Ostin verkkokaupasta Maximiumin hd uhf/vhf-yhdistelmäantennin, josta on yksi koakselilähtö. Miten se liitetään vahvistimeen (Konig), jossa piuhanpaikat sekä uhf:lle ja vhf:lle? Kumpaan laitetaan?
Tuo vahvistimen virtalähde laitetaan kai tekniseen tilaan ennen jakamoa, josta haaroitetaan antennijohtojen sisävedot? Entäpäs sitten, kun suositeltiin koakselin uusimista. Mihin asti pitäisi uusia?
Yhdistelmäantennin asennus vahvistimeen
7
412
Vastaukset
- NickNailer
Itse lasken vaimennukset ensin ja suunnittelen sitten asennuksen sen mukaan. Laita siihen Konigin eteen vaikka jaotin. Jos ylipäätänsä vahvistin tarvitaan, niin tekninen tila OK. Maadoitus päämaadoituskiskoon.
Minä uusin kaapelin aina kokonaan. Kaikki jatkot ovat potentiaalisia ongelmakohtia.
Joku muu voi tehdä jollain muulla tavalla. Voihan sitä veivata Smithin kartalla ja mittailla loppuviikon. Itse teen perusmittaukset ja katson että toimii. - tikita
Yhdistelmäantennit eivät ole enää sallittuja. Siksi että UHF-kanavapaketti ja VHF-kanavapaketti tulevat eri operaattoreilta (Digita:lta ja DNA:lta) ja lähettimet saattavat sijaita eri suunnissa. Yhdistelmäantenni ei siksi enää toimi kaikkien kanavien vastaanottamiseen. UHF-antennissa pitää olla LTE-suodin, koska 4G-lähettimet aiheuttavat muuten häiriöitä kuvaan.
- kylnenäkyy
""UHF-antennissa pitää olla LTE-suodin""
Ei tarvita enää. Taajuudet muutettiin 2016. - Turhaa_höpinää
kun aikoinaan tuli digilähetykset niin mulla oli ongelmia saada näkymään kunnon kuvaa.
Parhaimmaksi ratkaisuksi totesin että ohitti kaikki hienot elektroniikat ja liitin yks yhteen piuhat kiinni.
jostain kumman syystä jopa dikiantenni pistokkeet häiritsivät signaalia.
Kun juotti suoran piuhan anteennikaapelista pistokkeen liittimeen niin kuva näkyi selvästi.
Viritelmäni toimii edelleen, enkä aio niitä alkaa muuttelemaan. - yhdistelmäantenni
Asenna laajakaistavahvistin
http://www.antennikauppa.fi/triax-mfa-621-mastovahvistin-b-iii-uhf-fm.html - väärät_vehkeet
Jos tarvitset molempia uhf ja vhf, et voi kytkeä mitenkään.
- kokemustakylläongelmista
Jos haluaa kunnollisen häiriöittä toimivan järjestelmän, niin ainoa vaihtoehto on ottaa ammattilainen tekemään homma. Ensinksi määritellään antennin paikka ja mitataan tasot. Tämän jälkeen valitaan antennit, vahvistimet ym. Sitten asennataan, mitataan ja säädetään. Jos asialla oli ammattimies, niin toimii takuuvarmasti ja häiriöittä.
Antennijärjestelmässä on sen verran paljon muuttujia, että itse tehden ilman mittareita tahtoo tulla ongelmia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan653442Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan282990- 1212366
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281452- 121424
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631346Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131098- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39932Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13822