Kokemuksenne Tahkokankaan osastoista.

Hei!
Haluaisin tietää, ketkä muut tämän viestin lukijoista ovat olleet hoidossa Tahkokankaan palvelukeskuksessa Oulun Hiirosessa ? Oletteko olleet hoidossa Tahkokankaalla? Kuinka monesti? Miksi? Millä osastoilla? Mistä piditte? Mistä ette? Tykkäättekö olla Tahkokankaalla? Onko Peltola parempi? Mitä eroja Tahkokankaassa ja peltolassa?

Itse olen ollut hoidossa Tahkokankaalla monesti, ainakin seitsemän kertaa ja huomenna menen taas. Peltolassa olen ollut kolme kertaa muutaman päivän,mutten kauempaa. Eivät näet pidä minua siellä koska minulla on kehitysvammadiagnoosi(lievä älyllinen kehitysvammaisuus).

Tahkokankaalla tosiaan olen ollut monta kertaa ja olen ollut Tahkokankaalla vain yhdellä osastolla johon menen taas. koskaan en millään muulla kuin sillä yhdellä osastolla ole Tahkokankaalla ollut.
Osasto jossa olen Tahkokankaalla ollut on nimeltään "Lasten ja nuorten kuntoutusyksikkö B" lyhenne "laku B". Entinen "Sateenkaari" osasto. Olen ollut hoidossa ahdistuksen, itsetuhoisuuden, sekavuuden, ja huonon toimintakyvyn vuoksi.Erilaisista syistä.

Olen osittain tykännyt olla,osittain en. Laku B osastolla on joitakin mukavia hoitajia ja yksi erityisen mukava ja muutama muu mukava. Haluaisin kuulla muiden mielipiteitä/kokemuksia paikasta. Saitteko apua? Mikä oli huonoa? Mikä hyvää?

Tahkokankaalla hoidetaan kehitysvammaisia,mutta Tahkokankaalla hoidetaan paljon muutakin kuin kehitysvammaisia. Siellä on ollut hoidossa ylioppilaitakin.

5

2616

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

oon ollu poutapilves muutaman kerran mutta kotona oon toipunu paremmin masennuksesta käyny jopa magneettihoiidossa peltollassa mut en tarvitse enää osasto hoitoja

• Anonyymi

Voooi kuule, tiedän paikan varsin hyvin tänäkin päivänä:D aikuiskuntoutuksessa kävin 2vk jakson ja meinasin tulla hulluks siellä. Joo itelläki lievää kehitysvamma diagnoosia ja monia muita mitä en nyt tässäala kertomaan. Sen voin sanoa että en suosittele peltolaa kenellekkään ellei joku väkisi sinne halua tai otetaa pakkohoitoo.. mutta tahkis ehdottomasti voittaa peltsin!

• Anonyymi

Olen ollut kuntoutuksessa Tahkokankaalla lasten ja nuorten yksikössä, joka oli silloin nimeltään Melukylä.

• Anonyymi

On erittäin tuttu paikka vuosilta 2006-2008. On hiukan ikävä niitä aikoja.

• Anonyymi

Olen ollut kuntoutuksessa vuosina 2006–2008 ja silloin olin 8–10-vuotias.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    2. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    3. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    4. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    5. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    6. Jotenkin se harmittaa

Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian
      Ikävä
      46
      700
    7. Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti

Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os
      Ikävä
      2
      652
    8. Haluan kysyä vain yhden asian

Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs
      Ikävä
      39
      579
    9. Mies aion pilata elämäsi

Ole hyvä vaan, olet ansainnut sen.
      Ikävä
      73
      562
    10. Kauneus on katsojan silmissä

Mitä kaunista sun silmät näkevät?
      Ikävä
      22