Sinkki-ihottuman omituinen tapauksen kulku

mää.kauhiast.ihmettele

Täälläkin oli viitattu Tekniikan Maailmassa olleeseen kirjoitukseen Octavian ovien maalipinnan vioista. Sama tyyppi on kirjoittanut asiasta VAG-areenalle. Ei ole mulla tunnuksia sen paremmin TM:n palstalle kuin tuohon Areenaankaan, joten kirjoitan tähän.

Pikkasen kummastelen kirjoittajan tarkoitusperiä ja asioiden kulkua. Näissä sosiaalisissa medioissa pidetään ensin kovaa meteliä asiasta, mutta sitten tyyppi menee ja korjauttaa omaan piikkiin nuo vauriot. Eihän näitä näin pitäisi hoitaa.

Ensin kaveri kirjoittaa että "joko kyseessä on kiveniskut jolloin asiaa tutkitaan tai kyseessä on sinkkirakkulat ja oletuksena auto korjataan heidän piikkiin.
Kyseessä ei ole kiveniskut jotka "good willinä" korjataan helkama-auton piikkiin."

Kaveri haluaa siis selvästi maahantuojalta kannanoton, ovatko kuplat ulkopuolelta tulleita osumia vai maalipinnan sisältä puhjenneita kukkasia.

Sitten yllättäen kaveri onkin korjauttanut auton omaan lukuunsa. Vain valokuvat ovat jäljellä. Maahantuojan soittaessa, kaverin kuningasajatus oli jo hämärtynyt, vastausta reikien aiheuttajaan ei saatukaan. "Sinkkikukiksi, rakkuloiksi, sulkeumiksi noita ei siis myönnetty. Mutta itse jäin siihen käsitykseen ettei sitä kiistettykkään." Eli kaverin pyrkimys saada vastaus siihen, oliko ne sinkkikukkasia vai kiveniskuja, meni kokonaan karille.

Jäi myös näyttämättä toteen, onko tuo epidemia, vai yksittäistapaus.

18

426

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskontojen.uhrit.ry

      VAG-lahkolaisille kaikki viat ovat "yksittäistapauksia"

    • Kalliiksikäy

      Totta.mikähän höpöttäjä tuo pelle on..

      Dsg öljynkulutus jakopää päästöhuijaus yms ovat vain yksittäitapauksia..samoin ruoste ja maaliviatkin..

      HIHIIHII HEHHEEE RÖHÖÖ
      Erityisesti monia keskustelijoita kiukuttaa se, että Volkswagenin 12 vuoden puhkiruostumattomuustakuu ei näytä antavan asiakkaille ainakaan täyttä turvaa ruostetapauksissa. Asiakkailta on veloitettu erisuuruisia osuuksia remonteista, joita esimerkiksi pilalle ruostuneiden ovien vaihdosta on aiheutunut. Remonttien kokonaiskustannukset ovat suurimmillaan useita tuhansia euroja.

    • naurattaaskooda

      kun viat ei sovi omaan maailmankuvaan niin silloin ne ovat salaliittoja, kuvamuokkauksia ja huijausta

    • Häipyis.täältä

      Ei oo terve tämänkin selityksen aloittaja.mikähän tuota vaivaa.onkohan se täysin homepöllys vai melu sotkenut pään.

    • Aikuisten.oikeasti

      Lainauksen vagarenalta voi tähän asiallisesti kopsata, koska palstan tapana on suorastaan omia näitä ilman viitteitä omiin nimiin "kritiikin" nimissä :

      "Kerroin, että auto on korjattu enkä usko, että asia enään etenee autoa katsomalla.
      Siitonen hämmästyneenä kysyi "no kuka sen maksoi?"
      Vastasin, että minähän sen luonnollisesti omistajana ja tilaajana jouduin maksamaan.
      Seuraavaksi hän kysyi, että kuvattiinko rakkulat, vastasin että kyllä ja kuvat ovat tallessa.
      Sitten tiedusteltiinko onko tuosta korjauksesta lasku olemassa, kyllä on.
      "No mutta toimita laskukopio, kuvat ja tilinumero niin maksamme tuon korjauksen sinulle. Eihän sun kuulu tota korjausta maksaa".

      http://www.vagarena.fi/index.php?topic=35005.60

      Skoda-kriitikolle tässä on ongelma: Helkama maksaa

      Mutta kieltämättä hieman ihmetyttää kaverin kiire korjata "omaan piikkiin". Ehkä halusi varmistaa maalaustyön laadun...;)

    • Ei.anna.laadukasta.kuvaa

      Tää selittelijä on yksinäinen eläkeläinen,sillä on kaksi korkeakoulu tutkintoakin.yleensä kirjoittelee n.m. 1.8 tsi webastolla,voi kertoilla tarinoita muistakin skodista.voi myös tykätä pojistakin kun noin täällä viihtyy.
      Helkamaauton idiootti.

      • kusikin.valuu.lattialle

        Onko Siitonen = Tirkkonen ja nauravatko he Jormalle politrukin hymy naamallaan mahorkan tuoksuessa konttorissa ja votkan virratessa?


    • Outoasanonmä

      Tää sama heebo tykkää myös nusiia pilkkuja ja pisteitä,mut nyt ei ole kerennyt kun on pitänyt noita vikoja selitellä tiuhaan tahtiin.

    • Analyyttinen_lukija

      Rakkulat maksoi Helkama. Missä ongelma?

      • Aikuisten.oikeasti

        Skoda-kriitikon päässä: Hän vakuuttaa 247365, ettei Helkama korvaa mitään, ts. vaikka takuu olisi voimassa ei korvata mitään, koska Skoda.


      • ihan.oikeesti.hei

        Joo, mutta sen ei kuulu mennä niin, että korjautat auton itse ja tyrkytät laskua maahantuojalle. Helkaman ei olisi ollut mikään pakko maksaa tuota.


      • en.tajua

        Eihän mitään rakkuloita pitänyt edes olla?


    • Tossa.yksi

      Haluat ilmeisesti listan ongelmista.

      Volkswagenin DSG-automaattivaihteistoja korjaillaan nyt maailmalla ja Suomessa jo muutamien kymmenien tuhansien kilometrien jälkeen. Monen autoilijan hyvä perusmielikuva saksalaisesta laadusta uhkaa murentua – ainakin VW-yhtymän autojen vaihteistoista.

      Tapasin äskettäin automaattivaihteistojen asiantuntijan, joka on VW-ryhmän kanssa kilpailevan toisen saksalaismerkin palveluksessa.
      VW:n DSG-vaihteiston maailmanlaajuiset takaisinkutsukampanjat ja viimeaikaiset ongelmat mielessä kyselin, millaiselle ajomäärälle suunnitellaan heidän valikoimassaan VW Golfin kokoisen auton automaattivaihteisto. Ja minkälaista korjausta se vaatii ennen lopullisen kilometrilukeman täyttymistä.
      Vastaus oli selkeä: Vaihteisto konstruoidaan kestämään noin 250 000 ajokilometriä ilman tarvetta korjauksiin. Tuo 250 000 kilometriä tarkoittaa Saksassa ainakin Golfin kokoluokassa tämän kilpailijan normeissa myös koko auton suunniteltua elinikää.
      Voimme hyvin olettaa, että VW-yhtymän DSG-automaattivaihteistoille on alun perin asetettu varsin samantyyppiset kestävyystavoitteet. Tavoitteita ja tuloksia vertaillessa huomaa, että VW-yhtymä on epäonnistunut surkeasti DSG-vaihteistonsa tuotekehittelyssä.
      Suunnitteluvirhe
      olisi loogisin syy
      Kaikki automaattivaihteistot eivät välttämättä kestä 250 000 kilometrin ajoa ilman mitään korjauksia. On silti suorastaan ainutlaatuista, että alle 100 000 kilometriä ajettuihin vaihteistoihin joudutaan nyt tekemään tuhansien eurojen remontteja. Niitä ei voi selittää muu kuin suunnitteluvirhe, josta valmistajan pitäisi kantaa täysi vastuu.
      Lähipiirissäni ei ole montaa VW-yhtymän tuotetta ja vielä vähemmän DSG-vaihteistoja. Niistäkin vähistä yhden Golfin – vuosimallia 2010 – DSG-automaattivaihteistoa on korjattu tänä syksynä 2 000 eurolla, kun matkamittariin oli kertynyt kokonaista 60 000 kilometriä.
      Merkkihuollosta ilmoitettiin, että maahantuoja "tulee vastaan" 1200 eurolla, jolloin asiakkaalle jää maksettavaa "vain" 800 euroa.

      Mitään mahdollisuutta keskusteluun kustannusten painottamisesta vielä enemmän maahantuojan tai tehtaan piikkiin ei ollut. Kulujen jako lyötiin pöytään ikään kuin ylhäältä annettuna.
      Kuitenkin korjauksen jälkeen lopullinen lasku asiakkaalle putosi jostain syystä 400 euroon. Vika lienee ollut erilainen kuin merkkihuolto aavisteli ennen remonttia.
      400 euroakin on paljon rahaa ja aivan turha menoerä, jos vaihteisto toimisi 60 000 km ajetussa autossa niin kuin sen pitäisi. Juuri valmistunutta omakotitaloaan viimeistelevällä nuorella perheellä on riittämiin muitakin rahareikiä. Siihen saumaan ei enää tarvita reistailevaa autoa.
      Maahantuojan "vastaantulo" on vain epätoivoinen yritys nyhtää asiakkaalta edes jotain rahaa viasta, jonka korjaus pitäisi olla itsestään selvästi jonkinlaisen tuotevastuun piirissä, vaikka oltaisiinkin jo takuuajan ulkopuolella.
      Kuinka paljon vastaavia tapauksia on koko Suomessa? Netin keskustelupalstoilla vain aktiivisimmat kertovat katkeria kokemuksiaan.
      Kuinka moni on maksanut vähintään satoja euroja korjauksesta, jota ei tarvittaisi, jos DSG-automaattivaihteistot olisi tehty tavanomaisten laatuvaatimusten mukaan?

      http://www.taloussanomat.fi/autot/20.../201317540/304

    • Manu_anaali

      DSG-vaihteita täytyy osata käyttää. Hönöt rikkovat ne ja valittavat pitkin nettiä. Ja yrittävät saada korvauksia tehtaalta.
      Palatkaa manuaalivaihteisiin takaisin, kun ette osaa kuin kämmeltää.
      http://www.is.fi/autot/art-2000001215599.html

    • Miksi autossa pitäisi olla joku nykivä ja epäluotettava vaihteisto kun autossa ei tarvita kuin yksi eteen ja taakse ei kytkintä eikä pelkoa niiden hajoamisesta. ?

    • Himmeä.haalistuva

      Joistain skodista maalit lähtee paloina irti.monet myös ihmettelevät kun ovien ja luukkujen sovitus on mitensattuu.maalit hankautuvat irti kun ottavat lintan runkoon kiinni.

    • Audiseatvwskoda

      Varmaan käyttäjän vika tuokin,jullin mielestä.

    • Kusee.kengille

      Laaduton paskahuussi.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      106
      5467
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3653
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3235
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      451
      2544
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      261
      1600
    6. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      88
      1335
    7. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      13
      1309
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1253
    9. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1248
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      147
      1180
    Aihe