Onko kenelläkään tietoa Subaru Forester Diesel vm. 2010 - 2013 konerikoista, onko niitä ollut. Vuosimallit 2008 ja 2009 olivat moottorin alakerran osalta heikkoja, kampiakselivaurioita on ollut useita. Omistan 1 / 2011 käyttöönotetun diesel Foresterin, jolla on ajettu 300000 km. Tuleeko minun olla huolissani moottorin kunnosta? Nyt kaikki kyllä toimii niin kuin pitääkin.
Subaru Foresterin dieselit vm. 2010 eteenpäin
5
350
Vastaukset
- Fore10
Täällä on vm10 diesel foresteri ja mittarissa 220tkm.moottorissa ei oo ollu minkäänlaista murhetta kestävyyden saralla.öljyt oon vaihtanu 15tkm välein ja ilmansuotimen 30 välein.2hehkua oon myös vaihtanu ja siinäpä ne.
Ilmeisesti tämä-10 vuonna tullu paranneltu moottori on kestävämpi.
Jännityksellä ootellaa millo murheet alkaa..:-D - raipei
Tuohon alkuperäiseen moottoriin tehtiin pikaisesti parannauksia kun huomattiin että kampiakseli eikä lohko kestä.
Kampiakselista oli ainakin kaksi parannettua versiota, todennäköisesti myös lohkosta.
Alkuperäiset 2008 - 2009 moottorit hajosivat viimeistään 100tkm kohdilla, joku jo 4tkm kohdalla, joten on oletettavaa, jos olet ajanut moottorilla jo 300tkm että siinä on vahvemmat osat ja se tulee kestämään. - 2008vm
Jaa-a mitenkä on kun tossa pihassa olevassa on 196000 ilman konerikkoa.No varmaan hajoo huomenna.
- forresteri
Taustahan tässä oli se että robotti oli tehtaalla ohjelmoitu väärin eli laittoi tiivisteainetta paikkaan jossa se esti öljynkierron kuten oli suunniteltu, kun tämä huomattiin korjattiin tietenkin asia heti. Ymmärtääkseni Subaru on tullut hyvin vastaan paljon ajetuissakin autoissa koska tämä on selkeä valmistusvirhe. Itse moottorissa ei liene mitään vikaa eli kyse on kokoonpanossa tehty virhe.
- ekil
Kiitos kommenteista. Nyt on Subaru Forrester diesel kulkenut 320000 km, eikä minkäänlaista ongelmaa ole esiintynyt. Täytyisikö kuitenkin jonkinlainen jakopään tarkistus tehdä ja missä vaiheessa? Vai ajellaanko huoletta eteenpäin? Normaali huollot kuten öljynvaihdot on tehty ajallaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau394697Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html473280Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343246Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4912866Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin2142093Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1511967- 481719
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat301577Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,61311- 781262