Suhtautumiseni aborttiin muuttui palsan ansiosta

heljä-sisko

Hei,

Olen aina ollut aika kriittinen abortin suhteen. Olen ajatellut mahdollista hätiköintiä ja abortin peruuttamattomuutta, lähtökohtaisesti kun kunnioitan elämää kuten varmaan jokainen. No tänään päädyin verkossa selailemaan tätä palstaa. Silmäni avautuivat. Hämmästyin kuinka alhaisesti abortinvastustajat puhuvatkaan täällä toisista ihmisistä, ja miten huonolla argumentaatiolla he perustelevat kantansa. Siinä missä aborttioikeuden puolustajat perustelevat näkemyksiään faktoilla ja koittavat pysyä asiassa, vastustajat tuntuvat vain haastavan riitaa ja menevän henkilökohtaisuuksiin haukkuen ihmisiä näiden tilanteesta enempiä tietämättä.

Olen aika järkyttynyt keskustelun tasosta. En kokenut fiksuna ja analyyttisenä ihmisenä enää haluavani kuulua tuohon viiteryhmään jossa toisten haukkuminen murhaajiksi ja lortoiksi on ratkaisu asipohjaisen keskustelun sijaan. Aloin miettiä kantaani esitettyjen faktojen valossa, ja nyt olen tullut siihen tulokseen että ehkä aborttioikeus nykyisellään, lääkärin kontrolloimana on oikea kompromissi. Löysentää nykylakia ei tarvitse, varsinkaan kun keskeytyksestä ei oikeasti nykyään palstalaisten kokemuksen mukaan tentata liikaa , mutten halua nykyistä löysempääkään suhtautumista. Tämä palsta ja sen keskustelut saivat minut oikeasti ajattelemaan ja muuttamaan näkemystäni. Te saitte sen aikaan.

Lopuksi haluaisin sanoa muutamille lähinnä palstan abortin vastustajille: siistikää suunne. Aivan ala-arvoista tekstiä tuntuu monilta tulevan. Asiat riitelevät, eivät ihmiset. Ja keskustelulla koitetaan luoda yhteisymmärrystä, ei lisätä riitoja, ja se tapahtuu faktoilla ei henkilökohtaisuuksilla. Muuten ajatte pois kaltaiseni maltilliset, ellei se sitten ole tarkoituksennekin.

11

228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onkoläpinäkyvämpää

      Suosijasakin trolli se jaksaa riehua XDDDDDDD no jatkahan sitä yksinäistä rähjäämistäs ja märkiä toiveunias... ;))))))

    • Annikkii77

      Puit mukavasti omat ajatukseni asiasta sanoiksi. Churchilliä mukaillen "paras argumentti aborttioikeuden puolesta on viiden minuutin keskustelu keskimääräisen abortin vastustajan kanssa".

      Miksi asiallinen keskustelu tällä palstalla on niin vaikeaa?

      • Se.on.sitten.siinä

        Asiallinen keskustelu onnistuisi, jos palstan kovimpaan ääneen huutava luuseri olisin poissa edes viikon. Hän ei kuitenkaan pysty siihen. Hänellä on mielestään oikeus sanoa mitä vain ja olen melkoisen vakuuttunut siitä, että hän ei oikeasti ole aborttia vastaan. Hän on elävä esimerkki trollista, joka pyrkii mustamaalaamaan sitä tahoa, jonka nimissä kirjoittaa.

        Toinen vaihtoehto luonnollisesti on se, että tuo ressukka on vakavissaan ja se on todella surullista. Jos niin on, hänen ongelmansa ovat ilmiselvät. Ne näkee jokainen paitsi hän itse.

        Se nyt on selvää, että abortin tarpeellisuuden näkevät älykkäät ja kjoulutetut ihmiset. Ei aborttia kukaan ihanteena tai tavoitteena pidä, mutta aborttioikeuteen kajoaminen tai abortin lähes täydellinen kieltäminen on aiheuttanut ja aiheuttaa ongelmia kaikkialla.

        Jokainen asiallisesti argumentoiva on palstalla häiriköivän reppanan kielenkäytössä aborttiasiamies. Siihen päälle vielä teinin D:t ja XD:t ja tyyppi on tunnistettu.


    • peilissäs

      Paras argumentti murhahurvittelua vastaan on viiden minuutin keskustelu keskimääräisen murhan suosijan kanssa. Kyllä.

      "Asiallinen keskustelu onnistuisi, jos palstan kovimpaan ääneen huutava luuseri olisin poissa edes viikon. "

      Niin, mikset sitten ole?

      "Hän on elävä esimerkki trollista, joka pyrkii mustamaalaamaan sitä tahoa, jonka nimissä kirjoittaa. "

      Kuten kaikki jotka ei oo samaa mieltä sun kans ;)

      "Jos niin on, hänen ongelmansa ovat ilmiselvät. Ne näkee jokainen paitsi hän itse. "

      Kerro toki mitä surullista on lasten suojelussa sun kaltasilta? Mitä pitäs nähdä? Samoja harhoja kun sinä?
      Sullahan ne jatkuvat ongelmat näyttäs olevan.

      "abortin tarpeellisuuden näkevät älykkäät ja kjoulutetut ihmiset."

      :DDDDDDDDD illan paras vitsi.... sussahan se "koulutettu älykkyys" tiivistyy ;)))) no onhan toisaalta psykopaatitkin usein älykkäitä.. mitä tosin tän palstan murharääkyiitoissa ei oo havaittavissa.

      " on aiheuttanut ja aiheuttaa ongelmia kaikkialla. "

      Joo, siellä sun todellisuudessas.

      Jokainen asiallisesti argumentoiva on palstalla häiriköivän reppanan kielenkäytössä luuseritrolli.

      • silppuri69

        M.O.T. :D


    • Anonyymi

      Hieno kirjoitus ja niin totta! Miksi viedä asialta
      ja itseltä uskottavuus ja matto jalkojen alta. Kuka törkyyn turvautuu se törkyyn hukkuu.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      77
      5756
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2516
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1758
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe