Kokemuksia eri välitys firmoista ?

Omaantaloon2017

Kertokaa kokemuksia eri firmoista. Välityspalkkiot ja ammattitaito. Asunnon myynti edessä ja valitseminen vaikeaa.

6

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • porrvari

      Kannattaa harkita vakavasti asuntosi myymistä itse, varsinkin jos asuntosi on kaupunkikerrostalossa tai -rivarissa; niiden hinnoittelukin on helppoa.

      Myymällä itse säästät aikaa, vaivaa ja rahaa jättämällä kiinteistövälittäjän kanssa asioimisen kokonaan pois.

      Myyminen on helppoa ja mukavaa, tarvittavat ohjeet löytyvät netistä, esimerkiksi täältä:
      https://www.ovikoodi.fi/asunnon-myynti-itse/

      Näe ainakin sen verran vaivaa, että tutustut em. ohjeisiin ja tee sitten hyvä päätös myydä asuntosi itse.

    • XYZX

      Muuan välitysfirma periikin 13 % välityspalkkiota. Kuluttaja viranomainen pitää sitä sallittavana. Miten on? Voiko välittäjä peria ihan mitä vain?

      • Sovittu

        Voi periä ihan mitä vaan korvaussumma on aina sopimusasia.


    • vanha.väsyy

      Olen ostamassa omakotitaloa eteläisestä Suomesta. Jotkut kiinteistönvälittäjät ovat raivostuttavan laiskoja kertomaan kohteista ja vain harva vastaa ostajan kysymyksiin talon kunnosta tai korjauksista. Tietoja ei kerrota, ei edes pyynnöstä anneta kiinteistörekisteriotetta tai muuta virallista asiakirjaa.

      Mikä on tämä nykyinen kuvio, jossa omakotitaloa myydään kuin sikaa säkissä?
      Olen totaalisen kyllästynyt kysymään samaa asiaa toistuvasti. Aika moni hyväkin kohde on saanut mennä ohi juuri tästä syystä. Ja koska myyjään ei saa mitään kontaktia, ainoa linkki ostoon on kiinteistönvälittäjä. Vaikeaa on ostaa, kun yhteistyökykyä tai palvelualttiutta ei ole. Öykkärimäistä toimintaa.

    • Sofiabo

      Yks souffi boolta vois varmaan pimeenä myydä sen.

    • JuhoK_1983

      Itse käytin asuntoni myymisessä Huoneistoketjua ja välittäjää Samu Siponen, erittäin mukava ja luotettava mies ja asuntokin meni kahdessa viikossa kaupaksi ja vielä ylihintaan, eikä ottanut lähellekkään täyttä palkkiota :) suosittelen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4633
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe