katsekontaktin välttely

mustaile

Oon ollut ihastunut 3vuotta noin tuttuun mieheen. On ollu pitkiä katseita ja mies on ollut ystävällinen ja hakeutunut seuraan. Myös on välillä Ollit sellainen, että ei ole huomaavinaan.. On tuntunut, että jotain olisi tapahtunu ellemme olisi varattuja. Nykyään välttelee katsekontaktia, mutta saan aika usein kiinni katsomisest a, jos itse katson jonnekin muualle.. On edelleen ystävällinen, mutta ehkä tasaisen ystävällinen, että ei tyly välillä. Toisaalta itsekin huomaan, että saatan vältellä katsekontaktia, kun en halua että näkee tunteita mun silmistä ym. Ennen saatoin katsoa pitkään takaisin. Kertooko miehellä katsekontaktin selkeä välttely ennemmin mahdollisten tunteiden viilentymisestä vai päinvastoin?

14

2921

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ViriiliKettu

      Katsekontaktin välttely voi olla just molempia. Joko hänen ihastumisensa sinuun on muuttunut jopa rakastumiseksi tai sitten tunteet viilenneet. Sinun pitäisi kyllä naisenvaistolla osata tuo sanoa! Me miehet ollaan kuitenkin yksinkertaista porukkaa noissa sydämmen asioissa.

    • kokematonkeskustelija

      Ihastuneena heittäydytään ajattelematta hyvänolon tunteeseen.Rakastuneena mietitään enemmän asioita ja katsellaan arasti ja epävarmasti.

    • mustaile

      Ok, kiitos vastauksesta. Oon n. 95% varma, että jotain on ainakin ollut. En jokaisesta ystvällisedtä miehestä noin ajattele, vaan tää on ehkä mun elämässä 5. Mies josta tunnen näin ja oon yli 30v. Ja kolme on olleet muhun ihastuneita ainakin noista viidestä. Tuosta katsekontaktista en osaa oikein sanoa kuitenkaan. Kuitenkin, jos on ottanut pari, saattaa katsoa samalla kaiken sulattavalla katseella ja silloin oon varma että jotain on edelleen. Mutta tuleeko tunteet vain nousuhumalassa ja muuten haluaa pyrkiä eroon.. ? Oma suhde on aika sekaisin tällä hetkellä, kun on paljon ollut kaikenlaista

    • ViriiliKettu

      Alkoholi paljastaa hänen todelliset tunteet. Sanoisin että on kyllä syvädti ihastunut.

    • kertooPaljon

      Niin oletko itse ihastunut häneen. Voisiko välillänne olla jotain jos mies niin haluaisi?

    • Ykspösilömies

      Hän on rakastunut sinuun ja pelkää, ettei se tunne ole molemminpuolinen. Siksi hän välttelee katsekontaktia aina välillä. Sinun pitäs rohkaista miestä, että hän jatkaisi entisellä linjallaan.

    • mustaile

      Niin en tiedä kannattaako rohkaista koska olemme molemmat varattuja. Mutta oon ollut ihastunut pian 3 vuotta eikä loppua näy, tunteet vain oikeastaan vahvistuneet. Koitan tietoisesti pyrkiä eroon tunteista välillä, mutta aina kun nähdään niin jokin asia tuntuu vain olevan niin oikein täs miehessä. Parasta olis varmaan koittaa keskittyä omaan suhteen parantamiseen. Mut ehkä koitan kysyä asiaa mieheltä kun näemme seuraavan kerran, jos saisi puhuttua asiasta..Tuo mies vain on niin ihana välillä..

      • soivapelii

        Tähän voisi melkein sanoa, että noin pitkään ihastuneena, vaikka ihadtuksesi sammuisi tulee uusi ihastus, joka voi toimiakin, mutta en usko että vanha suhteesi enää.


      • Stoppia

        Tuo mies on vain niin ihana välillä? Kuka vain voi olla ihana välillä. Miten oma miehesi, hänkin lienee ollut mielestäsi ihana kun olette yhteen päätyneet?? Huojutko sinne tänne tunteiden tuulissa ajattelematta parisuhdettasi ja tuon miehen parisuhdetta vakavasti?? Ihastuksia voi tulla ja mennä. Ei kaikkien tunteiden mukaan voi haahuilla. Voit menettää hyvän miehesi ja kadut hölmöilyäsi koko loppuelämän.


      • soivapelii

        Ihmiset nyt vaan tuppaa muuttumaan elämän myötä, se on sitä kasvamista. Vanhastaan varmaan tietää mitä se on ja onko miten enää yhteistä. Tottakai uuteen ihastutaan ja hänestä nähdään alkuunsa vain hyvät puolet, rakastuminen ja rakastaminen uuteenkin tulee siinä vaiheessa kun toisesta näkee niitä huonoja puolia ja ikävämpiä juttuja ja silti vaan tykkää.


      • mustaile
        Stoppia kirjoitti:

        Tuo mies on vain niin ihana välillä? Kuka vain voi olla ihana välillä. Miten oma miehesi, hänkin lienee ollut mielestäsi ihana kun olette yhteen päätyneet?? Huojutko sinne tänne tunteiden tuulissa ajattelematta parisuhdettasi ja tuon miehen parisuhdetta vakavasti?? Ihastuksia voi tulla ja mennä. Ei kaikkien tunteiden mukaan voi haahuilla. Voit menettää hyvän miehesi ja kadut hölmöilyäsi koko loppuelämän.

        No en ole mikään haahuilija. Oon ollut oman mieheni kanssa 17v enkä yleensä oo ihastunut varsinkaan näin pitkään. Jos oon ollut niin ehkä 2-3kk ja sitten on jo ihastuminen mennyt ohi. Mietin vain, että onko molemminpuolista, kun kestänyt näin kauan. Haluaisin saada tän hetkisen suhteen kuntoon, mutta vaatisi molemmilta panostusta


      • Sama-täällä
        mustaile kirjoitti:

        No en ole mikään haahuilija. Oon ollut oman mieheni kanssa 17v enkä yleensä oo ihastunut varsinkaan näin pitkään. Jos oon ollut niin ehkä 2-3kk ja sitten on jo ihastuminen mennyt ohi. Mietin vain, että onko molemminpuolista, kun kestänyt näin kauan. Haluaisin saada tän hetkisen suhteen kuntoon, mutta vaatisi molemmilta panostusta

        Vau, minulla on sama tilanne sillä erolla etten ole varattu. Miehestä tiedän vain että oli suhteessa vuosi sitten. Mikä kumma siinä on että joihinkin vaan tuntee niin palavasti vetoa? Yleensä se ihastus kestää 1-3kk jos mitään ei tapahdu, mutta tämän kohdalla on mennyt 3 vuotta. Tiedän kyllä että mies on yhtä kauan ollut minusta kiinnostunut, meillä vain kommunikointi on mennyt päin vittua... Siksi tuo kuvailemasi käytös kuulostaa tutulta, tämä tuntemani mies myös välttelee ajoittain katsekontaktia vaikka näen hänen katselevan silloin kun en muka huomaa. Olen pitänyt tätä lähinnä ujoutena, mutta ainakin katsekontaktin välttely tarkoittaa minusta että toinen koittaa peittää tunteensa. Koska jos toista kohtaan ei tunne mitään suurempaa niin silloin ei haittaa jos toinen huomaa sen kun ei ole mitään piilotettava...


      • mustaile
        Sama-täällä kirjoitti:

        Vau, minulla on sama tilanne sillä erolla etten ole varattu. Miehestä tiedän vain että oli suhteessa vuosi sitten. Mikä kumma siinä on että joihinkin vaan tuntee niin palavasti vetoa? Yleensä se ihastus kestää 1-3kk jos mitään ei tapahdu, mutta tämän kohdalla on mennyt 3 vuotta. Tiedän kyllä että mies on yhtä kauan ollut minusta kiinnostunut, meillä vain kommunikointi on mennyt päin vittua... Siksi tuo kuvailemasi käytös kuulostaa tutulta, tämä tuntemani mies myös välttelee ajoittain katsekontaktia vaikka näen hänen katselevan silloin kun en muka huomaa. Olen pitänyt tätä lähinnä ujoutena, mutta ainakin katsekontaktin välttely tarkoittaa minusta että toinen koittaa peittää tunteensa. Koska jos toista kohtaan ei tunne mitään suurempaa niin silloin ei haittaa jos toinen huomaa sen kun ei ole mitään piilotettava...

        Joo tutulta kuulostaa. Yleensä katson kaikkia miehiäkin silmiin normaalisti. Siis silloin, kun en tunne mitään ihmeempää. Joskus en katso juurikaan silmiin, jos en jostain pidä jollain tasolla. Mutta sitten en kyllä muutenkaan hymyile ihmeemmin tai ole korostetun ystävällinen vaan ehkä teennäisen kohtelias vähän tai viileän ystävällinen :)


    • mustaile

      Niin voihan olla niinkin. Välitän kuitenkin edelleen ja haluaisin saada suhteen taas vakaammalle pohjalle. Se vaatisi kuitenkin keskustelua hankalista viime kuukausista. Itse olisin siihen valmis. Tuntui välillä, että ihastus menisi ohikin, mutta vaikeudet viime aikoina ovat vaikuttaneet päinvastoin.. Mies on suuttunut joitain kertoja sellaisista asioista, jotka koen epäreiluina, kun mun tarkoitusperät on olleet vain hyvät

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      300
      2697
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      100
      2108
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      79
      1613
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      171
      1472
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1298
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1205
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1084
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1076
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1030
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      911
    Aihe