Kokemuksia eri välitys firmoista ?

Omaantaloon2017

Kertokaa kokemuksia eri firmoista. Välityspalkkiot ja ammattitaito. Asunnon myynti edessä ja valitseminen vaikeaa.

6

324

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • porrvari

Kannattaa harkita vakavasti asuntosi myymistä itse, varsinkin jos asuntosi on kaupunkikerrostalossa tai -rivarissa; niiden hinnoittelukin on helppoa.

Myymällä itse säästät aikaa, vaivaa ja rahaa jättämällä kiinteistövälittäjän kanssa asioimisen kokonaan pois.

Myyminen on helppoa ja mukavaa, tarvittavat ohjeet löytyvät netistä, esimerkiksi täältä:
      https://www.ovikoodi.fi/asunnon-myynti-itse/

Näe ainakin sen verran vaivaa, että tutustut em. ohjeisiin ja tee sitten hyvä päätös myydä asuntosi itse.

• XYZX

Muuan välitysfirma periikin 13 % välityspalkkiota. Kuluttaja viranomainen pitää sitä sallittavana. Miten on? Voiko välittäjä peria ihan mitä vain?

• Sovittu

Voi periä ihan mitä vaan korvaussumma on aina sopimusasia.

• vanha.väsyy

Olen ostamassa omakotitaloa eteläisestä Suomesta. Jotkut kiinteistönvälittäjät ovat raivostuttavan laiskoja kertomaan kohteista ja vain harva vastaa ostajan kysymyksiin talon kunnosta tai korjauksista. Tietoja ei kerrota, ei edes pyynnöstä anneta kiinteistörekisteriotetta tai muuta virallista asiakirjaa.

Mikä on tämä nykyinen kuvio, jossa omakotitaloa myydään kuin sikaa säkissä?
      Olen totaalisen kyllästynyt kysymään samaa asiaa toistuvasti. Aika moni hyväkin kohde on saanut mennä ohi juuri tästä syystä. Ja koska myyjään ei saa mitään kontaktia, ainoa linkki ostoon on kiinteistönvälittäjä. Vaikeaa on ostaa, kun yhteistyökykyä tai palvelualttiutta ei ole. Öykkärimäistä toimintaa.

• Sofiabo

Yks souffi boolta vois varmaan pimeenä myydä sen.

• JuhoK_1983

Itse käytin asuntoni myymisessä Huoneistoketjua ja välittäjää Samu Siponen, erittäin mukava ja luotettava mies ja asuntokin meni kahdessa viikossa kaupaksi ja vielä ylihintaan, eikä ottanut lähellekkään täyttä palkkiota :) suosittelen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      86
      1330
    2. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      79
      849
    3. Millä nimellä

kutsut kaivattuasi omassa mielessäsi?
      Ikävä
      42
      844
    4. Pisa-tulokset.....

Tuoreen tutkimuksen mukaan suomalaisten osaaminen on edelleen OECD-maiden keskitasoa parempaa. Kantaväestön oppilaiden
      Maailman menoa
      273
      748
    5. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      80
      612
    6. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      35
      611
    7. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      46
      585
    8. Jos ajattelit että

Annan anteeksi niin en anna.
      Ikävä
      35
      568
    9. Tiedät että on

Tunteita yhä ja edelleen. Ehkä molemmin puolin.
      Ikävä
      25
      532
    10. 37
      532
    Aihe