Heimo Johansson

Hema3

Lisää minun punaisia ajatuksia Suomesta

Kun minä kirjoitin sosialisoinnista ja muutostarpeesta tässä taannoin, kirjoitukseni lopussa oli vielä kysymysmerkki. Ei ole lehtien sivuilla ollut kuin huminaa. Tulkitsen asian niin, että muutostarvetta on, sillä vaikeneminen on myöntymisen merkki.
Kun palautetaan EU:n kansanäänestys vuonna 1994 mieleen, muistetaan, että Lapin läänin tulos oli silloin kielteinen. Näin ollen minun mielipide on, että irrottaudutaan Suomesta ja samalla EU:sta ja perustetaan tänne Lappiin maa nimeltä Lapinmaa (Lapland), itsenäinen valtio, kun se eteläisempi Suomi pitää yllä ajatusta, että me täällä Lapissa elämme heidän kustannuksella.
Presidentiksi nimitän entisen maaherran Hannele Pokan, fiksun ja rehdin Lapin ihmisen. Perustuslakihan löytyy sieltä Suomen valtioneuvoston roskakorista - se vanha. Siinä ei ole paljoa muutettavaa, pikkuisen sitä seksipuolen ruuvia vähän löysemmälle, ei paljoa, kun ollaan täällä turistialueella.
Rahaksi minä esitän otettavaksi Lapin markan, jonka etupuolella 1 markka - mark, ja kääntöpuolella poronsarvet ja hillankukka ja teksti Suomi - Lapinmaa - Lapland. Se tynkäsuomi tuli mukaan erillisellä 21.11.2006 päivätyllä Tynkäsuomen huostaanottoasiakirjalla.
On se suomalaisella rekkakuskilla maailmalla mukava olla, kun rekisterikilven syrjässä lukee Suomi - Lapinmaa - Lapland, jos vain taskussa on markka, jossa kääntöpuolella on poronsarvet ja hillankukka ja jossa lukee Suomi - Lapinmaa - Lapland. Siihen saa kyllä suomalainen rahtari puhumallakin lisäarvoa ja ostovoimaa. Onhan se aivan toista nykyiseen verrattuna, kun rekisterikilven syrjässä lukee Fin - loppu! Kyllähän ne ulkomaillakin ajattelee asiasta, että johan on maa menny vähiin.
Se markka on ollut kuin kultakimpale Suomelle. Siihen on pystynyt Suomen pankin justeerikin. Jos ei nuoremmat lukijat tiedä, mikä se justeeri on, Heimo-setäpä sanoo: se on semmoinen saha, millä Lapin savoitoilla on kaksi metsuria lumisen kuusen alla sahannut ennen vanhaan 30 asteen pakkasessakin puuta poikki toinen toisessa päässä sahaa, vuorotellen toinen vetää ja toinen pukkaa. Sillä saa tehtyä pöllejä ja tukkeja ja sahatuksi pöllien päästä pikku palasia pois kulloisenkin tarpeen mukaan. Sitä sanotaan justeeraamiseksi. devalvoimiseksi ja revalvoimiseksi.
Lippukihan pitää kaksiä; siihen esitän väreiksi sininen yläosa ja valkoinen alaosa ja alanurkkaan punainen kulma muistuttamaan, että itsenäisyys on kalliisti lunastettu.
Presidenttikin pitää olla ja sen viran aion ottaa itse useilla tohtorinhatuilla. Pääministeriksi nimitän maanviljelijä Jaakko Jukkolan Pyhäjoelta kun hän ymmärtää alkutuotannon päälle. Kaikki muut puolueet pitää lakkauttaa ja omaisuus takavarikoida Suomen valtiolle. Syynä maanpetoksellinen toiminta, kun ovat antaneet EU:lle vallan, joka kuuluu Suomen kansalle.
Perustelut: 33 ääntä vajetta EU:hun mentäessä (5/6 olisi vaatinut 166 ääntä ja tavoitti vain 133 ääntä) ja markan korvaaminen eurolla perustuslakiäänestyksessä 1994.
Lukijoissa varmaan herää kysymys, että millä me täällä Suomessa pärjätään. Meillähän on täällä Lapissa Kemijoen voimalaitokset, kun niistä ei oikein kukaan - ainakaan minä - tiedä kuka ne omistaa. Siirretään ne Suomen valtion omistukseen ja myydään tarvitseville sähköä, tuleehan siitäkin jokunen markka. Onhan meillä Stora Enson tehtaat Kemissä ja kaikkialla, otetaan ne omistajaepäselvyyksien takia Suomen valtion omistukseen, nimeksi voidaan antaa vaikka Veitsiluoto. MetsäBotnian tehtaat jääkööt toistaiseksi metsänmyyjien (Osuuskunta Metsäliiton) omistukseen, tarvitsevathan hekin tehtaansa. Tornion elintasoterästä tuottava tehdas Outokumpu, annetaan nimeksi vaikka Löytörauta ja Rautaruukin tehtaat Raahessa ja kaikkialla siirretään Suomen valtiolle. Se on totuus.
Kaikki vuoden 1994 jälkeen myyty Suomen valtion omaisuus pitää siirtää Suomen valtion omistukseen - ja se ei olekaan aivan vähän!
Se on sama totuuden puukko, joka on poliisien työpuvun oikeassa hihassa ja joka otetaan siitä vasemmalla kädellä tarvittaessa käyttöön. Eihän meillä naapureista ole ollut ongelmia eikä valittamista, päinvastoin hyötyä vain. Mutta jäähän meille - ei suinkaan kaikkein vähäisin - uuttera lasten ja aikuistenkin ystävä, hyväntahtoinen Korvatunturin Joulupukki muorinsa kanssa.

Heimo Johansson
Muutosvoimat Suomi Rp
Lapin piiri Puheenjohtaja
It korpraali 1970 alkaen.

1

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kerro rehellisesti minulle missä on tyttö!!! onko hän ainakin turvassa!! niin tekisi mieli vaan ottaa se tyttö maatuskojen huostaan siihen asti kunnes olet ymmärtänyt että Se tyttö täytyy pitää turvassa ja että tytön silmissä ei saa missään muodossa näkyy yhtään kyyneltä!??jonain päivänä kun tulet järkiissi niin tulet vielä kiittää minua siitä että en antanut tässä asiassa periksi!! Sen tytön mieltä ei pahoita enään kukaan! ja jos joku on siihen koskaan koskenut missään muodossa niin silloin minä en edes voi estää sitä miten Venäjällä suututtaan ja toimitaa!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1779
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1575
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      47
      1529
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe