Salon Sh pääsykokeisiin tulijat

TulevaSHtoivottavasti

Mitä mieltä ennakkomateriaalista?
Sisältyykö tän kokeen lisäksi ryhmähaastettelu/haastattelu?
Kaikenlaisia ajatuksia siis tänne purkamaan tulevasta pääsykokeesta 😊

39

860

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Loikkaaja

      Täällä toinen! Ennakkomatskut on muuten ihan jees mutta aika paljon paksua tavaraa, digitalisaatio melko tylsää ja etiikka jää aika huonosti päähän. Oon siinä käsityksessä että ei olis haastattelua, pelkästään kirjallinen 🤔

      Minkähänlaisia kysymyksiä oikein pitäisi odottaa, onko ne pelkkiä monivalintoja? Ihmettelin myös kun siinä pääsykoekutsussa luki että kokeeseen sisältyy englanninkielisen tekstin rakennetehtäviä, mitähän se meinaa, jotain kielioppia? Huui alkaa jo stressaamaan, en oo ehtiny lukemaan niin hyvin kuin haluaisi ja matikka varsinki jääny ihan liian vähälle 🙈

    • Stressipäällä5

      Määkin tulossa. Kiva ku ei saa sitä kirjaa mistään lainaan ja kauhee stressi kaikesta. Ootteko muut saanut kirjaa käsiinne vai ostanut? Matikka myös on heikoin lenkki mut yrittänyt opetella kovasti. Haluaisin vaan tuon kirjan käsiin ku oon kyl lukenut toisesta kirjasta kaikkee mut.. stressaa..

    • Minäkintulossa

      Mulla on kirja. Toi solu osio puuduttavin ja vaikein osio... mitäköhän siitä pitää niin ku saada eniten irti?

    • Loikkaaja

      Mullakin on kirja, sain lainaan sen kirjastosta. Kannattaahan se varmaan olla, musta ainaki hyvin kirjotettu. Onhan se kalliski mutta jos ostat sen ni voihan sen sitte myydä vaikka jollekki syksyn hakijalle jos itellä haussa tärppää :)

      En oo ennen käyny koittaa tätä koetta ni en osaa sanoa mitä ne hakee mutta veikkaisin että pääsee pitkälle jos handlaa proteiinisynteesin ja aktiopotentiaalin :D

    • bbrina

      Meiltä kans kirjastoista loppu tuo kirja. Mulla on itsellä samoilta tekijöiltä paljon paljon vanhempi painos (muistaakseni 1999), ajattelin tentata edes sitä, parempi varman sekin kuin ei mitään... vai saankohan sieltä ihan väärää tietoa??

    • vaikeat

      Turun sairaanhoito-oppilaitoksessa sama pääsykoe kuin Salossa.

    • bbrina

      Mitä mieltä olitte pääsykokeista?

    • turhautunut_

      Mun mielestä hankalin osuus oli englanti. Yleensä oon huono matikassa mut nyt tuntuu että se meni parhaiten. Ennakko osioista helpoin oli etene julkaisuun liittyvät. Anatomiasta kysyttiin kaikke muuta kuin olin opetellut 😁. Saa nähdä miten käy. Melko kovat pistevaatimukset oli joka osiosta että pääsee ylipäätään läpi 😳.

    • Hoitsuksi

      Hyvä fiilis jäi - paitsi siitä kirjaan perustuvasta osiosta. Olin jättäny latinan kieliset termit opettelematta kun aattelin ettei niitä tarvii ja olishan niitä tarvinnu aika paljonkin! Olihan niissä tietty 33% mahis arvata oikein :D Noh, loppukuusta saa tietää :)

      • Turhautunut_

        Muistatteko oliko niin että enkun molemmista osioista piti saada 8,5 pistettä että on hyväksytty? Ja muista osioista puolet?


      • riina9087

        Ei molemmista, rakennetehtävässä oli se minimi oikein 8,5p. mut luetunymmärtämisessä 5p.


      • Hoitsuksi

        Muistaakseni kirjaan pohjautuvasta osiosta piti kolmannes mennä oikein eli 5p/15p.


    • Paniikki_apua

      Oliko siellä optisen lomakkeen alareunassa allekirjoituskohta? Pääseeköhän kokeesta läpi, jos sen unohti sinne kirjoittaa? Nimi ja hetu kyllä on selkeästi siellä missä pitääkin.

      • Hoitsuksi

        En mä ainakaan huomannu mitään allekirjoitusriviä! Katsoin mielestäni tarkasti paperin läpi mutta en mee vannomaan ettei sitä olis ollu... :S


      • Turhautunut_

        Jännä että siinä rakennetehtävässä pitää niin monta mennä oikein. Itse en kielioppia ole aikoihin enää opiskellut joten vastasin siten mikä tuntui / kuulosti järkevimmältä 😁


      • Turhautunut_

        Ja harmittaa kyllä ihan suunnattomasti, että jos muut osiot menee hyvin niin sitten tulee kuitenkin hylsy koko kokeesta, jos yhdestä osiosta ei tuu minimi pisteet täyteen 😩.


    • Loikkaaja

      Joo se enkun rakenneosion pisteraja pisti vähä kuumottaa, yllätyin että pitää niin hyvin osata enkkua, luetun ymmärtäminenki oli aika kamala 😅 ja sitte fysiologiassa/anatomiassa oli vaan 5/15 what 😄

      • Hoitsuksi

        Mä oon ainakin tosi tyytyväinen että painotus meni noin 😅 jännittää kyllä minuakin se että jos joku osio menee penkin alle niin tulee hylsy koko kokeesta... Ääh, nyt kun jälkikäteen mietin niitä anatomian kysymyksiä niin tuntuu että suurin osa meni ihan penkin alle!


      • Ellu100

        Kuinka monta kysymystä siinä anatomian osiossa oli yhteensä?


      • Hoitsuksi

        30 muistaakseni.


    • Hoitsuksi

      Löytyykö muuten muita jotka olis ylemmällä haulla hakenu muualle? Mulla Salon pisteen sh-koulutus oli vasta neljännellä sijalla, ykkösenä kätilölinja Turussa. Olisin kyllä tosi tyytyväinen kummasta vaan paikasta 🤗

    • Ekakertakokeissa

      Mun mielestä anatomia oli vaikea, tosi pikkutarkks. Tuli olo, että mitä ne koulussa enää opettaa kun nyt ois jo pitänyt osata luetella luut ulkoa :D. Ja sama fiilis tuosta, yks osio kun ei ylitä pisterajaa on suora hylsy, vaikka muista sais täydet.

      • Turhautunut_

        Tietääkö joku, että saako siitä ykkös hakuvaihtoehdosta vielä nykyään jotain lisäpisteitä? Oon kans sitä mieltä että outo painotus kokeessa. Mitataan motivaatiota ja alalle soveltuvuutta noilla pääsykokeilla. Tavallaan jännä, että vaikka olisit osannut anatomian kirjan ulkoa ja annetut ennakkomateriaalit myös, niin silti koko koe voi sitten kusta johonkin rakennetehtävään mikä ei ainakaan omasta mielestä alalla ole niitä tärkeimpiä asioita. On tärkeä osata puhua englantia ja kommunikoida, mutta mun mielestä se kielioppi käytännön työssä on toissijainen asia. Mut pidetään peukkuja silti kaikille ja toivotaan parasta 😊. Tulee pitkät ja tuskaiset viikot odottelun merkeissä 😁.


      • Turhautunut_

        Ja en kyllä olis itsekään uskonut että noin nippelitietoa anatomiassa kysellään. Olin valmistautunut enemmänkin kokonaisuuksien hallitsemiseen enkä mihinkään yksittäisiin luihin ja tärkeisiin verisuoniin 😤


      • Hoitsuksi

        Ei saa enää lisäpisteitä ykkösvalinnasta.
        Sama täällä, kuvittelin että olis yleisemmin kysytty mm. rakenteista ja elinten tehtävistä eikä yksittäisistä pikkujutuista - ja varsinkaan latinankielisillä nimillä. No, syksyllä oon fiksumpi jollei tässä haussa tärppää 🙄


    • Mullykla

      Tämä oli nyt kolmas kerta kun haen ja oli kyllä huomattavasti vaikeampi koe kun ennen vaikka materiaalit on ollut melkeen täysin samat joka kerta.
      Tosin olen hakenut Turkuun, mut siellä sama koe tietty.

    • riina9087

      Itse etsin googlen kautta nyt englannin rakennetehtävän ja löysinkin... taitaa olla juuri ne kolme virhettä ainakin tullut...

      • Turhautunut_

        Mistä löysit? Laita linkkiä 😊


      • Turhautunut__

        Kiinnostaa myös


    • Määvaanonneton

      Ei tullut sit opiskelupaikkaa. Tiedän et kaatu tohon latinaa ja sitä kautta ennakkomateriaaliin. Onnea sisäänpäässeille😊

      • Hoitsuksi

        Ootko saanu jo sähköpostilla tiedon?? Mulle ei oo tullu mitään vielä 😑


      • huhhuhsh

        Näkyi mulla ainakin opintopolussa tänään päivällä ja sähköpostia ei oo tullut vieläkään silti...


    • bbrina

      Sain opiskelupaikan! Salo oli mulla 3.sijalla, nyt vielä odotan turkuun kätilön ja sh varasijojen tietoja ennen kuin pääsen ottamaan paikan vaataan.

    • huhhuhsh

      Onnea bbrina!! Mä sain myös opiskelupaikan, tosin Turkuun, joka oli mun ykköstoive... Mulla tulos opintopolussa näkyvillä vaikka sähköpostia ei ole vielä tullu...

      • Loikkaaja

        Määki pääsin Saloon whipiii! 😄


    • Hoitsuksi

      Musta tulee kätilö... pääsin mun ykköshakutoiveeseen! 😀

      • bbrina

        Onnea!! Toivon itsekin vielä pääseväni kätilöksi, vaikka sitten ensin sh:n kautta :)


      • Hoitsuksi
        bbrina kirjoitti:

        Onnea!! Toivon itsekin vielä pääseväni kätilöksi, vaikka sitten ensin sh:n kautta :)

        Siirrän aloitusta ensi vuodelle kun täytyy oma synnytys hoitaa ensin pois alta, ties vaikka saisit minun paikan ;)


    • Onnellinenlapsi

      Täällä kans yks opiskelupaikan saanut <3

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2896
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2450
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      19
      2049
    5. 171
      1862
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1856
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      134
      1546
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe