Volvo 960

Tomi

Olen kiinnostunut 960 sarjan volvosta,
vuosimallista -95 alkaen. Mitä mieltä olette
kyseisestä automallista? Minulla itselläni on
ollut vain 740-sarjan volvoja. Kertokaa mielipiteitänne kyseisestä mallista, jos teillä
on kokemuksia!

13

11405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ISOA

      Hyvä on ollut. Porukoilla olis sellainen kaupan. -96 aj.240tkm automaatti 2,5 kone ilmastointi. ovat hankkimassa jotain pienempää autoa

    • Volvisti

      Ehkä paras Volvo. Ainkain takavetoisista. Itselläni on vuosimallia 1995. 3,0 24 Valve. Se on muuten Raha-automaattiyhdistyksen entinen edustusauto.

      • on..

        kulutus?


      • exzxää
        on.. kirjoitti:

        kulutus?

        Jäykkä taka-akseli ja kevyt perä kiusaavat varsinkin talviajossa.lainaus.edellisestä vastauksesta.
        ei mun -95 mallisessa 960 sessä ollut mitään jäykkää perää.
        sun joku koottu versio?korinvaihto?
        poikittainen lehtijousi nivomat "automaattinenkorkeudensäätö"iskareilla.takana siis.
        myytinn viime vuonna poies.poika ajoi kortin,olisi ollut kallista ajella tolla,sällin siis,
        kympin korvilla kulutus.2.5l.manuaali.
        vedettiin aikoinaan telivaunua tällä,takavetoisena painavana kutoskoneisena siihen erinomainen,varsinkin talvella.
        varmatoiminen.oli mittarissa 210 000 myytäessä.ite ajettiin 130 thkm.tolla.
        muhkea peli.tuo jousitus toiminta erinomaista tuossa pelissä.
        ei monikaan nykyautoista pysty samaan.
        koneen käynti erinomaista,ei paljon värise tyhjäkäynnillä.kokeile.
        tuolla 170hv koneellakin kerkiää hyvin.


    • 2.5-litrainen

      Aiemmin minulla oli 740 2.0i ja 940 2.3i, ja nyt olen ajellut kuutisen vuotta 2.5-litraisella 960:lla.

      Ei ole oikein vertailukohtaa muiden automallien vika-alttiuteen, mutta aiempiin Volvoihini verrattuna 960:ssa on ollut ajomäärään nähden outoja vikoja: kuuden vuoden aikana on hajonnut kampiakselin takapään stefa, ohjaustehostajan paineletku sekä vlkun/valonvaihtimen viiksi, jotka kaikki ovat mielestäni omituisia vikoja Volvolle.

      Aiempiin Volvoihini verrattuna ikäviä ominaisuuksia ovat sisätilan heikko ilmankierto (sivulasit ja takalasi huurtuvat), ilmanottokaukalon taipumus imaista lumet lämppäriin, takalasin laiska lämmitysvastus, sivulasien taipumus jäätää kiinni tiivisteisiin, taka-akseliston liian jäykkä poikittaisrakenne sekä etupainoinen painojakauma.

      Jäykkä taka-akseli ja kevyt perä kiusaavat varsinkin talviajossa. Kesällä perä puolestaan tekee aika kulmikkaita liikkeitä varsinkin 205 ja sitä leveämmillä renkailla.

      Lähinnä nyt vertasin noita ajo-ominaisuuksia aiempiin takavetoisiini, mm. nuo Volvot ja Pösö 505 GTi.

      960:ssa siis perä lähtee liiallisella kaasulla aika äkäisesti luistoon, mutta vastineeksi voi todeta, että hallitsemattomaan luistoon tuota autoa ei saakaan: kokonaisuutena alusta on mainio, ja auto oikenee luistoista niin kaasulla kuin kytkimellä todella nätisti ja rauhallisesti.

      Manuaalivaihteiston välityssuhteet eivät ole parhaat mahdolliset: kakkonen ja kolmonen saisivat vetää ylemmäs, mutta toisaalta 2.5-litraisestakin koneesta löytyy vääntöä tolkuttomasti. Ei tarvitse kaupungissa hämmentää kolmosta pienemmälle kuin liikennevaloissa.

      2.5-litrainen kuutoskone on käytökseltään aivan loistava ja ongelmaton. Itselläni keskikulutus on pyörinyt 10-11 litran paikkeilla, kun ajo jakautuu aika tasan maantien ja taajaman kesken: auton lähes 1600 kilon painoon nähden ok.

      Vaihteisto on tarkka, ohjaus suht' tunnokas jne. eli ajossa ihan miellyttävä.

      Ajoittain on ollut ikävä 2.3-litraista 940:ääni, mutta enpä ole raaskinut 960:sta luopua, vaikka monikin tuttavani olisi varsinkin ajettuaan autollani halunnut ostaa sen minulta. 960 näkyy olevan sangen suosittu Saksan-tuliainen.

      • kuluttavat

        Kirjoitat: "Itselläni keskikulutus on pyörinyt 10-11 litran paikkeilla, kun ajo jakautuu aika tasan maantien ja taajaman kesken: auton lähes 1600 kilon painoon nähden ok".

        Noinko paljon Volvot kuluttavat alimmillaan, itselläni on 1400 kg muunmerkkinen auto ja kulutus on 7-8 ltr/100 km. On siinä huima ero ja minulla on myös kaupunkiajoa ainakin puolet. Ilmankos Volvo-miehiä (ja -naisia) bensa-asemilla tervehtivät hattua nostaen.


      • Volvisti
        kuluttavat kirjoitti:

        Kirjoitat: "Itselläni keskikulutus on pyörinyt 10-11 litran paikkeilla, kun ajo jakautuu aika tasan maantien ja taajaman kesken: auton lähes 1600 kilon painoon nähden ok".

        Noinko paljon Volvot kuluttavat alimmillaan, itselläni on 1400 kg muunmerkkinen auto ja kulutus on 7-8 ltr/100 km. On siinä huima ero ja minulla on myös kaupunkiajoa ainakin puolet. Ilmankos Volvo-miehiä (ja -naisia) bensa-asemilla tervehtivät hattua nostaen.

        No, eiköhän tuokin riipu aika lujaa moottorin koosta, ja 200kg tekee jo aika paljon. Kyllähän tuollaiseen 7-8l pääsee 1.8 koneella, mutta volvo 960:ssä pienin moottori on 2.5L


      • Jussi Volvonen

        Hankin ensi Volvoni 1996 "sattuman kautta" ja jäin koukkuun, sillä totesin, ettei se olekaan "vanhojen ukkojen" auto.
        Molemmat kaksi aiempaa erikoismallia 244 GLE ja 245 turbo ovat vielä tallessa.

        Viimeisin Volvo-hankintani oli nopea nettiperusteinen päätös, jota en ole katunut.
        Se on -92 rekisteröity 3,0 l 960 -automaattifarkku (225 tkm) ja olen ollut autoon tosiaan ylettömän tyytyväinen, vaikka vanhushan tuo jo on.
        Omasta kokemuksestani sanoisin, etteivät monetkaan nuoremmat autot kyllä pärjää ajossa.

        Vikoja ei ole tullut jo ostaessa olleiden juttujen lisäksi, mutta kampiakselin takapäänstefan valskaaminen tuli myös pääliskauppana ja on ilmeinen tyyppiominaisuus. Homma maksaa Keskusautohallissa n. 300 €.
        (Huom. autohan on jo vanha)

        Ikäviä ominaisuuksia ei autossani ole ilmennyt vajaan vuoden aikana, paitsi sivuikkunan jäätäminen pariin otteeseen tiivisteeseensä (mutta ei sitä heti liikkeelle lähdössä ole tarvinnutkaan avata) kuskinpuolella, mutta tietyissä oloissa sama juttu muillakin merkeillä.

        Talviajettavuudessa ei ole ollut tässäkään mallissa mitään moitittavaa tähän mennessä.

        Kulutus on matkaajossa 95-120 km/t ollut 9 litraa eli ei ollenkaan paha, mutta talvella nurkissa kulutus on toista luokkaa. Todettava on, että kaasujalalla on siihenkin osansa, sillä on kiva välillä laittaa malmikasa liikkeelle hieman rivakammin (204 hv).
        Sisäkosteus ei ole autoani vaivannut, vaikka kuljettelen koiraakin takapaksissa.

        Puolisokin on tykästynyt Volvoihin, vaikka on vain 162sm pirpana ja lähtee reissuun mielummin Volvon kuin uuden kauppakassinsa Punton kanssa.

        Varaosissa on hintahaarukka laaja ja varaosissa on erilaisuuksia muihin malleihin, esim. a´rekisterikilvenvalon polttimo jne.
        Mutta kun lasken hankintahinnan, ominaisuudet, tähän astisen luotettavuuden, olen oikein tyytyväinen kokonaisuuteen.


    • Monta Volvoa

      Paras Volvo mitä koskaan on tehty.Oli minulla 95-00.Sitten siirryin V70 Classiciin.On kivireki 960 verrattuna.Olisipa 960 saanut dieseli automaattina.Olisin ostanut.

    • sdfghjklöä'

      osta ihmees toimiva ja hyvä peli 700 sten jälkee tuntuu ku vaihtas moposta autoon :D

    • 190292

      960 2,5 95 lämmittämisestä. Ilmeisesti siihen ei saa lohkolämmityintä. Olisko jollakulla kokemusta säteilylämmittimestä?

      • Näin se on

        Lämmittimelle on "pesä" repsikanpuoleisen moottorinkorvan alla, moottorin ulkopuolella.
        Ei ole tosiaan niin tehokas, kun vesitilaan laitettava, mutta kyllä silläkin pärjäilee.


    • volvo_puranen

      Mahtoiko Tomi ostaa 960 tarina ei kerro.'
      Muttta tuo säteilylämmitin jos vertaa kunnon lohkoon ja nestetilaan laitettuun on ero kuin yöllä ja päivällä.Aika tehottomia on kun se lämmitys on että lämmitetään sitä öljypohjaa eli hukkalämpöä paljon joten pitemmät lämmitysajat ja teho ei niin korkea kunin lohkolämmitimesta..Oletko katsonut saako siihen jäähdytysletkuun asennettua ja myydäänkö niitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      66
      1250
    2. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      50
      894
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      51
      824
    4. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      96
      779
    5. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      58
      760
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      82
      727
    7. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      41
      671
    8. Mitä haluaisit sanoa

      Minulle? Tiedän että aikaa on kulunut mutta ihan mielenkiinnosta, kuitenkin kutkuttelit mun sisintä. T. V
      Ikävä
      42
      625
    9. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      52
      623
    10. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      28
      621
    Aihe