Reservin upseerijärjestöt valittavat miehistöjäsenten puutetta. On vallan selvää että miinanpolkijaksi ei ole tungosta , varsinkaan kun upseerit ovat eri yhteiskuntaluokasta kun miinanpolkijat . He odottavat työttömien liittyvän järjestöön ilman palkkaa , mutta itse vetävät eläkkeet ja muut rahat tyhmiltä.
Onko miehistötason reserviläinen tyhmä? ON
UPSEERIT kaipaa miinanpolkijoita
23
875
Vastaukset
- MunsalanSoutajat
Ruotsinkielinen Pohjanmaan rannikko tyhjeni veneistä, kun paikalliset nuoret "uroot" soutivat emämaahansa pakoon suurhyökkäyksen alettua 1944. Tulivat sodan jälkeen takaisin ja kohdeltiin kommunisti-Valpon toimesta sankareina!?
Eikö olis oikeus ja kohtuus. panna kerrankin hurrit eturintamaan miinanpolkijoiksi?- wqwqq
Onko Munsalassa patsas näille soutajille ? Muutamalla paikkakunnallahan tälläinen käpykaartilaisille pystytettiin.
- RintaRinnanko
wqwqq kirjoitti:
Onko Munsalassa patsas näille soutajille ? Muutamalla paikkakunnallahan tälläinen käpykaartilaisille pystytettiin.
Ei varmastikaan! Koska tuo asia pyritään lakaisemaan maton alle unohduksiin. Ja siksi rikkaat ruotsinkieliset säätiöt ovatkin palkanneet/lahjoneet suomenkielisen historioitsijan kirjoittamaan sotahistoriaamme uusiiksi. Siinä ruotsinkieliset soturit esitetään suunnilleen Suomen pelastajana!? ;-)
- sextiettan-munsala
ja nykyään seudulla on venevajoissa isot veneet ja dieseliä varastoituna päivämäärämerkinnöin ettei vanhaksi pääse. enää ei soudella!
- eygy3
Miksi aloittajan mielestä reserviläisjärjestöön liittyvän täytyy olla työtön?
Lisäksi kyseessä on harrastus eikä työ. Itse olen ollut jäsen jo vuodesta 1991 ja olen osallistunut pelkästään ampumaharrastukseen välillä aktiivisesti ja välillä taas satunnaisesti, olen yhdistänyt näin reserviläisammunnat sekä ammunnan harjoittelun metsästystä varten, aseiden kohdistamisetkin olen suorittanut reserviläisammunnoissa. Rentoa toimintaa, en kuitenkaan ole osallistunut ampumakisoihin vaan olen paukutellut oman ampumataitoni ylläpitämiseksi ja siitä on ollut hyötyä ja sen kyllä näkee kuka on ampunut paljon radalla, pelkästään aseen käsittelystä sen näkee, paljon ampumista ja metsästystä harjoittavalla aseen käsittely on hyvin luontevaa ja turvallista kuin taas vähän tai eka kertaa radalla olevan aseen käsittely on haparoivaa ja esim pistoolilajeissa piippu voi osoittaa milloin mihinkin ja tähtäysasennot on pielessä yms. - haista_jussi_vittu
Ai niin, pitikin laittaa erokirje menemään sen natsi-Niinistön puheen takia.
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/212878-puolustusministeri-jussi-niinisto-jyrahtaa-reservikarkurit-nakertavat-jarjestelmamme- PainuVittuunSuomesta
Maanpetturi- äärivasurin mielestä isänmaan puolustaminen on jotain natsismia!?
Tais tulla lintsattua hissantunneilta, kun tiedot "punakapinoiden" tuloksista ovat noinkin puutteelliset. ;-)
IMHO.
- TJNOLLAN
Itse vihasin armeijaa ja sen varusmiesjohtajia ja kapiaisia niin paljon, että eroan kostoksi reservistä.
Hukkaan on mennyt heidän työnsä minun kohdallani.- näin.oikeasti
Et eroa. Venäjällä ei niin vain lähdetä.
- ulostulo
Mikä ulostulo tuo on? Eikö lakuvarjojääkäreitä hyväksytä edes 4 promillen kaatokännissä olevina?
- turhakkeenturhake
Miehistölle ja oikeastaan aliupseeristollekin on niin sanotusti näytetty "kaapin paikka".
Jos nuo harjoitukset ja kurssit olisivat sillä tavalla kehittäviä, että niissä (varmuudella) pääsisi kasvamaan varuspalveluksen jälkeen miehistö>aliups>ups -linjalla, totta kai ne kiinnostaisivat. Ihan sama kuin joku yksityisen koulutuspuolen amk>yamk>lis.
Ei kurssien ja harjoitteiden tarvitsisi mitään helppoa tai kevyttä olla.
Omissa kertauksisa tuli kyllä selväksi se, että homma oli toimia statistina, jotta saadaan sille pataljoonan johdolle tekemisen meininki. Vaikka sitten itellä näyttäytyi saatanallisena tylsyytenä (toimintaa alle 1pv, mutta metsässä 5pv :-8) - VieläRes
Isänmaalliset ressut ovat heräämässä siihen, että maa miehitetään ampumatta laukaustakaan ja protestiksi eroavat ressuista. Niinistö mokasi lausunnollaan ja löi bensaa liekkeihin.
Niinistö peitteli lausunnollaan sitä, että oma puolue päästi miehittäjän maahan ja savuverho ei toiminutkaan. - Gayrooppa
Ihmettelen että mihin tätä reserviä tarvitaan koska Suomi on pian tuhottu Sipilän ja Kokoomuksen toimesta. Ei ole muuta puolustettavaa kuin kelan työmarkkinatuki n550e käteen - aktiivimalli, kyllä Adolf Ehrnrooth olisi nykyaykana väärässä, Suomi on paska maa meille tavallisille suomalaisille,
- jorinoita
Suomi onkin rakennettu ylimmälle tulokymmenykselle.
90% suomalaisista palvelee tuota 10% kansalaisista ja suostuu puolustamaan heidän omaisuuttaan.
- Liikaa_joutosakkia
Reserviläisten harjoitukset ovat organisaatio muodoltaan kuin kärjelleen seisomaan käännetty pyramidi.
Ylhäältä alaspäin:
Innokkaimpia upseereita on eniten, sitten tulee aliupseerit ja kärkenä ja seisontatukena koko pyramidille yksi tai kaksi miehistöön kuuluvaa mosuria.
Siellä napsahta kuulka nappiherrallekin kipinä ja klapitalkoot harmittavan usein. ;)
Kyllähän se niin taitaa olla, että ne jotka haluavat päästä asevelvollisuudestaan mahdollisimman vähällä, eivät ole kovinkaan innokkaita harjoittelemaan teltan lämmitystä tai yövalvomista, eikä kivien asettelu polkujen viereen tai komenneltavana oleminen ole mutenkaan kovin motivoivaa Suomalaiselle korpisoturille.
Harjoitusten sisältöön tulisi panostaa enemmä.
Oikeastaan reserviläiset pitäisi ottaa harjoituksiin ilman arvomerkkien tuomia erivapauksia, eikä arvomerkejä lainkaan, niin kaikki, siis ihan kaikki oppisivat sotilaan perustaidot ja sotimaan laajalla osaamisalueella.
Nykyisessä muodossaan kertausharjoitukset ovat pelkkää ylennysten kalastelua. Ylennyksiä jaellaan liian löysin perustein. - LeikitHelvettiinJo
Suomen armeijan touhut on leikkimistä jonka maksaa veronmaksajat ja josta ei hyödy sen käyvä millään tavoin muuta kuin sen että menettää vuoden palkan....Järkevää vai? Ei todellakaan ole.Surkuhupaisaa leikkimistä aseen kanssa kun sen sijaan pitäisi antaa mahdollisuus lähteä heti sotimaan niiden jotka haluavat ja kunnon toimintaa eikä mitään helvetin pahvitauluammuntaa vaan oikeita kohteita missä kuolee oikeasti joku! Ei tälläinen armeija pelleily voi motivoida ketään vähänkään älykästä.
- Niinsevaanon
Armeija tarvitsee miehiä joiden puutteessa naisetkin kelpaa.
- Anonyymi
ammatisotilaat ja varusmiehet menee ensin, ja perässä tulee sijoitetut. eli varusmiehet ilmeisesti polkee ne miinat.
Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...
Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel2261573- 991418
Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta
Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav1681210Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?
Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori361175Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_186896- 50886
Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?
Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks8815- 64806
Kristinuskon arvot käyttöön
Maailma on niin sekaisin että kristinuskon arvot on otettava köyttöön. Tämän myöntää jo uskottomatkin. Änkyräateisti Ric248766- 45750