Heteroseksuaalisuus, homoseksuaalisuus, biseksuaalisuus ja aseksuaalisuus ovat seksuaalisia suuntatumisia. Loput "seksuaalisuudet" kuten demiseksuaalisuus tms eivät ole erillisiä suuntautumisia.
Jos tunnet vetoa omaan sukupuoleen, olet homoseksuaali. Se miten nopeasti tai hitaasti haluat seksiä tai pelkkää kainaloon käpertymistä, ei tee tästä erillistä seksuaalisuutta. Kyse on enempi omasta tunneilmaisusta tai sen puutteesta, seksihaluista tai halujen heikkoudesta,
Asiaa voisi kuvata x,y,z-koordinaatistossa, jossa x-akseli on seksuaalinen suuntautuneisuus - hetero-bi-homo-aseksuaali. Y-akseli on seksihalujen määrä ja z-akseli on tunteiden määrä.
Lisäksi pitää muistaa, että ihmisillä on myös fetissejä ja muita erilaisia kiinnostuksen kohteita, jotka vaikuttaa partnereiden valintaan ja seksin luonteeseen.
demi- ja polyseksuaalisuudet ovat keksittyjä
4
492
Vastaukset
- kjfgjjgyukygjfg
Tämä viesti taisi tulla väärälle palstalle. Ehkäpä kirjoittajan hiiri lipsahti hakemiston alemmalle riville ja viesti oli tarkoitettu osastoon 'Muut seksuaalivähemmistöt'.
- huomattu123
huomasin. liian myöhään
- SyntynytAseksuaalina
VÄÄRIN.
Aseksuaalisuudessa ei ole kysessä seksuaalinen suuntautuminen vaan se että kyseinen henkilö ei ole kiinostunut seksistä eikä seksuaalisuudesta millään tavalla.
A-(!)-seksuaaalisuus.
Termi on harhaanjohtava jälkiliitteensä takia.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Aseksuaalisuus
Wikipedian sivu on myöskin harhaaanjohtava siinä mielessä että siinäkin puhutaan seksuaalisesta suuntautumisesta, vaikka Asekat eivät tunne kiinostusta seksiin eikä sen suuntauksiin.- Oikaisuvain
Kyseessä on seksuaalisen suuntautumisen muoto, jossa seksuaalinen kiinnostus puuttuu tai on vähäistä.
Aseksuaalin seksuaalinen suuntautuminen ei kohdistu keneenkään.
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606634- 1003432
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262740- 212408
- 271943
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571832- 251660
- 321498
- 491482
- 111442