majailleekin ja ryynejään hautoneet.
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/201704302200115960_uu.shtml
        http://www.nykysuomi.com/index.php/2017/05/01/ulkomaalaistaustaiset-riehuivat-rautatientorilla-tilanne-oli-kaaottinen-video/

        En toki anna pahalle mielelle valtaa, sillä nythän mä vasta oikein hokaamalla hokasin että Lieksaa on käytetty ikään kuin koealueena asuttamalla sinne jos jonkinlaista epämääräistä sakkia savolaisista mustilaisista somaleihin ja runkkaaviin kiljunjuojiin asti.
        Jokusen vuosiymmenenhän testitulosten selviäminen aina vie, ja kun aikaisempi koe on saatu päätökseen, niin eikun vaan uutta asukasta työntämään paikkakunnalle ja tutkimaan mitä siitä seuraa. Tämän hetkiset istutukset on varmaankin jokaiden tiedossa, mutta vahvistetut tulokset on saatavilla noin 10 vuoden kuluttua, vaikka erilaisilla keskustelupalstoilla on jo väitetty tiedettävän varsin tarkkaan tulokset. Kalliiksihan se tuollainen tulee, mutta tulevaisuutta ajatellen on hyödyllistä tietää mitä ei pidä missään nimessä tehdä!


    • triangelina

      Henkisesti terve ja tasapainoinen ihminen ei tuhlaa elämästään sekuntiakaan toisen ihmisen arvosteluun tai haukkumiseen. Tämäkin on palstalla sisäistetty kiitettävästi.

      • IivariK

        Niin tai sitten jonkun mittä on täysi näitä mamujuttuja ja vittuilu on päässyt valloilleen
        tosin näköjään sitä ei käsitetä


    • kaipaan.sinisiä

      Palstan taso laski dramaattisesti kun siniset lähti.

      • jag.också

        Niin minäkin, mutta eiväthän kaikki ole poistuneet. Vaikuttaa kuin entisiäkin olisi läsnä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      761
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      550
    Aihe