Minulla on ollut noin puoli vuotta pään sisäistä tärinää. Tärinä alkaa nukkumaan mennessä kun olen nukahtamaisillani ja kun herään aamuyöstä tai aamulla niin tärinä tuntuu edelleen. Epäilen, että sitä on kestänyt koko yön. Lisäksi minulla on muutamia muita oikreita, joiden epäilen liittyvän tärinään/neurologiseen vaivaan
- lihaskouristuksia käsissä öisin
- elohiiriä eli faskikulaatiota eri puolilla kehoa
- lihasjännitystä lähinnä käsissä
Kävin neurologin vastaanotolla ja sain lääkkeeksi rivatril 0.5 mikä on auttanut hieman. Lisäksi otettiin pään MRI ja ENMG, molempien tulos normaali. MS-tauti suljettiin pois kuvauksella ja Parkinson neurologin tekemillä testeillä Tilanne on ahdistanut minua ja sain kohtuu korkeat pisteet ahdstustestistä sekä masennuskyselystä. Lääkäri ehdotti SRRI lääkkeen aloittamista, jonka aloitin pari viikkoa sitten.
Mietin mistä oireeni voisivat, johtua? -onko kukaan törmännyt samanlaiseen tilanteeseen, saanut diagnoosia tai helpotusta jostain? - mietiskelen mitä tekisin asian kanssa seuraavaksi.
Vastauksia odottelen kiitollisena.
Yöllistä tärinää päässä
3
3146
Vastaukset
- katsonut
Katsoin kerran lääkärit ohjelmaa jossa eräs nuorehko nainen oli ,hän poti kauheasti ihme oireita ,neurologisia vapinoita,nykinää,tärinää ym kummia oireita,pelottaviakin.Pitkään hänen tutkittuaan sanottiin että hormonaaliset ahkäisytabletit aiheuttivat hänelle nänä vakavat oireet,joita kukaan ei ennen kyseenalaistanut. Hänen piti lopettaa kaikki hormonia sisältävät lääkkeet ja parantui. Tämä vaan kommentti,siihen jos ei mri ym rarkoista juvantamisista mitään koskaan löydetä,häneltä pois-sulkettiin myös borreolosi epäilyt.
- Anonyymi
Toivotavasti olet löytänyt syyn vaivaasi tai se on helpottanut.
Minulla kuili aviopuoliso puoli vuotta sitten. Pari viikkoa tapahtuneen jälkeen heräsin järkyttävään päänsärkykohatukseen johon liittyi pään tärinä, kuin joku olisi porannut päätä. Tämän jälkeen minulla onnesiintynyt kivutonta mutta häiritsevää tärinää ja surinaa takaraivossa öisin ja nukkuessa. Täytyisi varmaan jaksaa käydä lääkärissä.- Anonyymi
Samoja mietteitä. Sinulla ja aloittajalla vaikuttaa olevan pikkusen erityyppiset oireet. Sinulla voisi olla ainakin stressin provosoimaa niskanjännityksestä johtuvia oireita. Tuo järkyttävä särkykohtaus kuulostaa pahalta ja jos alkaa toistua niin ehdottomasti pitää pää kuvata.
Aloittajan tilanne taas on monisyisempi. Hyvä huomata ettei puhdaskaan MRI sulje pois esim. MS:n mahdollisuutta. Hiljattain oli muistaakseni Iltalehdessä juttua uusimaalaisesta naisesta, taisi olla Elisa Ruokamo, jolla oli vuosikausia MS-tyyppisiä oireita, mutta MRI oli silti normaali. Vuosien päästä todettiin kuitenkin MS. Olettaa siis sopii oireiden alunperinkin olleen tuota. Selkäydinpunktio antaisi lisäinfoa, mutta sitä ei käsittääkseni riskien vuoksi tehdä niin helposti ja usein kuin otetaan verinäytteitä. MRI-laitteiden pitäisi ymmärtääkseni näyttää hyvin hyvin hyvin pienet muutokset, mutta eipä se vaan näytä ihan kaikkia. Ei myöskään näytä solujen toiminnallisia häiriöitä, esimerkiksi hormonaalisista syistä johtuvia.
Monisairas
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kyllä tiedän että ajattelet
Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä238719Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3541717Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset3011473- 3871412
- 791366
- 61305
Yksi elämän pahimmista virheistä
Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo331080Ensi vuonna
Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin241046Parempaa uutta
vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.521012- 36978