Täällä omatoimiremppaaja kyselee neuvoa ilman kuluttajansuojaa....
Siis vanhan Ohlsonin sisäverhoilu uusinnassa ja tarkoitus laittaa samalla pari listaa piristeeksi katon kangassaumojen päälle.
Kattohan on kerrosrakenteinen , noin15 mm täytettä, ei näytä balsalta. Miten tehdään hyvä kiinnitys ruuveilla tai ilman?
Verhoilulistan kiinnitys kajuutan kattoon
11
577
Vastaukset
- seppomartti
Jos on koristelista niin esim. poraat pienet reiät ruuveille sandwiçhin sisäkuoreen ja kiinnität liimalla tai ilman. Liimana vesiohenteinen kontaktiliima, minkä saat myös poistetuksi myöhemmin xyleenillä. Ruuvikannan tulppaus tai jätät näkyviin.
Kovempi kiinnitys: poraat sisäkuoren lisäksi myös väliaineeseen ison reiän. Epoksista teet puuroa esim. katkokuidulla ja täytät reiän. Kovetuttua poraat reiän epoksiin ruuville. Tai poraat epoksiin ja teet siihen kierretapilla kierteet koneruuviille. Viimeinen keino ei ole tarpeen, ellei vetolujuutta tarvita kuten katossa olevan tartuntakahvan ollessa kyseessä.- persopenfacelift
Kiitos, hyvä vastaus. Kiva saa vaihteeksi taas asiaa palstalle.
- 6sg8b
Pelkkään sisäkuoreen ei kyllä kannata ruuveja laittaa, siitä on vaan työtä ja myöhemmin harmia, kaikki hyöty puuttuu. Pelkkä liimaus on parempi ratkaisu joka suhteessa.
Kovempi kiinnitys kohta oli pelkkää asiaa.
- persopenfacelift
Kiitos Seppomartille myös alkuperäisen kysyjän puolesta! (Näköjään minulla on täysnimikaima, heh.)
Kysymykseni ei ollut palstan täytettä vaan akuutin työn kannalta tärkeä. Vanha verhoilu on ollut poistettu jo aikaisemmin ja katto pelkällä maalilla.
Siinä näkyy uskomattoman paljon satunnaisia pieniä ruuvinreikiä enkä osaa keksiä miksi niitä on niin paljon. No, aion kyllä kitata ne täyteen ennen uuden verhoilun liimaamista.
Jos kangas tuntuu tarttuvan lujasti, niin taidanpa vain liimata mainitut koristelistat
siihen päälle.
Niin, ja sorry nyt vaan jos tällaiset näpräilykysymykset vie tilaa isoilta kiistoilta......- seppomartti
Liimalla saa verhoilun kiinni kun molemmille pinnoille on levittänyt liimaa esim. telaamalla ja on sipivasti kuivunut nahkeaksi lämpötilasta ja liiman paksudesta riippuen 0.5-1 h?. Saat silloin vielä korjatuksi, jos asennus meni pieleen. Ja tuore liima irtoaa vedellä, vanha xyleenillä.Lista olisi vain sauman peitoksi kortisteena?.
Kangas on vähän outo. Jos on liian ohut ja jää kuhmuraiseksi niin kerros solumuovia alle. Ei ole rakettitiedettä, kuten on tapana nykyään sanoa. - persopenfacelift
"Kangas" tarkoittaa tässä sellaista noin 3 mm paksua verhoiluvinyyliä, jota veneverhoilijat käyttävät.
Mikä on muuten paras tapa saada solumuovi pysymään katossa? Millaisella liimalla pysyy?
- kga76nl
Toimivia vaihtoehtoja on todella paljon. Käytännössä kaikki veden kestävät on riittävän lujia. Siis osa kontaktiliimoista, kaikki epoxit, ja moni muu.
Kuiviin sisätiloihin tarkoitetut taas ei välttämättä toimi, mutta jopa niiden joukossa saattaa olla poikkeus joka toimii, kun kuormitus on noinkin pieni. - seppomartti
Nyt tuli onnettomia ohjeita. Miten sait pehmeän muovisen vehoilulevyn pysymään katossa epoksin kovettumists odotellessa?.
- KdÖsln
Monet muovit eivät kestä epoksia, vaan sulavat. En tiedä solumuovista. Sinänsä järjetön ajatus. Hinta ja helppokäyttöisyys määräävät. Varmaan se kontaktiliima on tohon paras
- seppomartti
KdÖsln kirjoitti:
Monet muovit eivät kestä epoksia, vaan sulavat. En tiedä solumuovista. Sinänsä järjetön ajatus. Hinta ja helppokäyttöisyys määräävät. Varmaan se kontaktiliima on tohon paras
Samoin kontaktisprayt saattaa sulattaa ja pieleen mennyttä asennusta ei saa irti. Ei hyvä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792342Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1401507- 1331462
- 1551214
- 1081013
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten373937Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683