vanhemmat riitelee :(

send.help

moro! Olen 14 vuotias tyttö. Olen huomannut eþä vanhempani riitelevät nykyään aika usein todella pienistä asioista. ( isäni aloittaa aina riidat) Vihaan ja jopa pelkään kuunnella kuinka isäni jatkuvasti raivoaa äidillenni. Riitely meni lapasesta paripäivää sitten kun isäni taas suuttui. Ensiksi hän paiskasi tietokoneemme näytön lattialle. Ja sen jälkeen heitellä talomme toisesta kerroksesta astioita alakertaan. En uskaltanut poistua huoneestani ja en enää tuon jälkeen tuntenut oloani turvalliseksi kotona. Yritän viettää vähemmän aikaa kotona,sillä en halua kuulka riitelyä. En uskalla kertoa koulu kavereilleni vaikka haluaisin puhua asiasta jollekulle. Mitä pitäisi tehdä? Auttakaa!! D:

2

116

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DiagnoosiaKerrakseen

Sinun isäsi saattaa olla sairas. Suomalaista miestä on vaikea saada lääkäriin, vaikka syy esim isäsi pahaan oloonsa voisi olla niinkin yksinkertainen kuin kilpirauhasen toimintahäiriöt.
      Jos isäsi on työelämässä, tällainen sairaus voidaan todeta jossakin työterveyshuollon vuositarkastuksessa.

• Hei send.help

On hyvä, että kirjoitit tähän tuntemuksistasi. Sinun eikä kenenkään ei kuulu kärsiä aikuisten jatkuvasta riitelystä. Tilanteeseen täytyy tulla muutos aikuisten toimesta.

Jotta se mahdollistuisi, sinun täytyisi uskaltaa puhua jollekin aikuiselle, kuten koulukuraattorille, terkkarille tai nuorisoneuvolassa (jos paikkakunnallasi on sellainen). He kuuntelevat sinua ja etsivät tarvittaessa perheellenne ammattimaista apua. Sinä et voi olla vastuussa vanhempiesi riitelystä, vaan heidän itsensä on kannettava vastuu ja muutettava tilanne paremmaksi, että kaikki voivat perheessänne kokea olonsa turvalliseksi.
      Puhu kuraattorille tai jollekin ulkopuoliselle ammattimaiselle aikuiselle jo vaikka heti tänään! Perheesi voi saada apua, mutta tärkeintä, että itse pääset huojentautumaan turvallisesti.

Merja, diakoni

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2870
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2525
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2239
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1860
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      390
      1696
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1642
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      309
      1548
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe