Suositelkaa jonkun lääkärin joka osaa hoitaa

Kanka

Hei ,
Mulle on kilpirauhasen vajaatoiminta ja prolaktiini arvo 514 eli on vähän korkea ja nyt kilpirauhasen arvotkin näyttää paremmalta. Kolmas raskaus päätyi aika dramatisesti ennen kuin kilppari on todettu. 3vuoden ajan yritettiin raskausta mutta ei onnistunut. Mä uskon että toi prolaktiini vaikuttaa sitä.

5

402

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • engl_suositus

Ehkä Suomessakin asia on huomioitu, en tiedä. Pistänpä varalta kuitenkin Englannissa annetun suosituksen:

“NICE CKS recommend that women attempting to conceive and newly pregnant should have TSH in the low-normal range 0.4-2.0 with FT4 in the upper range”
      Eli TSH 0.4...2.0 ja T4v yläpuoliskolla.raskautta suunnittelevilla ja raskaana olevilla.

Lääkärisuosituksia ei saa antaa julkisesti. Muuten endokrinologiyhdistys tilaa Valviralta lääkärinoikeuksien rajoituksen tuolle lääkärille. Viidelle on jo tilannut.

• Kaisa30

Mä voin suositella sulle hyvän yksityislääkärin joka tietää kaiken kilpirauhasesta. On hoitanu mua pitkään. Kuopiosta Lääkärikeskus Lupaus "Ville Pöntynen" Imetätkö mahdollisesti. Se nyt ainakin nostaa prolaktiineja mutta mitä minä sanoisin itse tuohon kilppariin niin t3, tärkein mittari. Tsh 1-2 välillä raskautta ajatellen ja t3 ja t4, viitteen yläkolmanneksella.

• Ville_oikeasti_osaa

Täysin samaa mieltä! Kuin myös Villen kirjoituksen kanssa. KILPI 2-2016 s. 19

http://kilpirauhasliitto.fi/kilpi-lehti/kilpi-lehtien-arkisto/

Kolme vuotta olen lukenut kilppariasioista paljon ja tämä kirjoitus on ainoa suomenkielinen, jossa on pelkästään tosiasioita. Selkeä. Mm. että T3v 5.0...6.0 on ollut paras.
        TSH on yksilöllinen ja varman päälle saisi olla usein 0.2...0.5, joskus lähellä nollaa

• Ville.oikeasti.osaa

Ville on hoitanut liian hyvin ja €ndokrinologiyhdistyksen valviralta tilaamien kostotoimien kohteena. Voi tulla toimintakielto jo 18.12.2017

https://drive.google.com/open?id=1EHEAosKbHjIUumkqtUfR10_g2PBu5cXm

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      184
      8505
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4608
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4168
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3692
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3166
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2930
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2636
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      38
      2404
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2103
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2076
    Aihe