Kokemuksia eri välitys firmoista ?

Omaantaloon2017

Kertokaa kokemuksia eri firmoista. Välityspalkkiot ja ammattitaito. Asunnon myynti edessä ja valitseminen vaikeaa.

6

234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • porrvari

Kannattaa harkita vakavasti asuntosi myymistä itse, varsinkin jos asuntosi on kaupunkikerrostalossa tai -rivarissa; niiden hinnoittelukin on helppoa.

Myymällä itse säästät aikaa, vaivaa ja rahaa jättämällä kiinteistövälittäjän kanssa asioimisen kokonaan pois.

Myyminen on helppoa ja mukavaa, tarvittavat ohjeet löytyvät netistä, esimerkiksi täältä:
      https://www.ovikoodi.fi/asunnon-myynti-itse/

Näe ainakin sen verran vaivaa, että tutustut em. ohjeisiin ja tee sitten hyvä päätös myydä asuntosi itse.

• XYZX

Muuan välitysfirma periikin 13 % välityspalkkiota. Kuluttaja viranomainen pitää sitä sallittavana. Miten on? Voiko välittäjä peria ihan mitä vain?

• Sovittu

Voi periä ihan mitä vaan korvaussumma on aina sopimusasia.

• vanha.väsyy

Olen ostamassa omakotitaloa eteläisestä Suomesta. Jotkut kiinteistönvälittäjät ovat raivostuttavan laiskoja kertomaan kohteista ja vain harva vastaa ostajan kysymyksiin talon kunnosta tai korjauksista. Tietoja ei kerrota, ei edes pyynnöstä anneta kiinteistörekisteriotetta tai muuta virallista asiakirjaa.

Mikä on tämä nykyinen kuvio, jossa omakotitaloa myydään kuin sikaa säkissä?
      Olen totaalisen kyllästynyt kysymään samaa asiaa toistuvasti. Aika moni hyväkin kohde on saanut mennä ohi juuri tästä syystä. Ja koska myyjään ei saa mitään kontaktia, ainoa linkki ostoon on kiinteistönvälittäjä. Vaikeaa on ostaa, kun yhteistyökykyä tai palvelualttiutta ei ole. Öykkärimäistä toimintaa.

• Sofiabo

Yks souffi boolta vois varmaan pimeenä myydä sen.

• JuhoK_1983

Itse käytin asuntoni myymisessä Huoneistoketjua ja välittäjää Samu Siponen, erittäin mukava ja luotettava mies ja asuntokin meni kahdessa viikossa kaupaksi ja vielä ylihintaan, eikä ottanut lähellekkään täyttä palkkiota :) suosittelen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      171
      3538
    2. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      85
      1568
    3. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      25
      1289
    4. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      158
      1232
    5. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      194
      1003
    6. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      35
      981
    7. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      16
      963
    8. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      57
      842
    9. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      92
      804
    10. Se olisi ihan

Napinpainalluksen päässä. Ei vaatisi paljon
      Ikävä
      62
      765
    Aihe