Finnair Cabin Crew rekry, avoin hakemus

FluencyInEnglish

350 palkataan seuraavan vuoden aikana Finnairille.
Hakemus löytyy Finnairin sivuilta.

232

10488

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jännittää

      Lähetin hakemuksen heti eilen. Hieman kyllä arveluttaa että onko englantini tarpeeksi hyvä?

    • Outoaa

      Erikoista kun taas haku auki. Edellinen haku oli sellainen trilleri. Alkuun piti palkata enemmän ja sitten sanoivatkin ettei ole tarvetta sille määrälle ja nyt taas onkin. ..

      • Meidän ala on tällaista! Myös työsuhteen aikana täytyy päivittäin pystyä sietämään epävarmuutta ja muuttuvia aikatauluja ja olosuhteita.


    • AY.ukko

      Toivottavasti eivät palkkaa sellaisia naisia, joista näkee, että he ovat parin vuoden päästä ylipainoisia.

      • Ylipainostaan

        Mitäs pahaa ylipainosta on?


      • RakastanSaksaa
        Ylipainostaan kirjoitti:

        Mitäs pahaa ylipainosta on?

        Jostain syystä en ole nähnyt ylipainoisia lentoemoja muilla yhtiöillä kuin Finnairilla.


      • Höhhöhhöö
        RakastanSaksaa kirjoitti:

        Jostain syystä en ole nähnyt ylipainoisia lentoemoja muilla yhtiöillä kuin Finnairilla.

        No, ei tonnin palkalla pahemmin pääse lihomaan, ei edes suomalaiset.

        Tosin jos huoraa etsit niin parempi paikka olis jokin muu kuin Finskin lentokone. Kannattaa matkustaa vaikkapa Viroon, siellä on halpoja huoria tai vaikkapa Kiinaan tai Thaimaaseen, siellä on hoikkia, pieniä naisia pakotettuina huoriksi palvelemaan suomalaista läskiä kalapuikkoviiksiäijää!


      • nuoriemo

        No toivottavasti rekrytoijilla on kristallipallo, josta voivat tarkistaa, kuka on parin vuoden päästä ylipainoinen ja kuka ei ;)

        Joukossamme on aivan ihania personia ja osaavia ammattilaisia, niin uusia kuin vanhoja emoja. Koolla ei ole väliä niin kauan kun mahtuu käytävällä kävelemään :D Tietysti omasta terveydestä täytyy pitää huolta ja fyysinen kunto tulee olla sellainen, että jaksaa ja pystyy työssä ja hätätilanteissakin suoriutua.
        Lentoemokurssi ei ole mikään mallikoulu, emme ole koneessa silmänruokana vanhoille ukoille.

        Tsemppiä hakuun kaikille alalle haluaville! <3 Pääsin viime hausta sisään, ja tällä palstalla tuli jännitettyä ja seurattua keskustelua, joka ikävä kyllä äityi melko myrkylliseksi muutaman häiriintyneen/katkeran ihmisen takia. Ei kannata provoisoitua, vaan säilyttää positiivinen mieli.
        Ja jos nyt ei tärppää, niin älkää lannistuko, uusia hakuja tulee varmasti! Itse hain alalle joitakin kertoja ennen kuin Finnairille pääsin, ja aina se putoaminen tuntui ihan kamalalta. Tiedän myös, että hakuprosessi melko uuvuttava: jatkuvaa odottamista ja monta etappia, ennen kuin lopulliset valinnat tehdään. Siispä paljon jaksamista kaikille hakijoille, ja toivottavasti nähdään taivaalla! :)


      • HooriaEtsimäss
        RakastanSaksaa kirjoitti:

        Jostain syystä en ole nähnyt ylipainoisia lentoemoja muilla yhtiöillä kuin Finnairilla.

        Suomalaiset lihavatSonnit haluaa kopeloida hoikkia lentoemoja pillusta! Lentoemon pitää olla ainakin kolme kertaa hoikempi kuin läski soomalainen kalapuikkoviiksi!


    • Ehkähaen

      Laitoitteko hakemuksen suomeksi vai englanniksi?

    • InEnglish

      Englanniksi koska sitä painotettiin.

    • LanguageSkills

      Hakemushan oli suomeksi :D.
      Vinkkinä voin kerto,mikäli kysymys esitetään jollain kielellä,niin siihen vastataan samalla kielellä millä kysymys esitetty.

    • Englanniksi

      Mun kysymykset oli englanniksi. Taisi olla kaksi linkkiä.

      • LanguageSkills

        Oh, okay. Silloin kannattaa tehdä englanniksi. Mulle tuli kaikki suomeksi.
        Lähetin hakemuksen pari päivää sitten.
        Mikäli pääsen,niin otan paikan, vaikka olisi määräaikainen tms.
        Nykyinen lentoyhtiö ei tunnu enää kovin mukavalta pidemmän päälle.


    • Maybemaybeh

      Ajattelin myös laittaa hakemuksen, pitkän harkinnan jälkeen.
      Oletteko laittaneet siihen lisätietoja kohtaan kovin pitkästi itsestänne? Pohdin millaisella hakemuksella pääsee hommassa yhtään eteenpäin.
      Tiedättekö tuleeko se med-kysely heti?

    • TahtooTestii

      Onko kukaan saanut niitä "pallotestejä"vielä?

    • OonSoomalainen

      Soomalaiset läskiSonnit juo ruotsalaisten viinat!!!

    • HärskejäSovinisteja

      Lompakko ei pääse lihomaan tonnin palkalla!

      Suomalaisia naisia pidetään tahalleen matalilla palkoilla, jotta eivät lihoisi ja ryhtyisivät "herrojen huoriksi" ja miellyttäisivät tarpeeksi "herrojen silmää kapeine lantioineen".

      Suomalaisia, sinisilmäisiä nuoria naisia houkutellaan taloudelliseen ahdinkoon, jotta ryhtyisivät epätoivoisena myymään pilluansa "herroille" tai vähintäänkin sortuisivat pikavippeihin ja lihottaisivat herrojen lompakoita!

    • Maybemaybeh

      Mukavaa huomata että täälläkin on näin asiallista keskustelua aiheesta. :D

    • norjalainenrules

      Kaikki vaan hakemaan sillä taustoja ei tarkisteta ja rimaa lasketaan koko ajan. Nytkin on kurssilla semmoinen joka sai Finskilä aikanaan määräaikaisena kenkää ja toinen joka on saanut toisesta lentoyhtiöstä kenkää. Hakemukseen on helppo valehdella ja mitään ei tarkisteta. Ei sinne todellakaan parhaat pääse vaan on ihan tsägästä kiinni kuka pääsee ja kuka ei.

      • finnairilla

        Olen samaa mieltä, että tuurista on MYÖS kiinni. Mutta en oikein usko, että tähän työhön ei ole olemassa "parhaita". Tässä haetaan työhön soveltuvia ihmisiä, ja koska heitä on paljon, on tietysti pakko karsia, joten rekryprosessissa yritetään etsiä sieltä ne muka "parhaat". Ei rekryrointiprosessi eri vaiheineen voi kuitenkaan millään täysin mitata sitä, kuka sopii työhön ja kuka ei.
        Potentiaalisia hakijoita saattaa karsiutua jo alkuvaiheessa, samoin kurssille saattaa päästä joku vähemmän potentiaalisempi. Meidän kurssilla oli onneksi todella hyvä porukka, ja jokainen ansaitsi tulla valituksi.

        Aika iso homma olisi tarkastaa monen sadan tai tuhannen hakijan taustat. Miten se tulisi suorittaa - soittamalla kaikkien entiset työpaikat läpi? Rikostausta tietysti tarkistetaan, mutta eihän puhdas rikosrekisteri kerro vielä kauheasti mitään.
        Minkä takia ko. henkilöt saivat kenkää? Jos syy ei kestä päivänvaloa, niin se saattaa olla sitten tervemenoa, jos/kun asia tulee esille. Aika paljon Finnairilla painotetaan sitä, että tietyissä asioissa ollaan ehdottomia.


      • finnairilla

        Tarkoitin, että EN usko, että tähän työhön OLISI olemassa "parhaita". Nyt lause sai ihan päinvastaisen merkityksen...


    • hopihopi8888

      nyt vaan sinne finskille hakemaan

    • Maybemaybeh

      Te jotka ootte laittaneet nyt avoimen hakemuksen haun alettua, onko kuulunut vielä mitään? Mietin miten toi prosessi etenee näin avoimessa haussa.

    • Dheina

      Ei ole vielä kuulunut. Laitoin hakemuksen perjantaina.. =)

    • Panfy

      laitoin hakemuksen viime viikon torstaina ja tänään tuli nettitehtävät ja videohaastattelu pyyntö/kutsu :) perjantaihin mennessä olisi hyvä saada tehtävät tehtyä :)

    • Jännätpaikat

      Itse lähetin hakemuksen sunnuntaina. Jännittää odotella kuuluuko Finnairilta mitään. Tuleeko nuo nettitehtävät kaikille hakijoille? Ja jos ei niin tuleeko ilmoitus jos ei ole päässyt jatkoon?

    • Dheina

      Joo mullekin tuli hetki sitten sähköpostilla sama viesti kuin sulla panfy! =) Uskoisin että nettitehtävät tulee kaikille jotka on päässyt tästä hakemuksesta jatkoon, sillä sähköposti alkaa "sinut on valittu haussamme seuraavaan vaiheeseen".

    • jännääää

      Tänne tuli myös tehtävät ja kutsu videohaastatteluun! 😊 Ilmeisesti ei tule kaikille koska viestissä onnitellaan seuraavaan vaiheeseen pääsystä.

    • Tsemppiä kaikille jotka saaneet tämän sähköpostin! Itse pääsen vasta huomenna tekemään ne, ja nyt jo jännittää ihan mielettömästi!! =D

    • Pituusongelma

      Ootteko te kaikki jotka ootte päässet seuraavaan vaiheeseen yli 160cm? Itseä mietityttää että minua ei valita pituuteni takia koska olen vain 159cm. Se on silti vaan yks sentti...🙈

      • Oon 164 cm. =)


      • Etpääse

        Se oli ennen 163, nyt jo laskettu 160. Tuskin enää 159 laskevat, se pituus(tai sen uupuminen) on nimittäin ihan turvallisuuskysymys.


      • Emo15

        Vaikka Finskin kanssa ei nappais niin älä huoli, Suomen ulkopuolella on loistavat lento-mahdollisuudet ja kansainvälinen pituusraja alalle on 5'2 (157cm). Itselläni on kokemusta ulkomailla emona työskentelystä ja voin antaa lisää vinkkejä yms, mikäli haluat :) Olen itsekin lyhyt ja samoilla konetyypeillä (kuin Finski)lentäneenä (A320/A321) voin sanoa, että alle 160cm pärjää ihan hyvin! Toki pidemmillä helpompaa, mutta kyllä me lyhyetkin ollaan tarpeeksi pitkiä operoimaan ja työskentelemään niin normaalina päivänä kuin hätätilanteessa. Olisi mielestäni Finskilläkin jo aika vaihtaa joko kansainvälisiin pituusrajoihin, tai ottaa pituudenmäärittämiseen ns reach testin, jossa demostroidaan kuinka korkealle hakija pystyy yltämään. Yleisimpiä rajoja lentoyhtiöissä on 2m molemmin puolin, riippuen onko sallittu tehdä varpaillaan vai jalat maassa. Tämä mielestäni toimisi paremmin ja olisi realistisempi turvallisuutta ajatellen. Minua pitempiä on esimerkiksi saanut hylyn reach testissa, kun taas itse olen läpäissyt ne helposti. Eli ei se pituusero aina ratkaise. Tsemppia hakuihin! :)


      • Einäinn
        Emo15 kirjoitti:

        Vaikka Finskin kanssa ei nappais niin älä huoli, Suomen ulkopuolella on loistavat lento-mahdollisuudet ja kansainvälinen pituusraja alalle on 5'2 (157cm). Itselläni on kokemusta ulkomailla emona työskentelystä ja voin antaa lisää vinkkejä yms, mikäli haluat :) Olen itsekin lyhyt ja samoilla konetyypeillä (kuin Finski)lentäneenä (A320/A321) voin sanoa, että alle 160cm pärjää ihan hyvin! Toki pidemmillä helpompaa, mutta kyllä me lyhyetkin ollaan tarpeeksi pitkiä operoimaan ja työskentelemään niin normaalina päivänä kuin hätätilanteessa. Olisi mielestäni Finskilläkin jo aika vaihtaa joko kansainvälisiin pituusrajoihin, tai ottaa pituudenmäärittämiseen ns reach testin, jossa demostroidaan kuinka korkealle hakija pystyy yltämään. Yleisimpiä rajoja lentoyhtiöissä on 2m molemmin puolin, riippuen onko sallittu tehdä varpaillaan vai jalat maassa. Tämä mielestäni toimisi paremmin ja olisi realistisempi turvallisuutta ajatellen. Minua pitempiä on esimerkiksi saanut hylyn reach testissa, kun taas itse olen läpäissyt ne helposti. Eli ei se pituusero aina ratkaise. Tsemppia hakuihin! :)

        Ei alle 160 saa esim 350 luukkuja kiinni. Edes kurottamalla, eikä olisi ergonomista pinnistellä. Finnairilla on muitakin koneita, kuin 320/321


    • Jännääää

      Mä oon 165 cm :)

    • Videookääk

      Joo nettitestit ja videohaastiskutsu postissa... nyyh, en yhtään osaa olla kameran edessä, tähänköhän tää homma jää. Onko joku jo ehtinyt tekemään? Voiko videohaastattelua yrittää useamman kerran ja lähettää kun itse tyytyväinen vai miten homma toimii?

    • Panfy

      Mä oon about 162 cm :) aattelin tänään tehä ne testit ja jos saan lapset ajoissa nukkumaan niin haastattelun viel :)

      Onnea kaikille jatkoon päässeille!

    • Maybemaybeh

      Lähettääköhän ne viestiä vaikka ei tulisi seuraavaan vaiheeseen kutsutuksi. Mä laitoin tosin hakemuksen vasta eilen.. Myöhästyinköhän jotenkin

    • Huohuohuoh

      Siis miksi jengi hakee työpaikkaa, jossa rajana on 160 cm ja itse on 159 cm? Tyhmiäkö olette? Itse pääsin viime syksynä ja kyllä vaan eräskin tyttö tippu lääkärintarkastuksessa, koska oli 158,5 cm pitkä. Oli valehdellut olevansa 160.
      Jos on annettu kriteerit, etkä niitä täytä, niin mitä kuvittelet tapahtuvan?

      • Pituusongelma

        Mä aattelin että kokeilusta ei kuitenkaan ole haittaa vaikka puuttuiskin se sentti :)


      • Eiootottaa
        Pituusongelma kirjoitti:

        Mä aattelin että kokeilusta ei kuitenkaan ole haittaa vaikka puuttuiskin se sentti :)

        No ei anna kovin välkkyä kuvaa sinusta, kun et hakukriteerejä ilmeisesi ymmärrä :)


      • Havehope

        Välkyn kuvan antaakin se kun käyttää aikaansa täällä kirjoittelemalla negatiivisia kommentteja muille ihmisille :) Mun tuttu työskentelee lentoemäntänä ja on alle 160, en tiedä Finnairista mutta vaatimukset vaihtelevat lentoyhtiöittäin ja joissakin joustetaan enemmän.


    • Pohdintaa

      Onko täällä kellään tietoa tai osaako kukaan heittää karkeaa arviota palkoista? Jokapuolella tunnutaan puhuvan vain "huonoista palkoista", mutta ei kuitenkaan mitään konkreettisia lukuja mainita missään. Ymmärrän myös, että vaihtelua varmasti on jo lisien takiakin, mutta kuten sanoin.... karkeaa luku arviota. Harmittavaa lukea todella ristiriitaisia kommentteja täällä, koska mielellään kuulee niitä oikeita kokemuksia itse työstä.

    • Maybemaybeh

      Hmm, karkea arvio nykyisellä työehtosopimuksella on n. 1300€ lisät. Näin väittää ystäväni joka juuri aloittanut.:)

      • Pohdintaa

        Kiitos vastauksesta :) millaiset lisät kyseisellä alalla on? Tuleeko niitä ns. Helposti eli onko töitä usein sellaisilla ajoilla, jolloin lisiä tulee? :)


      • Tietäjät
        Pohdintaa kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta :) millaiset lisät kyseisellä alalla on? Tuleeko niitä ns. Helposti eli onko töitä usein sellaisilla ajoilla, jolloin lisiä tulee? :)

        Lisät ei tule oikeastaan kellonajoista, vaan saat päivärahaa riippuen kohteesta. Toki yötyöstä saat isommat rahat jne, mutta jos ei kaukoa ole montaa, saat huonot lisät. :)


      • Palkoista

        Eurooppa jää aina alle 10h jolloin et saa päivärahaa (tai puolikkaan kotimaan jos ylittää 6h). Eli paljon on lentoja kun mitään lisiä ei tule. Palkka koeajalla 1179€, sen jälkeen 1379€, sen jälkeen nousee n. satasella kahden vuoden välein :-/ 8v jälkeen palkka 1819€, eikä tästä nouse tässä tehtävässä. 2kk palkaton koulutus päälle, niin vararikko odottaa :-/


      • Älkääkaikkeauskoko
        Palkoista kirjoitti:

        Eurooppa jää aina alle 10h jolloin et saa päivärahaa (tai puolikkaan kotimaan jos ylittää 6h). Eli paljon on lentoja kun mitään lisiä ei tule. Palkka koeajalla 1179€, sen jälkeen 1379€, sen jälkeen nousee n. satasella kahden vuoden välein :-/ 8v jälkeen palkka 1819€, eikä tästä nouse tässä tehtävässä. 2kk palkaton koulutus päälle, niin vararikko odottaa :-/

        Ei todellakaan euroopat jää aina alle 10. Varsinkin kesällä, on useita yli 10 h lentoja.

        Terkuin PK3 valmistunut


      • Vääräsanavalinta

        Okei, useimmiten, sori :)


    • Tiukkaatekee

      SLSY:n tessin mukaiset palkat.

      Kokelas -4kk 1179,66eur
      PL1 4kk-2v 1379,92eur
      PL2 2v-4v 1498,08eur
      PL3 4v-6v 1607,58eur
      PL4 6v-8v 1730,08eur
      PL5 8v - 1819.38eur

      Alle 10h päivästä saa päivärahaa 19eur, yli 10h ulkomaan täyden päivärahan. Euroopan lennot 99% alle 10h päiviä. Muita lisiä ei ole kuin yö ja pyhälisät. Paria eri korvausta saa jos kk lentotunnit menee yli 110h ja kun työpäivä on yli 8h.
      Uuden palkka verojen jälkeen kaikkineen päivärahoineen ja lisineen käteen on noin 1400-1800eur/kk keskiarvo.

    • Pohdintaa

      Kiitos palkka vastauksista! :)
      Päiväraha systeemi on itselleni täysin vieras. Ihmettelen kovasti, että jos peruspalkat ovat tuota luokkaa kuin vastauksissa kerrottiin niin miten ihmiset tulevat niillä toimeen. Siksi kiinnosti juurikin tuo, että kuinka paljon peruspalkan päälle on odotettavissa kaikkea muuta. Kuinka nopeasti tuoreita cabin crew jäseniä laitetaan pitkille lennoille? Vai onko pääpaino heillä vaan esim Euroopan lennoista? Onko kellään tietoa, että onko tuo ihan yleinen matkustamohenkilökunnan palkkataso vai onko lentoyhtiöiden välillä suuriakin eroja?

      • Emonajo

        Finnairlla tällä hetkellä huonpin palkka mitä suomesta löytyy, etenkin jos oot uusi aloittava emo. Samaa itsekin miettinyt että miten ihmiset pärjää tolla palkalla. Mutta koska hakijoita ja halukkaita on niin paljon, on finnairilla varaa pitää noin huonoa palkkaa :/


      • Maybemaybeh

        Sepä se, tulijoita riittää ovista ja ikkunoista, joten on varaa pitää palkat alhaalla kun hakijoita silti riittää. Käy vähän sama kuin hoitoalalla, myöskin naisvaltainen ala ja palkat voidaan pitää alhaalla. Itse lasken kuitenkin palkan päälle hyödyt kuten id-liput ja sen että näkee maailmaa.
        Ja kysyit tuosta mitä lentoja valmistunut lentää - se riippuu ihan tarpeesta. Nyt viimeiseltä valmistuneelta kurssilta iso osa lentää suoraan kaukolentoja laajarunkokoneella eli japania, Kiinaa jne.

        Onko kenellekään tullut muuten vielä jotain hylsyviestiä? Mietin tosiaan tuleeko sellaista edes.


    • joojoo77

      Miten slsy on suostunut tähän, että eri palkat vanhoilla ja uusilla. Finski yritti tätä samaa silloin 2006, kun itse hain kurssille, mutta silloin slsy pisti hanttiin, eikä onnistunut.

      • Rakkaudestalajiiin

        Koska asioita ajaa vanhat työntekijät, jotka edelleen ovat vanhalla sopparilla ja saa hyvää palkkaa! :-/ Ja koska tulijoita löytyy, kaikki ei tajua, että muitakin yhtiöitä on. Jos palkka tärkeä, kannattaa hakea Norskille. Jet Time myös hyvä, mutta eivät hae tällä hetkellä työntekijöitä. Palkka noissa tuplat ja jopa ylikin.


    • Pettynyttasoon

      Älkää viitsikö puhua, ellette tiedä. Finnairilla uusilla voi jäädä käteen helposti 1800-2000, jos saa paljon kaukoa (mitä nyt ovat saaneet). Palkka on huono työhön nähden, mutta heittämällä parempi kuin vaikka Norwegianilla tai Thomas Cookilla, joissa tuntipalkka 7-8 e luokkaa. Ette ilmeisesti osaa verrata eri yhtiöiden työtunteja/kk?

      • Jeppppppppp

        Cookkiin tässä ei kukaan oo verrannut, eikä kannata.... Norskilla jää helposti käteen 3t ja esim vapaapäiviä minimissään 12 kun Finskillä 9. Molempien TES:it on tullut tutuksi.


      • Aloittelijaaaa
        Jeppppppppp kirjoitti:

        Cookkiin tässä ei kukaan oo verrannut, eikä kannata.... Norskilla jää helposti käteen 3t ja esim vapaapäiviä minimissään 12 kun Finskillä 9. Molempien TES:it on tullut tutuksi.

        Thomas Cookilla jää huomattavasti enemmän käteen kuin Finskillä.


      • Kaikkionsuhteellista
        Aloittelijaaaa kirjoitti:

        Thomas Cookilla jää huomattavasti enemmän käteen kuin Finskillä.

        Kai sitä jää kun painaa tuplasti enemmän tunteja. Tyhmiäkö olette, kun ette näin yksinkertaisia asioita tajua?


      • Pitkätlayoverit
        Kaikkionsuhteellista kirjoitti:

        Kai sitä jää kun painaa tuplasti enemmän tunteja. Tyhmiäkö olette, kun ette näin yksinkertaisia asioita tajua?

        Cookilla tehdään vähiten tunteja. Poissaoloja on kyllä paljon.


    • Emo2005

      Juu, Norskilla jää helposti 2800€ käteen ja vapaita tosiaan 12.

      Videohaastattelut just lähetin, logiikkatehtävä meni mönkään.

      • Dheinaa

        Laitoitko siis Finnairille vai? =) minkälainen oli mielestäsi?


      • Emo2005
        Dheinaa kirjoitti:

        Laitoitko siis Finnairille vai? =) minkälainen oli mielestäsi?

        Logiikka mulle aina vaikeatosi, mietin liikaa.
        Videohaastis ok, en tykkää tommosista. :D


    • Älkääjaksako

      Kertokaas te Norskista "tietävät" ne työtunnit ;)

      Kämppiksellä 5 työvuoroa viimekuussa, käteen saa yli 2t. :D Turhaan täällä jauhatte kakkaa, Finskillä tunnit 110/kk, Norskilla paljon enemmän. Tuntipalkka Finnairilla korkea.

    • Emojo

      Tiedän muutaman joka finskillä töissä ja joutuneet etsimään kakkostyön jotta pystyy elämään normaalisti. Toki jokainen kuluttaa rahaa eri tavalla, toiset enemmän ja toiset vähemmän. Mitä hyötyä id lipuista, jos laskujen ym jälkeen ei ole edes varaa matkustaa? Layoverit suurimmassa osassa 24h, eli ei siinä ihan hirveästi kerkeä näkemään. Kokemuksena varmasti upee ja mikäs siinä tehdä töitä pikku palkalla hetken aikaa ja matkustella jos omat asumis- ja elämiskulut pienet. Silti kuitenkin musta epäreilua ja törkeää finnairilta että teettävät raskasta duuni paskalla palkalla. Ja itseäni v*tuttaisi olla töissä semmoisten kanssa jotka tienaa samasta hommasta yli tuplan mitä itse saan. Tsemppiä hakijoille, toivottavasti tämä ketju pysyy asiallisempana aikaisempiin verrattuna. Ps kannattaa laittaa säästöön rahaa niin pärjää 2kk palkattoman kurssin sekä vielä kk eteenpäin ennen kuin ensimmäonen palkka tulee!

    • TulevaEmo

      Mitä vastasitte videohaastatteluun ?:)

    • Emo2005

      Ilmailualan laki kyllä pitää tunnit Norskilla samoissa kuin Finskillä.
      Lukekaa Napron tes niin tajuatte.

      Juu, Finskille yritän.

      • Läpeensä

        Ei todellakaan ole näin. Norskilla ei missään nimessä ole töitä vain 110h/kk. Kuinka tietämätön olet? Finskillä esim minimilevot on reilusti enemmän, mitä lait tai tes määrittää.


      • Emo2005

        Vuoden blokkitunnut ei missään yhtiössä saa olla yli 900 vuodessa. Ei edes Norskilla. Eli siitä voit laskea.

        Yhtiöitä ei lentoliikenteen vuoksi voi verrata. Norski suhaa Eurooppaa, ei kaukolentoja Suomi-crewlla.

        Hyvä tes siellä on, parempi kuin Finskillä. Se on fakta ja kaikki lentävät sen tietää.

        Miksikö joku sit haluaa Norskilta Finskille? Suurin osa ei. Palkan takia tuskin kukaan. Kaikki rahaa miettivät jäisivät Norskille.


      • Miksivalehtelet
        Emo2005 kirjoitti:

        Vuoden blokkitunnut ei missään yhtiössä saa olla yli 900 vuodessa. Ei edes Norskilla. Eli siitä voit laskea.

        Yhtiöitä ei lentoliikenteen vuoksi voi verrata. Norski suhaa Eurooppaa, ei kaukolentoja Suomi-crewlla.

        Hyvä tes siellä on, parempi kuin Finskillä. Se on fakta ja kaikki lentävät sen tietää.

        Miksikö joku sit haluaa Norskilta Finskille? Suurin osa ei. Palkan takia tuskin kukaan. Kaikki rahaa miettivät jäisivät Norskille.

        Siis paskaahan sä jauhat. Työtunteja silti finnairilla vähemmän, blokkeja 90. Miksi sitten viime hauissa todell moni pyrkinyt Norskilta Finskille?


    • Pohdintaa

      Eli palkkataso voi siis vaihdella paljonkin yhtiön sisällä samaa työtä tekevien kesken...? Lähinnä mietin siis siltä kannalta, että hyvällä tuurilla on paljon pitkän matkan lentoja ja huonolla tuurilla sitten vaan lyhyitä...
      Joku tossa jo mainitsikin muita hyviä puolia työssä... haluaisinkin kuulla nyt mielipiteitä muista työsuhde-eduista. Itsellä tietysti kiinnostaa myös tuo, että näkee eri paikkoja, vaikka ymmärrän että aina ei voi olla pitkiä kohteessa oloaikoja ja että pääsee tekemään mahdollisesti omia reissuja joskus halvemmalla. Onko muita etuja?
      Videohaastattelusta kysyn, että pitääkö se tehdä kerralla vai saako siinä ottaa ns. uusinta otoksia?

      • Emo2005

        Saa tehdä monta kertaa.


    • Huonopalkka

      Kaukolentoja on max 4 kk, enempää ei mahdu. Sitten on jo tunnit täynnä kuukaudessa.

    • TESssii

      Finnair:
      9 § Työaika
      A. Suunniteltu työaika
      A 1. Suunniteltu työaika on enintään 172 tuntia kuukaudessa ja 46 tuntia toisiaan seuraavan seitsemän kalenterivuorokauden aikana.

      Norski:
      7 § TYÖAIKA
      1. Säännöllinen työajan pituus
      Säännöllinen työaika on keskimäärin enintään 7,6 tuntia päivässä, 38 tuntia viikossa, 152 tuntia kalenterikuukaudessa.

      • Pk32017

        Jännä, meillä uusilla ne työtunnit on kyllä sen 110 ja blokit 90. Jos ehdot mielestäsi surkeat, miksi haet finnairille? Vielä säälittävämpää on, jos et edes ole mukana haussa ja yrität mustamaalata yritystä turhaan.


    • Lepoajat

      Lepoajat

      Finski:
      Asemapaikalla on ca:lle varattava toisiaan seuraavien 27 tunnin aikana vähintään 10 tunnin lepo.
      Ulkoasemilla on ca:lle varattava toisiaan seuraavien 27 tunnin aikana vähintään 8 tunnin lepo

      Tuon lisäksi erilaisia aikaero-/kauko-sääntöjä.

      Norski:
      Jotta matkustamohenkilökunnan jäsenelle voidaan turvata riittävä lepo, on työvuorojen välisen ajan (c/o – c/i) oltava vähintään 12 tuntia. Jos edellinen työvuoro on kestä- nyt yli 12 tuntia, lepoajan ennen seuraavan työvuoron alkamista on oltava vähintään yhtä pitkä kuin edellinen työvuoro. Ulkoasemilla vähimmäislepo on oltava vähintään 10 tuntia

      • Oletaikasurullinentapaus

        Nämäkin yleistä tessiä, mutta tosiaan firma itse takaa työntekijöilleen paremmat lepoajat yms. Työsopimusta en tietenkään täällä avaa, mutta voin sen sanoa, että paljon paremmin meillä on kuin esim Norskilla. Voit ihan rauhassa jauhaa juttuasi ja yrittää mustamaalata, kun et tiedä asioiden todellista laitaa.

        Syksyllä valmistunut


      • Vvffjssdhkkkjfd

        Kerrotko mullekin mikä on "yleinen tes"? Nää on ihan matkustamohenkilökunnan tessejä molemmissa firmoissa faktana, jottei tarvii kuunnella näitä heittoja ilman mitään perusteluita. 110h jälkeen, kuten yli 8h päivistä maksetaan lisiä. Kuulutko edes liittoon tai luetko omaa työehtosopparia? Se miksi jotkut hakee tai ei hae firmasta toiseen ei välttämättä liity palkkaan ja sitä tällä haetaan. Finnairilla on status ja moni pitää sitä turvallisena työpaikkana, haluaa lentää kaukoa jne. On myös olemassa eri ryhmiä erilaisiin elämäntilanteisiin. Joillain nämä on palkkaa tärkeämpiä. Yo. tieto vertailun vuoksi tunti- ja palkka-asioihin, ei mustamaalaamista, jokainen voi punnita hakiessaan itselle tärkeitä asioita. Todellinen tuntimäärä voi olla aina TES:iä tai ilmailusäädöksiä pienempi ja usein jääkin, koska vuositunnit jne tulee vastaan (kaikilla yhtiöillä), Se ei tarkoita sitä, etteikö työnantaja voi sitä tuntimäärää teettää silti halutessaan vuosi-ym. rajojen puitteissa. Norskilla palkat helposti 3-4t /brutto ihan samoilla tuntimäärillä suppeammalla palvelulla.


      • Etköymmärrä
        Vvffjssdhkkkjfd kirjoitti:

        Kerrotko mullekin mikä on "yleinen tes"? Nää on ihan matkustamohenkilökunnan tessejä molemmissa firmoissa faktana, jottei tarvii kuunnella näitä heittoja ilman mitään perusteluita. 110h jälkeen, kuten yli 8h päivistä maksetaan lisiä. Kuulutko edes liittoon tai luetko omaa työehtosopparia? Se miksi jotkut hakee tai ei hae firmasta toiseen ei välttämättä liity palkkaan ja sitä tällä haetaan. Finnairilla on status ja moni pitää sitä turvallisena työpaikkana, haluaa lentää kaukoa jne. On myös olemassa eri ryhmiä erilaisiin elämäntilanteisiin. Joillain nämä on palkkaa tärkeämpiä. Yo. tieto vertailun vuoksi tunti- ja palkka-asioihin, ei mustamaalaamista, jokainen voi punnita hakiessaan itselle tärkeitä asioita. Todellinen tuntimäärä voi olla aina TES:iä tai ilmailusäädöksiä pienempi ja usein jääkin, koska vuositunnit jne tulee vastaan (kaikilla yhtiöillä), Se ei tarkoita sitä, etteikö työnantaja voi sitä tuntimäärää teettää silti halutessaan vuosi-ym. rajojen puitteissa. Norskilla palkat helposti 3-4t /brutto ihan samoilla tuntimäärillä suppeammalla palvelulla.

        No etpä ole Finnairin soppareita nähnyt, ne ei katsos hyvä ihminen ole mitään yleistä tietoa. Uskottele itsellesi mitä haluat, mutta kyllä totuus on toinen. 😘 Voit vaikka kuinka vängätä, että minimilevoilla mennään, mutta niin se ei vaan ole. 🙃


      • Emo2005

        Ei Norskillakaan minimeillä mennä. Joskus tietty lepo voi olla alle 13h, mutta ei säännöllisesti. Normi lepo 12-15h työputkessa.


      • Huohhhhhh
        Emo2005 kirjoitti:

        Ei Norskillakaan minimeillä mennä. Joskus tietty lepo voi olla alle 13h, mutta ei säännöllisesti. Normi lepo 12-15h työputkessa.

        Ihan sama, millä siellä mennään, mutta molempien firmojen emojen palkkakuitit olen nähnyt, tuntiliksa finskillä korkeampi. :D Turha täällä inttää mitään, suurin osa ei edes tiedä asioiden todellista laitaa, kunhan jauhaa täällä vaan.


      • Onsellainenolemassa
        Vvffjssdhkkkjfd kirjoitti:

        Kerrotko mullekin mikä on "yleinen tes"? Nää on ihan matkustamohenkilökunnan tessejä molemmissa firmoissa faktana, jottei tarvii kuunnella näitä heittoja ilman mitään perusteluita. 110h jälkeen, kuten yli 8h päivistä maksetaan lisiä. Kuulutko edes liittoon tai luetko omaa työehtosopparia? Se miksi jotkut hakee tai ei hae firmasta toiseen ei välttämättä liity palkkaan ja sitä tällä haetaan. Finnairilla on status ja moni pitää sitä turvallisena työpaikkana, haluaa lentää kaukoa jne. On myös olemassa eri ryhmiä erilaisiin elämäntilanteisiin. Joillain nämä on palkkaa tärkeämpiä. Yo. tieto vertailun vuoksi tunti- ja palkka-asioihin, ei mustamaalaamista, jokainen voi punnita hakiessaan itselle tärkeitä asioita. Todellinen tuntimäärä voi olla aina TES:iä tai ilmailusäädöksiä pienempi ja usein jääkin, koska vuositunnit jne tulee vastaan (kaikilla yhtiöillä), Se ei tarkoita sitä, etteikö työnantaja voi sitä tuntimäärää teettää silti halutessaan vuosi-ym. rajojen puitteissa. Norskilla palkat helposti 3-4t /brutto ihan samoilla tuntimäärillä suppeammalla palvelulla.

        Matkustamohenkilökunnan yleissitova tessi löytyy googlaamalla.
        Sellainen on siis olemassa. Mutta noudatetaanko sitä? Yhtiökohtaiset tessithån eivät saisi käsittääkseni olla huonompia.


      • sdfhgsjdhfakj
        Onsellainenolemassa kirjoitti:

        Matkustamohenkilökunnan yleissitova tessi löytyy googlaamalla.
        Sellainen on siis olemassa. Mutta noudatetaanko sitä? Yhtiökohtaiset tessithån eivät saisi käsittääkseni olla huonompia.

        Esimerkki oli ihan Finnairin omasta TES:istä.


      • hermostuttaako
        Huohhhhhh kirjoitti:

        Ihan sama, millä siellä mennään, mutta molempien firmojen emojen palkkakuitit olen nähnyt, tuntiliksa finskillä korkeampi. :D Turha täällä inttää mitään, suurin osa ei edes tiedä asioiden todellista laitaa, kunhan jauhaa täällä vaan.

        Oletko vähän hermoheikko :D Esimerkki on ote ihan finskin omasta tessistä, et taida kuulua liittoon. Kannattaisi ehkä liittyä, niin olis liitolla enemmän kiinnostusta ajaa asioita parempaan suuntaan....


      • Sallikaamunnauraa
        hermostuttaako kirjoitti:

        Oletko vähän hermoheikko :D Esimerkki on ote ihan finskin omasta tessistä, et taida kuulua liittoon. Kannattaisi ehkä liittyä, niin olis liitolla enemmän kiinnostusta ajaa asioita parempaan suuntaan....

        Oletko vähän tyhmä, "Finskin omaa TESsiä" kun ei edes löydy mistään netistä. :D :D


      • Naurutekeehyvää
        Sallikaamunnauraa kirjoitti:

        Oletko vähän tyhmä, "Finskin omaa TESsiä" kun ei edes löydy mistään netistä. :D :D

        Kuka on sanonut, että ne on netistä? Ihan ne on mulla omasta takaa. Mut voin ottaa krediitit verbaalisesta lahjakkuudesta, jolla ne oon itse runoillut, kiitos kunniasta :)


    • TiinaHT
    • FinnairinKoe

      Saiko joku tehtyä sen vikan tehtävän jossa oli 49kysymystä ja 12min aikaa tehdä, niin loppuun? :D

      • Emo2005

        En läheskään. Ehkä puoleen väliin.

        Jos noi mustamaalaamiset koski mua niin oon ihmeissäni. Mulla ei pahaa sanottavaa Finskistä.


      • Dheinaa

        Sain 16 kysymykseeni vastattua ja ne jutut oli niin vaikeita että kovin varma olo ei enää ole 😄


      • Sopuvain

        Itse pääsin ehkä kysymykseen 29 muistaakseni kun huomasin huonoksi onnekseni että aika on lopussa. Aika haastava tehtävä oli paineen alla kun vaikeaa tekstiä ja pudolteltu niin moneeen osioon, mutta sehän se pointtikin varmaan oli. Seuraavaksi videon tekoon, kun deadline oli asetettu 19.5.

        Tein hakemuksen perjantaina ja onnittelu viestin seuraavaan osioon pääsystä tuli tiistaina.


      • Jännääää

        Mulla meni se tehtävä kans ihan penkin alle 😂 Lopussa vielä kone jumitti kokonaan 3 minuutin kohdalla... eiköhän tää ollu tässä


      • Taisijäädähaaveeksi

        Minä pääsin ehkä kysymykseen 13. Toivotonta😉


    • Maybemaybeh

      Kysyn viel jos joku tietäisi, tiedättekö tuleeko tästä ekasta vaiheesta hylsyviestiä? Onko kukaan joka olisi vasta tällä viikolla laittanut hakemuksen, saanut vielä mitään viestiä?

      Ajattelin et onkohan turha odottaa yhtään mitään.

      • Emo2005

        Minusta jatkuva haku ja vaikkei heti kuuluiskaan, niin myöhemmässä vaiheessa voi kuulua, joten no hätä. :)


      • Maybemaybeh
        Emo2005 kirjoitti:

        Minusta jatkuva haku ja vaikkei heti kuuluiskaan, niin myöhemmässä vaiheessa voi kuulua, joten no hätä. :)

        Kiitos vastauksesta, näin se varmaan on.:)


    • Sopuvain

      Semmoista tuli mieleen kysyä, että onko hakijoita muualta kuin pk-seudulta? Mitenhän käytännössä työskentely Finnairilla onnistuisi asuessaan esim. pohjois-suomessa kuitenkin Oulunsalon lentokentältä tunnin ajomatkan päässä?

      Tiedän että lentoemäntiä on ympäri Suomea finskillä töissä, mutta en mistään ole löytäny tietoa miten työ onnistuisi käytännössä täältä päin. Voisiko päättää työpäivänsä Oulunsalon kentälle sitten vai? Kun aikomusta ei ole ainakaan näillä main muuttaa pk-seudulle tai lähemmäksi hki-vantaan lentokenttää.... Kokemuksia?

      • Nsdvjslslks

        Monilla kakkosasunto sitten kentän lähellä, tai kimppakämppä muiden kanssa. :)
        Tässä haussa haetaan Hki hubiin eli työpäivä alkaa ja päättyy Helsinki-Vantaalle. Omakustanteisesti sitten voi toki lentää työpäivän jälkeen kotiin!


    • lentämään111

      Videohaastattelu oli kiva. :) Tosin en ole aivan varma, mitä olisi pitänyt vastata. Nettitehtävät aika vaikeita, yllättäen ei ollut englantia testaavaa tehtävää.

      • Enkuntesti

        Siihen toiseen videokysymykseen piti vastata englanniksi.


      • lentämään111

        Niin totta tuo! Ehkä se sitten riittää, kyllähän siitäkin aika selkeän kuvan taidoista saa! :)


      • Sopuvain

        Millä ootte tehnyt videohaastiksen? Puhelimella? Tabletilla?


      • Dheinaa

        Ei oo totta, vastasin molempiin suomeksi...


      • Dheinaa

        Nyt on varmaan viimeistään turha odottaa jatkoa :(


      • Panfy1
        Dheinaa kirjoitti:

        Nyt on varmaan viimeistään turha odottaa jatkoa :(

        kannattaa laittaa viestiä siihen mailiin mihin voi ilmottaa jos vahingossa on lähettäny ne vastaukset ja selittää mitä kävi :) ehkä ne antaa sun tehdä sen uudestaan :)


      • Panfy
        Sopuvain kirjoitti:

        Millä ootte tehnyt videohaastiksen? Puhelimella? Tabletilla?

        mä tein puhelimella :)


      • Dheinaa
        Panfy1 kirjoitti:

        kannattaa laittaa viestiä siihen mailiin mihin voi ilmottaa jos vahingossa on lähettäny ne vastaukset ja selittää mitä kävi :) ehkä ne antaa sun tehdä sen uudestaan :)

        Joo löysinkin sieltä yhteystiedot jonne laitoin viestiä.. ai että harmittaa, siinä kuitenkin selkeesti sanottiin että englanniksi, mutta jotenkin se jäi minulta sitten huomaamatta.. pidetään peukkuja.. =)


    • Panfy

      munkin mielestä videon teko oli tosi kivaa :) vaikka sitä jännitinkin etukäteen hieman. Nettitehtävistä en oikeen osaa sanoo mitään :Dlogiikkatehtävä oli yllättävän helpon olonen mut sen takia pelkään et meni penkin alle :D

    • Maybemaybeh

      Mulle ei oo vieläkään tullut sähköpostia joten täytyy varmaan antaa olla. Tsemppiä teille muille jatkoon!

      • Emo2005

        Älä luovuta., tuossa mailissa lukee, että kaikille ei infota samaan aikaan. Koskee kaikkia osioita.


      • harmittaamuakin

        Mullekaan ei tullut mitään.. Laitoin hakemuksen heti ensimmäisenä päivänä kun rekry aukes..


    • minäköLentoemona

      Oliko siis niin että ensimmäiseen videoon 2 asiaa itsestä hommaan piti vastata englanniksi, ja caseen suomeksi? Sanokaa että se meni näin.

      • Panfi

        juuri näin :)


      • minäköLentoemona

        Ihanaa loistavaa!


    • Pohdintaa

      Osaako kukaan kertoa, että mitä näiden nettitehtävien jälkeen tapahtuu, jos niistä pääsee eteenpäin? Varmaankin jossain vaiheessa on ihan face to face haastattelu? Onko haastattelut olleet yleensä suomeksi vai englanniksi? Täytin omalta osaltani tehtävät myös tänään hieman mielenkiinnolla seuraten, että riittääkö oma englantini tähän hommaan :) jännittävää kieltämättä :) ilmoittavatkohan, jos jatkoa ei ole tulossa?

    • Eihhh

      Mulle ei oo tullut mitään viestiä finskilt :((( laitoin hakemuksen myös heti ensimmäisenä päivänä... Harmittaaa niin paljon :(

    • Kuumottavaa

      Milloinkohan ilmoittavat pääseekö taas seuraavaan vaiheeseen?

    • abchhun

      Heips tietääkö kukaan saako tarvittavia tutkimuksia (sydänkäyrä, kuulotesti ja verikoe) julkiselta? Riittääkö lähetteeksi jos sanoo tarvitsevansa työpaikkaa varten?

      • Riippuu

        Joillain paikkakunnilla joo, joillakin ei... Kun ei ole tosiaan julkisen puolen homma hoitaa työhöntulotarkastusten kokeita ja kuluja.
        Mutta ei ne yksityisellä paljon ole, about 100 euroa vaan.


      • Ennääää

        Joko tuli videon jälkeen jotain terveyskyselyä jollekin?


      • Panfy

        Mulle ei oo tullu viel mitään :)
        Millasilla taustoilla haette?
        ite oon 26 vuotias 2 lapsen äiti.Käyny nuorena lukion.nyt opiskelen oppisopimuksella.Pääsääntösesti tehny asiakaspalvelua.Viimesen vuoden ollu tarjoilijana,saliapulaisena ja baarissa töissä :)


      • Dheinaa

        Itse oon kohta 21 v, lukion käynyt ja asiakaspalvelutöitä tehnyt n. 5 vuotta =) sain muuten yhteyden sinne videopalvelimen tukeen ja avasivat sen uudestaan, melkein itkin onnesta kun sain myöhään samana iltana vastauksen että voin kuvata videot uudelleen =D eilen sainkin ne lähetettyä ja nyt vain jännitetään seuraavaa yhteydenottoa!


      • Panfi

        Jee hyvä! :)
        olis ollu ikävä jos se olisi tohon kaatunut :)


      • Dheinaa
        Panfi kirjoitti:

        Jee hyvä! :)
        olis ollu ikävä jos se olisi tohon kaatunut :)

        Niimpä! =)


      • Sopuvain
        Panfy kirjoitti:

        Mulle ei oo tullu viel mitään :)
        Millasilla taustoilla haette?
        ite oon 26 vuotias 2 lapsen äiti.Käyny nuorena lukion.nyt opiskelen oppisopimuksella.Pääsääntösesti tehny asiakaspalvelua.Viimesen vuoden ollu tarjoilijana,saliapulaisena ja baarissa töissä :)

        Täälläkin 26-vuotias, ei lapsia. Kaksi tutkintoa, business ja sosiaalipuolelta. 6 vuotta työkokemusta vastaavana asiakaspalvelijana :)


    • Noup-

      Ei oo ainakaan vielä tullut video jälkee mtn kuumottavaa xD

    • Kurssillemenossa

      Mä pääsin kurssille joka alkaa elokuussa. Hain viime haussa ja eilen tuli sähköpostia asiasta.

      • Huulahuu

        Oletko lentänyt aikaisemmin ?


      • 7278839

        Lokakuun kurssille on myös tehty jo valintoja


      • Emo2005

        Saitteko aikasemmin siis hylyn?

        Kuulostaa oudolta, jos hylyn jälkeen kurssipaikka.


      • Eivoiymmärtäääää
        Emo2005 kirjoitti:

        Saitteko aikasemmin siis hylyn?

        Kuulostaa oudolta, jos hylyn jälkeen kurssipaikka.

        No ei todellakaan ole mitään tuollaisia viestejä tullut aiemmin tippuneille..... :D


      • Juupasjoo

        On tullut :D


      • Jebulisjee

        On kyllä :) edellis haussa hakeneille (silloin hylky) osalle tullut kutsu haastatteluihin jokin aika sitten jostai valittu elokuun kurssille.


      • Emo2005
        Jebulisjee kirjoitti:

        On kyllä :) edellis haussa hakeneille (silloin hylky) osalle tullut kutsu haastatteluihin jokin aika sitten jostai valittu elokuun kurssille.

        Kuinka pitkälle silloin pääsivät haussa?

        Itse tipuin, mutta lentäneitä/lentäviä ei hirveästi otettukaan.

        Nyt so far jatkossa.


      • Jebulisjee

        Joko tippunut ettei ole päässyt haastatteluihin ollenkaan ja nyt sitten käynyt tai yksilöiden jälkeen ja nyt tullut tervetuloa viesti. Tsemppiä :)


    • Jei12

      Onko kukaan saanut mitään viestiä jatkoon menosta ketkä hakenut tässä haussa?

    • Pohdintaa

      Tuskin ne vielä mitään vastaa, jos sanoivat että alkavat pe käymään vasta ekan satsin tehtäviä läpi :) aikaisintaan varmaan ens viikolla, jos silloinkaan :) tai niin itse luulisin :)

    • Kymppikerholainen

      Matkustamohenkilökunnan duuni on niin yksinkertaista, että muita kriteereitä ei tarvittaisi kuin naisen hyvä ulkonäkö ja sopuista luonne. Finskillä tuntuu välillä olevan päivastaiset ominaisuudet tärkeimpiä. Homomiesten siihen hommaan rekrytointi pitäisi myös estää jotenkin.

      • Huohhhhhhhhhhh

        Mene sinä jorma sinne äitis kellariin fantasioimaan


    • Vihdoinkin2017

      Mut valittiin nyt viime viikolla tulleen sähköpostin perustella elokuussa alkavalle lentäneiden kurssille. Kävin rekryt loppuun viime talvena mutta en silloin tullut valituksi kurssille.

      • Emo2005

        Onnittelut sulle. :) Mitä tarjosivat?

        Kuullut kanssa elokuun, lokakuun sekä jopa talvikuukausien kurssista.

        Täällä odotellaan. Tuleekohan enemmän lentäneiden kursseja?


      • Vihdoinkin2017
        Emo2005 kirjoitti:

        Onnittelut sulle. :) Mitä tarjosivat?

        Kuullut kanssa elokuun, lokakuun sekä jopa talvikuukausien kurssista.

        Täällä odotellaan. Tuleekohan enemmän lentäneiden kursseja?

        Vakituista sopimusta aiemmin lentäneiden kurssilta.


      • Emonen2005

        Upea juttu. Onko tämä elokuussa oleva lentäneiden kurssi vai onko semmoinen suunnitteilla jopa myös lokakuulle?


    • Unelmiasaaolla

      No ei todellakaan mitään hylyn saaneita ole pyydetty töihin... :D

      Terkuin Finskiläinen

    • Vieläodottelee

      Onko valituille soitettu vai laitettu meiliä?

      • Panfi

        Mullekkaan ei oo tullu mitään testien ja videohaastiksen jälkeen :) siinähän voi mennä hetki et mitään kuuluu ku eiks noi testit ja videihaastis homma tuu kaikille hakijoille? :)


      • Emo2005

        Ei.. Osalle tullut, osalle ei mun tutuista.


    • Emonen2005

      En ole kuullut mitään sen jälkeen, kun tein videohaastiksen ja tehtävät viime viikolla.

    • Jassoooo16

      Meikillä tuli kutsu

    • Nobody12345

      Onko kukaan saanut tietää jo videohaastattelun Ja tehtävien jälkeen jatkosta?

      • Liina197

        Juu sain kutsun jatkohaastatteluun! 😊


      • lindaaah123
        Liina197 kirjoitti:

        Juu sain kutsun jatkohaastatteluun! 😊

        Onnea! :) saitko kutsun ryhmähaastatteluun vai mihin? :)
        eikö jotku terveyskyselyt yleensä tuu ennen mitään haastatteluja? :)


      • Olenrobotti

        Sinä joka saanut haastattelukutsun: milloin se on?


      • Trollejaliikkeellä

        Ajanvarausjärjestelmässä ei näy mitään haastatteluaikoja vielä cabin crewlle, joten tuskin kukaan on vielä menossa...


      • pelottaa

        Sain viestin, että tehtäviä on alettu käymään läpi ja osa tullaan kutsumaan yksilöhaastatteluun. Saiko muut jotain?


    • Kiinnostaisitietää

      Hei te jotka täällä siteerasitte (virheellisesti) TESsiä, mistä muka löysitte 2017 TES kun sitä ei edes ole vielä missään julkisesti?

      • Tes2016

        Minä joka siteerasin Tessiä, siteerasin 2016 Tessiä, kun se sattuu mulla olemaan, uudempaa ei ole.


      • Eihuohhhh
        Tes2016 kirjoitti:

        Minä joka siteerasin Tessiä, siteerasin 2016 Tessiä, kun se sattuu mulla olemaan, uudempaa ei ole.

        Niin noh, turhaan sitten täällä levität sitä vieheellistä tietoa.


    • pohtii

      Lävistykset kielletty - lasketaanko korvikset, jos siis useampi pari?

      • emoemoemo

        Yksi pari korviksia saa olla, korvannipukassa. Jos sinulla on enemmän reikiä, niin eiköhän se riitä, että otat ylimääräiset korut pois ennen töihin lähtöä. Tuskin on väliä montako reikää on ja missä, kunhan ei töissä käytä mitään näkyviä lävistyskoruja sitä yhtä korvisparia lukuunottamatta. Toki haastatteluunkaan ei kannata mennä korvanlehdet rautaa täynnä.


    • Panfi

      tänään tuli viestiä et on alottanut nettitestien ja videohaastattelun läpi käymisen ja kutsuu porrastetusti osan hakijoista henkilökohtaseen haastatteluun :)

      • Dheinaa

        Mulle tuli myös juuri =) Viesti alkoi niin että muistuttavat tekemään kaikki vastaanotetut tehtävät, ja pelästyin ensin että lähettämäni tehtävät eivät olekaan menneet perille ja viesti oli kohdennettu minuun henk. koht, pieni paniikki iski mutta näköjään on yleinen muistutus kaikille =D


      • Erikoinenviesti

        Joo, itsekin säikähdin, mielestäni kaikki tehty... ilmeisesti tullut kaikille?


      • llentämään111

        Jep sama tuli tänne! Automaattisesti kaikille varmaan tullut! :)


    • Pohdintaa

      Huh, hyvä, että se tuli muillekin :D pelästyin juuri tuota samaa kuin Dheinaakin, että eikö ne ole menneet läpi ja piti käydä äkkiä tarkistamassa asia :D

    • Raisamyl

      Miten tarkistitte, että tehtävät ovat menneet perille?

      • Pohdintaa

        Kirjautumalla uudestaan tehtävä sivuille.


      • Generationblue

        Minä ainakin loggauduin sisään tehtäviin, jossa kävi ilmi että ei tekemättömiä tehtäviä.


