Matt.15:11 Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen."
15:12 Silloin opetuslapset tulivat ja sanoivat hänelle: "Tiedätkö, että fariseukset loukkaantuivat kuullessaan tuon puheen?"
Miksi juuri fariseukset loukkaantuivat. Koska heidän syntinsä oli puhua pahaa. Se koira älähtää..
Kun kahvipöydässä juorutaan ihan vain pari sanaa jostain ihmisestä, tuntee kuinka Pyhä Henki poistuu paikalta. Tilalle tulee kylmä ankea tunne. Lievä levottomuuden tunne. Ei sanojen tarvitse olla edes pahoja, sellaisia vain joita ei sanottaisi jos kyseinen henkilö istuisi pöydässä. Se riittää. Puhu aina niin kuin KAIKKI olisivat paikalla, sillä viimeisellä tuomiolla he OVAT paikalla.
Libanonin lumi.vuodatus
Fariseusten hapatus - mitä se on?
22
489
Vastaukset 22
- käsittämätöntä.soppaa
Voi hyvää päivää sentään, kun eivät edes perusasiat ole hallussa !
" Kun kahvipöydässä juorutaan ihan vain pari sanaa jostain ihmisestä, tuntee kuinka Pyhä Henki poistuu paikalta. "
Kuinka ihmeessä Pyhä Henki voi poistua paikalta, kun jokaisessa uudestisyntyneessä uskovassa on ja pysyy Pyhä Henki, jos vain ei uskova luovu uskostaan ???
Ovatko siis kahvipöydän ympärillä olevat "uskovat" siis oikeasti uudestisyntymättömiä ???
Ja Pyhä Henki on vain käynyt katsomassa, että mitä siellä tapahtuu ??? - 1Armahdettusyntinen
Minä takaan, että Pyhä Henki ei viihdy tällä palstalla. Taatusti häipyy jokaisesta ihmisestä, joka täällä soopaa keittää ja solvaa uskonveljiä ja sisaria. Muka itse synnittömänä. Taatusti sen tuntee uskovat hengessään.
- käsittämätöntä.soppaa
Herää jo !
Pyhä Henki ei ramppaa edes takas !!!
Ihmisellä joko on Pyhä Henki tai sitten ei, eikä Henki poistu pienistä rikkomuksista !
Jos Pyhä Henki poistuu uskovasta, niin Raamatun mukaan ei ole enää paluuta !!!
4 Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
5 ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,
6 ja sitten ovat luopuneet-taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.
Juttunne ovat siis täysin sekavia, eivätkä Raamatun terveen opetuksen mukaisia !
Pyhä Henki ei ole eikä asu, yhtään millään keskustelu palstalla !!!
Pyhä Henki asuu uskovissa, vaikka he siis ovatkion vajavaisia ja toimivat yhä monessa kohtaa väärin.
- 1234567---
Sitä kun mennee tarpaaksi sikkaa suuhun, niin sieltä suusta alkaa usein tulla kauhistuksia ulos. Esim. Tälläisiä kauhistuksen sanoja: Sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille.
Edesmennyt vähän kaukaisempi sukulaiseni kastettu vanhemmalla iällä Siion temppelissä. Hän oli kova syömään sian tirripaistia. Lääkäri kyllä lopulta kielsi häneltä sianlihan syönnin sydämen takia. Jumalan antama sapatti ei käynyt hänelle alkuunkaan, hän oikein sihisi ja puhisi sapattia vastaan. Sunnuntai oli hänelle erittäin tärkeä päivä.- sinä.sokea.fariseus
Sinun omasta suustasi tulee niitä kauhistuksia !
Sieltä tulee ilmi oman sydämesi puhdistumattomuus ja ylpeytesi ja paisuneisuutesi ja halveksuntasi muita kohtaan !
Eli kaltaisellesi ulkokultaiselle fariseukeselle Jeesus juuri sanoi nämä sanat:
7 Te ulkokullatut, oikein teistä Esaias ennusti, sanoen:
8 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana,
9 mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'."
10 Ja hän kutsui kansan tykönsä ja sanoi heille: "Kuulkaa ja ymmärtäkää.
11 Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen."
12 Silloin opetuslapset tulivat ja sanoivat hänelle: "Tiedätkö, että fariseukset loukkaantuivat kuullessaan tuon puheen?"
13 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.
14 Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."
15 Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus".
16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?
18 Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.
19 Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.
20 Nämä ihmisen saastuttavat; mutta pesemättömin käsin syöminen ei saastuta ihmistä." - dgffhfdh
Jeesus sanoi, että ei ihminen ole sapattia varten, vaan sapatti ihmistä varten.
- gfdh
Mitä Jesus sanoi fariseusten hapatuksesta?
- mikä.on.hapatus
gfdh kirjoitti:
Mitä Jesus sanoi fariseusten hapatuksesta?
Aloittaja ei sen vertaa ollut perehtynyt asiaan, että olisi tiennyt edes sen, mitä se fariseusten hapatus Raamatun ja Jeesuksen mukaan on !
6 Ja Jeesus sanoi heille: "Varokaa ja kavahtakaa fariseusten ja saddukeusten hapatusta".
7 Niin he puhuivat keskenään sanoen: "Emme ottaneet leipää mukaamme".
8 Mutta kun Jeesus sen huomasi, sanoi hän: "Te vähäuskoiset, mitä puhutte keskenänne siitä, ettei teillä ole leipää mukananne?
9 Ettekö vielä käsitä? Ja ettekö muista niitä viittä leipää viidelletuhannelle ja kuinka monta vakallista otitte talteen,
10 ettekä niitä seitsemää leipää neljälletuhannelle ja kuinka monta vasullista otitte talteen?
!!!
11 Kuinka te ette käsitä, etten minä puhunut teille leivästä? Vaan kavahtakaa fariseusten ja saddukeusten hapatusta."
12 Silloin he ymmärsivät, ettei hän käskenyt kavahtamaan leivän hapatusta, vaan fariseusten ja saddukeusten oppia.
!!!
Eli noiden väärät opit, olivat se hapatus ! - 1234567---
sinä.sokea.fariseus kirjoitti:
Sinun omasta suustasi tulee niitä kauhistuksia !
Sieltä tulee ilmi oman sydämesi puhdistumattomuus ja ylpeytesi ja paisuneisuutesi ja halveksuntasi muita kohtaan !
Eli kaltaisellesi ulkokultaiselle fariseukeselle Jeesus juuri sanoi nämä sanat:
7 Te ulkokullatut, oikein teistä Esaias ennusti, sanoen:
8 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana,
9 mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'."
10 Ja hän kutsui kansan tykönsä ja sanoi heille: "Kuulkaa ja ymmärtäkää.
11 Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen."
12 Silloin opetuslapset tulivat ja sanoivat hänelle: "Tiedätkö, että fariseukset loukkaantuivat kuullessaan tuon puheen?"
13 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.
14 Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."
15 Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus".
16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?
18 Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.
19 Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.
20 Nämä ihmisen saastuttavat; mutta pesemättömin käsin syöminen ei saastuta ihmistä."9. Mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä. Sunnuntai on ihmiskäsky pyhäksi ja pedonmerkki.
Sapatti on Jumalan merkki, joka tulee pitää pyhänäpäivänä, niin fariseusten kuin muidenkin. - höpö.höpö.adventisti
1234567--- kirjoitti:
9. Mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä. Sunnuntai on ihmiskäsky pyhäksi ja pedonmerkki.
Sapatti on Jumalan merkki, joka tulee pitää pyhänäpäivänä, niin fariseusten kuin muidenkin.Olet hurahtanut yhteen puolueesi oppiin ja mennyt siitä sekaisin näköjään !
Lue nyt vähän enemmän asiasta ja aiheesta, niin opit jotain sinäkin.
1 Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle.
2 Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.
3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.
4 Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa";
5 ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni".
6 Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden,
7 niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".
8 Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä.
!!!
9 Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
10 Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
!!!
Sapatti eli lepopäivä, oli siis Jumalalle lakkaaminen töistään !!!
Se on "kuva" siten siis siitä, että uskovan tulisi lakata OMISTA teoistaan samoin, ja antaa siten Jeesuksen tehdä tekonsa uskovassa.
