Windows sekoili ja kaatuessaan onnistui sotkemaan ulkoisen kiintolevyn.
Nyt levyn Windows-koneeseen (riippumatta koneesta) alkaa kyllä levy pyöriä, mutta Win ei tunnista sitä.
Onnistuisikohan Linux-koneella vielä pääsemään levyyn käsiksi niin että saisi pelastettua sieltä tiedostot jonka jälkeen levyn voisi yrittää formatoida?
Win ei tunnista USB-levyä - auttaako Linux-kone?
8
175
Vastaukset
- sdvsdvsdvsvdsv
Kokeile ubuntun livellä näkyykö.
- zyz1
Vika on siinä levyssä, ei windowsissa: Ja sekoilu on yleensä penkin ja näytön välissä, mutta trollihan olet.
- windows.pulu
Uskokaa nyt jo ettei Windowsissa voi olla ikinä mitään vikaa.
- talteenmenossa
Ahaa, en tiennytkään että kovalevyn hajoaminen johtuu siitä...
Anyway, naapurin kaverilta sain BootCD:n jolla MiniXp ja pääsin aloittamaan tiedostojen kopioinnin. Tovi menee kun 1,5 T siirtyy USB-piuhaa pitkin mutta onneksi on vielä pari muuta konetta käytettävissä. - backupyourdata
talteenmenossa kirjoitti:
Ahaa, en tiennytkään että kovalevyn hajoaminen johtuu siitä...
Anyway, naapurin kaverilta sain BootCD:n jolla MiniXp ja pääsin aloittamaan tiedostojen kopioinnin. Tovi menee kun 1,5 T siirtyy USB-piuhaa pitkin mutta onneksi on vielä pari muuta konetta käytettävissä.Alusta se kiintolevy ja osioi uudestaan.
Varmuuskopioista otat sitten itselle tärkeä tiedostot takaisin.
itsellä on 3TB kiintolevy varmuuskopioituna toiselle 3TB kiintolevylle.
- xswqadc
Joo, poista vintovssi ja osioi ja aja ohjelma "SetPrimeZen"
MiniXp kuulostaa vanhalta, mutta toiminee... Uudemmassa 64 bittisessä koneessa suosittelisin jotain Linux liveCD:tä. Erilaisia levyjä on paljon. Esim. http://www.system-rescue-cd.org jolla on TestDisk.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231205
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89894- 87777
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19746- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109626
- 32593
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511