Autossani on outo vaiva, tässä vaiheessa sitä voinee kutsua jo ominaisuudeksi. Kyseessä on Subaru Forester 2 litrainen turbodiesel, vm 2011, ajettu n.118000km.
Merkkiliike ei löydä syytä oireisiin, koska ajotietokoneen muistiin ei jää mitään merkintää tapahtuneesta. En usko olevani ainoa jolla tämä ongelma on, joten pyydän apua lähinnä vinkkien muodossa. Aikomukseni on alkaa vaihtaa osia ihan raasti, todennäköisemmästä alkaen.
Suurinpiirtein 90 000 km kohdalla autoon vaihdettiin uusi turbo, oireet olivat samat, mutta merkkiliike mittasi turbon ylipainetta (2bar) ja kertoi sen laukaisseen moottorin turvajärjestelmän, jonka takia kaasu tippui tyhjäkäynnille. Sama oire tuli n.2 tuntia turbon vaihdon jälkeen.
Faktat
Oire: Kaasupoljin lopettaa toiminnan.
Tilanteet oireelle: Kierrokset 1500-4000 r/min. Kaasupoljin on painettuna ja yllättäen kaasupolkimen liike ei enää vastaa moottorin kierroslukuun, vain tyhjäkäynti jää päälle.
Voi tehdä kaikilla kaasupolkimen asennoilla..
On tehnyt kaikilla keleillä.
Oire ei ole tullut esiin asuntovaunua tai kevytperäkärryä vedettäessä.
Oire ei ole tullut esiin ylämäessä.
Oireen esiintymistiheys on 0-5000km.
Oire tulee usein monta kertaa peräkkäin.
Kytkimen painaminen kuittaa vian.
Tässä muutama tosiseikka ja toivon ihan todellakin vinkkejä ja apua tähän tilanteeseen, autoa en voi myydä niin kauan kun tämä vika on löytymättä. Tarkennusta asian suhteen voi kysellä.
Forestin kaasupoljin häviää
Ridkeforrester
2
330
Vastaukset
- Kaasukato
Ai minä jo luulin että joku varastaa kaasupolkimen useaankertaan?
Ikävää kun ei voi kaasuttaa sanoi komissarjus jukka palmu! - Fore1
Mulla yhen kerran on tehny tuon em.tilanteen ja sillo se sytytti vikavalon ja testeri sano ett kaasupolkimen asentoanturilla häikkää..silloin liikuttelin käsin poljinta ja kun poljinta nostin ylöspäin(kuljettajaa kohti)nii polkimessa tuntu kun se olis hypänny jonku pykälän yli ja sen jäläkeen ei oo vaiva toistunu..ihme homma.
Nii,silloin kun se sen teki,oli ajettu vähä yli 100tkm.nyt mittariss 220 ja ei oo ollu tuota vaivaa kertaakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984