Niitä käytettiin viimeksi Tapparan mestaruusjuhlissa Tampereella, missä viranomaiset ajoivat suuria kuljetusautoja esteeksi, jotta kukaan ei pääse ajamaan autolla torille kokoontuneeseen väkijoukkoon.
Turvallisuustoimista vastaavaan Markku Mäki-Ventelän mukaan poliisin täytyy ottaa huomioon eri puolilla maailmaa viime aikoina tapahtuneet terroriteot.
Israelissa, Englannissa, Ranskassa, Saksassa ja Ruotsissa on viime vuosina tapahtunut jihad-iskuja, joissa terroristi on ajanut henkilö- tai kuorma-autolla ihmisten päälle. Kaikissa tapauksissa tekijän motiivina on ollut islamilaiseen uskoon kuuluva jihad eli taistelu "vääräuskoisia" vastaan ja tekijöillä on ollut kytköksiä islamilaisiin terroristijärjestöihin. Tekijät eivät ole olleet syrjäytyneitä vaan usein hyvin toimeentulevia, osa korkeasti koulutettuja ja hyvin yhteiskuntaan integroituneita.
Uusi termi Suomessa - "Islam suojat"
11
193
Vastaukset
- itemyömokasimme
usa varoittaa tällähetkelläkin eurooppaan matkustavia jatkuvasta terroristi-uhasta.
koska "eurooppa ei ole osannut hoitaa asioitaan".- Soros
EU-kopla haluaa tuhota nykyisen Euroopan massamaahanmuutolla.
- dbgbbvf
Viherpunasuvakit eivät hyväksy tuota nimeä.
- bngnnbb
Tämä on seurausta avoimista rajoista.
- itsenäiset
Ne suojat kuuluisi olla valtakunnan rajoilla.
- jepulistaJuujuu
Sekin vielä.
- naamioinnitvalmiina
Jokaisella ihmisellä pitää olla henkilökohtainen suoja lisäksi -tätä hulutusta kohtaan, ei sitten lähellekään -siloin on parhaiten näiltä suojassa.
Ei kukaan tartu sinun yritykseen provosoida. Ketään ei kiinnosta.
- islaamillelähäröt
90% -kansaa kiinostaa, mutteivat halua olla esillä suurenmasti -meinaavat -jotta tässävaiheessa riittää- kun kättä pidetään taskussa tiukassa nyrkissä, aktiivi islam vastustajia jotka sen näin esittävät sen -on tuosta porukasta aivan riittämiin -jotta kyllä meiltä on selkä suojattuna vahvasti ja tukevasti.
- hupsu.mielipide
"Uuninpankko
3.5.2017 18:25
Ei kukaan tartu sinun yritykseen provosoida. Ketään ei kiinnosta."
Vai ei kukaan. Napaasi asti nielaisit syötin koukkuineen päivineen. Vai oletko se ei kuukaan, ja se jota ei kiinnosta.
Olen rankasti kanssasi erimieltä. Kannattaa myös seurata mitä tämän palstan pääpomo haluaa aiheikseen milloinkin, ja miten poistotoiminta kehittyy tai epäkehittyy. Minä seuraan joskus myös tätä.
Kotiinpäin Lieksaa kohti ajellessani kuuntelin.
http://areena.yle.fi/1-2587342
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412518Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101878Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse761843Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki821318- 651248
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171198TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161078Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901060Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42914- 71913