Eli meidän uskovina tulisi itse levätä ja elää Hengessä ja antaa Herran vaikuttaa meissä tahtomista ja tekemistä, jotta Hänen hyvä tahtonsa meissä toteutuisi.
ilmaista minussa Poikansa, että minä julistaisin evankeliumia hänestä pakanain seassa, niin minä heti alunpitäenkään en kysynyt neuvoa lihalta ja vereltä,
Gal. 2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa;
On sitten lihallinen/maallinen todellisuus, eli Jumala antoi meille yhden päivän viikossa lepopäiväksi, ja se EDES olisi toki hyvä pyhittää Jumalalle, tehden edes silloin sen Jumalan tahdon mukaan.
Mutta uudestisyntyneen uskovan olisi siis tarkoitus, EI VAIN PYHITTÄÄ LEPOPÄIVÄÄNSÄ, VAAN JOKAIKINEN ELÄMÄNSÄ PÄIVÄ Herralle !!!
Tästä puhuu ja opettaa siis Raamattu sapatista "kuvana" !
Sinua eikä ketään pelasta se, minä päivänä vietätte sitä YHTÄ päivää viikossa lepopäivänä, vaan Jeesus Kristus ja uudestisyntyminen on yksin tärkeää !
Sapatti ei ole pelastumisen merkki Raamatun mukaan, vaan uudestisyntymässä saatu Pyhä Henki on merkkinä ja vakuutena pelastumisestamme, jos sen Hengen menetämme, menetämme myös pelastuksemme !!!
Joten sapatti EI OLE merkki, vaan PYHÄ HENKI on merkki ja vakuus eli toimii pelastuksemme sinettinä!!!
Ef. 4:30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.
Efesolaiskirje 1
13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi.
Siis sapatti ei ole Jumalan merkki !!!
Pyhä Henki on merkkinä ja sinettinä ja pelastuksemme vakuutena !!!
Joten lopeta jo vihdoin tuo Raamatun vääristelysi !
Ja pyri vihdoin sinäkin eroon noista ihmis opeista ja omista töistäsi ja pyri siihen Raamatun opettamaan todelliseen sapatinlepoon, eli LEPOON OMISTA TÖISTÄSI, joita selvästi yhä teet !!! - 1234567---
höpö.höpö.adventisti kirjoitti:
Olet hurahtanut yhteen puolueesi oppiin ja mennyt siitä sekaisin näköjään !
Lue nyt vähän enemmän asiasta ja aiheesta, niin opit jotain sinäkin.
1 Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle.
2 Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.
3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.
4 Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa";
6 Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden,
7 niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".
8 Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä.
!!!
10 Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
!!!
Sapatti eli lepopäivä, oli siis Jumalalle lakkaaminen töistään !!!
Se on "kuva" siten siis siitä, että uskovan tulisi lakata OMISTA teoistaan samoin, ja antaa siten Jeesuksen tehdä tekonsa uskovassa.
Eli meidän uskovina tulisi itse levätä ja elää Hengessä ja antaa Herran vaikuttaa meissä tahtomista ja tekemistä, jotta Hänen hyvä tahtonsa meissä toteutuisi.
ilmaista minussa Poikansa, että minä julistaisin evankeliumia hänestä pakanain seassa, niin minä heti alunpitäenkään en kysynyt neuvoa lihalta ja vereltä,
Gal. 2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa;
On sitten lihallinen/maallinen todellisuus, eli Jumala antoi meille yhden päivän viikossa lepopäiväksi, ja se EDES olisi toki hyvä pyhittää Jumalalle, tehden edes silloin sen Jumalan tahdon mukaan.
Mutta uudestisyntyneen uskovan olisi siis tarkoitus, EI VAIN PYHITTÄÄ LEPOPÄIVÄÄNSÄ, VAAN JOKAIKINEN ELÄMÄNSÄ PÄIVÄ Herralle !!!
Tästä puhuu ja opettaa siis Raamattu sapatista "kuvana" !
Sinua eikä ketään pelasta se, minä päivänä vietätte sitä YHTÄ päivää viikossa lepopäivänä, vaan Jeesus Kristus ja uudestisyntyminen on yksin tärkeää !
Sapatti ei ole pelastumisen merkki Raamatun mukaan, vaan uudestisyntymässä saatu Pyhä Henki on merkkinä ja vakuutena pelastumisestamme, jos sen Hengen menetämme, menetämme myös pelastuksemme !!!
Joten sapatti EI OLE merkki, vaan PYHÄ HENKI on merkki ja vakuus eli toimii pelastuksemme sinettinä!!!
Ef. 4:30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.
