Olen huono työssäni

envaanosaa

Olen ollut työelämässä nyt kahdeksan vuotta IT-alalla. Välillä on ollut ihan hyviä kausia, mutta minusta tuntuu jatkuvasti, että osaan vähemmän kuin muut (jopa vähemmän kuin vastavalmistuneet) ja olen yksinkertaisesti huono työssäni. Minun kanssani on kuulema helppo työskennellä ja tulenkin erilaisten ihmisten kanssa toimeen, mutta itse työ ahdistaa, koska en koe osaavani tarpeeksi ja koko ajan pitäisi osata lisää.

Kokouksissa en ymmärrä useinkaan mistä asioista puhutaan ja minulle saa aika usein vääntää rautalangasta. Koodata en osaa oikeastaan yhtään, vaikka sitäkin työni vaatii joskus (onneksi harvoin). Tietokannoista ja monista muista tarpeellisista osa-alueista tiedän hyvin pinnallisesti, mutta jotenkin selviydyn.

Pääni ei tunnu kestävän tätä huonoutta ja masennusta. Tuntuu, että työnantaja ei saa tarpeeksi vastiketta maksamastaan palkastaan ja olen muutenkin heikoin lenkki työpaikalla. Välillä tuntuu, että voisin olla jopa riski firman maineelle. Olen ollut parissa YT-neuvottelussa urani aikana, mutta siltikään minua ei ole potkittu pois, mikä ihmetyttää minua suuresti.

Välillä tekisi mieli vaihtaa alaa, mutta nykyinen palkkatasoni houkuttelee jäämään alalle. En vain tiedä onko se sen arvoista, että loppuelämäni tunnen olevani huono työssä ja tuntea tätä ahdistusta joka päivä, kun menen töihin. Toki opin uusia asioita välillä, mutta en koskaan opi tarpeeksi nopeasti ja en osaa soveltaa oppimaani asiaa. Suoraan sanoen tulee hyvin usein tyhmä olo, kun joudun kysymään neuvoa jossakin helpossa asiassa.

Joskus alkuaikoina muistan olleeni hieman onnellisempi. En osannut kaikkea, mutta en ollut yhtä stressaantunut ja minulta ei odotettu niin paljon. Nyt tämä olotila on jatkunut ainakin kolme-neljä vuotta.

4

1694

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Repdfa

Taidat olla jonkunlainen työilmapiirin luoja. Kenties kaunis nainen.

• teetsenminkävoit

Onkohan niin että turhaan mitätöit itseäsi ja yliminä sanelee itsearviotasi. Olet selvinnyt kaksista yt-neuvotteluista, joten kuulostaa ettet ole niin osaamaton mitä annat ymmärtää. Keskittymisvaikeuden vuoksi kannattaisi käydä työterveyslääkärillä ja otattaa pieni verenkuva. Olisiko ehkä vajautta rauta- B12 vitamiinissa, kilpirauhas arvoissa. Puutokset ed aiheuttavat hitautta, masennusta, väsymystä ym. Ota myös asenteeksi, että teet sen mihin kykenet. Ruoskinnalla ei olot parane.

• Bbjack

Noo jos niin huono olisit kuin sanot niin olisit jo saanut kenkää.

• Toivotontapaus

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan

Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1431
    2. Minkä ikäistä ikävöit?

Minkä ikäinen hän on ja mitä hän sinulle merkitsee/merkitsi?
      Ikävä
      74
      1395
    3. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      310
      1175
    4. Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin

Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀
      Haapavesi
      46
      1097
    5. Aika pieni se on

Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht
      Haapavesi
      32
      916
    6. Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin

Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆
      Maailman menoa
      231
      904
    7. vinkki miehille

Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli
      Ikävä
      163
      878
    8. Kiitos siitä

Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak
      Ikävä
      40
      835
    9. Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa

Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso
      Tv-sarjat
      20
      817
    10. Pelekäätkönä mua?

Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te
      Ikävä
      42
      804
    Aihe