Olen maaliskuussa täyttänyt 63 v. Ansiosidonnaista on jäljellä vielä pari kuukautta. Pitäis olla ollut 5 vuotta töissä 20:nen sisällä mutta olen ollut yrittäjänä niin sitä ei lasketa. Eläkkeeni tulee olemaan niin pieni etten saa sillä kuin v uokran malsettua. Mistä alan selvittään mitä tässä tilanteessa täytyisi tehdä? Kiitos.
Työaika ei riitä
1
283
Vastaukset
Olet ansiosidonnaisella työttömyyspäivärahalla, jota ilmoituksesi mukaan saat vielä pari kuukautta. Yrittäjänä olosta karttuu myös työeläkettä, mutta yrittäjällä ei ole lisäpäiväoikeutta eikä siten oikeutta saada vanhuuseläkettä työttömyytensä perusteella.
Jos olet syntynyt 1954 tai ennen sitä voit jäädä vanhuuseläkkeelle 63-vuotiaana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata1063148Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2361969Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois611879- 1361849
Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641362- 961245
- 611165
Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻841164- 591147
- 68997