Efesolaiskirje 1
13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi.
Siis sapatti ei ole Jumalan merkki !!!
Pyhä Henki on merkkinä ja sinettinä ja pelastuksemme vakuutena !!!
Joten lopeta jo vihdoin tuo Raamatun vääristelysi !
Ja pyri vihdoin sinäkin eroon noista ihmis opeista ja omista töistäsi ja pyri siihen Raamatun opettamaan todelliseen sapatinlepoon, eli LEPOON OMISTA TÖISTÄSI, joita selvästi yhä teet !!!Sapatti on Jumalan merkki 2.Moos. 31: 13.. Kymmenenkäskyn laki on ikuinen ja muuttamaton.
- höpö.höpö.adventisti
1234567--- kirjoitti:
Sapatti on Jumalan merkki 2.Moos. 31: 13.. Kymmenenkäskyn laki on ikuinen ja muuttamaton.
Luitko ollenkaan sitä, mitä sinulle kirjoitin edellä ???
Vai painoitko vain paniikki nappulaa taas kerran, kun oppi rakennelmaltasi katoaisi pohja ja perusta ja siten pelastukseltasi, jos myöntäisit Totuuden tässä asiassa !
Pelottaako noin kovasti ?
Jumalan Sana on kokonaisuus, se tulee ottaa kokonaisuutena, eikä jumittaa yhteen jakeeseen !
Edellä lainaamassani Raamatunkohdassa siis kerrottiin se, että mitä tarkoitti Jumalan kohdalla sapatin lepo eli lepopäivä, ja sen "kuvan" kautta me voimme myös ymmärtää asian Hengellisen puolen uudessa liitossa ja uskovan uskon elämässä !
!!!
!!! - näikö-se-meni
Luitko ollenkaan sitä, mitä sinulle kirjoitin edellä ???
Vai painoitko vain paniikki nappulaa taas kerran, kun oppi rakennelmaltasi katoaisi pohja ja perusta ja siten pelastukseltasi, jos myöntäisit Totuuden tässä asiassa !
Pelottaako noin kovasti ?
Jumalan Sana on kokonaisuus, se tulee ottaa kokonaisuutena, eikä jumittaa yhteen jakeeseen !
Edellä lainaamassani Raamatunkohdassa siis kerrottiin se, että mitä tarkoitti Jumalan kohdalla sapatin lepo eli lepopäivä, ja sen "kuvan" kautta me voimme myös ymmärtää asian Hengellisen puolen uudessa liitossa ja uskovan uskon elämässä !
!!!
!!!Ajateletko höpö.höpö.adventisti, että sinun teot ovat suuret ja ansaitsen levon. Suuri tekoni on se, kun poistin helluntalaisilta ja itseltäni Herran Jeesuksen antaman sapatin ja näin pääsin lepooni? Näin olen totellut herraani?
Hebr. 4:4 Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa";
Hebr. 4:10 Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa. - höpö.höpö.adventisti
näikö-se-meni kirjoitti:
Ajateletko höpö.höpö.adventisti, että sinun teot ovat suuret ja ansaitsen levon. Suuri tekoni on se, kun poistin helluntalaisilta ja itseltäni Herran Jeesuksen antaman sapatin ja näin pääsin lepooni? Näin olen totellut herraani?
Hebr. 4:4 Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa";
Hebr. 4:10 Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.Etkö ymmärrä Suomea ?
Onko luetun ymmärrtämisesi noin heikkoa, vai selitänkö minä asiat noin epäselvästi ?
Minä lepään ja pyrin lepäämään JOKAIKINEN PÄIVÄ, omista töistäni eli teoistani !
Minä siis vietän sinun "sapattiasi" joka ikinen päivä, kun pyrin toimimaan parhaan kykyni mukaan Jumalan tahdossa eli Pyhän Hengen johdossa ja ohjauksessa jokaikinen päivä:
Fil. 2:13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.
Gal. 2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
Kumpi meistä siis pyrkii enemmän toimimaan Jumalan tahdossa ?
1) Sinä joka vietät "sapattiasi" kerran viikossa !
2) Vai minä, joka vietän sen kaltaista "lepopäivää", joka ikinen päivä ?
Sokeako olet, vai vain totaalisen ymmärtämätön ?
Kuten edellä jo kerroin, niin sapatti siis on "kuva" siitä levosta, johon uskovan tulisi päässtä ja joka lepo hänen tulisi saavuttaa ollakseen hyödyllinen Jumalalle !
Siis lepo omista töistä, jotta Kristus voisi vaikuttaa uskovassa Jumalan tekoja:
Fil. 2:13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.
Gal. 5:25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.
Gal. 5:16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
Siis kun uskova vaeltaa Hengessä, eli Pyhän Hengen johdossa ja ohjauksessa, niin silloin hän ei tee lihan tekoja eli omia tekoja, vaan Jumalan tekoja, jotka Jumala on ennalta valmistanut, että me niissä vaeltaisimme !
8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-
9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
Siis te raukat yhä yritätte sapatin vietollanne, eli omilla "pyhittäytymis" teoillanne kelvata Jumalalle, ja siksi te kerskaattekin, kun teette OMIA TEKOJANNE, ja se "sapatin viettonne" saa siis teidät ylpeiksi, ja siksi halveksitte niitä, jotka eivät luota teidän laillanne omiin tekoihinsa.
Siis minulla ei ole kerskaamista siitä, että pyrin vaeltamaan Jumalan tahdossa jokaikinen päivä, se on Jumalan armoa, eikä se ole minun tekoani, mitä sitten teenkin, eli jos ja kun onnistun Jumalan armosta vaeltamaan Jumalan ennalta valmistamissa teoissa, eli siis Jumalan teoissa, niin ei minulla siinä ole mitään kerskaamista, sillä ne ovat Jumalan tekoja, eivät minun.
Minä siis olen itse vain tyhjä astia, johon Jumala on suuresta armostaan jotain laittanut tarjolle, eikä kunnia tule siis astialle, joka on ansioton, vaan Jumalalle, joka siihen astiaan jotakin armosta laittoi !
Kaltaisillanne omien tekojen kautta vanhurskautuvilla on taas toisin, sillä te teette niitä omia lihan tekoja, joista meidän uskovina tulisi levätä !
Ja kun ne siis ovat teidän omia tekojanne, eikä siis Jumalan tekoja, niin toki teillä on silloin kerskaamista ihmisten edessä, niin hienoja tekoja kun olette onnistuneet tekemään ! ;)
Mutta Jumalan edessä teillä ei ole kerskaamista omista lihan töistänne !
27 Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta.
28 Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.
Room. 4:2 Sillä jos Aabraham on teoista vanhurskautettu, on hänellä kerskaamista, mutta ei Jumalan edessä.
Te siis teette "sapatistanne" lihan tekojen päivän, kun lain kautta yritätte vanhurskautua !
Jeesus taas kehoitti KUULEMAAN ja TOTTELEMAAN Jumalan ääntä, ja silloin me uskovat vaellamme Jumalan ennalta valmistamissa Jumalan valmiissa teoissa, emme omissamme !
Tämä on meidän eromme tässä asiassa, eli minä en suostu teidän omiin lihan teko yritelmiinne ja itsevanhurskautumisen tielle, se on aivan varma !!!
Minä pyrin JOKAIKINEN PÄIVÄ lepäämään omista teoistani, eli lihan teoista, ja siten pyrin elämään ja vaeltamaan Hengessä, eli Pyhän Hengen ääntä kuunnellen ja sitä sitten vain totellen, ja silloin en siis tee omia tekojani, vaan vaellan niissä Jumalan ennalta valmistamissa Jumalan teoissa.
10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
Tuliko asia nyt selvemmäksi ??? - Herra-on.ja-elää
""Minä siis vietän sinun "sapattiasi" joka ikinen päivä, kun pyrin toimimaan parhaan kykyni mukaan Jumalan tahdossa eli Pyhän Hengen johdossa ja ohjauksessa jokaikinen päivä:""
Voi, voi minulla ei ole mitään omaa sapattia sinulle anettavksi. Herra Jeesus on antanut sapatin ihmistä varten. Herran sapatti on ilman minua. Vaikka minä olisin pois täältä on Herran sapatti, viikon seitsemäs päivä. Se on eikä sille mitään mahda. Sapatin päivä on viikon seitsemäs päivä. lauantai. - höpö.höpö.adventisti
Herra-on.ja-elää kirjoitti:
""Minä siis vietän sinun "sapattiasi" joka ikinen päivä, kun pyrin toimimaan parhaan kykyni mukaan Jumalan tahdossa eli Pyhän Hengen johdossa ja ohjauksessa jokaikinen päivä:""
Voi, voi minulla ei ole mitään omaa sapattia sinulle anettavksi. Herra Jeesus on antanut sapatin ihmistä varten. Herran sapatti on ilman minua. Vaikka minä olisin pois täältä on Herran sapatti, viikon seitsemäs päivä. Se on eikä sille mitään mahda. Sapatin päivä on viikon seitsemäs päivä. lauantai.Tämäkö oli sinun vastineesi ?
Eipä ole heppoisat eväät sinullakaan.
Vai pelkäätkö opettajiesi oppien kautta menettäväsi jopa pelastuksesi, jos et puolusta heidän väärää oppiaan ?
Siis iitähän tuossa on kyse, kun väitetään, että sapatin oikea vietto pelastaa !
Siis se ei olekaan Jeesus Kristus ja Hänen kallis sovintoverensä joka pelastaa, vaan pelastava tekijä on se teidän "sapatin viettonne" kerran viikossa !
Huh huh, miten Totuudesta voidaan eksyä noin kauas !
Lepopäivää saa jokainen ihminen viettää maallaisesta työstään kerran viikossa, se on totta, mutta vanhan liiton "kuva ja varjo" sapatti ja sen Hengellinen puoli kerrotaan siis tuossa lainaamassani Raamatun kohdassa hyvin selvästi:
!!!
!!! - 1234567---
Tämäkö oli sinun vastineesi ?
Eipä ole heppoisat eväät sinullakaan.
Vai pelkäätkö opettajiesi oppien kautta menettäväsi jopa pelastuksesi, jos et puolusta heidän väärää oppiaan ?
Siis iitähän tuossa on kyse, kun väitetään, että sapatin oikea vietto pelastaa !
Siis se ei olekaan Jeesus Kristus ja Hänen kallis sovintoverensä joka pelastaa, vaan pelastava tekijä on se teidän "sapatin viettonne" kerran viikossa !
Huh huh, miten Totuudesta voidaan eksyä noin kauas !
Lepopäivää saa jokainen ihminen viettää maallaisesta työstään kerran viikossa, se on totta, mutta vanhan liiton "kuva ja varjo" sapatti ja sen Hengellinen puoli kerrotaan siis tuossa lainaamassani Raamatun kohdassa hyvin selvästi:
!!!
!!!Sunnuntai on pedonmerkki, ihmiskäsky pyhäksi, ja vielä keksitty. . . . Jumalan merkki on sapatti.
Tulee valita oikein, että pääsee tempaukseen mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran. . Jumalan viha tulee kohtaamaan pedon kumartajia. Kolmas enkeli varoittaa.
Täm,än päivän uskovaiset ovat asennemaailmalta juuri sellaisia kuin fariseukset tarnoissa olivat. Jos Jeesus toimisii nyt, uskovaiset tuomitsisivat hänet. Kukaan vain ei Jeesusta ainakaan länsimaissa teloittaisi.
" Ei se saastuta ihmistä mikä menee suusta sisään... "
Kumma mies, kehui olevansa parantaja, mutta ei tajunnut hygieniasta mitään. Vaan eipä tajua seuraajatkaan.Kyllä fariseukset olivat viisaampia.
Edellä aikaansa kaikin puolin.- oikeassa.olet
Ap.t. 23:8 Sillä saddukeukset sanovat, ettei ylösnousemusta ole, ei enkeliä eikä henkeä, mutta fariseukset tunnustavat kumpaisetkin.
- rett
Mitä Jeesus sanoi fariseuksista?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaiset nuoret Eu:n köyhimpiä?
Suomalaisen nuoren varallisuus keskimäärin 5000e. Eu:ssa keskimäärin 25 000e.1751352- 881204
Sofia teki aika pahat oharit
Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti2061110- 68942
- 59711
- 52573
- 32568
Muiden vaikutus
Oletko antanut muiden vaikuttaa mielipiteisiisi, tunteisiini tai valintoihisi suhteessa kaivattuusi?80526- 45497
No tavallaan seuraava kohtaaminen on käänteentekevä
Koska sanon sulle että rakastan sua. On aika. Pösilö.29494