Siis,mitä hyviä ja huonoja puolia on sisäsuodattimessa ja ulkosuodattimessa? Kumpi on "parempi" Tiedän vain tästä sisäsuodattimesta..
Erot?
6
613
Vastaukset
- Vaari-o
Sisäsuodatin
sopii alle 100 litraisiin akvoihin suodatin massa tilavuutensa puolesta paraemmin kuin suuret ulkosuodattimet, miinuksena kuitenkin sen uimatilan vienti (kts. miinukset)
joissain tapauksissa hyvä pintaroskan kerääjä, mielestäni silti turha asiallisen ulkosuodattimen lisänä
Jos tähän nyt joku keksii lisää plussia niin siitä vaan...
- saattaa pitää kaloille haitallista turhaa melua/surinaa
- huolto väli pienempi kuin ulkosuodattimilla pienen massa tilavuutensa takia, tukkeutuu nopeammin
- virtaus voimakkuuden säätö usein marginaalinen eikä pientä virtaus tehoa tahdo saada säädettyä
- vie "uimatilavuutta" kaloilta, varsinkin jos kalastoa on hankittu niin päljon kuin jokin lasku kaava antaa myöden tai jopa liikaakin
Ulkosuodatin
ei vie uimatilaa kaloilta
mielestäni vaivattomampi huoltaa
huoltoväli pidempi, kerran kahdessa kuukaudessa riittäÄ tai niin usein kun huomaat virtaus tehon hiipuneen radikaalisti
hiljainen, ei aiheuta kaloille stressiä
mahdollisuus usean laiseille suodatus massa materiaali kombinaatioille, rae koosta riippuen
virtaus voimakkuuden portaaton säätö mahdollisuus joko koski ominaisuuksista liki seisovaan veteen (esim. lasimonnit)
- mahdollisuus väärin kasattuna aiheuttaa vesi katastrofin, erittäin harvinaista. Mulla kimahti just kiristys mekanismin osa ja on silti vielä tiivis, ostan toki uuden huomenna!
SUOSITUIMMISSA malleissa varaosien saatavuus vanhoihinkin malleihin erinomainen.
! NÄÄ NYT TULI ÄKKISELTÄÄN MIELEEN LAITAN LISÄÄ TAI JOKU MUU SAA LISÄTÄ KUN TULEE MIELEEN !- miinus
Ulkosuodattimen miinukset: letkujen sisälle kasvaa levää, joudut ne sieltä erikoisvälineillä putsaamaan. Vesivahinkoja ei kotivakuutus useinkaan korvaa koska tämä katsotaan johtuvan huolimattomuudesta eli ei ole vaihtanut tiivisteitä tai ne on vääränlaiset tms. Sähkökatkojen jälkeen varsinainen myrkkypommi koska hapettomissa olosuhteissa syntyy myrkkyjä. Harvemmin äänetön kapine.
Suuri miinus: TODELLA KALLIS, pelkät sisusmassat maksaa enemmän kuin sisäsuodatin...
Joitain merkkejä hankala putsata, hankala saada varaosia ja varsinkin niitä TIIVISTEITÄ joiden pettäessä käypi kalpaten.
:D terveisin nimim."velkavankeudessa ulkosuodattimen takia" - Vaari-o
miinus kirjoitti:
Ulkosuodattimen miinukset: letkujen sisälle kasvaa levää, joudut ne sieltä erikoisvälineillä putsaamaan. Vesivahinkoja ei kotivakuutus useinkaan korvaa koska tämä katsotaan johtuvan huolimattomuudesta eli ei ole vaihtanut tiivisteitä tai ne on vääränlaiset tms. Sähkökatkojen jälkeen varsinainen myrkkypommi koska hapettomissa olosuhteissa syntyy myrkkyjä. Harvemmin äänetön kapine.
Suuri miinus: TODELLA KALLIS, pelkät sisusmassat maksaa enemmän kuin sisäsuodatin...
Joitain merkkejä hankala putsata, hankala saada varaosia ja varsinkin niitä TIIVISTEITÄ joiden pettäessä käypi kalpaten.
:D terveisin nimim."velkavankeudessa ulkosuodattimen takia"... kun, voi sinua epäonnen soturia!
- Kallis ja kallis
- Mun Eheimit 6-10 vuotta vanhoja, ei onkhelmia.
- Ei oo letkujen sisällä leviä ollut?????? ?
- ERITTÄIN äänettömiä ovat nämä kappaleet !!! ?
Kun lukee käyttö/huolto ohjeet huolellisesti niin ei pääse hasardeja tulemaan.
;p terv. velkavankeudessa oman asunnon takia - tinja
Vaari-o kirjoitti:
... kun, voi sinua epäonnen soturia!
- Kallis ja kallis
- Mun Eheimit 6-10 vuotta vanhoja, ei onkhelmia.
- Ei oo letkujen sisällä leviä ollut?????? ?
- ERITTÄIN äänettömiä ovat nämä kappaleet !!! ?
Kun lukee käyttö/huolto ohjeet huolellisesti niin ei pääse hasardeja tulemaan.
;p terv. velkavankeudessa oman asunnon takiavastauksista, täähän jo auttoi paljonkin...=)
Sisäsuodatin lähinnä hoitaa mekaanisen puhdistamisen, koska suodatuspinta-ala on sen verran pieni, että menee nopeasti tukkoon ->
pitää pestä ->
typpibakteerit veks samalla ->
ei biologista suodatusta.
Ulkosuodattimessa tilanne sentään parempi.- Tikruliiini93
Ulkosuodatin sopii vähän isompiin akvaarioihin.Sisäsuodatinta suosittelin alle 180l.Lisäksi sisäsuodatinta on puhdistettava kuukausittain ,kun ulkosuodatin pärjäilee jopa puoli vuottakin ilman putsausta.Lisäksi ulkosuodattimet ovat hinnakkaampia kuin sisäsuodattimet.Kertoisitko akvaarisi koon niin voisin suositella siihen sopivaa suodatinta??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292083
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1051906Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?841679Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy661559Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M331212- 851202
Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm561152- 1101103
Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s471076Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet441023