Ubuntu 16.04 : problem detected

Krooninen_vaiva

Jokaisessa käynnistyksessä tulee useita varoituksia, "system problem detected".

/var/crash/_usr_lib_colord_colord-sane.113.crash -tiedosto generoituu joka kerta.

Mistähän tässä voisi olla kyse? Olen yrittänyt guuglailla tässä jo kuukausia, mutta löytyy vain joitain kehittäjien keskusteluja joista en ymmärrä mitään.

12

464

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rottenpotatoes

      >>>> colord-sane crash can be fixed by installing gnome-color-manager<<<<
      Google käännös:
      Colord-sanallinen kaatuminen voidaan korjata asentamalla gnome-color-manager

      Mahtaisiko tuollainen auttaa, löytynee Synaptic:sta.

    • Vaihtokannattaa

      Vaihda parempaan käyttöjärjestelmään.

      • saned_frontend

        Ai sellaiseen, joka ei testaa käynnistyksen yhteydessä, että ohjelmat toimii vai? Toki on järkevää käyttää yleensä LTS-versioita, koska niissä on enemmän vakautta, kuin kehitysversioissa. Yleensä ottaen kehitysversion ja LTS-version ero on siinä, että kehitysversiossa tuollainen virheilmoitus voi tarkoittaa kaiken datan menetystä, kun LTS-versiossa kyse on todennäköisesti jonkin ohjelman kohdalla tapahtuneesta konfigurointivirheestä. Eli jos skanneri ei ole enää kytketty koneeseen niin poista sen ajurit hidastamasta käynnistystä.


    • lataaja

      Jos lataustiedosto on kunnossa niin uusi puhdas asennus tilalle. Sillä se lähtee.

    • Lähdetään.tästä

      Olisko väärä käyttiksen versio?

    • valitettavasti.ei.auta

      Hei, kaikki vastaukset ovat vääriä. Ei lähde edes puhtaalla asennuksella jonka tein testikoneelle. Asensin gnome-color-managerin ja poistin crash-tiedoston, mutta se tulee jälleen uudelleen seuraavassa buutissa. Käyttiksen versio on oikea.

      • Siinäpäseon

        Siispä vaihda parempaan käyttöjärjestelmään.


    • ykkösiäjanollia
      • alkup.kyselijä

        Joo, tota lueskelin ja näköjään selvittelevät asiaa edelleen. Pitää odotella kunnes korjaus joskus tulee. Mutta kiitos.


      • alkup.kyselijä kirjoitti:

        Joo, tota lueskelin ja näköjään selvittelevät asiaa edelleen. Pitää odotella kunnes korjaus joskus tulee. Mutta kiitos.

        Näkyy olevan korjattu vika mutta ei ole vielä tullut päivityksistä.


    • Itsellä vaivasi sama ongelma. On kyllä hävinnyt. Johtuisiko siitä, että otin värinhallinnan käyttöön ja nyt on väriprofiili käytössä. On minulla Spyder3, mutta käytössä kuitenkin netistä ladattu profiili yhdestä näytön testistä. DarkTable tekee hieman tummia kuvia joten vielä olisi jotain säätämistä.

    • alkuperäinen.kirjoittaja

      Mikä muuten olisi se "parempi" käyttöjärjestelmä? Mulla on seuraavat ehdot:

      - pitää olla linux, jossa deb- tai rpm -paketointi
      - raid1:n rakennus jo asennusohjelman yhteydessä
      - stabiili
      - turvallinen
      - valmis kokonaisuus, jota ei tarvitse virittää vaan voi heti aloittaa työt

      ubuntusta olen tykännyt, joskin mikään multimediavehje se ei ole. Mutta mä käytänkin tätä työhön.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    6. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      62
      600
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      90
      453
    Aihe