Kokemuksia eri välitys firmoista ?

Omaantaloon2017

Kertokaa kokemuksia eri firmoista. Välityspalkkiot ja ammattitaito. Asunnon myynti edessä ja valitseminen vaikeaa.

6

285

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • porrvari

Kannattaa harkita vakavasti asuntosi myymistä itse, varsinkin jos asuntosi on kaupunkikerrostalossa tai -rivarissa; niiden hinnoittelukin on helppoa.

Myymällä itse säästät aikaa, vaivaa ja rahaa jättämällä kiinteistövälittäjän kanssa asioimisen kokonaan pois.

Myyminen on helppoa ja mukavaa, tarvittavat ohjeet löytyvät netistä, esimerkiksi täältä:
      https://www.ovikoodi.fi/asunnon-myynti-itse/

Näe ainakin sen verran vaivaa, että tutustut em. ohjeisiin ja tee sitten hyvä päätös myydä asuntosi itse.

• XYZX

Muuan välitysfirma periikin 13 % välityspalkkiota. Kuluttaja viranomainen pitää sitä sallittavana. Miten on? Voiko välittäjä peria ihan mitä vain?

• Sovittu

Voi periä ihan mitä vaan korvaussumma on aina sopimusasia.

• vanha.väsyy

Olen ostamassa omakotitaloa eteläisestä Suomesta. Jotkut kiinteistönvälittäjät ovat raivostuttavan laiskoja kertomaan kohteista ja vain harva vastaa ostajan kysymyksiin talon kunnosta tai korjauksista. Tietoja ei kerrota, ei edes pyynnöstä anneta kiinteistörekisteriotetta tai muuta virallista asiakirjaa.

Mikä on tämä nykyinen kuvio, jossa omakotitaloa myydään kuin sikaa säkissä?
      Olen totaalisen kyllästynyt kysymään samaa asiaa toistuvasti. Aika moni hyväkin kohde on saanut mennä ohi juuri tästä syystä. Ja koska myyjään ei saa mitään kontaktia, ainoa linkki ostoon on kiinteistönvälittäjä. Vaikeaa on ostaa, kun yhteistyökykyä tai palvelualttiutta ei ole. Öykkärimäistä toimintaa.

• Sofiabo

Yks souffi boolta vois varmaan pimeenä myydä sen.

• JuhoK_1983

Itse käytin asuntoni myymisessä Huoneistoketjua ja välittäjää Samu Siponen, erittäin mukava ja luotettava mies ja asuntokin meni kahdessa viikossa kaupaksi ja vielä ylihintaan, eikä ottanut lähellekkään täyttä palkkiota :) suosittelen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lataus pakkaskelissä

En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu
      Hybridi- ja sähköautot
      195
      7334
    2. Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?

Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv
      Maailman menoa
      130
      3310
    3. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      116
      1954
    4. "Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?

Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?
      Ikävä
      61
      1912
    5. Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin

Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p
      Maailman menoa
      61
      1867
    6. Tiedän ettei

Meistä mitään tule. Toinen oli sinulle tärkeämpi
      Ikävä
      19
      1819
    7. Aktivistinainen pysäytti ICE-agentin luodin päällään USA:ssa!

Video ampumistilanteesta: https://edition.cnn.com/2026/01/07/us/video/ice-shooting-minneapolis-digvid "Media: ICE:n am
      Maailman menoa
      84
      1807
    8. Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %

Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.
      Maailman menoa
      6
      1685
    9. Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin

Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m
      Maailman menoa
      17
      1561
    10. Laitetaan nyt kirjaimet kohdilleen

kuka rakastaa ja ketä ?
      Ikävä
      72
      1436
    Aihe