Abdillahi Mahamed valtuustoon Lieksassa

mähkönmöhkö

vasemmistoliitosta totta kai, hän sai 73 ääntä lähinnä tietysti maanmiehiltään.

Mahamed tuli vuonna 2008 Suomeen turvapaikanhakijana. Kajaanin ja Kontiolahden vastaanottokeskusten kautta hän muutti 2010 Lieksaan saatuaan oleskeluluvan. Hän opiskelee rakennusalaa ammattiopistossa. Hän haluaa oppia peremmin Suomea(ei kai hän vaan tarvitse tulkkia valtuustossa?)

99

1211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rahaa.menee

Tiedän, ettei hänen suomen kielen taitonsa riitä yhteiskunnallisten asioiden käsittelyyn, vaan hän tulee tarvitsemaan tulkin kokouksiin. Sellainen pitää hänelle järjestää jos hän sellaisen haluaa. Tulkkeja ei ole Lieksassa. Lieksan kaupunki kustantaa kaikki tulkin kustannukset.

• raitantaitaa

Onneksi olkoon vaan vasuriliitolle...hehehehehhee!

Kunnon töppäys.

• just.joo

Ehkä hän selvittää että mikä on koneinsinöörien todellinen tilanne Lieksassa.

• nottaJoo

Ei voi kun nauraa Lieksan vasemmistolle, eli sen tyhmyydelle.

• Sopeutumiseläke

Hienoa. Noin 9 vuotta Suomessa, eikä osaa edes tarpeeksi kieltä ja silti piti päästä valtuustoon? Oletan, että herra somali ei ole koneinsinööri, kun opiskelee raksamieheksi, joksi tuskin koskaan edes rupeaa. Tavoitteena on varmasti vähintäänkin rakennusinsinöörin, tai arkkitehdin paperit ja ura kansanedustajana tekemättä pätkääkään töitä, joihin on kouluttautunut.

• thtghhbg

Enpä usko että koskaan tekee raksalla töitä, en muista että olisin somppuja raksalla nähnyt missään.

• Khatvetelykset

Se vähä mitä noista töissä käy on lähinnä näitä näennäistöitä. Omien yhdistyksien "työntekijöitä", tulkkeja muille sosiaalieläteille ym. turhuutta.

• koiraat-kusthantaa

Liekas rupeaa tulemaan suvakkisuus perälauta edellä vastaan ja lujaa, onnea vain kunnon laskutuksista -siteen kahavaa myäten

• elätätäpäivääjo

Hei haloo! Tietysti maahanmuuttajillakin on oikeus päättää Lieksan asioista. Heitä on täällä kuitenkin melko paljon. Pitäisi Liekan juntikin siihen jo tottua...

• kellonkiepsautus

joup vielä vähän aikaa on puolet ja siitä aivan hetken kaikki

olkaas hyvät tähän pyrkivät

• TyömiesLaiskanElättää

Mä en ole Lieksasta, mutta kun näin etusivulla tämän viestiketjun, niin pakko oli tänne kommentoida. Olette te sitten hölmöjä, tai varsin varakkaita siellä Lieksassa, kun on varaa ihquihin lemmikkisomaleihin. Lisääntyvät kuin kanit, mutta eivät kyllä tule yhtä halvaksi työveroa maksavalle kansanosalle.

• Suvakismitauti

Hei haloo, sompuilla ei ole paskaakaan päättää Lieksan eikä Suomen asioista. Elä jo tätä päivää ja aukaise silmäsi typerä suvakki. Somalit ei muuta tee kuin rikoksia, raiskauksia ja huumeitten välitystä!

• Abdillah

Minu haluta muos oppi suomi kieli muta ei jaata paa. muta ei hauta tahta suomituo. minu ola tuo suomi kela.

• abiaasfg

mine ei kommentoi mine vaan olla

• dgfADSFGCSss

Eikös ne kokouspalkkiot ole suurempia kun otetaan kileitaidoton ummikkomamu remmiin ja aikaa tärvääntyy pitkään? Tupla aika, tupla palkka!
      Ihme ettei osaa suomea, vaikka on pitkään suomessa asunut? Missä vika?

• ei.kannata.oppia

Toiset oppivat suomen kielen parissa vuodessa, toiset eivät 25 vuodessakaan.
        Töihinjoutumisvaara ja -pelko lisääntyvät, jos osaa suomen kieltä.

• bmgmmb
        ei.kannata.oppia kirjoitti:

Toiset oppivat suomen kielen parissa vuodessa, toiset eivät 25 vuodessakaan.
        Töihinjoutumisvaara ja -pelko lisääntyvät, jos osaa suomen kieltä.

Somput ovat sitä sakkia, jotka heikoiten Suomea osaavat, moni ei edes halua oppia.

• Miettimisenaihetta

Mitä voi odottaa "älykkökansalta", jonka keskimääräinen äo on n.70 joka muuten kansainvälisellä tasolla luokitellaan lieväksi kehitysvammaksi.

• taikaseinästä

"Minä haluta" opitaan ensin, muuta ei sitten tarvitsekaan.

