moi - osaako joku neuvoa kumivene asioissa. Onko Brig 265 pienin kahdella istuimella varustettu kumppari. Katsoin näitä messuilla ja vaikutti ihan pätevältä - joskin kallis.
Osaako joku neuvoa vastaavaa mahd. lyhyt, mutta kaksi penkkiä. Kyytiin pitäisi mahtua kaksi aikuista, yksi lapsi ja 20 kg koira =). Moottorina 2.5 hv (joka jo löytyy).
Brig vai joku muu
5
387
Vastaukset
- seppomartti
Nyt on varoituksen sana paikallaan. Mahdollisimman lyhyt tarkoittaa 180-200cm/ 18-20 kg ja se kantaisi juuri ja juuri tuo kuorman. Pienessäkin aallokossa se on hutera ja 2,3 hv moottorilla vaarallinen. Pienissä kumiveneissä istutaan yleensä laidalla ja vanilevystä tehty penkki on yhtä paljon riesa kuin hyöty. Joskus olemme istuneet oson fendarin päällä. Kaavailemasi 265 kumivene on tuolle kuormalle runsas koko. Alarajaksi arvioin 220-240 . Hintaluokka luultavasti on 450-500. Ilmeisesti kaikki ovat PVC- kangasta ja vamistettu halvan työn maissa ( Unkari, Ulraina, Kiina)
- Jollaavailla
Tuo 265 koko voisi olla sopiva ainakin testien perusteella. Nyt kaipaisin ihan konkreettisesti esimerkkejä veneistä, joissa kaksi penkkiä.
Meillä oli aiemmin 220 pitkä, joka oli liian pieni. Nyt siis vähän isompi, mutta koska roikkuu pienen purkkarin perässä, niin 5 metrinen on poissa laskuista. Lisäksi minulla on tuo 2,5 hv kone valmiina ja aion sitä käyttää. Veneessä pitää olla pumpattava kova pohja.
- Prigimiesonbrigimies
Mulla on jo toinen Brig 265 käytössäni. Hinaan sitä purkkarin perässä, ei paljon hidasta vauhtia. Mielestäni just sopiva koko ja aika hyvä soutaakin. Lattia on vaneria, oisko neljästä palasesta ja ilma v-pohja. Perässä 3,3 hp:n 2-t moottori, taitaa painaa saman verran kuin kaksiheppaisetkin. Itse pidän vain etummaista penkkiä, jos on useampi hlö niin sitten istutaan sivuponttoneilla. Kulkee alle 100kg:n kuormalla 15 solmua. Kaksi päällä ei nouse liukuun, korkeintaan myötä-aaltoon. On kyllä Brigien materiaalit ohentuneet/huonontuneet entisitä ajoista, niinkuin varmaan muillakin merkeillä, edellinen/vanhempi Brigini oli paksumpaa kamaa, venttilit paremmat jne, oli vaan tullut tiensä päähän. Ostin silti samankokoisen ja -merkkisen pari kesää sitten..
- Seppomartti
3.3hv ja 15 solmua tuntuu uskomattomalta yhdistelmältä
- Prigimiesonbrigimies
Niin se tuntuu, mutta niin se vaan on. Itse painan alle 80kg ja useamman kerran gepsillä mitattu..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1018827
- 474349
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021946Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html391554- 241480
Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,341209Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121190Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53887Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31872Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29837