Ateismin ja teismin alkeet

OppiOjaanKaataa

A = ei
Te = jumala
Ismi = Aate/suuntaus
Ateismi = Aate jonka mukaan jumalaa/jumalia ei ole

Te = jumala
Ismi = Aate/suuntaus
Teismi = Aate jonka mukaan jamala/jumalia on

Ateismin ja teismin suhde = kaksi keskenään kilpailevaa vastakkaista aatetta

10

283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eisiismitä

      Joo, liian vaikeeta. Voisitko selittää hitaammin?

    • Ja sitten hieman eri tavalla ajateltuna:

      Jos teismi on aate tai suuntaus, ja ateismi sen käänteinen tila, niin ateismi ei ole aate, eikä suuntaus.

    • "teismin alkeet "

      Enkelit lentää sun uniin
      ja tekee sinusta tyhmän

    • xgkljfs

      Teismi on yhtenäinen aate joka on keksitty 0 jKr, toisin kuin ateismi joka keksittiin viime vuosisadalla darvinilaisesta evokkismista. Kaikki teistit Uskovat samanlaiseen jumalaan ja kaikki uskonnot ovat samanlaisia.

    • Teismi on aate jonka mukaan on olemassa jumalia. Ateismion uskonpuute noihin teismin aatteisssa mainittuihin jumaliin. Ateismi ei ole aate.

      "Ismi = Aate/suuntaus". Kaikki ismit eivät ole aatteita.

    • Ateismi ei ole mikään aate, se on vain yksinkertaisesti sitä, että jumalusko puuttuu. Jonkin sortin suuntaus se kyllä voi olla ("suuntautunut jumalattomuuteen").

      • Ei ole mitään puuttumista.


      • sanojen.merkitys
        kekek-kekek kirjoitti:

        Ei ole mitään puuttumista.

        Erilaisilla puutteilla voi aivan hyvin olla jokin nimitys.
        Esimerkiksi ihminen, jolta puuttuu sairaudet on terve.


      • Ai että ateismi on jota kuinkin sama kuin "tyhjä", "tyhjyys", "olemattomuus" tms.? No nimenomaan ateismihan on sen nimitys, että jumalusko puuttuu, Wikipediakin sanoo ateismin olevan lähinnä vain "jumalattomuutta". Selitätkö vähän tarkemmin, ehkä olen vähä-älyisempi kuin sinä, joten en tajunnut.


      • kekek-kekek kirjoitti:

        Ei ole mitään puuttumista.

        Miten niin? Ateismihan on virallisestikin "jumalattomuutta", eli ATEISTEILTA PUUTTUU JUMALA. Tai sitten en vain tajua, mitä tarkoitat, sillä olet todennäköisesti minua älykkäämpi. :) Lue sanojen.merkityksen kommentti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      35
      1886
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      828
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      82
      819
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      681
    5. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      671
    6. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      619
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      590
    8. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      59
      502
    9. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      43
      454
    10. Porukkaa ku pipoa

      Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel
      Ähtäri
      28
      449
    Aihe