• vasemmisto.poraa
    • hupsuujat.vauhissa

Näiden kirjoittajien tiedot kielitaidosta perustuvat serkun kummin kaiman tädin ABC.llä kuulemaan tositarinaan.

• fbgbbfbf

Somppu tunnustaa itse, että Suomen kielen taitonsa ei ole riittävä, vaan haluaisi oppia sitä lisää.

• onnea.matkaan

Se ei tarkoita, etteikö pärjää ja lisää oppii joka päivä niin ammattiopinnoissa kuin politiikan sanastoakin. Hyviä opettajia ja konkareita löytyy Lieksassa vasemmistoliitosta.

Hienoa, että kerrankin tulee oikeasti nuori valtuutettu. Nyt 50-vuotiaita on pidetty nuorina:)) Kaikki uudet valtuutetut olivat sellaisia, että erottuivat edukseen ehdokkaista.

• voine-voine
        onnea.matkaan kirjoitti:

Se ei tarkoita, etteikö pärjää ja lisää oppii joka päivä niin ammattiopinnoissa kuin politiikan sanastoakin. Hyviä opettajia ja konkareita löytyy Lieksassa vasemmistoliitosta.

Hienoa, että kerrankin tulee oikeasti nuori valtuutettu. Nyt 50-vuotiaita on pidetty nuorina:)) Kaikki uudet valtuutetut olivat sellaisia, että erottuivat edukseen ehdokkaista.

Olet naurettava, etkä tiedä somaleista mitään.

• totuusonpuolustuksemme

Tiedot perustuvat faktoihin somaleiden kepposista euroopassa....

• niisenonsuuri

Allah on suuri.

• Äitee.Lieksasta

Voi yhren kerran taas kun rasset parkuvat tyhmyyttään.

Nostakaa hattua Abdillahille. Siinä nuori opiskelee, siinä nuori on myös kiinnostunut yhteisten asioiden hoidosta. Tämmöisiä asukkaita me tarvitsemme vanhenevassa Suomessa.

Me emme tarvitse uunin pankilla makoilevia rasseja, joita kiinnostaa vain työmarkkinatuen maksupäivä. Häpeesitte vähän tyhmiä juttujanne.

• Iskä.Lieksasta

Joko sinä "Äitee.Lieksasta" olet ottanut omaan kotiisi, omalla vastuullasi, oman "koti-Abdillahin"? Nämä hatunnoston kohteet tuskin kysyvät työmarkkinatuen maksupäivää, koska kielitaito ei siihen riitä. Muista "Äitee.Lieksasta", että hatussa ei ole vikaa.

• Äitee.Lieksasta
        Iskä.Lieksasta kirjoitti:

Joko sinä "Äitee.Lieksasta" olet ottanut omaan kotiisi, omalla vastuullasi, oman "koti-Abdillahin"? Nämä hatunnoston kohteet tuskin kysyvät työmarkkinatuen maksupäivää, koska kielitaito ei siihen riitä. Muista "Äitee.Lieksasta", että hatussa ei ole vikaa.

Ny nysse rasse alkaa jo vihjailla tyhmyyksiä. Abdillah asuu tahollaan ja minä omassa kodissani.

Kateuksissanne täällä länkytätte, kun oma viitseliäisyys ei riitä ABC:tä kauemmaksi. Se on hyvä, että maahanmuuttaja ottaa vastuuta uudesta kotomaastaan. Nämä lieksalaiset rasset ei siihen pysty. Keppanan turvottamia torveloita kaikkia tyyni.

• idiootit
        Äitee.Lieksasta kirjoitti:

Ny nysse rasse alkaa jo vihjailla tyhmyyksiä. Abdillah asuu tahollaan ja minä omassa kodissani.

Kateuksissanne täällä länkytätte, kun oma viitseliäisyys ei riitä ABC:tä kauemmaksi. Se on hyvä, että maahanmuuttaja ottaa vastuuta uudesta kotomaastaan. Nämä lieksalaiset rasset ei siihen pysty. Keppanan turvottamia torveloita kaikkia tyyni.

Käytä nyt pankkopelle sitä rekattua nimmariasi.

• Iskä-Lieksasta

Mistä tiedät kuka täällä kirjoittaa? Oletko itse Lieksasta, kun luulet tietäväsi kuka tänne kirjoittaa? Mistä tiedät, että maahanmuuttaja ottaa vastuuta uudesta kotimaastaan? Mistä tiedät, että maahanmuuttokriitikot ovat keppanan turvottamia? Onko ABC, mistä kirjoitit, se aikoinaan koulussa ollut aapiskirja?

• Iskä.Lieksasta

Odotan mielenkiinnolla vastaustasi nimimerkki "Äitee.Lieksasta". Kysyn uudestaan jos et vastaa.

• oma.napa.ensin

Uutisoinnin mukaan somali aikoi hoitaa somalien asioita.

• Muslumisanelee

Odotan mielenkiinnolla vastaustasi nimimerkki "Äitee.Lieksasta". Kysyn uudestaan jos et vastaa.

Uunipano rupes ihtesä kanssa keskustelemaan :)

• omaahommaa

Eipähän sen tarvitse tietää kuin että kommunismi on parasta maailmassa, ja ajaa mamujen asioita etiäppäin! Ajaa mamuhommiin kiivaasti kaikenlaisia avustuksia, ja etuja!

• Timitra

Vasemmistoliiton(kommunistien) äänestäjät ovat kaikki yhteiskunnan elättejä, olivatpa suomalaisia tai nk. suomalaisia.

• ei.kuulu.Lieksaan

Mahamedin pitäisi hoitaa yhteiskunnallisia asioita omassa maassaan, ettei tervitsisi loisia vieraiden nurkissa. Uskon, että hänellä olisi enemmän tehtävää Somaliassa kuin Suomessa. Oletan hänen olevan somalialainen, koska ei ole vieläkään oppinut suomen kieltä. Se näyttää olevan somalialaisille ylivoimaisen vaikeaa.

• tutkittua.ei.hutkittua

Älä kirjoita valheita. Somalimiehet ja nuoret naiset osaavat suomea hyvin. Perheenäitien, joilla on paljon lapsia kielitaito on usein heikompi. Somalin ja suomen kielen kirjainäännevastaavuus on hyvin samanlainen, se helpottaa oppimista.
        Kansalaisuuden saaminen edellyttää yleisen kielitutkinnon (YKI) taitotasoa kolme eli eurooppalaisen viitekehyksen taso B1. Useimmat oppijat suoriutuvat puhumisesta ja puheen ja tekstin ymmärtämisestä yhtä taitotasoa paremmin kuin kirjoittamisesta. Siinä kielen rakenne ja äännekestot ovat haasteellisia.
        Suomen ääntäminen on työlästä aasialaisten kielten puhujille. Varsinkin tooni-kielten puhujilla teettää paljon töitä oppia suomen intonaatio ja osa äänteistä, joita omissa kielissä ei ole.

• LaiskatSosiaalielätit
        tutkittua.ei.hutkittua kirjoitti:

Älä kirjoita valheita. Somalimiehet ja nuoret naiset osaavat suomea hyvin. Perheenäitien, joilla on paljon lapsia kielitaito on usein heikompi. Somalin ja suomen kielen kirjainäännevastaavuus on hyvin samanlainen, se helpottaa oppimista.
        Kansalaisuuden saaminen edellyttää yleisen kielitutkinnon (YKI) taitotasoa kolme eli eurooppalaisen viitekehyksen taso B1. Useimmat oppijat suoriutuvat puhumisesta ja puheen ja tekstin ymmärtämisestä yhtä taitotasoa paremmin kuin kirjoittamisesta. Siinä kielen rakenne ja äännekestot ovat haasteellisia.
        Suomen ääntäminen on työlästä aasialaisten kielten puhujille. Varsinkin tooni-kielten puhujilla teettää paljon töitä oppia suomen intonaatio ja osa äänteistä, joita omissa kielissä ei ole.

Suomen ääntäminen voi olla aasialaisille työlästä, mutta työn tekeminen ei. Somaleilla asia näyttää olevan aivan päinvastoin!

• nghnnbv

Se vähä mitä muslimeista yleensä äänestää, niin äänestää pääasiassa vasemmmistoa/vihreitä, joitain poikkeuksia lukuunottamatta. Sen tähden kun katsovat että ne puolueet parhaiten ajaa heidän asiaansa, muu ei heitä kiinnosta. Se puolueen vasemmistolaisuus ei merkitse mitään heille.

Tätä Lieksan uutta valtuutettua ei varmasti kiinnosta muut, kuin somalien asiat.

• Thatstrue

Niihän se sanoikin haastattelussa.

• hehehehheheeee

Kylläpä rasseja närästää somalivaltuutettu. Tämä on vasta alkua :D

• tirsk.tirsk

Eli siis naurattaa :D

• hihhhiiii

Hehhheehhhh,,omille kintuillehhan se lieksalaisia kusee kun matuja äänestetään päättäviin elimiin,,,hehhehhhheee! Todellakin, tämä on vasta alkua!

• lieksankyrpäjooseppi

Onhan tuossa jupakassa huviattaviakin piirteitä! Neuvostoliitto kun hajos niin Kommunistit lakkautti itse puolueensa ja siirtyivät vasemmistoliittoon! Vanhat kommarit on vihdoikin nujerrettu Lieksass valitsemalla somaliAbdillahi!

• Kuulintorilla

Vanhat kommarit eivät vaan ole tilanteeseen tyytyväisiä.

• lppau

Itse äänestin persua..ja pääsi jatkoon.Mielenkiintoista nähdä kääntykö takki?

• ettäsilleeen

Lehdessä oli juttu somalinaisesta, joka oli tullut Suomeen 90-luvulla eikä hän vieläkään osaa
      sanaakaan suomea. Eikä edes halua oppia. Että silleen.

• Herren Gud! Onko joku täällä ihan oikeasti sitä mieltä, että valtuutetut hoitavat asioita onnella Onnelassa!

Olen jutellut kyseisen valtuutetuksi valitun kanssa hyvässä hengessä parikin eri kertaa. Kielitaitonsa ei ole aivan heikko. On luokkaa: ” terve, mitä kuuluu, etsin, kuka, hiljaa, mitä tarkoitat?”. Ihmisenä mielestäni on ihan mukava ja vilkas kaveri.

Minua kiinnostaa ajatuksen yhtälö, miten tuolla kulttuurierolla ja kielitaidolla hoidetaan meidän lieksalaisten asioita?

Kyllä tulkki on palkattava, että saadaan selvyys hänen syvimmän tarkoituksensa periaatteista. Sittenkin on epäiltävissä, onko tulkkaaja rehellinen tulkki vai oman asiansa tulkki! Tuleeko sieltä vasemmistoliiton ryhmäkuria vai muuta. Todella vaikea on yhtälö. Menee jo neljännelle asteelle. Osin alkaa jo ihmetyttää miten on nykyisin hullu maailma kaikin puolin.

PS. Tuossako se nyt on vasemmistoliiton pärjääminen, sen asioiden hoidon laatu. Kommentoikaa nyt suomenkielen osaavat Annet, Timot, Veikot, Joonat ja Angeliguet. Toki kohteliaalla ja asiallisella tyylillä saa muutkin, ja edellisvaalien valtuustoehdokkaat kommentoida. Keskustelu pysyköön aisoissaan ja pollet kakkimatta aisalle.

PS2. Minusta tuntuu, että näin kävi, koska suvaitsevaista vasemmistopuolta häiritsi epävarmuus, ja vasemmisto ei osannut päättää kenelle keskittää, ja lopputulos on nyt sen kaltainen. Toki tiedän, että SDP on pääpuolue suvaitsevaisuudelle. n tervettä suvaitsevaisuutta jokaisella. Liika vain tietyin kohdin on kovin liikaa.

• Herren Gud! Onko joku täällä ihan oikeasti sitä mieltä, että valtuutetut hoitavat asioita onnella Onnelassa!

Olen jutellut kyseisen valtuutetuksi valitun kanssa hyvässä hengessä parikin eri kertaa. Kielitaitonsa ei ole aivan heikko. On luokkaa: ” terve, mitä kuuluu, etsin, kuka, hiljaa, mitä tarkoitat?”. Ihmisenä mielestäni on ihan mukava ja vilkas kaveri.

Minua kiinnostaa ajatuksen yhtälö, miten tuolla kulttuurierolla ja kielitaidolla hoidetaan meidän lieksalaisten asioita?

Kyllä tulkki on palkattava, että saadaan selvyys hänen syvimmän tarkoituksensa periaatteista. Sittenkin on epäiltävissä, onko tulkkaaja rehellinen tulkki vai oman asiansa tulkki! Tuleeko sieltä vasemmistoliiton ryhmäkuria vai muuta. Todella vaikea on yhtälö. Menee jo neljännelle asteelle. Osin alkaa jo ihmetyttää miten on nykyisin hullu maailma kaikin puolin.

PS. Tuossako se nyt on vasemmistoliiton pärjääminen, sen asioiden hoidon laatu. Kommentoikaa nyt suomenkielen osaavat Annet, Timot, Veikot, Joonat ja Angeliguet. Toki kohteliaalla ja asiallisella tyylillä saa muutkin, ja edellisvaalien valtuustoehdokkaat kommentoida. Keskustelu pysyköön aisoissaan ja pollet kakkimatta aisalle.

PS2. Minusta tuntuu, että näin kävi, koska suvaitsevaista vasemmistopuolta häiritsi epävarmuus, ja vasemmisto ei osannut päättää kenelle keskittää, ja lopputulos on nyt sen kaltainen. Toki tiedän, että SDP on pääpuolue suvaitsevaisuudelle. n tervettä suvaitsevaisuutta jokaisella. Liika vain tietyin kohdin on kovin liikaa.

• Olen ihan suomalaisena suomenkielisenä ollut aikanaan valtuustossa neljä kautta ja joskus on tullut tilanteita,että jopa puheenjohtaja ei ole ymmärtänyt kulttuurillisia eroja eli on jopa käsketty puheenjohtajan toimesta minun käyttää kauniinpää kieltä ja keskeytetty kokous sen vuoksi kun sanavarastostani löyty sana" akat asialla" koska näin oli en tienyt tehneeni mitään virhettä ja kokous jatkui ja myös siten.että tänne muuttaneena odotin paikallani onko tuolin kantajia paikalla ,ei löytynyt mutta kunnioitan jo edesmennyttä kieli ihmistä joka oli huomannut puheenvuoropyyntöni vaikka usein niitä ei huomioitu joten se on eri juttu. Mutta toki toivon hyvää myös uusille asukkaille vaikka tiedän varsin hyvin jutun juuren miten on toimittu. Mutta toki meillä on suuri ryhmä maahan muuttaneita ja kuten minäkin aikanaan ja vieläkään jotkut ei hyväksy minua lieksaan vaa tihutyötä tehdään kaikin tavoin solvauksin jota tukee viranomaiset. Joskin tänään asioista keskustelin isompien viranomaisten kanssa, joten katsotaan miten asiat on eli nuo vaalien aikaiset solvaukset perättömyydet. Minulla ei ollut mitenkään hinku valtuustoon mutta ihmisenä olen pyrkinyt olemaan ja en todella hyväksy valhetta ja olen tällä ikää oppinut ymmärtämään hyvinkin eri mielipiteitä mutta en todella kenenkään ihmisen maahanpolkemista. ja tässäkin asiassa olen heikomman puolella. täässä tapauksessa se ei ole sitä vaan hyvin arvostettava luottamusasema ja vaalin tulos eli kansa on sanonut sanansa ja sitä pitää kunnioittaa MK

• Vaikka en ihan kaikin puolin ymmärrä tarkoitusperiäsi hyvä Markku, niin sanon näin. Vaikea on suvaita joka suuntaan. Minä käsitän suvaitsevaisuuden moninkertaisesti ymmärrykseksi, jota on esimerkiksi monissa lasten peleissä. Halutaan elämän todellisille peräkammarin pojille tarjota tikkukaramelli.

Aito asioiden hoito vaatii hieman kanttia monisuuntaista. Ei RAAKILETTA uudelleen rikkomista ja toisten syyttelyä. Alkuräjähdystä en kaipaa. Tiedän sen joskus olleen. Se on sitten tosi syvältä. Siinä kaikki säännöt ja politiikka, sodat rikkoutuvat.

• Haloo? Missä on Uuninpankko. Sävyinen, lähes palstarakas todellinen kasvava, ollessaan perusteleva keskustelukumppani. Pätkäteksteineen. Minä en arvioi kuunaan kenenkään kykyjä ihania, tunteita, ymmärrystään, kauneuttaan elon olevaa.

Mutta viimeinkin jonkun vuoronsa tulla jo täytyy;)

https://www.musixmatch.com/lyrics/Sir-Elwoodin-Hiljaiset-Värit/Viimeinkin
      Tämä levy on hyllyssäni, kirjastojeni aarteissa.

Kritiikin poistaminen ei ole rasismin poissulkemista väärin tavoin tehtynä. Varsinkaan silloin, kun käsitteet eivät ole selvillä elon rikkauden puolin ja toisin.

Käytöstapoja!

• eikö.vanha.kelpaa

MIKSI olet vaihtanut nikesi? Kirjoitustyylistäsi sinut kyllä tunnistaa. Ennen olit asiallisempi, jos et ollut maistissa.

• afrikka-likassa

Mitäs afrikan alkeita opettelevat liekalaiset, etekös ole huomaneet jottei somput mitään opettele, teijän pitää laskeutua näitten tasolle -vielä käsillä syömään ---

• Iskä.Lieksasta

Mistä tiedät kuka täällä kirjoittaa? Oletko itse Lieksasta, kun luulet tietäväsi kuka tänne kirjoittaa? Mistä tiedät, että maahanmuuttaja ottaa vastuuta uudesta kotimaastaan? Mistä tiedät, että maahanmuuttokriitikot ovat keppanan turvottamia? Onko ABC, mistä kirjoitit, se aikoinaan koulussa ollut aapiskirja? Tämä kysymys on tarkoitettu nimimerkille"Äitee.Lieksasta". Ole rohkea ja vastaa.

• bmhmmbb

Se on hyysäreille tyypillistä jargongia, että maahanmuuttokriitikot ovat "peräkammaristeja" kaljan juojia eikä muuta.

• herekasvo.tieto

Toisto työstetty ilmakiemura olkoon lyhyt teille. ok: Kestäkää minua. Hyvin osaat analysoida asioita vaikka ukko metson kanssa. En ihan ole ukko metso. Olen se jota te epäoletatte, oleta. Känänä kovuutta, pehmeään, sopivasti.
      Olen kuiteinkin kanssanne niin kauan kuin elän. Tykkään, no. Taisteluista sävyisistä. Elämästä kaiken laisesta.

Miksi en voisi olla hänen tulkkinsa?
      Rehellisyyteni on todella suuren suurta.

• Toisto työstetty ilmakiemura olkoon lyhyt teille.Ok: Kestäkää minua. Hyvin osaat analysoida asioita vaikka ukko metson kanssa. En ihan ole ukko metso. Olen se jota te epäoletatte, oletaen. Anteesi... Känänä kovuutta, pehmeään, sopivasti.
      Olen kuiteinkin kanssanne niin kauan kuin elän. Tykkään, no. Taisteluista sävyisistä. Elämästä kaiken laisesta.

Miksi en voisi olla hänen tulkkinsa?
      Rehellisyyteni on todella suuren suurta.
      Vaikkaa en kuule. Luotan.

• sotamies

Parasta on oleman. Paitsi että. Määritellen olisi opastaen jotakin parasta. Kestän ( Tai oletan) Selvä on vain luontainen ajatus, ja tahto toisien voimakkain voima. Meidän myös. Älkää säikähtäkö koskaan hämmästyen.

Ihmisellistä, taivaitten enkelten olemassa olevaa.

• tulosta.tehkää

Koskaan ei suurempaan minuuteni typeryys vaikuta. Olen. Elän.
        Käyköön kuis tahansa. Eläkää. Ihmisiksi.
        Väsyttää joskus, eikö teitäkin?

• maukkao

Mitä arvokasta tuo yhteiskuntaan maahanmuuttaja porukka joka ei työllisty?Mitä tekee valtuustossa suomea taitamaton ihminen.

• gold-rose

Lieksan lehden haastattelussa(ja Karjalaisen) ilmoitti et haluaa hoitaa maahanmuuttajien ja pakolaisten asioita.Toivottavasti sällille isketään luu kurkkuun ja opetetaan et siellä hoidellaan kaikkien asioita yhteisesti eikä vaan mamujen ja pakolaisten. Katotaan kuinka juippi rupeaa "työtänsä" hoitamaan.Mut eiköhän sille tavat vielä opeteta.Jos meinaa valtuustossa notkua.

• viimeiseen.mieheen

Aika hyvä. Siis ei aloitus- ehkä osaa ajatuksen herkuttelua. Siistiä, siivoa, monin puolin on kun ei pahasta syytä, vaikka olisikin syytä
      Mitä se on. Varustautumista tulevaan.
      Kyllä han osaa. Luottakaame.

• kauriin.suojelija

Häpeä sinä. Itse itseäni komentaen esimerkkisuorituksella, suorilla.!!

• Realistinen-ajattelija

Onnittelut valtuustopaikasta! En usko silti "kotoutumisen" onnistuvan yhtään paremmin kuin aiemminkaan, koska luulen jokaisen ihmisen pitävän omaa kulttuuriaan parhaimpana. Tietenkin on paljon lahjakkaita ihmisiä, jotka ymmärtävät tämän ja "sopeutuvat" uuteen kulttuuriin.

• somland

Kertokaa sille että Suomessa saa karenssia jos kieltäytyy tarjotusta työstä!Toivottavasti sitten tulkkaa omile porukalle!

• Äitee.Lieksasta

”Tämä kysymys on tarkoitettu nimimerkille"Äitee.Lieksasta". Ole rohkea ja vastaa.”

Onpa omituinen ruikuttaja. Itte huuteloo naama punaisen pajupuskasta ja sitten vielä kiekasoo loppukaneetti päälle, että pittää olla rohkeena.

Kunnallislaki sannoo, että pittää itte suostua ehdokkaaksi. Abdillah suostui. Uuninpankkon rassepoikaa ei edes muistettu pyytöö. Kunnallislaki ei aseta kunnanvaltuutetulle kielitaitovaatimuksia. Laki ei vaadi, mutta lieksalaisen rassen mielestä tämmöönen vaatimus on just kohallaan.

Mitäpä muuta kuin vastuun ottamista on se, että alkaa ehdokkaaksi, tekkeepi vaalityön, tullee valituksi ja mennee valtuustoon. Abdillah otti vastuuta. Uunin pankolla makaileva rassepoika ei ota vastuuta mistään, huuteloo vaan.

Mistä tietää, mistä tietää: jankuttaa rasse. Jokainen sen tietää, että keppana turvottaa.
      Onko ABC se lasten paras tawara, kyselee rasse ja luulee olevansa nokkela.

Voi sinnuu, kasva ja miehisty ensin, huutele vasta sitten.

• Iskä.Lieksasta

Nyt "Äitee.Lieksasta" on hyvin hyvin vihainen, kun kysellään hänen omien huutelujen perään. Ei kai vain Abdillah ole pettänyt "äiteetä", kun on kovin kiukkuinen. Huutelusta puheenollen, miksi itse haukut ketään joksikin "uunipankko rasseksi" tai kaljan turvottamaksi, kun et kuitenkaan tiedä kuka milloinkin kirjoittaa. Muista, että "metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan". Muista tarkkailla uuden "poikaystäväsi" tekemisiä.

• uikutusta

Voi liekarasse ressukkaa. Somppu kun pääsi kun pääsi kunnan asioista päättämään, niin sekös se risoo...

• Äitee.Lieksasta

Nyt "Äitee.Lieksasta" on hyvin hyvin vihainen, kun kysellään hänen omien huutelujen perään. Ei kai vain Abdillah ole pettänyt "äiteetä", kun on kovin kiukkuinen. Huutelusta puheenollen, miksi itse haukut ketään joksikin "uunipankko rasseksi" tai kaljan turvottamaksi, kun et kuitenkaan tiedä kuka milloinkin kirjoittaa. Muista, että "metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan". Muista tarkkailla uuden "poikaystäväsi" tekemisiä.

Kehotin poikaa miehistymään, vaan eipä menny äiteen neuvo perille saakka. Nyt huutelet jo tätäkin: Muista tarkkailla uuden "poikaystäväsi" tekemisiä.”

Ei se ole rasse-kulta sinulle siunaukseksi eikä kunniaksi, että esität pikkurivoja vihjailua vanhalle naiselle. Eikö sinua yhtään hävetä omat puheesi?

Rasse on rasse ja uunin pankolla loisiva aikamiespoika on uunipankkorasse. Ei ne asiat sievistelemällä kauniimmaksi muutu.

Sie et elämästä vielä tiijä, poikarukka. 60-luvulla meiltäkin lähti kaksi veljee Ruotsiin kun täällä ei ollut työtä. Oliko nekin mamuja ja olisiko heillekin pitänyt huudella netissä.

Kasvapa sinä nyt ensin mieheksi ja huutele vasta sitten.

• kanarisotto

Kehotin poikaa miehistymään, vaan eipä menny äiteen neuvo perille saakka. Nyt huutelet jo tätäkin: Muista tarkkailla uuden "poikaystäväsi" tekemisiä.”

Ei se ole rasse-kulta sinulle siunaukseksi eikä kunniaksi, että esität pikkurivoja vihjailua vanhalle naiselle. Eikö sinua yhtään hävetä omat puheesi?

Rasse on rasse ja uunin pankolla loisiva aikamiespoika on uunipankkorasse. Ei ne asiat sievistelemällä kauniimmaksi muutu.

Sie et elämästä vielä tiijä, poikarukka. 60-luvulla meiltäkin lähti kaksi veljee Ruotsiin kun täällä ei ollut työtä. Oliko nekin mamuja ja olisiko heillekin pitänyt huudella netissä.

Päivikö se siellä?

• Iskä.Lieksasta

Ensiksikin, en ole poika, vaan luultavasti saman ikäinen kuin sinä. Toiseksi, niin kauan kuin haukut toista kirjoittajaa joksikin "uuninpankkorasseksi" tai "keppanan turvottamaksi", tulen vastaamaan sinulle samalla mitalla. Jos kirjoitat asiallisesti, myös minä vastaan asiallisesti. Kirjoitellaan!

• Äitee.Lieksasta

Ensiksikin, en ole poika, vaan luultavasti saman ikäinen kuin sinä. Toiseksi, niin kauan kuin haukut toista kirjoittajaa joksikin "uuninpankkorasseksi" tai "keppanan turvottamaksi", tulen vastaamaan sinulle samalla mitalla. Jos kirjoitat asiallisesti, myös minä vastaan asiallisesti. Kirjoitellaan!

Älä sinä poika yritä esittää. Ei aikuuset miehet vihjaile törkeyksiä naisille, ei nuorille eikä vanhoille. Viisaammasti tekisit kun ymmättäisit nyt hävetä itteäsi.

Enhän mie sokea ole. Aikusia miehiä työttömänä ja vanhemmat vielä elättää. Eikö korva kestä kuulla totuutta, että uunin pankolla sitä loisitaan. Ja näähän minä näitä Lieksan K-marketissa. Ostoksina on laatikko kaljaa, toppa sätkätupakkaa ynnä pussi filttereitä. Ei tarvi poikaparkojen ruokaa ostaa kun äiti elättää. Ja kaljamaha roikuu vyön päällä. Ei sitä ennen työikänen mies ehtinyt lihoa.

Vai vielä asiallista kirjottamista. Pyyväppä sinä ensin anteeksi.

• hohohoohohoh

Perisavaaja päässyt vauhtiin, nousu humala vissiin.

• Herätysny

"60-luvulla meiltäkin lähti kaksi veljee Ruotsiin kun täällä ei ollut työtä. Oliko nekin mamuja ja olisiko heillekin pitänyt huudella netissä."

Minä en ole kiistakumppanisi, mutta pakko sanoa että Ruotsissa ei ollut yhtä lämmintä vastaanottoa ikuisine tulkkauspalveluineen. Sinne mentiin töihin. Sotket sossun luukulle tulevat elätit normaaliin maahanmuuttoon.

• oujeeeee

Näin hyysäristö tekee.

• nousevanauringontalo

Lukekaahan Antti Tuurin kirja Tangopojat. Siinä kuvataan Suomesta Ruotsiin 60-luvulla työhön menneiden elämää aika uskottavasti. Tosin päähenkilö ei ole ihan tavallisin tyyppi, mutta tarina voisi olla tottakin. Työhön mentiin välittömästi Ruotsiin saapumisen jälkeen, jopa samana päivänä. Mitään sosiaaliturvaa ei haettu, förskottia palkasta saatettiin tarvita aluksi.

• ykkös.ryhmää

Millä meriiteillä? Minäkö tyhmä, nyt en ymmärrä. Politiikko, ha ha.

• Iskä.Lieksasta

Onnittelut hänelle! Hyvä asia, jos maahanmuuttajatkin saavat äänensä kuuluviin. Toivottavasti maahanmuuttajien edustaja kannustaa uussuomalaisia sopeutumaan suomalaiseen työelämään ja kulttuuriin.

• valestalevitellen-turhaa

Ei koskaan nämä tänne sopeudu ja sehän on vissiä se, valesta saapi kyllä näistä näitten töistä veisata -mitä tehjään koko ajan ---

• eikoskaas-sitäsavottaa

Kukas uskoo valheitas, muka työhön...

• tsemiä

Hieno juttu Abdillahi, onnea matkaan! Seuraavissa vaaleissa toivottavasti muidenkin kansallisuuksien edustajia mukana ehdokkaina. Saadaan muuttumaan juurtuneet skismat parempaan suuntaan!

• jotkatketkalehtaa

vituiksi määnää ja pahasti, kun ruakittavat paisuu pitäjäs omahyväisesti

• Oma edustaja valtuustossa on hieno juttu ja sitouttaa varmasti somaleja sopeutumaan ja pyrkimään kaikin tavoin tämän yhteiskunnan jäseniksi, ja on heille rohkaiseva merkki siitä että heidät myös hyväksytään täysivaltaisina yhteiskunnan jäseninä. Kyse ei ole ehkä tässä niinkään siitä mitä hän saa aikaan valtuustossa vaan se mitä hänen läsnäolonsa valtuustossa tuo Lieksalle ja vähemmistöille.

• vais-sitoutuvat-vales

mistä luulet näitä liekas sivottavan kun ei muuallakaan näitten sitominen mitenkään ole onistunut, muutakuin pydissämme huutavat kuin nämä rumat linnuut

• julukuttamaan-juosseet

-suomea osaavat somput solutautumalla syytävät potaskaa verkoissa
        -mutta kaikkihan omin silmin voipi todeta tilanteen
        -nämähän juonisti lupauksista ja haaveista veisaavat
        -juania porukkaa konsanaan

• iltaa.odotellessa

Hollannin eduskunnassa oli maahanmuuttotaustaisia kansanedustajia kaksi kappaletta ja viime vaaleissa eduskuntaan pääsi kolmas. Perustivat sitten yhdessä uuden puolueen kun olivat jo opin saaneet työväenpuolueessa. Ajavat maahanmuuttajien asioita. Sharia laki tulee hivuttaen jokaisen maan parlamenttiin. Näin tulee meidänkin eduskunnassamme väri vaihtumaan, ei ole enää pelkästään punaisia ja valkoisia edustajia. EU:n suunnitelman mukaan Suomeen mahtuu pinta-alan perusteella yli 60 miljoonaa ihmistä, jotka tullaan meille siirtämään Lähi-Idästä ja Afrikasta. Meille tulee käymään kuin Amerikan intiaaneille, olemme sen verran pieni kansa.
      Le Penin voittoa tässä odottelen, jotta EU saadaan pikaisesti hajoamaan ja voimme ottaa oma maamme ja rajamme haltuun.

• Ei kannata odotella Le Penin voittoa. Macronille lupaavat kallupit voittoa. Ranskalaiset eivät voi olla noin hulluja että sen rasse-eukon presidentiksi valitsisivat .

• vbgbvbv
        Uuninpankko kirjoitti:

Ei kannata odotella Le Penin voittoa. Macronille lupaavat kallupit voittoa. Ranskalaiset eivät voi olla noin hulluja että sen rasse-eukon presidentiksi valitsisivat .

Eli Bilderberg ja suuri raha voittaa, mutta tavis ranskalainen ei.

Mikä Le Penistä tekee "rassen", sekö että hän haluaa sulkea rajat haittamaahanmuutolta. Minusta sellainen on hyvin järkevää.

• Rasse-eukko jäi nuolemaan näppejään. Eu-myönteinen ja suvaitsevainen ehdokas voitti. Le Penin oma isäkin sanoi, että hänestä ei välttämättä ole presidentiksi.

• aika.nannaa
        Uuninpankko kirjoitti:

Rasse-eukko jäi nuolemaan näppejään. Eu-myönteinen ja suvaitsevainen ehdokas voitti. Le Penin oma isäkin sanoi, että hänestä ei välttämättä ole presidentiksi.

Vaan nyt jo blogeissa kirjoittavat, että on vaan hyvä kun Macron voitti. Sillä se todennäköisesti nopeuttaa Ranskan joutumista sekasorron valtaan.

• ei.afrikkaan

Onko herralle tehty selväksi, mennessään kotimaahansa lomailemaan, ei ottaisi kaupungin läppäriä mukaan, kuten teki aikaisempi valtuutettu.

• zoumelia

Lieksan valtuutetut nyt opettelemaan somalian kieltä.

Miten joku puolue kehtaa ottaa listoilleen henkilön joka ei edes puhu suomea!

• kaikki_ylösalaisin

On politiikka vajonnut alas.

Suomenkieltä osaava somali ajaisi paremmin heidän asioita, tietäisi taustat paremmin. Tässä paistaa liian selvästi puolueen tarkoituksen olevan vain äänten kalastelun, härskiä toimintaa. Nämäkö ovat hoitamassa yhteisiä asioitamme.

• poishetitäältä

Suomalaiset osaa hoitaa asiansa ilman kaiken maailman pakolaisia.
      Ei tarvita muukalaisia meidän maahan.

• RassenDraamat

Vaaleista mennyt jo kolme kuukautta ja rasse edelleen vaan ruikuttaa.. On se aikamoinen draamakuningatar.

• bdgbgbgbgbgb

Ihme ruikuttajia, ihan kuin perisavaaja, samanlaisia ääliöitä!

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      258
      2780
    2. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      98
      2215
    3. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      12
      1950
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      84
      1403
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      68
      1374
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      18
      1290
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1128
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1120
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      43
      974
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      973
    Aihe