Kyllä se Vanhanen osaa!
Miten ihmeessä voi ketään hyödyntää se että ihmisiä jotka kituuttavat
minimitoimeentulon varassa laitetaan pakko/orjatöihin?
Esimerkiksi Joensuun kaupungin työttömyysaste on 17 prosenttia työikäisistä.Kaikille kaupungilta harjat ja niiden varteen nojailemaan?
Saadaanhan sillä loputkin vielä jotenkuten toimeentulevat kunnat velkakierteeseen jos ei ihan konkurssiin.
Entä syrjäseutujen pitkäaikaistyöttömät?On paljon niitäkin jotka eivät voi
ottaa osaa tavalliseen työhön kun liikenneyhteydet on vähennetty minimiin.
Kuinkahan moni hallituksesta/eduskunnasta on tietoinen paljon
Työmarkkinatuen ja perustoimeentulon määrä oikeasti kuukaudessa on?Epäilen jäävän yhden käden sormiin.Tässä omakohtaista faktatietoa niin ei tarvitse arvailla.
Kuulostaahan se hyvältä kun isolla lukee sen olevan yli 22 euroa per
päivä.Olisikin.Työmarkkinatuki maksetaan ainoastaan arkipäiviltä.Kuukautta
kohti Työmarkkinatukea käytännössä maksetaan 20 päivältä.Siitä vähennetään
automaattisesti 20 prosenttia veroja ennakonpidätyksenä.Loppusumma on
n.370 euroa.
Perustoimeentulon tasoa ei ole juuri Kekkosen ajan jälkeen kuin laskettu.
Kaikkien tukien jälkeen vuokranmaksun jälkeen kuukaudeksi käteenjäävä osuus on omalla kohdallani n.320 euroa eli noin 10 euroa päivässä.
Kuulostaako paljolta?Tosin sekin on huomattavasti enemmän kuin se millä opiskelijoiden ja osan eläkeläisistä on tultava toimeen.Mutta e on asia erikseen.
Jos Työmarkkinatuki olisikin se n.22 euroa/päivä josta eri medioissa puhutaan ja vuokran jälkeen olisi toimeentulon määräminimi vaikka n.500 euroa kuussa,kuten eräs poliitikko aikoinaan kovasti parjattua ns."Kansalaispalkka"mallia esitti,niin ymmärtäisi ehkä sen vastikkeellisuudenkin.Nykyisellään ei.
Ja jos jonkun tulisi työllistää niin sen
kuuluisi olla Valtion,ei kuntien.
Kun yhdeksänkymmentäluvun alussa lakkautettiin
toimiva Valtion työllistämisjärjestelmä rahanpuutteen(Valtionvelan
menojen vuoksi)niin miksi sitä ei voitaisi nyt palauttaa?
Jo monituhatvuotisissa Valtio-opin perusteissa Valtiolla on vastuu kansalaisistaan kuten myös kansalaisilla on vastuunsa Valtiota kohtaan,ei kunnilla.Aikooko Vanhasen johtama hallitus kirjoittaa nämä globaalit perusperiaatteet uusiksi sysäämällä oman vastuunsa kunnille?
Ehkä Hallituksen tulisikin erota oman epäpätevyytensä vuoksi.
Itse edellisissä eduskuntavaaleissa monien muiden tavoin äänestin Keskustapuoluetta siinä toivossa että saataisiin ihmisläheisempää ja vastuullisempaa yhteiskuntapolitiikkaa.Olin väärässä.
Vanha sanonta:"Kepu pettää
aina"pitää näköjään edelleenkin paikkansa.
Maalaisjärkeä ja empatiaa politiikkaan toivoen
Kepu pettää aina!
7
212
Vastaukset
- yks vain
Oletkos kuullut tällaistakin, noh politiikassa on kaikki sallittua myös lausahdukset.
- Tapio.Talvi
tietävät sen. Demareita varotettiin hallitukseen menosta kepujen kanssa. Silmät avautuvat viimeistään, kun Vanhasen roskasakki kiihdyttää pelastaja pääministerinsä vaalikampanjaa.
Demareita vedätettään.
Lopettakaa se maalaislitto-keskustan hyysääminen ja tehkää omilla ehdoillanne hallitustyötä.- politiikkaa seuraava
Just noin. Talvi on oikeassa. Kokoomus vedätti kait jo silloin Holkerin hallituksen aikoihin, kun Suomi vedätettiin laman kouriin. Sdp on siis puolue, jossa ei ole johtajuutta. Tämä on totta, sillä sosialistinen johtajuustapa ja -aateideologiakin on hapuileva. Aina suuntaa hakeva - ´vailla mitään tavoitetta. Se kun vain ollaan. Ex-demari.
- Kepun pettämä
Kepu pettää aina.
- aanestaja
Tata olen toivonut ikani aanestaessani porvaripuolueita. Nyt vasta he viimein taytavat vaalilupauksensa. Nyt loppui naapurien elaminen minun verorahoillani. Jo oli aikain isojen ihmisten menna toihin. Ninn muuallakin tehdaan, vain Suomessa hyysataan terveita laiskureita.
- Viikossa on seitsemän päivää
Kepu ei osaa laskea oikein.
- yks vaan
Se on sinun ongelmasi jos sinua on petetty puolueen kustannuksella. Mietipä onko muut pettäneet..sdp Lipposen aikana lupasi puolittaa työttömyyden.. sonera-lipponen umts rahat meni kankkulan kaivoon. jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek206186Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.243666Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1682848- 292760
- 821714
- 1471602
- 1481561
- 91533
- 121268
- 211162