Kelan Tules-kurssi

Tules-kurssi

Onko kukaan ollut ja millaisia kokemuksia on ollu? Sain myöntävän lausunnon ja pääsen kurssille, mutta hiukan jännitän että pärjäänkö vai olenko liian raakku jo?

5

3957

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MissMonroe

En ole Tules-kurssilla ollut mutta muissa kuntoutuksissa kyllä Kelan kautta. Joku muuhan ne järjestää, tiedätkö kuka? Onko avo- vai laitoskuntoutus?

Veikkaan ettei tonne pääse ellei ole aika "raakku" :)

Mulle ainakin viimeisin kuntoutus oli todella tärkeä, sain sen avulla paljon tietoa kuinka hoitaa itseäni ja sain järjestettyä hoidot ja muut toimivaksi kokonaisuudeksi.

• Riippuu_tapauksesta

Kävin viimevuonna viimeisen 3 kerran reissusta tules kuntoutuksessa.
      Viimeisessä lääkärintarkastuksessa lääkärikin totesi ettei tainnut paljoa jäädä käteen.
      Ongelma oli etten voinut osallistua kaikkiin testeihin.
      Kuntoutuksessa asettamiini tavoitteisiin olen nyt päässyt, lonkkien tekonivelleikkaus, yöunien parantuminen sekä opiaateista eroon pääsy.
      Nämä eivät tosin ole kuntoutuksen ansiota vaan sen että pääsin oikean ortopedin juttusille joka otti asiat tosissaan.

Kuntoutuksessahan on kivaa se että siellä tehdään kaikki "potilaan" kunnon mukaan.
      Kukaan ei laske onko käynyt kävelylenkillä yms.

• nollaaoli

Olen ollut.

Mitään hyötyä sitä ei ollut, koska ei siellä mitään parane.

Jumpataan ja jotain muutakin liikuntaa oli.

Täysin turha ja kallis veronmaksajille.

Hallitus ohjeistaa kuntia säästämään 300 miljoonaa euroa vanhusten laitoshoitoa vähentämällä. Samaan aikaan Kela käyttää lähes 36 miljoonaa euroa vuodessa pelkästään työikäisten Aslak-kuntoutukseen (ammatillisesti syventävä lääkinnällinen kuntoutus), jonka vaikuttavuus on todettu täysin nollaksi.

• thrhrtfghftryrtyt

itse olin sipoossa kurssilla ja siellä lääkäri painoi si nivelen paikoilleen ja loppukurssi menikin sitten kosteissa merkeissä baarin puolella, ja kurssikaveria pääsin painamaan kanssa

• Pulvaan

Apua sait joten kohdallasi ilmeisemmin,Tules-kurssi tuli tarpeeseen.
        Kurssikaverisi kohdalla samoin.
        On hienoa että työssä käyviä kuntoutetaan sekä työttömiä että syrjäytyneitä.
        Se mitä itse arvostat kurssituksesta on aivan oma asiasi samoin kaverisi.
        Apu muodossa kuin muodossa on tärkeää,työelämässä pysymisen ja ihmisten
        terveyden kannalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      381
      16247
    2. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      264
      6271
    3. Tänään olisn uskaltanut

Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny
      Ikävä
      11
      3698
    4. Taitaa olla aika

laittaa kirjaimet esille. Kuka kaipaa ja ketä.
      Ikävä
      197
      2777
    5. Tiedäthän että

Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il
      Ikävä
      14
      2332
    6. Kirjoita jotain kivaa

ja positiivista ikäväsi kohteesta. 🫠
      Ikävä
      137
      2239
    7. Tiistaina nähdään.

Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos
      Ikävä
      110
      1670
    8. Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva

Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon
      Ikävä
      48
      1469
    9. Mikset ala

Vapaan ihmisen kanssa joka tykkää sinusta?
      Ikävä
      90
      1224
    10. Rattoisaa lauantai iltaa

Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa
      Ikävä
      241
      1216
    Aihe