Kuinka usein vaihdatte patjan ja täkit ja tyynyt?

auktorisoitut

Millainen patja teillä on, onko muotoiltu, painon mukaan, ja mitä muuta?

19

407

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei innosta.
      Minä pidän Suomalaisesta työ-voimasta sekä pöytä-kansi-levystä.

H.

• Ehkä vaihdan liian harvoin. Selkä kyllä sanoo jos patja ei ole hyvä.
      Keskustan asunnossa on Hästensin moottorisänky jossa on viimeisen päälle patjat, ostin sängyn silloin kun hoidin vuodepotilaana ollutta miestäni, nyt nukun siinä itse. En paljonkaan huomaa eroa nukkumisessani mökillä jossa on jenkkisänky, ei mikään kallis, ihan hyvä siinäkin on nukkua.

• hempppavvn

onks muuten eroa kallaiilla ja halvalla patjalla ja tyynyillä ja peeitoilla, vaahtomuovipatja?

• hempppavvn kirjoitti:

onks muuten eroa kallaiilla ja halvalla patjalla ja tyynyillä ja peeitoilla, vaahtomuovipatja?

Halvalla vaahtomuovipatjalla ja kalliimmilla on eroa. Kyllä sängyissäkin eroa on, mutta kallein ei aina ole paras. Noin 500 € maksanut jenkkisänky mökillä on ihan hyvä, Hästensin sängyssä on sekin etu että voi nostaa jalka- ja pääpuolta ylös tarpeen mukaan, patja on paksu ja painava, petauspatjan olen uusinut. Kiva siinä on katsella ennen nukkumaan menoa telkkaria.
        Tyynyjä ostaessa en pihtaile, niissäkään ei aina hinta ole mukavuuden tae. Ostin kerran nukkujan pään mukaan muotoutuvan tyynyn, se jäi kaappiin en tykännyt. Nyt osaan jo kaupassa katsoa millaisen tyynyn haluan, tyynyn vaihdan aika usein, vaikka sanovat että niitä voi pestä niin ei ne kuitenkaan pesusta oikein tykkää. Pesen kuitenkin tyynyjä ja pidän niitä varatyynyinä vieraita varten. Peitto vaihtelee kesällä on ohkaisempi, se ei minulle ole niin tärkeä kuin monelle muulle.
        Nämä minun mieltymykseni voivat olla ihan erilaisia kuin monella muulla.

• ihanmeiltä
        mielikki.mummo kirjoitti:

Halvalla vaahtomuovipatjalla ja kalliimmilla on eroa. Kyllä sängyissäkin eroa on, mutta kallein ei aina ole paras. Noin 500 € maksanut jenkkisänky mökillä on ihan hyvä, Hästensin sängyssä on sekin etu että voi nostaa jalka- ja pääpuolta ylös tarpeen mukaan, patja on paksu ja painava, petauspatjan olen uusinut. Kiva siinä on katsella ennen nukkumaan menoa telkkaria.
        Tyynyjä ostaessa en pihtaile, niissäkään ei aina hinta ole mukavuuden tae. Ostin kerran nukkujan pään mukaan muotoutuvan tyynyn, se jäi kaappiin en tykännyt. Nyt osaan jo kaupassa katsoa millaisen tyynyn haluan, tyynyn vaihdan aika usein, vaikka sanovat että niitä voi pestä niin ei ne kuitenkaan pesusta oikein tykkää. Pesen kuitenkin tyynyjä ja pidän niitä varatyynyinä vieraita varten. Peitto vaihtelee kesällä on ohkaisempi, se ei minulle ole niin tärkeä kuin monelle muulle.
        Nämä minun mieltymykseni voivat olla ihan erilaisia kuin monella muulla.

`Jenkkisänky on varmaan jotain hienoa joillakin on jenkkijääkaappikin. En ole ikinä nähnyt kaupassa noita merkkejä.

• ihanmeiltä kirjoitti:

`Jenkkisänky on varmaan jotain hienoa joillakin on jenkkijääkaappikin. En ole ikinä nähnyt kaupassa noita merkkejä.

Ei varmasti ole hienoa, ne ovat sen nimisiä melko halpoja sänkyjä. Sänkyä vaan kutsutaan tuolla nimellä kuten jenkkikaappiakin.
        Kummassakaan ei ole mitään luxusta.

• siilenä

Bonnelit kestää noin kymmenen vuotta. Tyynyn vaihdan kerran vuodessa, peiton harvemmin.

• Asko751t

kuinkas usein petarit?
        Millaiset petarit teillä?Vaahtomuovia?

• siilenä
        Asko751t kirjoitti:

kuinkas usein petarit?
        Millaiset petarit teillä?Vaahtomuovia?

Petarit tarpeen mukaan niin kauan kuin pysyvät hyvänä. Vaahtomuovia, joissa irrotettava päällinen. Muistaakseni paksuuden sai valita useammasta vaihtoehdosta. Bonneleissa useita vaihtoehtoja nukkujan mukaan.

• hempppavvn
        siilenä kirjoitti:

Petarit tarpeen mukaan niin kauan kuin pysyvät hyvänä. Vaahtomuovia, joissa irrotettava päällinen. Muistaakseni paksuuden sai valita useammasta vaihtoehdosta. Bonneleissa useita vaihtoehtoja nukkujan mukaan.

Onko kokemusta profiloiduista petareista?

• siilenä
        hempppavvn kirjoitti:

Onko kokemusta profiloiduista petareista?

Jos tarkoitat näitä oman kehon muottiinvaletuista ni ei ole :). Painon mukaan on värkätty ja sen mukaan tykkääkö kroppa kovasta vai pehmeämmästä.

• Voisin minä vaihtaakin, mutta kun ei tässä nyt ole oikein kenen kanssa vaihtaisi.

• Vaihtaen-vara-parempi

Vaihda minun kanssa.
        Minulla on joustinpatja vuosimallia 1974.
        Ei siinä ole enää päälisiäkään, nukun pelkkien jousien päällä kuin piikkimatolla.
        Hyvin heiluvat jouset ja heijari jousien väleissä.
        Peittona viltti made in pelastusarmeijan kirppari a 5 euroa.
        Tyynynpäälisen sisällä vanhat sarkahousut ja sarkatakki, erittäin erittäin mukava päänalunen, siinä on kulkujätkämäistä nostalgiaa. Kuin metsurin itsekseen muotoutunut tyyny.
        Makoillessa on mukava katsoa kun suomi johtaa vain 2 - 1.
        Ruotsi on venäjää paremmassa asemessa ehkä 1 - 0.

• köyhälaulaja

Vielä kuin uusi1978 ostettu Skannon sänky patjoineen jää vielä seuraavillekin sukupolvelle.
      Köyhän kannattaa ostaa parasta.

• linjhheerew

petari pitää vaihtaa muut. v. välein.

• köyhälaulaja

Tietysti petauspatjoja vaihdetaan tarpeen mukaan.

• margariinipaketti-

Kahta en vaihda, tyynyä ja peittoa. Nytkin ostin uudet komeroon happanemaan. Kun ei ole vanhoille paikkaa, niin ei niitä voi vaihtaa. Meidät vanhat on muutenkin ensin käytettävä ihan loppuun, ennen kuin tuon uusia kannattaa avata pakatista.

• tuleehaittoja

Jotenkin kuvittelisi et viskoelastiset patjat jumittaisivat ihmisen siihen "koloonsa nukkuessaan ja liikehdintä estyy, ainakin jos ei ole nuori ja vilkasliikkeinen enää.onks kokemuksia?

• lenkoselkä

Kovasti kehuvat sitä moottorisänkyä, vaan on turkasen kallis kapine. Ostin aikanaan 80-luvulla vesisängyn, joka oli silloin kovasti in. Muistan, kun myyjä kehui, että siinä on hyvä 2 asiaa, ja toinen on nukkuminen. Jätti toisen sanomatta, mikä lie?
      Nykyään nukun runkopatjalla, ja olen tyytyväinen. Tyynyt saisivat olla parempia. Onko tyynyistä suosituksia, mikä ei heti lurpahtaisi, ja olisi sopuhintainen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2693
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2634
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1782
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1470
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe