Finnair Cabin Crew rekry 2017 pt. 2

Finskille2017

Jatketaanko täällä taas kun alkuperäinen keskustelu mennyt niin pitkäksi....

192

10508

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lentoemoksiko2017

      Hyvä idea!

      • Lentoemoko

        Tänään tein videot ja tehtävät, ihmettelin kun ihmiset väitti että ne piti olla tiettyyn määräpäivään mennessä, mulla luki vain mahdollisimman pian! Kenellä muulla meni luetunymmärtäminen pipariksi? Mulla se looginen osuus meni hyvin.


      • Lentämään2017
        Lentoemoko kirjoitti:

        Tänään tein videot ja tehtävät, ihmettelin kun ihmiset väitti että ne piti olla tiettyyn määräpäivään mennessä, mulla luki vain mahdollisimman pian! Kenellä muulla meni luetunymmärtäminen pipariksi? Mulla se looginen osuus meni hyvin.

        Mä luulin, että meni pipariksi - pääsin vain puoleen väliin. silti pääsin jatkoon. Toki noiden tehtävien pisteet meinaa jatkossakin kun esim. haastattelujen ja noiden tehtävien pisteet lasketaan yhteen.


      • Saaasnähdä

        En ehtiny tehdä lähellekään puoliks ja jatkossa. Mutta kenties vaikuttaa myöhemmin, totta...


      • dhxn

        Onko tämä siis ihan varma tieto, että pisteitä lasketaan yhteen vai pääsevätkö jatkoon aina ne jotka läpäisevät sen tietyn vaiheen? Itse olen siis päässyt medeistä läpi, ja myös minulla meni alussa ihan pipariksi se luetun ymmärtäminen.


      • Lentämään2017

        On varma tieto, sukulainen Finnairilla töissä joka osallistuu rekryihin. Eli pisteet lasketaan yhteen ja kaikki vaiheet vaikuttaa loppuun asti.


    • Lentämään2017

      Mä tein videot ja tehtävät toissapäivänä, eilen tuli jatkokutsu.

    • Aihana

      Mitä vastasitte siihen "Olet laskuttanut väärän hinnan viinilasillisesta ,.Hinta oli noussut". "Mun moka"?

    • Toiveikaslentoemäntä

      Saitteko varmistussähköpostia medin täyttämisen jälkeen? Ja miten kauan luulette et kestää et infotaan menikö se läpi?

      • Lelleeee

        Täytin ja lähetin medin pe, toivotaan että tulee heti maanantaina lisäinfoa :) Mitäköhän arviointipvä sisältää..?


    • Yaaasz

      Mulle ei ole tullut.Täytin sen tänään.

    • Pitäkäämielessä

      Jos oikeasti haluaa finnairille töihin, kannattaa ehkä miettiä mitä itsestään netissä jakaa tähän rekryyn liittyen. Edellisessäkin ketjussa osa kertoi yksityiskohtaisia tietoja itsestään, joiden avulla hyvin helppo profiloida kyseiset henkilöt hakijoiden joukosta. Näitä keskusteluja kyllä seurataan. Suomi24 palstalla spekulointi kun ei ole välttämättä sitä parasta mainosta itselleen. :)

    • Mokattu

      Vitsi oon rikki!! Tein kaikki tehtävät sunnuntaina, ja ne vielä näytti et kaikki olis tehty. Nyt kirjauduin tehtäväsivulle ja induktiivinen ja kirjallinen muka tekemättä.. induktiivinen meni paljon huonommin kun viimeksi. Miten tää voi olla mahdollista :(

    • pianlentoemoksi

      hei Riittääkö potilasasiakirjat omakannasta vai täytyykö hakea leimat tms allekirjoitukset?

      • Kiuksis

        Omakanta ei riitä. Pitää hakea erintahoilta käynnit leimojen kanssa


      • Lellllle
        Kiuksis kirjoitti:

        Omakanta ei riitä. Pitää hakea erintahoilta käynnit leimojen kanssa

        Koska ne tarvii antaa? Ootteko siis saanu jtn lisäohjei medin jälkee?


      • Mitentoimitaan

        Muakin kiinnostaa, että mikä on "tehtävänanto" potilastietojen toimittamiseen?


    • Mattimyöhänen

      Lähetin tänään vasta hakemuksen! Mitä veikkaatte, onko mahiksii päästä enää mukaan..?

      • Mitchy

        uskon et on mahdollista :) ei ehkä ekalle kurssille enää mut ne järjestää useemman kurssin :) ite pystyn alottamaan vasta syyskuussa ni en viel pahemmin oottele mitään :) videohaastattelun ja tehtävät oon tehny kyl jo :)
        uskoisin et rekryy aina kurssi kerralla :)


      • Emonen2005

        Epäilen. Itse voin aloittaa vielä syksymmällä ja edennyt kaikki vaiheet, mitä voinut.


      • Mitchy
        Emonen2005 kirjoitti:

        Epäilen. Itse voin aloittaa vielä syksymmällä ja edennyt kaikki vaiheet, mitä voinut.

        aijaa :/ aika hassua et nyt täyttäs kaikki kurssit kun kuitenkin avoin hakemus :)
        en viitsi menettää toivoa enne kun hylkyviesti tulee :D


      • Äläharmistuturhaan
        Mitchy kirjoitti:

        aijaa :/ aika hassua et nyt täyttäs kaikki kurssit kun kuitenkin avoin hakemus :)
        en viitsi menettää toivoa enne kun hylkyviesti tulee :D

        Tottakai ehtii hakuun mukaan, tällä kertaa rekry on ns jatkuva, eli loppuu vasta kun kaikki saatu irti!


    • Lentoemoko

      Milloin ootte pistäneet hakemuksen ja vastanneet tehtäviin, jotka sai jo medit?

      • Olenrobotti

        Tämä minuakin kiinnostaisi


      • Ekoissayrittämässä

        Mä laitoin ainakin about pari pv rekryn alettua ja tosiaan edennyt med-kyselyyn asti.... eiköhän ne ryppäinä rekryä porukkaa, tyyliin kurssi kerralla silmällä pitäen....


      • Dheinaa

        Itse laitoin muistaakseni 10.5.


    • Toivokaslentoemäntä

      Tää odottaminen on niin tuskasta :-D! Joo mäkin laitoin ihan pari päivää rekryn alkamisen jälkeen ja mediin saakka selvinny

    • Liidän

      Mitä siinä medissä on?

    • Lellllee

      Medin vastauksia odotellen! Kauankohan kestää et ekat vastaukset tulee? Onko jollain kokemusta?

    • Askelkerrallaan

      Nyt tuli vahvistus medin läpäisystä.

      • Emo2005

        Sama täällä. :)


    • dheinaa

      Moikka tännekin ketjuun, vastasin jo aikaisempaan ketjuun että medien jälkeen en ole kuullut mitään, mutta äsken tuli sähköpostiin viesti että medien perusteella olisin kelvollinen tähän työhön, eli medit ilmeisesti "läpäisty". En sitten tiedä mitä nyt tapahtuu, sillä viestissä ei ollut muuta. Tuleekohan nyt jossain vaiheessa sitten ne ohjeet mistä itse pääsi valitsemaan sen arviointipäivän ajankohdan? =)

    • töttöröö12

      Onko kellekkään tullut vielä hylkyviestiä?

    • Pohdintaa

      Onko kellään tietoa, että millaisia potilas tietoja haluavat, että heille toimitetaan ja koska? Lähinnä tässä jo mietin, että mistä kaikkialta pitää mahdollisesti lähteä tietoja kyselemään :D jotain vanhoja tietoja vai pitääkö käydä jossain tietyissä tutkimuksissa itse maksaen ja toimittaa niistä tulokset vai mitenkä häh? :D

      • Maybemaybeh

        Tämä minuakin kiinnostaisi,
        jos joku voisi avata että mitä mediin sisältyy, mitä tietoja, miltä ajalta ja miten ne saa? :D
        Mä laitoin videot ja tehtävät viikonloppuna, vielä ei ole kuulunut jatkosta.:)


      • viimerekrynemo

        Tarvitaan verikokeet, virtsan seulonta, sydänfilmi ja audiogrammi, jos siis sinne asti selviää. Omakustanteisesti ja jatkosta ei ole siinä kohtaa vielä varmuutta eli voi olla että käyt ottamassa tutkimukset ja niistä selviää jotakin jonka vuoksi et pääse jatkoon. Lisäksi kaikki potilastiedot viimeisen 2 vuoden ajalta jokaisesta paikasta jossa olet asioinut


    • Tiddyyy

      Mitä jos ei saa mediin viestii ni enkö jatkossa oo enää vai ootanko jos pääsen seuraavalle kurssille

    • Hylkyäodotellessa

      Ei oo tullu mitään viestiä medistä, lähettävätköhän hylyn pian :/

      • Maybemaybeh

        Milloin laitoit videon ja tehtävät? Mullekaan ei oo tullut.

        Mä kyllä luulen et en edes pääsisi medistä läpi pari vuotta sitten sairasteltuani niin paljon, enkä ole ihan varma jäikö siitä jokin diagnoosimerkintä. Silti yritetään niin pitkälle kun päästään ja pallo on Finskillä.


      • lentäväEmäntä

        kannattaa yrittää, sillä vaikka olisi diagnoosi/sairastellut aikaisemmin, se ei tarkoita hylkyä. riippuu sairaudesta. vastaat vaan rehellisesti medi-kyselyyn :) mä jouduin toimittaa potilasasiakirjoja yli 2 vuoden takaa liittyen aikaisempaan sairauteen. lisäksi mulla on krooninen (mutta ei vakava) sairaus. olen silti päässyt medeistä läpi.
        ei tässä mitään 100% terveitä supermiehiä ja -naisia etsitä, vaan medeissä varmistetaan, että olet terveytesi puolesta työkykyinen. tsemppiä!


      • Eivieläkään

        Itse laitoin tehtävät ja videon menee jo lähes kaks viikkoa sitten eikä ole kuulunut mitään. Viesti tuli vaan että haastattelut aloitetaan myöhemmin ja oletko muistanut tehdä kaikki tehtävät :O . Tuliko muille sama viesti vai kuinka?


      • Eivieläkään

        Niin ja ei ainakaan noihin enää pääse käsiksi kun väittää että olen juuri kaikki tehnyt :D


      • Tylsääää
        Eivieläkään kirjoitti:

        Niin ja ei ainakaan noihin enää pääse käsiksi kun väittää että olen juuri kaikki tehnyt :D

        Tosi tylsää, et finski ei oo määritelly määräaikoja, koska nyt esim vklp testit tehneet ovat jäljessä ja ehkä tippuneet pois kun toiset saa jo medejä...


      • Jännittynytodottajaaaa

        Mietin kans, että kuinka pitkään teillä medi-vaihelaisilla kesti saada terveyskyselyt tehtävien ja videoiden jälkeen?


      • Dhein
        Jännittynytodottajaaaa kirjoitti:

        Mietin kans, että kuinka pitkään teillä medi-vaihelaisilla kesti saada terveyskyselyt tehtävien ja videoiden jälkeen?

        Mulla meni tasan 10 päivää viikonloput mukaan laskettuna =)


      • dhei
        Dhein kirjoitti:

        Mulla meni tasan 10 päivää viikonloput mukaan laskettuna =)

        Eikun nyt korjaan, 9 päivää =D


    • Dheinaa

      Hei te muut medikyselyt läpäisseet, tuliko teillä mitään ohjeita seuraavaan vaihetta varten, tai tietääköhän joku mitä seuraavaksi tapahtuu? :)

      • Lelleee

        Ei tullut ohjeita vielä. Odotin niitä heti medin hyväksymisviestin jälkeen, mut ehkä huomenna :)


    • Lelleee

      Hei, mitä te laitatte arviointipäivään päälle? :'D Mitäköhän se päivä sisältää? Toivottavasti pian tulee lisäohjeistusta siitä! Jee oon niin onnellinen et on päässy jo tänne asti <3

    • Tietämätön89

      Hei,

      itsekin hakeneena ja ketjua seuranneena kysyisin teiltä "kokeneemmilta", onko todella niin, että kaikilta jotka etenevät tiettyyn pisteeseen, pyydetään kahden vuoden potilaskertomukset. Mistä ne pyydetään? Esim itse en julkisia palveluita ole käyttänyt käytännössä lainkaan, vain Terveystaloa. Riittääkö sitten että pyydän heitä dokumentit. Vai näkyvätkö kaikki Omakannassa. Tämä on jotenkin hämmentävää, ei sillä etten niitä toimittaisi jos tarve tulee. Kuitenkin kuvittelin, että nämä kuuluvat yksilönsuojaan, onko työnantajalla niitä oikeus pyytää?

      Valaiskaa tietämätöntä :)

      • edellinenrekryläinen

        Toimitat kaikki kahden vuoden ajalta, yksityiset mukaan lukien. Omakanta ei riitä. Ilmailulääkäri toteaa sinut yötyökykyiseksi aikaisempien terveystietojen ja rekryssä vaadittavien tutkimusten pohjalta.


    • Saimi21

      Edellisessä haussa vain valituksi tulleilla piti olla potilaskertomukset, jotka piti tuoda lääkärintarkastukseen. Tämä oli viimeinen check up ennen kuin kurssille pääsy varmistui.

      • dheinaa

        Osaatko sanoa, että mitä ensimmäisten medien jälkeen tapahtui? Tuliko läpäisemisen jälkeen arviointipäiviin osallistuminen vai mikä?


      • Saimi21
        dheinaa kirjoitti:

        Osaatko sanoa, että mitä ensimmäisten medien jälkeen tapahtui? Tuliko läpäisemisen jälkeen arviointipäiviin osallistuminen vai mikä?

        Viime haku oli vähän erilainen. Ensin nettitehtävät, joista n. Kolmasosa kutsuttiin . Ryhmähaastatteluista pääsi taas osa viimeiseen vaiheeseen eli yksilöhaastatteluihin. Joiltakin pyydettiin eka medien jälkeen lisäselvityksiä, mutta en tiedä vaikuttavatko jatkoon pääsyyn vai ei.


    • Eivieläkään

      Mielenkiinnosta kyselisin että pyöriikö täällä yhtään stuertteja kun ei kirjoituksien perusteella osaa sanoa. Olisi muutenkin kiva tietää että kuinka iso osa hakijoista on miehiä kun ei ole mitään virallista tietoa oikein missään.

      • Lentoisäntä

        No täällä ainakin yksi hakija :)


      • Toinen_lentoisäntä

        Täällä kans :)


    • Näinköhänonnistuu

      Moi tiedättekö onko esteenä jos on masennuslääkitys sellainen kun cipralex. Olen hoitotasapainossa. Mutta kannataakohan minun ylipäätään hakea. Mieli tekisi, mutta onkohan automaattinen este.

      • Olenrobotti

        Jotenkin tuntuu hullulta että työnantajalla olisi edes oikeutta moisiin tietoihin. Sinuna jättäisin kertomatta.


      • tarka

        Jos jätät kertomatta jotakin ja se selviää myöhemmin, se on syy työsuhteen purkamiseen välittömästi. Ilmailualalla näillä asioilla ei pelleillä ja siinä on syynsä miksi jokaisen taustat syynätään tarkkaan.


    • Tdau

      Luovutanko ku ei oo kuulunut videon ja tehtävien jälkeen mitään, onko järkee enää oottaa

      • Billebei

        Riippuu milloin pistit tehtävät sisään. Itse laitoin maanantaina, joten en ainakaan vielä panikoi.


      • Luovuttaako
        Billebei kirjoitti:

        Riippuu milloin pistit tehtävät sisään. Itse laitoin maanantaina, joten en ainakaan vielä panikoi.

        Laitoin 18.5 jo eli mitäs mieltä


    • Emo2005

      Nyt on varattu haastisaika. :)

      • Pohdintaa

        Samoin täällä :) en kestä tätä jännityksen määrää :D


    • Sopuvain

      Tännekin tuli kutsu arviointipäivään, nyt vain valitsemaan sopivaa ajankohtaa! Jee. Huisin jännää. Onko ketään menossa pohjoissuomesta haastikseen?

      • Dheinaa

        Tännekin tuli arviointipäivän ajankohdan varausohjeet! =)


    • Hylkyäodotellessa

      Tänään tuli viesti että medi läpi ja haastispäivä varattu! Fiilis on over the moon :)

    • Odotellaan

      Tässä haussa ei siis ole ryhmähaastattelua vai ymmärsinkö oikein? Että tuolla arviointipäivässä on vaan ne testit ja yksilöhaastattelu? Valaiskaa :)

      • Olenrobotti

        Hmmm. Kannattakohan enää edes odottaa? Vastasin videohaastatteluun ja nettitehtäviin jo 16.5. Mitään ei ole kuulunut :(


      • lentoemoksiko2017

        yksilöhaastattelu, ryhmätehtävä ja simulaatio. Nämä siis kuuluvat arviointipäivään.


      • Tylsäääää
        Olenrobotti kirjoitti:

        Hmmm. Kannattakohan enää edes odottaa? Vastasin videohaastatteluun ja nettitehtäviin jo 16.5. Mitään ei ole kuulunut :(

        Joo sama, vissiin ei sitten päästy :(


      • Eivieläkään

        Ite vartonut myös jo pari viikkoa eikä kuulu. Tosin luulisi et joku hylkyviesti tuolta tulisi? Onko täällä ketään hylyn saaneita ja ilmottavatko mitään? Aika löysässä hiressä tässä muuten saa keikkua...


      • Voivoiminä
        Eivieläkään kirjoitti:

        Ite vartonut myös jo pari viikkoa eikä kuulu. Tosin luulisi et joku hylkyviesti tuolta tulisi? Onko täällä ketään hylyn saaneita ja ilmottavatko mitään? Aika löysässä hiressä tässä muuten saa keikkua...

        Sitä mäkin mietin eikö vois jo laittaa jotakin .. ikävää oottaa kuukausia jos ei ees pääse alkuunkaa..


    • Jännittää

      Päivä varattu! Pari viikkoa ja sit..

    • Näinkösemeni

      KAnnattaako enää odottaa Jos laittanut jo kaks viikko sit tehtävät ja videohaastattelun sisää.. harmittaa ihan sikana..::(

      • Panfi

        Ei kannata viellä lyödä hanskoja tiskiin :)
        Niillä on jatkuva haku, tuskin ne viel on kaikkia kurssilaisia valinnut :)
        tsemppiä ja malttia hakuun kaikille !:)


    • TomiIhanItte

      Luuletteko tosiaan että Finnair palkkaisi ketään "pystymettästä" tulevaa??? Lumetta...lumetta..peitellään niitä suuria hyvävelijärjestelmän luomia työpaikkoja joita ei saa tulla julkisuuteen...niin kuin valtio-omisteisilla yrityksillä / laitoksilla on arkipäivää.

    • Miettin

      Mikäs toi simulaatio on siellä arviointipäivässä? Jotain tehtäviä vai :o

      • dhenxg

        Samaa mietin itsekin että mitähän mahtaa tarkoittaa.. :D


    • Fififi

      Onko kukaan edellisissä hauissa ollut tippunut vasta yksilöhaastattelun jälkeen? Vai kuinka paljon tippuu siinä muista kuin terveydellisistä syistä?

      • robot00

        Tottakai on? Yksilöhaastatteluihin kutsuttiin viimeksi noin 300 hlö, joista noin sata valittiin. Jos et esiinny eduksesi tai ole heille sopiva, putoat. Vasta valitut menevät viimeseen mediin ja sieltä toki saattaa vielä karsiutua sairaimmat.


      • Yay3

        Kuten robot00 vastasi, tietenkin yksilöhaastattelun jälkeen on pudotettu porukkaa..? :D

        On osalla jäänyt medikaalistakin kiinni, mutta tosiaan heidät on jo valittu sisälle yksilön jälkeen ja jäänyt terveystarkastuksesta sitten kiinni


      • Tietääköjoku

        Voiko yksilöhaastattelussa käynyt, mutta ei valituksi tullut hakea uudestaan?


      • Tietääköjoku
        Tietääköjoku kirjoitti:

        Voiko yksilöhaastattelussa käynyt, mutta ei valituksi tullut hakea uudestaan?

        Vai sanotaanko siellä suoraan, ettei tarvi enää hakea et ole sopiva?


    • Pettynythakija

      Onko kukaan saanut medijen jälkeen lisäselvityksiä? Itselleni tuli pyyntö että jos haluan jatkaa rekryssä täytyy laittaa 5 vuotta sitten parantuneen masennuksen hoidosta kaikki potilaskertomukset... sanoin että olen parantunut ja tuntuu todella väärältä että vanhan teini-iän masennuksen takia ei pääsisi jatkoon ja sen takia syrjittäisiin työnhaussa kun on noinki vanha asia jo >:(

      • mitestässäkäy

        Täällä kohtalotoveri tuossa mielessä että 4 vuotta vanhaa masentuneisuutta... Itse laitoin hakemuksen vasta hiljattain ja mietinkin mahdollisen medin sattuessa kohdalle että mainitako edes tuosta? Jos kerta potilastietoja täytyy toimittaa vain 2 vuoden ajalta? Jos se lääkäri sitten kuitenkin saisi jostain selville vanhempiakin tietoja? Harmittaa, että aikoinaan on hakeutunut lääkäriin. :D Kyse ei kuitenkaan ollut mistään vakavasta. Avoimena ihmisenä tahtoi vaan päästä juttelemaan ammattilaiselle, nyt nuo tiedot ikään kuin leimaavat edelleen...

        En tiedä tuosta medistä yhtikäs mitään. Merkataanko siihen raksi ruutuun -tyylillä nykyiset ja jo parantuneet vaivat ja sairaudet?


      • Älkäänytvalehdelko
        mitestässäkäy kirjoitti:

        Täällä kohtalotoveri tuossa mielessä että 4 vuotta vanhaa masentuneisuutta... Itse laitoin hakemuksen vasta hiljattain ja mietinkin mahdollisen medin sattuessa kohdalle että mainitako edes tuosta? Jos kerta potilastietoja täytyy toimittaa vain 2 vuoden ajalta? Jos se lääkäri sitten kuitenkin saisi jostain selville vanhempiakin tietoja? Harmittaa, että aikoinaan on hakeutunut lääkäriin. :D Kyse ei kuitenkaan ollut mistään vakavasta. Avoimena ihmisenä tahtoi vaan päästä juttelemaan ammattilaiselle, nyt nuo tiedot ikään kuin leimaavat edelleen...

        En tiedä tuosta medistä yhtikäs mitään. Merkataanko siihen raksi ruutuun -tyylillä nykyiset ja jo parantuneet vaivat ja sairaudet?

        Ehdottomasti tulee kaikki mainita, tuollainenkin sairaus on vakava ja voi uusia. Usein myös tuollaisilla jutuilla on tapana tulla ilmi, vaikka yrittäisikin salailla. Ja sitten kun käy valheet ilmi, tulee seuraamuksia..
        En tiedä, onko vanhat mielenterveysongelmat este - trafilta voisi löytyä tietoa. Ainakin nykyiset tai lähiaikoina ilmenneet ongelmat ovat este,


      • Ettänäinn

        Lisäksi vielä: edellisissä hauissa monet ovat toimittaneet vuosia vanhoja dokumentteja, eli ei nyt ole mitenkään poikkeustilanne.
        Eikä todellakaan ole SYRJINTÄÄ, jos et vaan sovellu alalle. :D


      • Pettynythakija

        Mun mielestä se on syrjintää jos nykyään on täysin terve ihminen ja ollut jo monta vuotta ja katsotaan että ei sen takia sopisi alalle että on joskus ollut masentunut. Eri asia jos jonkun muun takia ei sopisi alalle. Kuka tahansa voi masentua jossain vaiheessa elämää ja se että on ollut masentunut ei tarkoita että masentuisi helposti uudelleen, päinvaston. Omaan nykyisin erittäin positiivisen elämänasenteen, onneksi potilaskertomusten mukaan saa laittaa vielä oman vapaamuotoisen selvityksen asiasta.

        Ja joo medeihin merkitään raksiruutuun periaatteella menneet ja nykyiset sairaudet ja jos vastasi kyllä tuli seuraavalle sivulle ikkuna mihin sai selittää tarkemmin hoidosta, oireista jne. Kannattaa olla rehellinen ettei tarvi pelätä että tulisi myöhemmin ilmi ja sen takia menettäisi työpaikan!


      • Oikeastivakavaa
        Pettynythakija kirjoitti:

        Mun mielestä se on syrjintää jos nykyään on täysin terve ihminen ja ollut jo monta vuotta ja katsotaan että ei sen takia sopisi alalle että on joskus ollut masentunut. Eri asia jos jonkun muun takia ei sopisi alalle. Kuka tahansa voi masentua jossain vaiheessa elämää ja se että on ollut masentunut ei tarkoita että masentuisi helposti uudelleen, päinvaston. Omaan nykyisin erittäin positiivisen elämänasenteen, onneksi potilaskertomusten mukaan saa laittaa vielä oman vapaamuotoisen selvityksen asiasta.

        Ja joo medeihin merkitään raksiruutuun periaatteella menneet ja nykyiset sairaudet ja jos vastasi kyllä tuli seuraavalle sivulle ikkuna mihin sai selittää tarkemmin hoidosta, oireista jne. Kannattaa olla rehellinen ettei tarvi pelätä että tulisi myöhemmin ilmi ja sen takia menettäisi työpaikan!

        Se ei todellakaan ole syrjintää, masennus ja mielenterveysongelmat usein uusii. Lentoemännän epäsäännöllinen elämänrytmi univajeineen ei todellakaan ole hyväksi ihmisille, jotka ovat kärsineet/kärsivät mielenterveysongelmista. Ihan jo ilmailumääräykset vaatii sen, että jos hakijalla on KOSKAAN ollut psykiatrisia/psykologisia ongelmia, tulee hänelle suorittaa arviointi ja kelpoisuuksia pitää mahdollisesti rajata. Miksi tuhlata aikaa ja rahaa tällaiseen, kun terveitäkin löytyy? Itse en ainakaan haluaisi lentoympäristössä työkaveriksi epävakaata ihmistä, jolla saattaa ongelmat puhjeta uudelleen (kyllä, jokaiselle voi tulla mielenterveysongelmia, mutta kyllä tässä on ennakointi paikallaan).


        Ihan uskomatonta, että kaikessa vedotaan syrjintään. Kaikki eivät todellakaan sovellu kaikkeen,


      • Eienääniinpettynyt

        Et ilmeisesti ymmärtänyt pointtiani...ei masennus niin vain puhkea uudelleen ja jos näin jostain syystä kävisi merkit osaisi tunnistaa kun on kerran jo masennuksen käynyt läpi joten osaisi heti kiinnittää asiaan huomiota jolloin masennus ei pääsisi uusimaan. Myös muissa ihmisissä osaisi huomata mahdollisen masennuksen merkit ja olla toisen tukena sekä auttaa toista huomaamaan itsessä ilmenneet masennuksen oireet. Masentunutta ihmistä hyvässä hoitotasapainossa ei tavan ihmiset muutenkaan edes erota päällepäin. Kerrohan että miksi koet ettet haluaisi työskennellä ihmisen kanssa joka on joskus ollut masentunut tai on madrntunut? Miten luulet että hän käyttäytyisi?

        Koska minä näen masennuksesta parantumisen vahvuutena niin siksi tämä tuntuu oudolta.


      • Oikeastivakavaa
        Eienääniinpettynyt kirjoitti:

        Et ilmeisesti ymmärtänyt pointtiani...ei masennus niin vain puhkea uudelleen ja jos näin jostain syystä kävisi merkit osaisi tunnistaa kun on kerran jo masennuksen käynyt läpi joten osaisi heti kiinnittää asiaan huomiota jolloin masennus ei pääsisi uusimaan. Myös muissa ihmisissä osaisi huomata mahdollisen masennuksen merkit ja olla toisen tukena sekä auttaa toista huomaamaan itsessä ilmenneet masennuksen oireet. Masentunutta ihmistä hyvässä hoitotasapainossa ei tavan ihmiset muutenkaan edes erota päällepäin. Kerrohan että miksi koet ettet haluaisi työskennellä ihmisen kanssa joka on joskus ollut masentunut tai on madrntunut? Miten luulet että hän käyttäytyisi?

        Koska minä näen masennuksesta parantumisen vahvuutena niin siksi tämä tuntuu oudolta.

        Saanko kysyä, minkä ikäinen olet? Et voi kovin vanha olla tekstiesi perusteella. Pohjaat nyt kyllä ihan omakohtaisiin kokemuksiisi, etkä faktoihin. Hienoa, että koet olevasi nyt selvinnyt masennuksesta, muttet voi olla varma uusiiko se. Masennus todellakin uusii helposti, epäsäännöllinen elämänrytmi usein edesauttaa sitä. Moni ei edes itse tunnista/halua tunnistaa oireita. Masennuksen merkkejä ei välttämättä edes lähimmäiset huomaa, kuinka kuvittelisit huomaavasi sen muista? Tässä työympäristössä työkaverit vaihtuvat joka päivä, et sinä niin syvällisesti kaikkia pääse tuntemaan.

        Masentunut ihminen saattaa olla vahingoksi itselleen tai muille, tuleeko tämä oikeasti sinulle yllätyksenä? Se nyt ei ehkä pääpointti ole, mutta en todellakaan haluaisi joutua esimerkiksi pakkotilanteeseen mielenterveysongelmaisen kanssa, masentunut nyt ylipäätään muutenkaan tuskin kovin tehokas työkaveri on?

        En finnairilla (vielä) lennä, mutta tosiaan jos trafin määräyksiä luet, mielenterveysongelmat ovat kylläkin este, vähintään hidaste päästä alalle. Tässä työssä tosissaan vaaditaan niin henkistä, kuin fyysistä kestävyyttä.


      • Trafinlukenut

        Parantunut masennus tuskin on este. Loppupeleissä lääkäri sen päättää, puoltaako vai ei. Tunnen 2015 lentoemoksi päässeen, joka on kärsinyt pahasta unettomuudesta ennen mutta ongelmat paranivat. Trafissa mainitaan esim. mielialahäiriöiden kohdalla vain että on tehtävä psykiatrinen arviointi ennen valintaa. Hylkäysperusteita *automaattisesti* on sitten kaikki vakavemmat häiriöt.. Kyllä ne lääkäritkin ymmärtää ja ennen masentunut voi olla täysin terve nykyään! Eikä uusimisen mahdollisuus ole yhtään sen suurempi, kuin sekään että nykyinen lentoemo masentuu tuosta vain yhtäkkiä...


      • Huohhhx100
        Trafinlukenut kirjoitti:

        Parantunut masennus tuskin on este. Loppupeleissä lääkäri sen päättää, puoltaako vai ei. Tunnen 2015 lentoemoksi päässeen, joka on kärsinyt pahasta unettomuudesta ennen mutta ongelmat paranivat. Trafissa mainitaan esim. mielialahäiriöiden kohdalla vain että on tehtävä psykiatrinen arviointi ennen valintaa. Hylkäysperusteita *automaattisesti* on sitten kaikki vakavemmat häiriöt.. Kyllä ne lääkäritkin ymmärtää ja ennen masentunut voi olla täysin terve nykyään! Eikä uusimisen mahdollisuus ole yhtään sen suurempi, kuin sekään että nykyinen lentoemo masentuu tuosta vain yhtäkkiä...

        Nimenomaan masennuksen uusiminen sen sairastaneella on suurempi riski, kuin "terveellä" sairastua ylipäätään. Mistä te revitte näitä juttuja. :D

        Päättäköön lääkärit psykologisten testien jälkeen onko ex mielenterveyspotilaat soveltuvia alalle, mutta älkää nyt viitsikö selittää että olisi syrjintää tai jotenkin ennenkuulumatonta...


      • Ei-enää-masentunut

        Heippa, täällä on yksi Finnairilla lentävä, jolla on ollut aikaisemmin masennusta. Toimitin sen takia ilmailulääkärille yli 2 v vanhoja potilaskirjoja. Juttelimme tarkastuskäynnillä asiasta, ja hän painotti ottamaan ajoissa yhteyttä ja hakemaan apua, jos masennus uusisi, ja totesi minut ihan lentokelpoiseksi.

        Potilasasiakirjojen toimittaminen hävetti, ja pelkäsin, etten pääsisi medistä läpi. Olisi tuntunut todella kurjalta saada hylky sillä perusteella, että olen vaikeassa elämäntilanteessa kärsinyt masennuksesta, ja hakenut siihen apua.
        Mutta tässä sitä ollaan, unelmatyössäni, ja jokaiselle lennolle lähden hymyssä suin.

        Onhan se totta, että masennus voi uusiutua, mutta on hyvä muistaa, että kuka tahansa voi sairastua masennukseen. Eikä se, että on ollut masentunut, kerro juurikaan henkisestä kestävyydestä. Sairastettu masennus ei ole mikään heikkouden merkki - päinvastoin, moni siitä parantunut on psyykkisesti hyvin vahva.
        Tsemppiä kaikille, joilla on jotain masennustaustaa. Pidän teille peukkuja pystyssä ja toivon, että pääsette medistä läpi.


      • eteen_päin

        Kuka ikinä oletkin - kiitos todella paljon, kun tulit kertomaan tämän! Täällä yksi lisää, joka pelkää unelmatyönsä puolesta juuri tuon taustan takia.

        Tsemppiä meille ihan kaikille hakuun.


      • hyvällä_mielellä

        Minäkin kiitän sinua! Koko tekstissäsi kiteytät ajatukseni joita yritin saada tänne kirjoitettua, että tuntuisi kurjalta saada hylky sen takia että on vaikeassa elämäntilanteessa kärsinyt masennuksesta johon on hakenut apua ja siten päässyt sen yli. Myös koen häpeää noiden potilaskertomusten laitosta, vaikka ei siihen ole mitään syytä. Tottakai ymmärrän että ollaan tällä alalla tarkkoja näiden asioiden suhteen, harmitti aluksi vain niin paljon kun toiset pääsevät varailemaan arviointipäivää ja itse joudun vielä odottelemaan potilaskirjoja, että pääsisin eteenpäin haussa. Kaipasin täältä juurikin tuota vertaistukea, kiitos sinulle siitä!

        Mahtavaa että pääsit töihin unelmatyöhösi! Ihana tietää että meillä muillakin on toivoa päästä töihin masennustaustasta huolimatta.


      • OsimoilleenNäin
        eteen_päin kirjoitti:

        Kuka ikinä oletkin - kiitos todella paljon, kun tulit kertomaan tämän! Täällä yksi lisää, joka pelkää unelmatyönsä puolesta juuri tuon taustan takia.

        Tsemppiä meille ihan kaikille hakuun.

        En halua olla ilonpilaaja, mutta näin sivusta seuranneena olen huomannut, että vähääkään mielenterveysongelmista kärsivien ongelmat eivät ainakaan ole parantuneet epäsäännöllisessä ja kaikin tavoin raskaassa työssä, jossa välillä ***tuksen määrä on ääretön niin olosuhteiden, työkaverien kuin asiakkaidenkin suhteen. Pollan on oltava kunnossa!
        Kuka tahansa voi masentua, mutta jos jo valmiiksi on joskus aiemmin diagnosoitu masennus, on todennäköisyys uusiutumiseen todellakin suurempi kuin ei aiemmin sairastuneilla. Se taas tietää lisää poissaoloja ja kustannuksia työnantajalle.
        Ei jatkoon - sori vain. Kaikkien kannalta parempi.


      • Ei-enää-masentunut
        OsimoilleenNäin kirjoitti:

        En halua olla ilonpilaaja, mutta näin sivusta seuranneena olen huomannut, että vähääkään mielenterveysongelmista kärsivien ongelmat eivät ainakaan ole parantuneet epäsäännöllisessä ja kaikin tavoin raskaassa työssä, jossa välillä ***tuksen määrä on ääretön niin olosuhteiden, työkaverien kuin asiakkaidenkin suhteen. Pollan on oltava kunnossa!
        Kuka tahansa voi masentua, mutta jos jo valmiiksi on joskus aiemmin diagnosoitu masennus, on todennäköisyys uusiutumiseen todellakin suurempi kuin ei aiemmin sairastuneilla. Se taas tietää lisää poissaoloja ja kustannuksia työnantajalle.
        Ei jatkoon - sori vain. Kaikkien kannalta parempi.

        No täällä jatkossa ollaan, ja hyvän aikaa olen ehtinyt töissäkin olla. En tiedä oletko kollegani, mutta ehkäpä sellaisten henkilöiden, jotka ovat useinkin vittuuntuneita töissä, kannattaisi miettiä joko alanvaihtoa tai oman pollansa kuntoa.
        Jos ärsyyntyy kovin helposti, joko ei pidä työstään, ei ole luonteeltaan sopiva tähän ammattiin, tai sitten todennäköisesti kärsii jonkinlaisesta uupumuksesta, joka voi johtaa masennukseen tai muihin mielenterveyshäiriöihin. Ei minua ainakaan vituta asiakkaat, työkaverit tai olosuhteet, vaikka välillä joku harmittaisikin.


      • RandomSekaantuja

        OsimoilleenNäin, ehkä se vähän riippuu mistä syystä aiemmin on ollut masentunut tai ollut muita mielenterveysongelmia. Jos aikasempi masennus johtuu todella kovista elämänkokemuksista kuten hyväksikäytöstä tms. , josta jokaisen terveen ihmisen mieli järkkyy, ei se todellakaan tarkoita että raskas ja epäsäännöllinen työ aiheuttaisi masennusta. Jos taas on ollut aiemmin raskaan työn takia masentunut niin ehkäpä silloin todennäköisyys on suurempi masentua uudelleen kyseisen laisessa työssä. Ei se ihan niin yksioikoisesti mene että aiemmin masentunut -> helposti masentuu uudelleen. Asiat eivät aina ole niin mustavalkoisia ja jokaista henkilöä pitäisi käsitellä ja arvioida yksilönä eikä rajata boksiin tietyn taustan takia. Täytyy selvittää taustat ja minkälainen henkinen tasapaino nykyisin on ja sitä mukaan arvioida tehtävään sopivuutta, sen takia Finnair varmasti kyselee lisätietoja ja potilaskirjoja että saavat kokonaisvaltaisemman kuvan eikä Finnairkaan heti rajaa pois työnhausta aiempien mielenterveysongelmien vuoksi niin miksi tekään niin tekisitte.


      • mnmnmnt
        Trafinlukenut kirjoitti:

        Parantunut masennus tuskin on este. Loppupeleissä lääkäri sen päättää, puoltaako vai ei. Tunnen 2015 lentoemoksi päässeen, joka on kärsinyt pahasta unettomuudesta ennen mutta ongelmat paranivat. Trafissa mainitaan esim. mielialahäiriöiden kohdalla vain että on tehtävä psykiatrinen arviointi ennen valintaa. Hylkäysperusteita *automaattisesti* on sitten kaikki vakavemmat häiriöt.. Kyllä ne lääkäritkin ymmärtää ja ennen masentunut voi olla täysin terve nykyään! Eikä uusimisen mahdollisuus ole yhtään sen suurempi, kuin sekään että nykyinen lentoemo masentuu tuosta vain yhtäkkiä...

        Kyllä se on negaa jos on sairastunut masennukseen vaikkei olisikaan just sillä hetkellä masennusta. Kyllä Lentoemännäksi täytyy saada vakaita persoonia.


    • Tuulitunneli123

      Oliko haastattelun varanneilla millaisia vaihtoehtoja? Ilmeisesti muutaman vk päähän ajat?? Montako vaihtoehtoa päiville oli? Pitääkö varata koko päivä vai oliko klo aika? Mietin että jos sattuu omalle kohdalle tulevaisuudessa, niin miten paljon jää aikaa saada vapaapäivä nykyisestä työstä..

      • Ilmojenhalki

        Nyt on haastattelut 13.6.-3.7. ja voi valita aamupäiväajan klo 9-12 tai iltapv 13-16. Eli noin 3h riittää.


      • Kshhzs

        Oliko näitä aikoja jokaiselle päivälle? Lähinnä mietin, että kuinka paljon mahtavat kutsua nyt porukkaa..


      • Ekasatsi

        214 varausaikojen mukaan jatkossa


    • nakkihevonen

      Onko muille tullut vielä mitään tietoa jotka myöhemmässä vaiheessa ovat saaneet videot ja tehtävät? Tein tehtävät ja videot viikko sitten ja nyt jännittää kun mitään ei ole vielä kuulunut :(

    • zenis

      Tsemppiä sinne. En ole vielä itsekään kuullut mitään ja viikko sitten tein videot ja tehtävät.

    • Sellastaseonvaan

      Oon tehny jo 2 viikkoo sit eikä kuulu mitää

    • Syksyy

      Mitä tietoja se ilmailulääkäri näkee sinusta? Ei mitään hajua näistä asioista, niin mieti vaan, että näkeeköhän se siellä kaikki vanhat tiedot koneellaan. Vai mennäänkö tarkastuksessa vaan esitietojen ja noiden kahden vuoden tietojen perusteella. Itse vähän vanhempi hakija, enkä millään muista esim 15 vuoden takaisia vaivoja, eikä näitä tietoja ole tietenkään missään omakannassa. Että pakosti jotain unohtuu esitiedoista! :/

      • Ikäeioletekosyy

        Niin noh, jos et ole ilmoittanut vaivasta, oli se sitten 15 tai 30 v vanha, ja se joskus missään muodossa tulisi julki, seuraa siitä välitön irtisanominen. Omakannassa olevat asiat lääkäri vain näkee, eli omalla vastuulla on rehellinen asioiden selvittäminen


    • vieläontoivoaa

      Uus viikko käynnistyy taas. Ilmotelkaas jos saatte jatkoviestejä! Tsemppii kaikille :)

      • Maybemaybeh

        Mulle ei ainakaan tänään oo tullut mitään, videon ja tehtävät jätin 8 vrk sitten.:) Onko muille tullut tänään mitään?


      • Jdäpeldbdusn

        Mullekkaan ei mitään. Tehtävät kans 8vrk sitten oon jättäny. Toivotaan parasta :)


      • Maybemaybeh

        Onko vieläkään? Mulle ei tälläkään viikolla tullut. Taitaa nyt selvästi olla kaksi eri "erää"..


      • Vieläontoivoaa

        Ei oo tullu mitään. Toivotaan että alkais pian jo kuulumaan jotain, kamalaa tää odottaminen :D


      • Mimmi.k
        Vieläontoivoaa kirjoitti:

        Ei oo tullu mitään. Toivotaan että alkais pian jo kuulumaan jotain, kamalaa tää odottaminen :D

        Kuulin ystävältä et kursseja alkais syksystä kuukausittain :) oli kysyny rekrystä :)
        itse oottelen myös jatkoa videon teon jälkeen.
        tsemppiä ja malttia kaikille! :)


      • Jännittävää

        Laitoin hakemuksen ja sain kutsun tehtäviin samoihin aikoihin, kun täällä palstalla osalla oli jo tietoja haastatteluista joten luulen, et "eriä" tosiiankin on enemmäin kuin yksi. Jos kaikki haastateltavat oltaisiin jo valittu, niin miksi olisi tullut tehtäväkutsuja =) nyt kärsivällisyyttä vain =\


    • Eksynytpohjolainen

      Mikä on helpoin reitti saapua haastattelu paikalle... juna, bussi?
      Ja lentoasemalta minne päin kävellä? Pohjoisesta suuntaan Helsinkiin, joten suuntavaisto pettää siinä vaiheessa kun oikea talo pitäisi löytää. Lentoasemalle kyllä osaan mennä, mikä olisi siis helpoin tapa päästä paikalle?

      • Ksvdjdkdlskzkdkdn

        Jos haastattelu on pääkonttorilla, kannattaa jäädä Aviapoliksen juna-asemalla pois! Jos siis junalla kulkee. hsl.fi antaa reitin, laitat vain osoitteet sinne :)


      • Haastikseen

        Junalla tai bussilla lentoasemalle. Hiltonin vieressä olevassa rakennuksessa haastattelut. (Lentäjäntie 1 b)


    • Menisipäaikakuinsiivillä

      Lähettäisköhän ne pompsina eteenpäin meneville viestit? Kun nyt näyttää olleen aika hiljasta viikon ajan ja aikasemmin tuntu että viestejä olis tullu enemmän. Toiveikkuutta tässä yritän pitää yllä!

      • Lauramm

        Ne kutsuu jatkoon porrastetusti :)
        eli ei kokoajan vaan just "ryöppyinä" :D
        täälläki ootellaan viel toivekkaana :)


    • FlightsAndSmiles

      Laitoin vanhempaan ketjuun, mutta laitanpa tännekin... Tuliko kaikille videoon ja arviointitehtäviin vastaamisen jälkeen jonkinlainen varmennus-email esim. "olemme vastaanottaneet vastauksesi"? Minulle ei tullut, katsoin roskapostiakin! Pelottaa, etteivät kaikki tehtäväni olisikaan valmiita, kävin nimittäin tarkistamassa tehtävieni tilan linkin takaa ja sivu, jolla tehtäväkokonaisuus on näytti ihan koskemattomalta. Onko muille tuttua? :)

      • Ilmojenhalki

        Ei tullut mitään vahvistusta. Muutaman päivän kuluttua tuli meili jatkoon pääsystä ja sitten se terveyskysely.


      • Iiduliiii

        Moi, jätin tänään lentoemäntä koulutushakemuksen, mutta minua ihmetyttää mistä videoista ja tehtävistä kaikki täällä puhuvat? tulevatko ne myöhemmin sähköpostiin vai miten, sillä vielä en ainakaan ole kyseiseen asiaan törmännyt??


      • Tinttarallanen

        Linkki tehtäviin tulee myöhemmin sähköpostiin jos sun hakemus on sen mukainen että kelpuuttavat sut jatkoon. 😊


      • varmistusviestinsaanut

        Mä sain tällaisen varmistusviestin kun lähetin videohaastattelut ja arviointitehtävät:

        Thank you for participating in interview Cabin Crew

        Great!

        Great, you have answered to all the questions in Cabin Crew and the recruiter has received your answers!

        If you completed this interview by accident, please contact our customer service

        Your experience is important to us! How was your experience answering to a video interview? How would you improve our service? Leave your feedback here:

        Tämä on siis kopioitu suoraan sähköpostista. Näiden tehtävien tekemisestä meni noin viikko ja sain jatkokutsun terveyskyselyyn. Ehkä näitä varmistusviestejä ei sitten kaikille tule?


    • Iiduliiii

      selvä kiitos 😊 ja onko muuten muualle hakuja nyt kuin finnairille vain? esim norwegian?

      • Justniinjuu

        Norra hakee


    • Iiduliiii

      Selvä kiitos! en vain mistään löydä norwegianin sivuilta mitään minne voisi jättää koulutushakemuksen? Voisiko joku vaikka linkata sen tänne! kiitos :)

      • Eijeiei

        Norra eli Nordic Regional Airlines, ei Norwegian. Norra operoi osaa Finnairin kotimaan ja Euroopan liikenteestä.


    • Iiduliiii

      Aa joo kiitos paljon! :D ikää tuonne vaaditaankin 20v ja itselläni vasta 19 vuotta kasassa. Onko muuten muilla tietoa, että jos olen jättänyt eilen finnairille hakemuksen niin kauanko muilla on mennyt että on tullut jonkunlaista yhteydenottoa takaisin?

    • Pettynytehdokas

      Mä sain eilen sähköpostia jossa sanottiin, että ensimmäiset valinnat tehty ja en ole mukana ensimmäisten joukossa. Haku on kuitenkin avoin niin säästävät hakemukseni tulevaisuutta varten... taisi siis loppua mun lentoemon uran haaveilut tähän :(

      • Mirzuga

        No älä vielä lyl hanskoja tiskiin! Missä vaiheessa rekryä olet menossa ts. minkä vaiheen jälkeen sait tämän viestin?


      • Pettynytehdokas
        Mirzuga kirjoitti:

        No älä vielä lyl hanskoja tiskiin! Missä vaiheessa rekryä olet menossa ts. minkä vaiheen jälkeen sait tämän viestin?

        Reilu viikko sit lähetin hakemuksen ja mitään testejä en saanu.


      • Toivoavaiei

        Tarkoittaakohan tuo, että ei ole enää mahdollista päästä tänä vuonna alkaville kursseille? Siis vaikka ei ole vielä saanut kutsua haastattelu-ryhmätehtävä-simulaatio-päivään.


    • Mietteliäs111

      Hei! Minäkin olen tulossa haastatteluun, nyt kysynkin mitä meinaatte pistää päälle? Tai jos joku on käynyt aikaisemmin haastattelussa niin mitä oli päällä? Kun itse pohdin onko takki ja tumma hame liian virallinen? Ja jos joku aikaisemmin haastattelussa käyneistä osaisi myös valaista nuita haastattelun eri vaiheita? Etenkin se simulaattori?

