Kokemuksia eri välitys firmoista ?

Omaantaloon2017

Kertokaa kokemuksia eri firmoista. Välityspalkkiot ja ammattitaito. Asunnon myynti edessä ja valitseminen vaikeaa.

6

324

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • porrvari

Kannattaa harkita vakavasti asuntosi myymistä itse, varsinkin jos asuntosi on kaupunkikerrostalossa tai -rivarissa; niiden hinnoittelukin on helppoa.

Myymällä itse säästät aikaa, vaivaa ja rahaa jättämällä kiinteistövälittäjän kanssa asioimisen kokonaan pois.

Myyminen on helppoa ja mukavaa, tarvittavat ohjeet löytyvät netistä, esimerkiksi täältä:
      https://www.ovikoodi.fi/asunnon-myynti-itse/

Näe ainakin sen verran vaivaa, että tutustut em. ohjeisiin ja tee sitten hyvä päätös myydä asuntosi itse.

• XYZX

Muuan välitysfirma periikin 13 % välityspalkkiota. Kuluttaja viranomainen pitää sitä sallittavana. Miten on? Voiko välittäjä peria ihan mitä vain?

• Sovittu

Voi periä ihan mitä vaan korvaussumma on aina sopimusasia.

• vanha.väsyy

Olen ostamassa omakotitaloa eteläisestä Suomesta. Jotkut kiinteistönvälittäjät ovat raivostuttavan laiskoja kertomaan kohteista ja vain harva vastaa ostajan kysymyksiin talon kunnosta tai korjauksista. Tietoja ei kerrota, ei edes pyynnöstä anneta kiinteistörekisteriotetta tai muuta virallista asiakirjaa.

Mikä on tämä nykyinen kuvio, jossa omakotitaloa myydään kuin sikaa säkissä?
      Olen totaalisen kyllästynyt kysymään samaa asiaa toistuvasti. Aika moni hyväkin kohde on saanut mennä ohi juuri tästä syystä. Ja koska myyjään ei saa mitään kontaktia, ainoa linkki ostoon on kiinteistönvälittäjä. Vaikeaa on ostaa, kun yhteistyökykyä tai palvelualttiutta ei ole. Öykkärimäistä toimintaa.

• Sofiabo

Yks souffi boolta vois varmaan pimeenä myydä sen.

• JuhoK_1983

Itse käytin asuntoni myymisessä Huoneistoketjua ja välittäjää Samu Siponen, erittäin mukava ja luotettava mies ja asuntokin meni kahdessa viikossa kaupaksi ja vielä ylihintaan, eikä ottanut lähellekkään täyttä palkkiota :) suosittelen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ny se loppuu ( Kuhmo)

Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.
      Kuhmo
      48
      1240
    2. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      93
      957
    3. Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan

Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt
      Kemi
      12
      955
    4. Hei sinä rakas mies.

Milloinkaan kohdataan? Toivottavasti pian....❤️
      Ikävä
      37
      648
    5. Ajatuksia

Mitä ajatuksia hän herättää tänään?
      Ikävä
      73
      635
    6. Katse

Miltä se tuntuu, kun hän katsoo sinua?
      Ikävä
      26
      441
    7. Nainen, miten suhtautuisit

Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?
      Ikävä
      53
      410
    8. Voitko kirjoittaa mulle tänne mies?

Jos täällä käyt? Ihan kaverimielessä, jos ei muuten? Haluaisin jutella sinun kanssa. Mulla on edelleen jotenkin niin h
      Ikävä
      30
      401
    9. Mille kirjaimelle

toivotat hyvää yötä , kuka on mielessäsi kun menet nukkumaan?
      Ikävä
      23
      397
    10. Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki

Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.
      Ikävä
      15
      379
    Aihe