Hei. Olen 39 vuotias mies. Minulla on jo tutkinto suoritettuna. Nyt olen hakemas kuntoutustuelle ja samalla olisi tarkoitus hakea hoitotukea. Olen miettinyt jossain vaiheessa eri paikkakunnalla järjestettävään aikuiskoulutukseen hakeutumista. Jos pääsen sille kunt. Tuelle ja hoitotuelle, voinko hakeutua siihen koulutukseen? Et miten se menee juridisesti. Sehän mahtaa olla henkilökohtainen juttu. Kelastahan tämä selviäisi mut kertokaapa te joilla on kokemuksia asiasta.
Hoitotuki ja kuntoutustuki + opiskelu samalla
1
217
Vastaukset
- Hoitotukiasia
Kelan asiantuntijalääkäri ei myönnä tai hylkää hoitotukea, vaan päätöksen tekee Kelan ratkaisuoikeudet saanut muu toimihenkilö lääkärilausunnon C:n mukaan, jossa kohdassa 9 johtopäätökset ilmoitettu avun-, ohjauksen- ja valvonnan määrä.
- viikottain (oikeuttaa perustukeen)
- päivittäin (oikeuttaa korotettuun hoitotukeen)
- yhtämittaisesti (oikeuttaa ylimpään hoitotukeen).
Lääkärillä todistajana on lainsäädännössä erityinen asema (laki terveydenhuollon ammattihenkilöistä 23§). Tämän perusta on yleinen luottamus lääkäriin puolueettomana asiantuntijana. Määrämuotoinen eli kunnian ja omantunnon kautta vakuutettu lääkärinlausunto voi korvata valaehtoisen todistamisen oikeudessa tai viranomaismenettelyssä.
Lääkärintodistus C:stä kannattaa aina pitää vähintään kopio itsellään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?5557305Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3292755Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3872045- 1271254
- 311213
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl41149- 911016
Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1021002Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h64981- 44852