      • Haastikseen

        Ensinnäkään ei ole mitään simulaattoria vaan simulaatio(tehtävä). Ainakin viime vuonna oli eri systeemit eli ensin ryhmätehtävä ja vain siitä jatkoon päässeille oli yksilöhaastattelut. Eli nyt ilmeisesti on uudistettu koko homma. Itse ajattelin tällä kertaa laittaa ihan vaan farkut ja jonkun puseron. Viimeksi olin farkuissa ja jakussa mutta monella oli paljon "casuaalimpi" vaatetus.


      • Lellleee

        Mä ajattelin laittaa kynähameen, siistin puseron ja korkkarit. "Dress for the part" ;)


      • tsemppiäuusille

        Suosittelen laittamaan siistit vaatteet, joissa on mukava olla. Minulla oli ryhmähaastattelussa mustat farkut ja neule, yksilöhaastattelussa polvimittainen neulemekko. Kenkinä saappaat. Tosin nyt on kesä, joten sään mukaan! Huoliteltu ja luonnollinen olemus iloinen hymy, niin hyvä tulee :)


    • Mietinvaan

      Kuinkakohan monta kurssia tulossa /hakijaa otetaan tässä "erässä"? Arviontiaikojen perusteella jatkossa olis vielä 214 tyyppiä...

      • JustAsking

        Mitä mahtaa tarkoittaa tämä arviointiaika, ja mistä noihin määriin päädyit? :)


      • bidudududu

        Tällä hän varmaan tarkoittaa sitä, kun varasimme aikoja arviointipäiville niin sieltä näki kuinka moni on minäkin päivänä ja kuinka monena päivänä joten tästähän sen pystyy laskemaan. (Toivottavasti selityksestäni sai selvää) (:


      • JustAsking

        Aijaa, okei :) Kiitos vastauksesta ja tsemppiä haastattelupäiviin! Itse vielä odottelen pääsenkö niin pitkälle.


    • Eivieläkään

      Onkos täällä yhtään stuertiksi hakijoita, jotka tehny jo tuon videohaastiksen ja ennakkotehtävät kun haku alko toukokuussa? Ja siis sellasia jotka ekaa kertaa hakemassa. Miettinyt kun ei ole tuon ilmoituksen jälkeen enää kuulunut mitään kun tehtävät tuli tehtyä jo toukokuun puolivälissä. Eli onko ketään ensikertalaisia jotka olisi jo haastatteluihin päässy tokokuun hakujen alkamisesta? Rupee sapettaa kun ei mistään kuulu mitään...

    • jatkoonko

      Onko kenellekään tullut hylkyjä taikka ilmoituksia ettei ole valittu ensimmäisten joukossa jatkoon?

      • Eivieläkään

        Tähän olisi kiva saada kanssa tietoa jos jollekkin jotain hylkyä tullut. Tulee vain olo että jengiä pidetään jossain reservissä jatkoja varten kun taas tarvitaan.


    • jännitysmaksimus

      Tänään tuli viesti jatkoon pääsystä, siis hakemuksen jälkeen. Laitoin hakemuksen pari viikkoa sitten :)

    • jatkoonko

      Hienoa, ja onnenpotkuja tehtäviin ja videohaastikseen!

    • haluantietää

      Olis muuten kiva kuulla sitten ihmisten tunnelmia arviointipäivän jälkeen, kun ensimmäisethän ovat vissiin huomenna! Ei tarvitse kertoa mitä tehdään tai kysytään, mutta ihan yleis fiiliksiä ja että tuntuuko jatkoon pääsy varmalta? (:

    • Jännittynyt

      Moi, muakin ahistaa kun ei ole mitään yhteydenottoa takaisin tullut edes hylkäys viestiä, laitoin hakemuksen viikko sitten... millon te muut olette ilmottautuneet kelle ei mitään ole vielä tullut takaisin? luulisi että hylkäys viesti ainakin tulisi jos ei ole sopiva joukkoon yms vai?

      • Nnnnnn5432

        Minä sain 2vk kuluttua jatkoonpääsyviestin hakemuksen lähettämisestä :)


      • Jännittynyt
        Nnnnnn5432 kirjoitti:

        Minä sain 2vk kuluttua jatkoonpääsyviestin hakemuksen lähettämisestä :)

        Okei! toivotaan parasta... jännittää!


    • Apuaaaaa

      Onko miten suuri merkitys muuten ylioppilastutkinto numeroilla? voiko niistä jäädä kiinni ettei pääse hakemisessa eteenpäi? ainakaan missään ei ole puhuttu että niillä olisi merkitystä?

      • Moimoimoim

        Mä oon menossa arviointipvään ja mulla alla ammattikoulututkinto, eli ei.


    • Sanifani123

      Ai kamala, kun oli vaikeat tehtävät. Videon jouduin kuvata puhelimella, koska tietokone temppuili. Kuvakulma sen mukainen :( lisäksi jouduin nauhottamaan videon aina uudestaan ja uudestaan, kun ei suostunut lataamaan. Itkettää, mutta jos hyvä tuuri käy, nuokin riittävät. Minkätapaisia videoita jatkoon päässeet ovat tehneet?

    • tncdnjdcd

      kauheeta tää jännittäminen jatkoon pääsystä

    • Askeleteenpäin

      Jokos arviointipäivässä kävijöitä? Mimmosta oli? :)

    • mfifet

      Itse laitoin hakemuksen toukokuun puolen välin jälkeen ja muutama päivä sen jälkeen pääsin tekemään testit ja videohaastattelut. Sen jälkeen tuli vahvistusviesti, että tehtävät on vastaanotettu eikä vielä ole kuulunut ainakaan mitään... Ainakin mielestäni tehtävät kokonaisuus meni iha ok ja kohtuulliset hyvä tausta, niin luulisi että haastatteluun pääsisi. Vai tuleeko mitään erillistä ilmoitusta, jos putoaa tässä vaiheessa. Nooh, eipä sitä auta tyhjään miettiiä asiaa :)

      • Eivieläkään

        Laitoin tuolla aikaisemmin että laitoin samoihin aikoihin ja itekkään en ole kuullut mitään tehtävien jälkeen. Ilmotus tuli vain että kutsutaan porrastetusti haastatteluihin. Aika erikoista että ei mitää väliaikatietoja anneta...


      • Maybemaybeh

        Vähän sama juttu. Me ollaan varmaan sitten jossain toisessa erässä ja kurssilla mukana. ;D ei vaan, on tää kyllä tosi piinaavaa joka päivä odotella sähköpostia. Helpompi jos tulisi jotain väliaikatietoa, oli se sitten hylky. Joku tiedote että missä nyt mennään.


      • SamaVene

        Itselläni ihan vastaavanlainen tilanne! Luulisi, että olisi jo tullut ei kiitos-viestiä, jos hylkääviä valintoja oltaisiin jo tehty videohaastattelun jälkeen meille, jotka laitettiin hakemukset toukokuun loppupuolella. Mutta hei, meillä on lentoemojen kärsivällisyys, nyt ootellaan! :)


      • Panfi

        samassa veneessä täälläkin ollaan !
        toukokuun puolessa väliss laitoin hakemuksen ja tehtävät tehtynä :)
        onko kellään tietoa onko hylky-viestejä ylipäänsä lähetetty kenellekkään vielä?
        tsemppiä kaikille odotukseen ja haastatteluihin :)


      • SamaVene

        Helpotus kuulla, ettei ole ainoa :) Joku oli palstalla kertonut, että oli saanut "hylyn", mutta hakemuksen laittamisen jälkeen (ks. ylempää).


      • rehssherja
        Eivieläkään kirjoitti:

        Laitoin tuolla aikaisemmin että laitoin samoihin aikoihin ja itekkään en ole kuullut mitään tehtävien jälkeen. Ilmotus tuli vain että kutsutaan porrastetusti haastatteluihin. Aika erikoista että ei mitää väliaikatietoja anneta...

        Tuliko sulla siis tehtävien palautuksen jälkeen viesti, että kutsutaan porrastetusti haastatteluihin?


      • Panfi
        rehssherja kirjoitti:

        Tuliko sulla siis tehtävien palautuksen jälkeen viesti, että kutsutaan porrastetusti haastatteluihin?

        Joo tuli :) ei ihan heti tehtävien palautuksen jälkeen vaan tais mennä joku viikko tai vähän vajaa :)


      • SamaVene

        Hmmm... mulle ei kyllä tullut tehtävien ja videohaastattelun palautuksen jälkeen mitään vahvistusviestiä finnairilta, kysyin tästä sähköpostilla rekryltäkin. Recrightiltä tuli heti videon tekemisen jälkeen viestiä, mutta ei siinä mitään infoa rekryn kulkua koskien ollut.


    • jännittynyt

      Mitä kaikkea lääkärintarkastuksessa katsotaan, jos testit ja sairaskertomukset ovatko ok voiko luottaa pääsevänsä läpi?

      • Kkkkkkkkkkkooooo

        Ei voi luottaafi,koska sit on vielä yksilöhaastattelu


      • Toistaiseksijatkossa

        Ei oo enää mitään yksilöhaastattelua medin jälkeen. Jos pääsee nettitehtävistä ja videohaastattelusta jatkoon, seuraavaksi on arviointipäivä jossa on ryhmätehtävä, yksilöhaastattelu ja simulaatiotehtävä. Sen jälkeen saa tiedon pääseekö kurssille vai ei ja jos pääsee niin sitten on terveystarkastus. Jos sen läpäisee niin ei oo enää mitään muuta ennen kurssia.


      • Toistaiseksijatkossa

        Korjaus: nettitehtävien ja videohaastattelun jälkeen on terveyskysely, sitten se arvioitipäivä. Mutta pointti oli että terveystarkastuksen jälkeen ei oo enää haastattelua kuten tuossa joku väitti.


    • aöjfgj

      Kävin kattoo finnairin ask.fm, siellä oli nyt vastailtu ihmisten kysymyksiin. Ärsyttävää kun eivät kerro aikataulua, vaan sama ympäri pyöreä vastaus laitettu kaikille :D Olis kiva kun tietäisi, että mikä päivä sieltä tulee sähköpostia. Ei tarttis koko ajan jännittää, ku tulee joku soneran mainos sähköposti :D

    • KERTOKAAAA

      Kertokaa nyt joku edes pliis siitä arviointipäivästä!??!?! Ois niiiin kiva kuulla ihan vaan fiiliksiä ja mielipiteitä!

      • Ihanookooo

        Kovin hiljaista porukkaa oli, itse juttelin melkeinpä vain oman ryhmäni kanssa. Yhdessä ryhmässä siis kolme henkilöä. Päivä oli ihan ok, hieman kireä tunnelma mielestäni. Haastattelijat vaikuttivat mukavilta, niitä yksilössä kaksi. Varaudu puhumaan muutakin kuin suomea! Sinua tarkkaillaan koko päivän ajan


    • Toivottavastilentoemo

      Arviointipäivästä ei sen kummemmin saakaan puhua, mutta sen verran sanon että olipas mukava päivä! Pientä odottelua siellä täällä, mutta sekin meni mukavasti muiden kanssa rupatellessa. Yksilöhaastattelu oli yllättävän nopea, vaikka aikaa sille oli varattu vissiin reilu puoli tuntia! Sitten tietty ryhmätehtävä ja simulaatio. Tehtiin myös koneella jo kerran tehty testi.

      • jatkoaaa

        Jatkona vielä että mahdolliset tatuoinnit tuli näyttää päivän alussa!


    • Joopajoooooo

      Kaikenlaisia "kanssakilpailijoita" löytyi kyllä arviointipäivästä. Itseäni hieman huvitti ne, jotka olivat jo pukeutuneet melkeinpä lentoemännän uniformuun (pikkuista mekkoa, jakkua ja korkoa). Sitten löytyi paljon tekokynttä, törröhuulta ja pakkeloituja naamoja! Ymmärrän että haetaan varmasti huoliteltua ulkonäköä, mutta silti. Joukossa oli myös "normaalisti" pukeutuneita jotka loistivat varmasti omalla persoonallaan ilman ihmeellisiä krumeluureja ulkonäöissään. Laskin itseni normaaleihin, lol.

      • Sallllllluu

        Itse olin arviointipäivässä pohjemittaisessa kynähameessa, koroissa ja kauluspaidassa, sain rekrytoijiltakin hyvää palautetta asusta. Taitaa kertoa enemmän sinusta, kuin kanssahakijoista, tää sun kommentti.


      • Leenuu

        Luulen että Joopajoooo toivoi vain kaikkien otettavan tasapuolisesti huomioon, oli sitten pukeutunut ns. normaalisti tai sitten hieman "siistimmin"? Töissä kuitenkin tietty työasu, eikä "omalla arkisella tyylillä" väliä. Tietenkin pukisin itse haastatteluun jotain muuta kun pieruverkkarit ja hupparin. Näin käsitin itse :-D


      • JoopaJooooooooo

        Kääk! Pahoittelut Salllllluuu, en tarkoittanut kommentillani haukkua niitä jotka olivat pukeutuneet niin sanotusti siistimmin. Näin jälkeenpäin kommentin luettuani ymmärrän ettei siinä tullut pointti kunnolla esille.... Yritin enemmänkin puhua kuinka iso kontrasti joidenkin erityylisissä asuissa oli. Hienoa että kotoasi löytyy kynähametta ja kauluspaitaa, itseltäni ei niitä löydy ja tämän takia olin hieman arkisemmissa vaatteissa. Toivoin tosiaan että kaikki huomioidaan tasavertaisina asuista huolimatta, sillä työssä kuitenkin omat uniformut työaikoina!

        Hyvä että Lennuu sai kommentistani edes jotenkin pointtiani hehe.


      • huvittavaa

        Joopajoo käynyt tänne kommentoimassa Lennuna itseään puolustavan kommentin. Sorry siltä tää näyttää :DDD


      • Tavisemäntä

        Meidän arviointipäivässä onneksi kaikki olivat suht tavallisesti pukeutuneita. Ei ollut kukaan hameessa tai jakkupuvussa eikä ollut mitään ylimeikattuja henkilöitä. Oli itselläkin mukavampi olla siellä "tavisten" joukossa. Minusta olisikin vähän epäreilua haastattelijoiden kommentoida haastateltavien pukeutumista koska periaatteessa sillä ei pitäisi olla väliä oletko haastattelussa Armanin muotiasussa vai Seppälän housuissa ja paidassa, kunhan yleisolemus on siisti. Kuten joku mainitsi, töissä ollaan työasussa joten haastattelussa ei pitäisi vaatteilla kilpailla. Tökeröä mielestäni jos haastattelija kehuu ulkonäköä/vaatetusta. Kaikilla kun ei ole mahdollisuus niihin kalliisiin ja hienoihin vaatteisiin.


    • Odottavanaikaonpitkä

      Kiitos paljon vastauksista tuosta arviointipäivästä! (: Sain vähän helpotusta omaan jännitykseen, kun itse vielä odotan omaa päivääni!

      • odotusonpitkä

        Millon sinulla "tuomionpäivä", joutuuko vielä kauan odottelemaan???????


      • jännittttäääää

        Tässä kohta puoliin kesäkuun lopussa!! (:


    • tdfyikoplåäö

      Onko sanottu milloin tulee vastauksia arviointipäivästä? :)

      • Jjfdhllkgfg

        7.7
        Ps. Ketju nr. 3 olemassa ;)


      • öweklsödlkkm
        Jjfdhllkgfg kirjoitti:

        7.7
        Ps. Ketju nr. 3 olemassa ;)

        En löydä ketju nro 3 mistään? voitko linkata?


      • Hgdstllgffjdd

    • asasasasa

      Toivon mukaan pakkelinaamat diskataan heti kättelyssä. Ei haastatteluihin pieruverkkareissa eikä eikä teepaidassa joka on napaan asti auki.

    • Avautuminen

      Tuonne toiseen ketjuun jo avauduinkin, että jätin jo kesäkuun alussa hakemuksen, enkä oo saanut vielä minkäänlaista vastausta! :( Tulis edes jonkinlainen virallinen "hylkymaili", niin vois lopettaa tän sähköpostin päivystämisen. Kellään sama tilanne?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2131
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe