Manipuloija on usein kiusaaja, joka kerää ympärilleen helposti vietävissä olevia ihmisiä.
Varo manipuloijia – toisin sanoen kiusaajia – jotka käyttävät surutta joko negatiivista tai viettelevää asennettaan pelotellakseen sinua ja muuttaakseen ajatusmaailmaasi. Tällainen tapaus on monille tuttu jo hiekkalaatikkoajoilta: manipuloija saa sinut tekemään jotain tyhmää tai irrelevanttia, jolloin sinä joudut ongelmiin – ja hän taas ei. Manipuloija pääseekin usein livahtamaan kuin koira veräjästä.
Kun tällaista ihmistä tarkkailee sivusta, saattaa huomata miten manipuloija suorastaan kerää ympärilleen heikompia, vietävissä olevia ihmisiä joita hän voi käyttää sätkynukkeinaan tavoitellessaan vain ja ainoastaan omia etujaan. Manipuloija ajattelee ainoastaan omaa parastaan, ja vaatii muita toimimaan oman tahtonsa mukaan. Mutta jos joku muu tarvitsee esimerkiksi apua tai tukea, manipuloija ei edes siedä tätä silmissään – hän on sanalla sanoen kiusaaja. Joku saattaisi luulla tätä johtajahahmoksi, vaikka todellisuudessa kyse on vain vallan väärinkäytöstä.
Manipuloija sanoo ja tekee mitä tahansa saadakseen muut tekemään mitä hän haluaa, ja usein vieläpä onnistuu siinä, sillä hän osaa painostaa ja pelotella.
Älä hyväksy tällaista käytöstä: hänen harhakuvansa omasta paremmuudestaan on hänen ongelmansa,
ei sinun.
Manipuloija on usein kiusaaja, joka kerää ympäril-
31
560
Vastaukset
- Asko751t
Joka kiusaa toista ihmistä, voi tuhota tämän elämän, viedä hengen.
Tällainen henkilö on ilkeä ja pirullinen luonteeltaan, nää ominaisuudet on hänellä geeneissään. Perittyjä ominaisuuksia.Inhimillisessä tekijässä parisen päivää sitten keskusteltiin vanhemmista, jotka pahoinpitelevät ja vähättelevät lapsiaan. Tällainen vanhempi voi tosiaan tuhota lapsensa elämän, tuhota tulevaisuuden ja terveyden, kuten täsä keskustelussakin tuli esiin.
Mikä ihmisessä on vialla ,kun haluaa alistaa heikompansa ja puolustuskyvyttömän lähimmäisen? Se näkyy pahimmillaan sodissa, kuten nyt Syyriassa ja muissa sen suunnan konflikteissa.
Usein asiaan vedetään vielä jumalakin mukaan, uskonnon nimissä voidaan tehdä mitä kamalampia asioita.
Tällaiset ihmiset halutaan niputtaa narsisteiksi tai manipuloijiksi tai keksiä muita hienolta kuulostavia nimityksiä, kun kyseessä kuitenkin on pelkkä pahansuopaisuus ja ilkeys, joka ehkä onkin peritty ominaisuus edellisiltä sukupolvilta, mutta ei se ole mikään puolustus. Jokainen vastaa itse omista teoistaan.
- nähkää-totuus-
JOOO, se on nähty räikeästi JOPA suomen mediassa,
suomen media ON erittäin röyhkeä maipuloimaan ihmisiä,
suomen media luulee ettei suomen kamsalaiset OSAA ajatella omilla aivoillaan yhtää mitään,
se nähtiin ameriikan pressa vaalien aikanaki, hah,
nyt nähdään aivan älytöntä manipulointia ranskan pressidentin vaaleista,
IHAN NAURATTAA,
kuka uskoo suomen mediaa,
EI KUKAAN,
jokainen omilla aivoilla ajattelia näkee totuuden missä mennään,
voi vain nauraa räkäsen naurun tällekki asialle, hah hah, haaa, Siis henkilö on narsisti,joka kohottaakseen omaa itsetuntoaan,latistaa,siis listii toisen heikomman?
Minua on yritetty listiä montakertaa tällä palstalla,mutta ama porskuttaa vaan ja nyt menee saunaan ja uimaan,siis karaistumaan??- Koillismaantie1000
Olen törmännyt kahteen manipulointia harrastavaan tyyppiin netissä. Molemmat yli 75 vuotiaista miehiä. Heitä on oikeasti paljon.
Toinen on mielestään harras uskovainen, toinen enempi uskonnon vastustaja. He erottuvat kyllä joukosta aktiivisella asenteellaan s-24 palstoilla.
Olet aivan oikeassa.Meitä on fariseuksia ja bublikaaneja.Jotkut vain asettuvat tuomaroinnin kaapuun,että elämä toisaalla,siis toisen ihmisen kehossa,vaikutuspiirissä,onkin hänen elämänsä,ei
tämän myötäeläjän.
Hän elää elämää,joka ei ole hänen ja ohjelmoi tällä saitilla,sen harhaoppineen omilla neuvoillaan,kuinka minulla oli täydellinen korttitalo,joka romahti,kun puoliso kuoli?
Toistoja,toistoja olen pääsyt siitä ihanuudesta nauttimaan ama- nytten-ei
tuota varmuuvvella kukkaa tajunna.
- kaikella-kunnioituksella
rituliini_38
oletko oikeesti noin kateellinen jollekki
joka oikeesti oli rakastanu puolisoaan
ja kuoleman kohdatessa kaikki romahti,
juuu,,,, ompas outoa, nooh, meitä on moneksi,
kai sinä olet jotenki katkera ollu omaan elämääsi,
ilmeisesti elit vain hyötyäksesi yhteis- elämääsi,
- meikä ainaki ottaa osaa kyseisen suureen suruun,
lohduksi sanon, elämä jatkuu kaikesta huolimatta, nytten-ei kirjoitti:
tuota varmuuvvella kukkaa tajunna.
Siis tämä alasajaja elää täysin minun elämääni.Hän kyttää jokaista sanomaani ja jokaista liikettäni.Hän on henkilö,jonka jokainen tuntee saitilla ja jonka elämään mahtuu vain vihaa toista ihmistä kohtaan,joka elää toisin,kuin raamattu antaa meille ohjeitaan.
Voisin keskustella Hänen kanssaan face to face,jos hän tulisi sieltä puskasta ulos.
On aivan turhaa polttaa ruutia jatkuvaan mielipideeroihin,jotka eivät kanna tätä ketjua minnekään.
En ole nettiriippuvainen,en siis jatkuvasti roiku täällä ja valvo onko mielipiteisiini ja aloituksiini vastattu.enkä ainakaan peukuta omaa mielipidettäni se tiedoksi,tiedonhaluisille amakaikella-kunnioituksella kirjoitti:
rituliini_38
oletko oikeesti noin kateellinen jollekki
joka oikeesti oli rakastanu puolisoaan
ja kuoleman kohdatessa kaikki romahti,
juuu,,,, ompas outoa, nooh, meitä on moneksi,
kai sinä olet jotenki katkera ollu omaan elämääsi,
ilmeisesti elit vain hyötyäksesi yhteis- elämääsi,
- meikä ainaki ottaa osaa kyseisen suureen suruun,
lohduksi sanon, elämä jatkuu kaikesta huolimatta,kaikella- kunnioituksella.
Jotenkin toi minuun kohdistuva herja oli jotain,jota en saa joka päivä.Toi "ilmeisesti elit vain hyötyäksesi yhteis-elämääsi"kalskahtaa vähän oudolta.Avioliitoome kesti kuukautta vaille kolmekymmentä vuotta ja minä en kosinut,vaan mieheni.
Toi sairalloinen psykoanalyysi minun avioliitostani herättää jo ajatuksen,että olisko Sinulle sittenkin parasta olla valkotakkisia mahdollisimman lähellä??
- kirkon
ilimotustaululle joku oli laittanna lapun nastalla kiinne ja siinä luki
ÄLÄ JÄÄ KIRKOSTA POIS SIKSI,
kun siellä on niin paljon tekopyhiä!
AINA on tillaa vielä yhdelle. - tekoarkipyhä
kirkon
Hyvä juttu. Ainoat naurut sain sitten eilispäivän jälkeen/aina on tilaa - vielä yhdelle tekopyhälle.- rituliinikö-olet
tekoarkipyhä :
Itsesi alotustako kiität, hah hah haaa,
saipa räkäset naurut taas, hihiiiii,, - tekoarkipyhämies
Ei ollut Aman kirjoitus tuo tekoarkipyhäkirjoitus vaan puskamiehen kirjoitus. Se ilmoitustaulun juttu oli mielestäni hyvää huumoria.
- mielenterveyskiima
Hieno avaus.
Äärimmäinen esimerkki on psykiatria, jossa psykiatriaa käyttävät ihmiset keräävät heikompia ihmisiä uhreikseen.- ohimennen-nähty-
Alotuksen tekijä itelleen peukuttaa, heheheee,
rituliinin omatuntoko nyt kolkuttaa, - Himmelsauge
Aloituksen tekstin luin juuri tänään Facebookista, ihan hyvä juttu ei siinä mitään. Siinä varoitettiin monesta muustakin vastenmielisestä ihmisluonnosta ja siitä milloin olisi hyvä lähteä käpälämäkeen, pois tuhoavasta "ystävyydestä".
Kyseiset kaverit siis ohitetaan hienosti kiertäen ja etsitään voimaannuttavaa seuraa. Nyt kun aikaa on jo vähänlaisesti kantsii olla kranttu seurasta, vain paras on kyllin hyvää. 🤔😊☕️
Minä en tee aloituksia puskasta,että älä räkääs tukehdu?
Ensinnäkään minulla ei riittäis tietotaito moisen avauksen aloitukseen.Hän on todella lukenut psykologiaa ja osaa asiansa.
Hän jaksoittelee oikein kirjoitelmansa,hän on asiantuntija,kiitos vain arvonylennyksestä ama- Ja-kiitos-ama
Huumoristasikin pidän.
Kaikkea hyvää sinulle toivoo aloittaja.
Tuli vain niin hyvä mieli,että en olekkaan se sylkykuppi,jota viimeaikoina olen ollut.
Lokit saivat kalansa ja jotenkin vain tunsin taas yhteyttä tohon luontoon.Tiltalttikin juttteli tuolla pellonperällä ja tietty Jämsänäijä se rengastettu selkälokki,siis ainoa urospuoleinen,jolla minulla suhde tälläerää sai kalansa ja lähti vaimonsa kanssa tyytyväisenä pesänrakennuspuuhiin.
Voi kuinka tämä luonto antaa minulle niitä virikkeitä,en edes muista koko nettiä,kun paattini survaisen tonne vesille.
Säälin teitä neljänseinänsyndroomaa sairastavia,joille sen oman elämän sijalle alattekin muodostamaan elämäntilanteen sen kirjoittelijan kanssa,kuinka väärin Hän ja Hän elää elämäänsä?
Psyykkaa ihan aikuisten oikeesti se oma elämäsi ensin ja korjaa senjälkeen sitä lähimmäisesi elämää,sitä toivoopi ama- oikeudenkäyntiä-odotan
"Säälin teitä neljänseinänsyndroomaa sairastavia,joille sen oman elämän sijalle alattekin muodostamaan elämäntilanteen sen kirjoittelijan kanssa,kuinka väärin Hän ja Hän elää elämäänsä?
Psyykkaa ihan aikuisten oikeesti se oma elämäsi ensin ja korjaa senjälkeen sitä lähimmäisesi elämää,sitä toivoopi ama"
Jaaaa, kuinka voit olettaa, että on vain yksi, joka asuu mökissä ikkunat metsään päin?
Jos itse kerrot kaverin kaipuusta ja siihen toiset ottavat osaa sanoen, että tuolla iällä se on aika mahdotonta, niin heti tyrmäät asian mahdotomasksi ja tulkitset sinua vastaan hyökkäyksellä. Miksi?
Joku voi kertoa aivan omakohtaisen kokemuksensa, että ei onnistu enää vanhalla iällä ystävän löytäminen, josta olen samaa mieltä.
Yritätkö nyt itse saada porukan "hellimään" sinua, kun kerrot, että ainoa miespuolinen on joku "selkälokki" rannallasi?
Ketähän ihan oikeasti kiinnostaa sinun seksuaalinen elämä täällä palstalla, jota sinnikkäästi kutsut "saitiksi"??
Itse leikit (tosissaan) myös tuota "hiekkalaatikko" syndroomaa, jota lapset tekee, että minun isä tai äiti on sitä`sun tätä, mutta sinullahan on samat elkeet. Huomaatko edes sitä? oikeudenkäyntiä-odotan kirjoitti:
"Säälin teitä neljänseinänsyndroomaa sairastavia,joille sen oman elämän sijalle alattekin muodostamaan elämäntilanteen sen kirjoittelijan kanssa,kuinka väärin Hän ja Hän elää elämäänsä?
Psyykkaa ihan aikuisten oikeesti se oma elämäsi ensin ja korjaa senjälkeen sitä lähimmäisesi elämää,sitä toivoopi ama"
Jaaaa, kuinka voit olettaa, että on vain yksi, joka asuu mökissä ikkunat metsään päin?
Jos itse kerrot kaverin kaipuusta ja siihen toiset ottavat osaa sanoen, että tuolla iällä se on aika mahdotonta, niin heti tyrmäät asian mahdotomasksi ja tulkitset sinua vastaan hyökkäyksellä. Miksi?
Joku voi kertoa aivan omakohtaisen kokemuksensa, että ei onnistu enää vanhalla iällä ystävän löytäminen, josta olen samaa mieltä.
Yritätkö nyt itse saada porukan "hellimään" sinua, kun kerrot, että ainoa miespuolinen on joku "selkälokki" rannallasi?
Ketähän ihan oikeasti kiinnostaa sinun seksuaalinen elämä täällä palstalla, jota sinnikkäästi kutsut "saitiksi"??
Itse leikit (tosissaan) myös tuota "hiekkalaatikko" syndroomaa, jota lapset tekee, että minun isä tai äiti on sitä`sun tätä, mutta sinullahan on samat elkeet. Huomaatko edes sitä?Kovin Sinua tuntuu elämäni kiinnostavan?
Alkaa tuntumaan oletko salainen ihailijani? Ala ystävä hyvä elämään omaa elämääsi,kyllä minä pärjään. tällä omallani?
Olisin täysin hurahtanut,jos kertoisin todellisesta elämäntilanteestani?
Ei tulis mieleenikään,kun selkälokin ystävyys jo tuntuu sekoittavan ajatusmaailmasi?
Jospa keksisit elämällesi jatkojalostusta ja jättäisit turhat jaarittelus sikseen.
Olen tietenkin otettu,kun jaksat nähdä noin paljon vaivaa,elämäni kulun suhteen.
Kaiketi toi täydenkuunaika lisää tota mielikuvituksen lennokkuuta,no kivat sulle ja yritä tulla omanitsesi kanssa toimeen,niin yrittää amakin- oikeudenkäyntiä-odotava
rituliini_38 kirjoitti:
Kovin Sinua tuntuu elämäni kiinnostavan?
Alkaa tuntumaan oletko salainen ihailijani? Ala ystävä hyvä elämään omaa elämääsi,kyllä minä pärjään. tällä omallani?
Olisin täysin hurahtanut,jos kertoisin todellisesta elämäntilanteestani?
Ei tulis mieleenikään,kun selkälokin ystävyys jo tuntuu sekoittavan ajatusmaailmasi?
Jospa keksisit elämällesi jatkojalostusta ja jättäisit turhat jaarittelus sikseen.
Olen tietenkin otettu,kun jaksat nähdä noin paljon vaivaa,elämäni kulun suhteen.
Kaiketi toi täydenkuunaika lisää tota mielikuvituksen lennokkuuta,no kivat sulle ja yritä tulla omanitsesi kanssa toimeen,niin yrittää amakin"Kovin Sinua tuntuu elämäni kiinnostavan?"
Ei pelkästään Sinun, vaan kaikkien, jotka tänne palstalle kirjoittavat elämästään, joihin valitettavasti otan joskus mielipiteeni esiin.
Mielestäni tämä on nimenomaan keskustelupalsta (saitti), jossa vaihdetaan mielipiteitä ja jos joku on eri mieltä kanssasi, niin ei se mielestäni osoita sitä, että sinua halutaan loukata.
Miksi täytyy tulla tänne kertomaan omasta elämästään se hiukkanenkin, jos ei siedä yhtään eriävää mielipidettä, vaan heti on oikeusprosessi käynnissä ja sitten onkin ihanaa, kun joku tuntematon ukko suo "pusun poskelle" noin virtuaalisesti???
Kaikella ystävyydellä toivon tätä sinulekkin:
"Psyykkaa ihan aikuisten oikeesti se oma elämäsi ensin ja korjaa senjälkeen sitä lähimmäisesi elämää,sitä toivoopi ama"
Niiiiin? Mitä sinä tiedät minun elämästä, jota olet nyt ojentamassa? oikeudenkäyntiä-odotava kirjoitti:
"Kovin Sinua tuntuu elämäni kiinnostavan?"
Ei pelkästään Sinun, vaan kaikkien, jotka tänne palstalle kirjoittavat elämästään, joihin valitettavasti otan joskus mielipiteeni esiin.
Mielestäni tämä on nimenomaan keskustelupalsta (saitti), jossa vaihdetaan mielipiteitä ja jos joku on eri mieltä kanssasi, niin ei se mielestäni osoita sitä, että sinua halutaan loukata.
Miksi täytyy tulla tänne kertomaan omasta elämästään se hiukkanenkin, jos ei siedä yhtään eriävää mielipidettä, vaan heti on oikeusprosessi käynnissä ja sitten onkin ihanaa, kun joku tuntematon ukko suo "pusun poskelle" noin virtuaalisesti???
Kaikella ystävyydellä toivon tätä sinulekkin:
"Psyykkaa ihan aikuisten oikeesti se oma elämäsi ensin ja korjaa senjälkeen sitä lähimmäisesi elämää,sitä toivoopi ama"
Niiiiin? Mitä sinä tiedät minun elämästä, jota olet nyt ojentamassa?Eihä siitä olekkaan kyse vaan siitä,että sinä alat olla palstavahtina,kun avaan sanaisen arkkuni ja narsistiseen tyyliin kerrot,kuinka en saisi tehdä sitä ja tätä.
Olet todella kiinnostunut elämästäni,koska kävit omaishoitajiensivuilla lukemassa siitä poskisuudelmasta,virtuaalisesta tosin.
Ei minun elämäni ole fiktiota,se on täyttä faktaa,mutta kerron saitilla vain haaveista.
Sinä kongretisoit ne luullen,että elän,niinkuin kirjoitan.
Jos Sinun sielunelämäsi kulkee näillä ohjelmoinneilla eteenpäin niin siitä vaan.Jatka jankkaamista ja elä kaksoiselämää kanssani?
Minulla on varaa antaa Sinulle viimeinen puheenvuoro,näin Äitienpäivä viikonloppuna,että anna palaa ama
- Pikkuapulainen
Kyllä asia noin on. Käytännössä olen joutunut ja joudun ( kunnes muutan) taloyhtiössämme näkemään tällaisen manipuloijan. Hän on vanha nainen, asunut ikänsä eli pitkään talossa ja hänellä on aina kiuisattavanaan joku. Niinpä myös se piiri, joka kerääntyy hänen ympärilleen marisee takanapäin, kuinka kauhea ihminen jne. mutta edessäpäin nöyristelee ja imartelee. Moni on muuttanut, koska nanen käy sanallisesti käsiksi mihin tahansa toisessa ihmisessä: ulkonäköön, lapsiin ja keksii juttuja, jollei tiedä kiusattavansa asioita tarkasti.
Olen ottanut sen kannan, että en ole huomaavinani kyseistä henkilöä,. Kun ei tunne, ei tiedä. Mutta mikä saa kypsässä iässä olevat henkilöt nöyristelemään ja kumartamaan pahuuttta, ihan sitä itseään.? Vai onko niin, että tuo seuraajapiiri nauttii myös juoruista ja siitä, että joku aina nolataan? Seura tekee kaltaisekseen, niinkin voi olla.
Täytynee mainita, että asun ns. senioritalossa, jossa on eläkeikäisiä ihmisiä ja silloin yhteisöllisyys korostuu. Kaikkea kivaa voitaisiin tehdä ja järjestää, mutta kun on jotakin yhteistö ilonpitoa, siellä riehuu tämä henkilö puhuen kaikkien päälle, huutaen, mekastaen ja nolaten milloin kenetkin. Aika vaitonaiseksi yhteiset tilaisuudet menevät. Noh, itse pääsen pois ja harrastamaan muuta muualla, mutta harmittaa niiden puoesta, joille liikkuminen on vaikeaa ja naapurit voisivat olla apu vaikkapa yksinäisyyteen. Kiusaajarouvan kanssa ei pysty keskustelemaan, hän huutaa koko ajan omaa asiaansa eikä anna suunvuoroa.
Isännöitsijälle hänestä on valitettu ja kuulemma tämä on vain huonoa käytöstä. Ellei rouva lyö jotakuta, asialle ei voi mitään. Edellinen kirjoittaa jollekin, että psyykkaa oma elämäsi. Joo, pysynkin pois manipuloijan kynsistä, mutta kaikki eivät voi.- Asko751t
Pikkuapulainen,
ilkeitä pirullisen luontoisia ihmisiä on, ei he voi itse perintötekijöitään muuttaa muuksi. - Pikkuapulainen
Niin se on. Jotenkin sitä vaan aina luulee, että kun ikää on ja elämää enempi takana kuin edessä, olisi myös armollisuus niin itseään kuin muita kohtaan lisääntynyt. Noh, nyt on kuitenkin kaunis päivä ja sateet näyttäisivät alkavan vasta huomenna. Kiitos kommentistasi.
- Himmelsauge
Tässä meidän talossa oli nainen joka löysi kaikista ihmisistä jotain ikävää. Sanoit vaan minkä nimen hyvänsä niin ensin syöksyi kertomaan miten kelvoton ihminen oli kysymyksessä. Ei yhtään hyvää ihmistä näyttänyt olevan hänen tiedossaan, mitähän vikoja keksi minusta ja levitteli ympäriinsä.
Poistui tuonne yläkertaan, tietysti tuntui surulliselta mutta myös säälitti kun elämänsisältö oli mitä oli, toisten nokkimista. Hänellä oli ollut ikävä elämä, varmaankin. 🤔😬🐝 - Asko751t
Pikkuapulainen kirjoitti:
Niin se on. Jotenkin sitä vaan aina luulee, että kun ikää on ja elämää enempi takana kuin edessä, olisi myös armollisuus niin itseään kuin muita kohtaan lisääntynyt. Noh, nyt on kuitenkin kaunis päivä ja sateet näyttäisivät alkavan vasta huomenna. Kiitos kommentistasi.
Niin, mutta me kukin ollaan sellaisia kuin miten perintötekijämme määräävät, itse voi vähän hillitä tyyliään jos haluaa tai tajuaa.
Minulla eräs sukulaisen puoliso, hän on ivallinen puheissaan säännöllisen epäsäännällisesti, aina lopulta loukkaa toista. Joskus menee pidmmän aikaa nälvimättä ja ajttelen että sekö on tosiaan muuttunut nyt (mitä naiivisti aina toivon, että olisi kiva yhdessä touhuta juttuja) mutta ei, aina se sieltä tulee, ilkeitä sivalluksia paskaisen ivanaurun säestämänä. aina ajattelen, että en odota enää mitään tältä, annan olla mutta sitä ihminen on niin köppänen, että toivoo sit kuitenkin, ja pettyy aina, aina. Ei tämä ihminen muutu, ikinä. Olen katsonut TV jotain ohjelmaa Hirveä naapuri,tai jotain sinnepäin ja voin vain todeta,että kyllä näitä häiriintyneitä on joka junaan.
Kerran minulla oli naapuri,kun ruuhkavuosina asuin kerrostalossa.Hän oli mies ja kerran yllätin hänet potkimasta lunta ulkooven väliin,että hän olisi saanut soittaa talonmiehelle,että huonosti hoitanut tehtävänsä.
Minä asuin A rapussa ja hän C,minä menin kellarikäytävää pitkin ja yllätin tän haitantekijän itseteosta ja sanoin parisanaa,kaiketi niitä tuli usempiakin?
Siis näin sairaita ja vihamielisiä ihmisiä voi todella olla?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1641551
- 104921
- 75743
- 51635
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16595ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40527Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45478Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476- 26419
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185412