Kyssäri vaan

KyssäriVaan

Yksi henkilö on cissexual, yksi asexual ja kolmas bisexual. Kun on teisti ja ateisti, millainen henkilö on biteisti?

5

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Epäilijä

      Se on semmoinen joka uskoo kahteen jumalaan.
      Äkkiä ei tule sellaista uskontoa mieleen.
      Muslimit ovat monoteistejä ja kristityt ovat polyteistejä.
      Kristittyjen jumalien määrä on kovin sekava.
      Kristityt uskovat jumalinaan Jumalaan, Saatanaan, Jeesukseen, Pyhään henkeen, Jumalan-Jeesuksen-Pyhän hengen yhteen jumaluuteen, pahoihin henkiin, riivaajiin ja enkeleihin.
      Melkoinen jumaluussekasoppa.

      • PerusTeologiaa

        Kristinusko on monoteismi, on vain yksi Jumala, Isä (Korkein), jolla on vain yksi välittäjä, Poika (Jeesus), ja yksi vaikuttava voima, Pyhä Henki (Ruah).

        Saatana taas ei ole jumala vaan enkeli, kristinuskossa pidetään useita enkeleitä jotka ovat Jumalan viestejä eli merkkejä välittäviä henkiolentoja. Sitten on demoneita koska on demoneita,demoneiden elemassa oloa ei ole selitetty mitenkään vaan ne rinnastetaan suoraan mielenterveysongelmiin ja joihinkin sairuksiin.

        Kristinusko on lisäksi omauskontonsa vain sen takia että kristittyjen ja juutalaisten välillä vallitsee opillinen skisma siitä voiko risstiinnaulittu ja kuollut mies olla messias eli voideltu, tarkoittaen Jeesuksenyhteydessä profeettaa ja ylipappia. Toinen, nykyään ei niin tärkeä skisma on kysymys siitä tarvitaanko temppeliä vai saako Jumalaa palvella ja rukoilla siellä missä huvitta. Lisäksi on opimllisia kysymyksiä tuleeko uskon elämä näkyä vai pysyä piillossa, esim kristityille ipetetaan ettei paasto saanäkyä ulospäin ja että rukoiltava on yksin komerossa kun esim vertaa niihin juutalaisiin jotka rukoilevat äänekkäästi toreilla tai kadunkulmissa. Ja jos näitä skismoja ei olisi, kristinusko voitaisiin lukea ennemmin juutalaiseeksi liikkeeksi kuin omaksi uskonnokseen.


      • PerusTeologiaa kirjoitti:

        Kristinusko on monoteismi, on vain yksi Jumala, Isä (Korkein), jolla on vain yksi välittäjä, Poika (Jeesus), ja yksi vaikuttava voima, Pyhä Henki (Ruah).

        Saatana taas ei ole jumala vaan enkeli, kristinuskossa pidetään useita enkeleitä jotka ovat Jumalan viestejä eli merkkejä välittäviä henkiolentoja. Sitten on demoneita koska on demoneita,demoneiden elemassa oloa ei ole selitetty mitenkään vaan ne rinnastetaan suoraan mielenterveysongelmiin ja joihinkin sairuksiin.

        Kristinusko on lisäksi omauskontonsa vain sen takia että kristittyjen ja juutalaisten välillä vallitsee opillinen skisma siitä voiko risstiinnaulittu ja kuollut mies olla messias eli voideltu, tarkoittaen Jeesuksenyhteydessä profeettaa ja ylipappia. Toinen, nykyään ei niin tärkeä skisma on kysymys siitä tarvitaanko temppeliä vai saako Jumalaa palvella ja rukoilla siellä missä huvitta. Lisäksi on opimllisia kysymyksiä tuleeko uskon elämä näkyä vai pysyä piillossa, esim kristityille ipetetaan ettei paasto saanäkyä ulospäin ja että rukoiltava on yksin komerossa kun esim vertaa niihin juutalaisiin jotka rukoilevat äänekkäästi toreilla tai kadunkulmissa. Ja jos näitä skismoja ei olisi, kristinusko voitaisiin lukea ennemmin juutalaiseeksi liikkeeksi kuin omaksi uskonnokseen.

        Ei ole olemassa mitään yhtenäistä kristinuskoa vaan sekalainen kokoelma erilaisia uskoja joita on koetettu koota yhteiseksi uskoksi onnistumatta.


    • Biteisti on polyteismin eräs olomuoto, ja polyteismi taas liittyy monoteismiin, eroten vain jumalien määrällä.

    • quadrostagione

      Biteisti uskoo kahteen Jumalaan, esim. Jehovaan ja Saatanaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      35
      1886
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      828
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      82
      819
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      681
    5. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      671
    6. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      619
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      590
    8. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      59
      502
    9. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      43
      454
    10. Porukkaa ku pipoa

      Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel
      Ähtäri
      28
      449
    Aihe