Voiko reuma tai nivelrikko alkaa 30 vuotiaalla? tutkimuksiin olen menossa kun käsissä pikkurillit kääntyneet sisäänpäin vinot, aikaisemmin olleet suorat. Särkyjä ajoittain sormissa mutta en syö kipulääkettä kun särky tulee ja menee,selviän sen kanssa, kyynärpäissä joskus kipua. Sormet tuntuvat jähmeiltä,hiukan tunnottomilta välillä,tavaroita olen tiputellut mutta ajattelen että olen kömpelö.
Polvet naksuvat joskus ylösnoustessa mutta kipua niissä ei ole. olen muuten terve,normaalipainoinen 60kg, väsymystä on. jotenkin tuntuu vaan mummojen taudilta,että eihän tässä iässä nyt voi!
Reuma? 30v hämmentynyt
2
307
Vastaukset
- kippee
Kyllä reumaan saattaa sairastua jo ala aste ikäisenä,paras kaverini 8v sairasti nivelreumaa ,pahaa sellaista-sekä veli sairastui 20v nivelreumaan,kyllä ei ikää katso mitkään sairaudet oikeastaan,nurinkurista sekin että osa vanhemmista päihteiden kanssa ikänsä pelanneet ovat pitkäänkin sitkeitä ja saattavat elää kauankin vaikka elävät kauhean epäterveellisesti mm runsas tupakointi lisänä...mutta urheilua harrastava ystävä sairastui luusyöpään 14 vuotiaana,elää vieläkin n 51v,selvisi onneksi.Sairaudet eivät valitettavasti kysy ikää,elämäntapoja tai lupaakaan,onni olisi olla terve ,mutta sitäkään eivtä ns terveemmät edes ajattele...itsestäänselvyys,mutta kun sen menettää,alkaa kummasti arvostaa elämässä tärkeämpiäkin asioita.
- lastentauti
Reuma puhkeaa yleensä lapsena. Eli se ei ole sama asia kuin entinen reumatismi, jota oli kaikilla mummoilla enemmän ja vähemmän. Myös miehet olivat sairaita, mutta eivät valittaneet.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/reuma.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.37816175- 2646251
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny113688- 1972777
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il142332- 1372229
Tiistaina nähdään.
Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos1101660Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva
Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon481459Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa2411216- 901214