    • Emonen2005

      Mäkin taidan käydä tarkastamassa. :)

    • Emo2005

      Kyllä muuten Finskille on hylyn viimeksi saaneita otettu. Lennokkaissa tästä tietoa.

      Odotellaan siis vaan nyt niitä mahdollisia kutsuja.

    • lentämäänkö

      Tänään tuli "kutsu" tehtäviin ja videohaastatteluun, hain puoltoista viikkoa sitten. Tosta videohaastattelusta, voiko kysymykset käydä katsomassa etukäteen ja vähän suunnitella vastauksia, vai pitääkö tehdä samalta istumalta video?

      • Panfi

        Voit käydä kattomassa kysymykset, harjotella ennen ku lähetät ja kuvata niin monta kertaa kun haluut :)


      • dheinaa

        Onko muita jotka kuvasivat sen ainakin 20 kertaa ennen kuin oli tyytyväinen :D Mielestäni englanniksi oli helpompi kuvata, tuntui luontevammalta vaikka suomi onkin äidinkieleni.. =)


    • Maybemaybeh

      Jes mä sain myös sittenkin jatkoonpääsy viestin, nyt videon tekoon! :) Ajattelin että oliko mun hakemus niin surkea, että tipuin heti kelkasta. :D

    • Pohdintaa

      Jännä, että haluavat lisää hakemuksia vaikka on vielä edellisestäkin rekrystäkin porukkaa jäljellä, mitä voivat kutsua uudestaan haastatteluun :o

      • maybemaybeh

        No ihan samaa mietin, tuntuu ihan järjettömältä että miten paljon ne muka rekryää porukkaa. Eihän se niillekään oo kannattavaa kouluttaa kalliisti ja sit porukka jää työttömäksi. Tai et toivottavasti töitä riittää jos tähän hommaan ryhtyy..


    • freettc

      Millaiset kurssin aikataulut on, ma-pe 8-16? Tarjotaanko lounas vai ehtiikö käydä ulkopuolella syömässä?

    • Huolestunutemo

      Siis taso tulee laskemaan, nyt rekrytään ns kaikki mitä suomesta irtoaa... Onhan se surkuhupaisaa ja kertoo tulevasta tasosta että aiemmin rannalle jääneet otetaan töihin. Lisäksi kriteereitä laskettu huomattavasti, esim tatuointien suhteen.

      Terkuin vuoden lentänyt

      • Maybemaybeh

        No samanlaiset testit ja kokeet on tässäkin rekryssä, kuin muillakin on ollut, en usko että aiemmat on yhtään sen parempia ja tuskin Finnairkaan haluaa tiputtaa mitään tasoa.


      • Huolestunutemo
        Maybemaybeh kirjoitti:

        No samanlaiset testit ja kokeet on tässäkin rekryssä, kuin muillakin on ollut, en usko että aiemmat on yhtään sen parempia ja tuskin Finnairkaan haluaa tiputtaa mitään tasoa.

        No jos kerta aiemmin tippuneet = huonommat hakijat = ne joita ei kelpuutettu aiemmin palkataan, niin ei se taso sitten kovin hyvä ole. :D


      • Emo2005

        Hakukriteerit saattaa myös olla erilaiset, joten ei tässä kyse tuosta ole. Moni hyvä hakija karsiutui viimeksi, koska hakivat muuta silloin. Ehkei ne kriteerit olleetkaan niin hyviä kuin olettivat.


      • Eitajuuei
        Emo2005 kirjoitti:

        Hakukriteerit saattaa myös olla erilaiset, joten ei tässä kyse tuosta ole. Moni hyvä hakija karsiutui viimeksi, koska hakivat muuta silloin. Ehkei ne kriteerit olleetkaan niin hyviä kuin olettivat.

        Mäkin luulen, että nyt ovat huomanneet, että tasoa pitää viime hauista hieman nostaa. Silloinhan pääsi sisään "huolestunutemo":n kaltaisia.


      • Olettesäälittäviäää
        Eitajuuei kirjoitti:

        Mäkin luulen, että nyt ovat huomanneet, että tasoa pitää viime hauista hieman nostaa. Silloinhan pääsi sisään "huolestunutemo":n kaltaisia.

        Voi teitä, kuinka sinisilmäisiä olette. :D Todellakin nyt vain haetaan se, mitä enää suomesta irtoaa. Katsokaas talon sisällä juttu kulkee. ;) Ettekö osaa päätellä mitään siitä, että englannin kieli is the point, tatuointisäännöistä joustettu jne...


      • gossipgirl1717

        Kaipa se taso tosiaan on laskenut kun kelpuuttivat nyt tämmöisen 12 vuotta lentäneen kurssille. Hyvä "Huolestunut emo", menen mukavasti sinun ohi senioriteetissä ja suoraan säästösopimuksen ylimpiin palkkaluokkiin.
        Keep on rockin', nähdään :)


    • Dheinaa

      Mulle tuli juuri sähköposti seuraavasta vaiheesta =)

    • toiveikasqwty

      Onko ketään teistä vielä kutsuttu haastatteluun? Jos ei ole kuulunut mitään videoiden jne jälkeen niin onko tippunut? :/

    • Emo2005

      Medi täytetty ja haastiskutsua odotellen. Medi ok, lentävänä tiedän ja en oo ollut kipeänä pois töistä. :)
      Happyhappy!!!

    • Pohdintaa

      Tänne tuli myös tänään terveyskysely viesti :) nyt vasta alkaakin jännittämään :D

      • Generationblue

        Onnittelut kaikille jatkoonpääsystä! Nyt jännitys kasvakoon! :)


    • Eeoooo

      Mikä on seuraava vaihe MED kyselyn jälkeen?

    • Panfi

      Onnea kaikille jatkoon päässeille!
      Ite oottelen viel jos kutsu tulis :)
      Laitoim hakemukseen et pystyisin osallistuu kurssille syyskuussa aikasintaan ni toivottavasti olisi mulla viel mahdollisuus :)

    • Lelleee

      Mullekkin tuli medikysely! :) onko niin, että siitä jos pääsee jatkoon niin saa itse päättää ja varata ton arviointipvän=haastattelun?

    • Pohdintaa

      Mistä tiedätte että mitä varsinaisesti hakivat viimeksi ja mitä tällä hetkellä hakevat? Tai että miten haut nyt eroavat toisistaan kun kuitenkin molemmissa haetaan matkustamohenkilökuntaa? Kuten aikasemminkin sanoin niin kieltämättä itsestä on myös hassua että miksi haluavat lisää uusia hakemuksia, jos kerran vanhoissa on vielä läpikäymistä.

      • Voinkylläkertoa

        No kyllä talossa olevat tietää kriteerit, millä päässyt aiemmin ja mitä nyt haetaan. Täälläkin lueteltu eroja hauista, kielikriteerit ollut eri, ennen tatuoinnit ollut ehdoton ei....


      • Pohdintaa
        Voinkylläkertoa kirjoitti:

        No kyllä talossa olevat tietää kriteerit, millä päässyt aiemmin ja mitä nyt haetaan. Täälläkin lueteltu eroja hauista, kielikriteerit ollut eri, ennen tatuoinnit ollut ehdoton ei....

        Kuulen mielelläni näitä konkreettisia eroja...? Itse en ole juurikaan täältä lukenut eroja. Haen siis itse täysin uutena tässä haussa, joten aikaisemmista ei ole kokemusta. Luin kyllä silloin aikaisemman haun kriteerit Finnairin sivuilta eikä ne mielestäni kummallakaan kerralla kovinkaan ihmeelliset tai toisistaan poikkeavat olleet.


      • K_ieli

        Suomen kieli ei ole nykyään vaatimuksena. Tämä luonnollisesti lisää huomattavasti potentiaalisten kandidaattien määrää.


      • Pohdintaa

        Eli nyt tällä hetkellä on nostettu eroiksi esiin tatuoinnit ja suomenkielen puuttuvuus vaatimuksista. Miksi nämä teidän mielestä tekee rekrystä huonon? Vai onko vielä jotain muuta muutoksia viime haussa ja tässä haussa? Ihan siis yleisesti ihmettelen tätä vastaanottoa täällä. Toki en myöskään ymmärrä, että miksi soitetaan uudestaan henkilöitä läpi, jotka ovat kerran tippuneet jo, mutta ehkä syyt tippumiselle ei ole olleet niin suuret.


    • Mimmi.k

      mihin aikoihin ootte saanu noi viestit,saitteko kaikki samaan aikaan? vaikuttaakohan se et multa puuttuu viel siitä hakemuksesta lukion todistus? saan sen luultavasti ens viikolla :)
      onnea tuhannesti kaikillle!

      • hakukriteerit

        En usko, että voit päästä jatkoon ennen kuin lisäät lukion todistuksen. Onneksi saat sen kuitenkin ihan kohta :)


      • Eitarttee

        Itse en oo laittanut liitteeksi mitään todistuksia vielä ja jatkossa ollaan. Ne kysytään myöhemmin kuitenkin.


      • Mimmi.k
        Eitarttee kirjoitti:

        Itse en oo laittanut liitteeksi mitään todistuksia vielä ja jatkossa ollaan. Ne kysytään myöhemmin kuitenkin.

        okei :) kiitti vastauksista !
        Mäki oon tehny ne tehtävät ja videohaastattelun :) millonkohan tulee hylky viestit jos siit ei pääse eteenpäin? vai tuleeko ollenkaan :/
        sain tänään todistuksen postissa ni liitän varmuudeks sen kuitenki :)
        onnea kaikille medeihin asti päässeille!


    • Maybemaybeh

      Tosi ikävää jos vanhojen työntekijöiden asenne uusia kohtaan on tuollainen, se varmasti vaikuttaa ilmapiiriin.
      Mä uskon, että edelleen pitävät tarkan seulan koska kyllä lentoemännät ovat iso ja todella tärkeä osa Finnairin brändiä. :) Itse olen ainakin iloinen ja kiitollinen että firma on nousujohteessa ja kykeneväinen työllistämään uusia työntekijöitä, monelle tämä on haaveammatti ja kutsumus.
      Onnea kaikille joille on tullut kutsu jatkoon! :)

    • hommaetenee

      Huh, mikä helpotuksen tunne, kun sai nettitehtävät ja videot tehtyä :) Nyt pallo on taas Finskin rekrytiimillä!

      • Maybemaybeh

        Sama:) jännä nähdä varataanko sieltä ja milloin!


      • Maybemaybeh

        Siis vastataanko :D


      • Eimaltaodottaa

        Toivottavasti jo tällä viikolla sais tietää! :)


    • Toivottavastiehtiivielä

      Sain vasta lähetettyä hakemuksen, onkohan liian myöhäistä jo jos ovat laittaneet ihmisiä seuraaviin vaiheisiin?

      • kyllävieläehtii

        En usko että on myöhäistä kun kyseessä on jatkuva rekry. voi olla että et pääse ensimmäiselle kurssille jos sinut valitaan, mutta kursseja tulee monta. Ja saatat vaikka päästä sille ensimmäisellekin, eihän kukaan ole kai käynyt vielä haastattelussa.


    • Kurssillekkkooooo

      Pidetäänkö kurssi englanniksi vai suomeksi - ihan vain uteliaisuudesta kysyn. :)

      • dheinaa

        Tietääkseni kurssi on englanniksi. Ystäväni valmistui kurssilta nyt toukokuussa, ja hän taisi mainita että kielenä on englanti =)
        Onko kellään medi-kyselyn tehneellä tullut vielä yhteydenottoja?


      • englanniksikai

        Materiaali on ainakin englanniksi, opetuksen kielestä olen kuullut ristiriitaista tietoa. Toisaalta tällä kertaa kaiken on varmaan pakko olla englanniksi kun kerran hakijoilta ei vaadita suomen kielen taitoa.


    • Murs0

      Kertokaahan medi-kyselyn saaneet minkälaisia tietoja siinä on haluttu? :----) olen utelias! Pistin viime viikolla videot ja testit sisään ja toiveikkaana oottelen!

    • Maibee

      Mut jos On päässyt toiselle kierrokselle niin vaikuttaako se hakemus vielä vai ne tehtävät ja videohaastis enemmän? Millonkoha saaa tietää noitten tehtävien jälkee? Jännää

    • Lentoe

      Moi, mielenkiinnosta tulin kurkkaamaan ketjua kun itsekin täällä reilu vuosi sitten olin mukana jännittämässä. Palkka-asia puhutti ymmärrettävästi jo silloin, koska peruspalkka on pieni ja on vaikea päätellä, mitä todellisuudessa jää käteen. Tässäpä siis esimerkki: Koeajan kk-palkka, päivärahoja (kaksi kaukoa) ja sunnuntaityötä reilu 20h. Käteen jäi sellainen reilu 1800e. Koeajan jälkeen palkka nousi parilla sadalla ja peruslistaa lentävällä aloittelevalla jää n. -2000 käteen. Toivottavasti auttoi :) Tsemppiä haastatteluihin. Täällä on kiva olla töissä !

      • abctr

        Hei, kiitos sulle paljon tiedoista!! :) Tarjoaako firma taksin öisin kuten kentällä toimivat firmat? Onko kurssilla ollessa mahdollista käydä viikonloppuisin töissä vai vaatiiko materiaali kaiken ajan?


      • uusiemo

        Täällä toinen uudehko emo :)

        Viikonlopputyöt kurssin aikana on periaatteessa mahdollisia, mutta en suosittele. Osa meidän kurssilta teki töitä ainakin joinakin viikonloppuina, ja oli ne aika kovilla, mutta sitkeästi jaksoivat painaa kurssin loppuun.
        Kurssi on intensiivinen. Tehtäviä pitää tehdä ja materiaaleja lukea iltaisin ja viikonloppuisin. Tokikaan ihan järjetöntä pänttäämistä kurssi ei vaadi, mutta itse olin usein ihan poikki kurssipäivien jälkeen, joten oli hyvä, että ei tarvinnut vielä kaiken päälle töihin. Kun kaikki oli uutta ja kokeita oli nopealla aikataululla koko kurssin ajan, niin kurssi oli myös henkisesti raskas. Mutta myös aivan ihanaa aikaa! :)

        Se kannattaa pitää mielessä, että kun työt alkavat, ensimmäinen palkka on pelkkä peruspalkka. Ensimmäisen kuukauden lisät saa vasta seuraavan kuun lopussa tokan palkan kanssa.

        Taksin saa yöaikaan ja joissain muissakin tapauksissa - eli ei tarvitse miettiä, miten pääsee aamuneljäksi töihin julkisilla. Tosin jos asuu pk-seudun ulkopuolella, taksia ei makseta.


      • Pohdintaa

        Kiva saada asiallista ja hyvää kommenttia niiltä, jotka jo ovat siellä! Kiitos! :) oliko kurssin opetus kieli suomeksi vai englanniksi aikaisemmilla kerroilla?


      • uusiemo

        Suomeksi melkein kokonaan, mutta manuaalit ja kokeet ym. ovat englanniksi. En tiedä miten nyt on, kun suomen kielen taito ei ole enää ehdoton vaatimus.

        Malttia ja paljon tsemppiä kaikille hakijoille! <3 :) Hakuprosessissa on monta eri vaihetta, ja on todella piinaavaa odotella pääsyä jatkoon.


    • Leilai12

      Millonkohan saa tietää pääseekö jatkoon?

      • dheinaa

        Jännityksellä täälläkin ootellaan, perjantaina laitoin medit eteenpäin ja vielä ei ainakaan ole kuulunut mitään =) Onko kenelläkään muulla kuulunut mitään?


      • Pohdintaa

        Ei ole vielä täälläkään kuulunut mitään. Hirmu jännittävää :D


    • blaah123

      Jää varmaan ainakin syyskuun kurssille pääsemättä kun tein tehtävät vasta maanantaina. medejä ei ole tullut. :( onko tietoa, että tuleeko med1 melkeinpä kaikille? Joku meinaan kirjoitti että oli tullut med ja sitten tuli myöhemmin testien perusteella, että ei jatkoon?

    • Tsauq

      Mediä ei oo vielä tullut, en varmaan päässyt jatkoon?

      • Panfi

        Ne kutsuu porrastetusti jatkoon tehtävien teon jälkeen :) en usko et viel kannattaa menettää toivoaan :)
        Luulis et joku viesti tulis jos ei pääsis tehtävien jälkeen jatkoon ? :)


    • Jatkokeskustelu
    • adsasd

      Toisen asteen koulutus, joillakin on yliopisto koulutus, tai opiskelvat yliopistossa, AMK:ssa, tai on valmis tutkinto. Hyvä englanninkielentaito, plussaa ruotsinkieli, ranskankieli, saksankieli jne. Edustava ulkonäkö, ei näkyviä tatskoja, ei silikonihuulia jne. Menette haastatteluun niin laittakaa hame joka on sopiva, hyvä paita , ei niin että tissivako näkyy. Ei mitään pieruverkkareita.

    • frfrf

      Miassi ei tarvitse olla mutta ei sutturan näköinenkään. Tyylikäs, pituus alin 165 ja ei ylipainoa. Ei tatuointeja, hyvä on osata muutakin kun englantia, ruotsia tietenkin, ranska, saksa, venäjä eduksi. Asiakaspalvelusta kokemusta 2 v. Sairaanhoitajan ammatti on plussaa.

      • Kaikki.nähty.on

        Joukossa on niin kanoja kuin pissiksiä, turbohuulisia kantturoita , räpsyripsisiä pimuja, ylipainoisia emakoita, musteläiskillä töhrittyjä lähiöruusuja, kulahtaneita hinureita jne....


      • Tbtfcddd
        Kaikki.nähty.on kirjoitti:

        Joukossa on niin kanoja kuin pissiksiä, turbohuulisia kantturoita , räpsyripsisiä pimuja, ylipainoisia emakoita, musteläiskillä töhrittyjä lähiöruusuja, kulahtaneita hinureita jne....

        Noniin vihdoinkin alkaa lenjäjät saada tasoisiaan emoja


    • zarakki

      Enkun taito on tärkeä tietenkin ja muut kielet plussaa. Edustava ulkonäkö ei tarkoita silikoneja. Täytyy hoitaa itseään ettei pääse rupsahtamaan joten ei voi läskistyä , se on sitten fudut.

      • Jshdbdndb

        Tuosta kielitaidosta kysymys. Kiinnostaisi tietää kuinka paljon vieraita kieliä pääsee käyttämään itse työssä? Suurin osa matkustajista on kuitenkin käsittääkseni suomalaisia.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe