Alien elokuvat?

Anjel

Onko kellään linkkejä suomalaisille sivuille joka käsittelis Alien elokuvia? Mikä Alien leffa on teidän mielestä paras? Mun mielestä kakkos osa...

19

4870

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KAtsoja

      Montako niitä on? Olen nähnyt vain ykkösen ja nelosen(?), jotka olivat mielestäni tylsähköjä. Ei mitään erikoista. Ovatko muut parempia?

    • ehdottomasti

      Paras oli ykkönen.

      Surkein kakkonen, oli niin tyypillistä James Cameron -huttua, että yökötti. Jos ei siinä olis ollut Sigourney Weaveria niin katsomatta olis jäänyt.

    • dillinger

      1) Alien. Oikeasti hyvä elokuva. *****
      2) Alien 3. Ei jää paljoa jälkeen. ****
      3) Aliens. Aivotonta ryskettä. **
      4) Alien: Resurrection. Vielä aivottomampaa ryskettä. *½
      5) Alien vs Predator. Pohjanoteeraus. *

    • c-murder

      1 aliens
      2 alien 4
      3 alien vs predator
      4 alien 3
      5 alien

    • CoolHand

      Niitähän on aika vaikea pistää järjestykseen, sillä 1, 2 ja 3 ovat kaikki erittäin hyviä elokuvia. 2 tai 3 mielestäni kuitenkin paras. Kolmonenhan on aika paljon erilainen verrattuna noihin muihin, mutta omalla tavallaan jotenkin erittäin tyylikäs. Kakkonen on loistoleffa, kiitos James Cameronin mahtavan ohjauksen. Ykkönen on myös hyvä, ehkä kuitenkin laimein elokuva noista. Nelonenhan on sellaista kuraa että...vaikka onkin ihan katottava. Mutta huonoin. Alien vs. Predator taas oli naurattava surkea paska, mutta ihan viihdyttävää aivot narikkaan -toimintaa.

    • jepep

      1. Aliens: *****.
      Cameronin nopeatemptoinen ja loistava visio.

      2. Alien: *****.
      Synkkä ja armoton klassikko. Upea tunnelma.

      3. Alien3: ****
      Painostava.

      4. Alien Resurrection: ***
      Camp-piirteitä vilisevä sarjan heikoin lenkki.

      --------

      Alien elokuviin varsinaisesti kuulumaton:
      AVP: ***
      Yllättävän hyvä.

    • mie

      Paras oli kyllä ykkösosa, siinä ei pelattu millään James Cameronin räiskinnällä vaan jännitys osattiin luoda taitavasti klaustrofobialla ja varjoilla ja muilla keinoilla, näyttämättä sen kummemmin mitään raakaa (paitsi se kun se olio tulee sen äijän vatsasta). Tyylikkäästi toteutettu.

      Visuaalisesti James Cameronin Aliens-leffa oli hyvin tehty ja tehosteet oli hienot, mutta muuten... kökkö on kökköä, vaikka voissa paistaisi.

    • filmifriikki

      James Cameronin Aliens ja tästä se pidempi versio. Katsoin juuri Alien vs. Predator se oli ihan katottava filmi.

    • Bishop

      1. Alien *****
      2. Alien Resurrection ****1/2
      3. Alien VS. Predator ****1/2
      4. Aliens ****
      5. Alien3 ***1/2

      Ja jonku ajan kuluttua tuleva Alien5 on taattua laatua, onhan ohjaajan pallilla ridley scott ja pääosassa sigourney weaver!!

      • Anjel

        Mitä onko Alienista tulossa vielä viides osa!? Mistä olet kuullut ja voisitko antaa sivun nime mistä olet lukenut? Ajattelin ettei siitä enään lisä osia tulis vaikka olen toivonut...


      • Bishop
        Anjel kirjoitti:

        Mitä onko Alienista tulossa vielä viides osa!? Mistä olet kuullut ja voisitko antaa sivun nime mistä olet lukenut? Ajattelin ettei siitä enään lisä osia tulis vaikka olen toivonut...

        Luin Alien5:stä pari kk sitten comosta ja oon siihen netissäkin törmännyt.. luult kolmen v:n sisään pukkaa tulemaan.. Innolla odottamaan!!


      • vieras
        Bishop kirjoitti:

        Luin Alien5:stä pari kk sitten comosta ja oon siihen netissäkin törmännyt.. luult kolmen v:n sisään pukkaa tulemaan.. Innolla odottamaan!!

        http://movies.yahoo.com/shop?d=hp&cf=prev&id=1808402883

        Eli ei ole juuri mitään varmaa vielä tiedossa. Odotellaan...


    • Sami79

      Ensimmäinen Alien elokuva oli paska ekan kerran kun näin mut sit ku ostin sen Alien Boxin niin johan elokuva parani mutta silti parhain Alien elokuva on kakkonen.

    • Fiona

      Kolme ensimmäistä osaa ovat loistavia, mutta niin eri tyylisiä, että on vaikea pistää paremmuusjärjestykseen. Riippuu ihan mielialasta, mikä kulloinkin tuntuu parhaalta: suljetun tilan kauhu, äksöni vai synkistely.

      Nelonen sitten onkin täyttä sontaa. Itku meinasi tulla kun klassikkosarjan jatkoksi piti semmoinen p...a vääntää. Mun mielessä Alien-sarja loppuu kolmoseen, ja yritän unohtaa kamalan nelosen olemassaolon.

      • Anjel

        Tiedän ettei tällä elokuvalla pitäisi olla yhtenäisyyttä alien tai predator elokuvaan mutta en voinut olla huomaamatta yhtä asiaa... Eli tässä AVP elokuvassa se vanha patu joka pyytää niitä tiedemiehiä kokoon niin eikö se ukko ole ollut Aliens ja Alien 3 elokuvassa se robootti? Eli jos näillä sittenkin olisi jotain yhteyksiä esim. ennen Alien ykkös osaa...


      • hotdevil-92
        Anjel kirjoitti:

        Tiedän ettei tällä elokuvalla pitäisi olla yhtenäisyyttä alien tai predator elokuvaan mutta en voinut olla huomaamatta yhtä asiaa... Eli tässä AVP elokuvassa se vanha patu joka pyytää niitä tiedemiehiä kokoon niin eikö se ukko ole ollut Aliens ja Alien 3 elokuvassa se robootti? Eli jos näillä sittenkin olisi jotain yhteyksiä esim. ennen Alien ykkös osaa...

        kyllä uskoisin että niillä on pieni yhteys sillä alien vs. predatorissa pitää tietää että predatorit ovatkin kilttejä ja että alieneillä on emo jolta tulee munia jne....itse pidin eniten alien vs. predator-leffasta joka on huom. myös top-5 listoillani toinen.. :D


    • sw00shie

      Mielestäni parhaan Alien leffan tittelin saa Aliens -paluu Special Editionina(Alien2).
      Mielestäni elokuva kuuluu ehdottomasti Scifi elokuvien kärkeen ja muistaakseni jopa Amerikan elokuva akatemia tjs. rankkasi sen 100-parhaimman elokuvan joukkoon.
      Ohjaaja James Cameron halusi tehdä Vietnamin sota elokuvan ulkoavaruudessa ja siltä se vaikuttaakin.
      Hi-tech joukot vastaan helvetin primitiiviset joukot. Tappioita tulee ja kokoajan jännäkakka housuissa.
      Elokuva pysyy koko ajan jännittävänä vaikka onkin varsin ennalta arvattava.
      Ehdottomasti parhaimpia Scifi elokuvia.

      Hyvänä kakkosena tulee Alien1, kolmosena listallani on Alien3.

      Nelosleffa on mielestäni selkeästi surkein.

    • 1977SyntynytMies

      tää on vanha viestiketju muuta sanon vaan että alien 1 on lkaikkien aikojen paras elokuva, vuonna 1979 tehty elokuva oli aikaansa edellä ja vieläkin pesee uudet elokuvat 100-0,itse näin tämän elokuvan joskus vuonna 1988 ensimmäisen kerran.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe