Kokemuksenne Tahkokankaan osastoista.

Hei!
Haluaisin tietää, ketkä muut tämän viestin lukijoista ovat olleet hoidossa Tahkokankaan palvelukeskuksessa Oulun Hiirosessa ? Oletteko olleet hoidossa Tahkokankaalla? Kuinka monesti? Miksi? Millä osastoilla? Mistä piditte? Mistä ette? Tykkäättekö olla Tahkokankaalla? Onko Peltola parempi? Mitä eroja Tahkokankaassa ja peltolassa?

Itse olen ollut hoidossa Tahkokankaalla monesti, ainakin seitsemän kertaa ja huomenna menen taas. Peltolassa olen ollut kolme kertaa muutaman päivän,mutten kauempaa. Eivät näet pidä minua siellä koska minulla on kehitysvammadiagnoosi(lievä älyllinen kehitysvammaisuus).

Tahkokankaalla tosiaan olen ollut monta kertaa ja olen ollut Tahkokankaalla vain yhdellä osastolla johon menen taas. koskaan en millään muulla kuin sillä yhdellä osastolla ole Tahkokankaalla ollut.
Osasto jossa olen Tahkokankaalla ollut on nimeltään "Lasten ja nuorten kuntoutusyksikkö B" lyhenne "laku B". Entinen "Sateenkaari" osasto. Olen ollut hoidossa ahdistuksen, itsetuhoisuuden, sekavuuden, ja huonon toimintakyvyn vuoksi.Erilaisista syistä.

Olen osittain tykännyt olla,osittain en. Laku B osastolla on joitakin mukavia hoitajia ja yksi erityisen mukava ja muutama muu mukava. Haluaisin kuulla muiden mielipiteitä/kokemuksia paikasta. Saitteko apua? Mikä oli huonoa? Mikä hyvää?

Tahkokankaalla hoidetaan kehitysvammaisia,mutta Tahkokankaalla hoidetaan paljon muutakin kuin kehitysvammaisia. Siellä on ollut hoidossa ylioppilaitakin.

5

2663

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

oon ollu poutapilves muutaman kerran mutta kotona oon toipunu paremmin masennuksesta käyny jopa magneettihoiidossa peltollassa mut en tarvitse enää osasto hoitoja

• Anonyymi

Voooi kuule, tiedän paikan varsin hyvin tänäkin päivänä:D aikuiskuntoutuksessa kävin 2vk jakson ja meinasin tulla hulluks siellä. Joo itelläki lievää kehitysvamma diagnoosia ja monia muita mitä en nyt tässäala kertomaan. Sen voin sanoa että en suosittele peltolaa kenellekkään ellei joku väkisi sinne halua tai otetaa pakkohoitoo.. mutta tahkis ehdottomasti voittaa peltsin!

• Anonyymi

Olen ollut kuntoutuksessa Tahkokankaalla lasten ja nuorten yksikössä, joka oli silloin nimeltään Melukylä.

• Anonyymi

On erittäin tuttu paikka vuosilta 2006-2008. On hiukan ikävä niitä aikoja.

• Anonyymi

Olen ollut kuntoutuksessa vuosina 2006–2008 ja silloin olin 8–10-vuotias.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      253
      4567
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      131
      2993
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2752
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      74
      1740
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1574
    6. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      23
      1475
    7. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      55
      1324
    8. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      93
      1235
    9. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      205
      1098
    10. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1085
    Aihe