Siitepölyaika on taas täällä, ja oireilut ovat alkaneet. Minulla on todettu siitepölyallergia jo pienenä, mutta nyt viimeisenä kolmena vuotena pahimmat silmä- ja hengenahdistusoireet ovat vaihtuneet jatkuvaksi väsymykseksi. Lääkkeinä minulla on Desloratadine Actavis 5mg, Montelukast Orion 10mg, Avamys nenäsumute sekä Lomudal silmätipat tarvittaessa.
Olen allerginen lähes kaiken siitepölylle ympäri kesän, ja viime vuosina on tuntunut, että vapaa-aika menee nukkuessa. On todella rasittavaa, kun ei yksinkertaisesti jaksa lähteä minnekään, kun väsyttää niin kovasti. Ja jos lähden, olen todella tylsää seuraa kun en oikein jaksa keskittyä mihinkään muuhun, kuin hereillä pysymiseen. Olen nyt monta kertaa juossut lääkärissä, mutta en ole saanut vaivaani apua. Minusta tuntuu, että voimakas väsymys allergian oireena on melko tuntematon asia, enemmän keskitytään allergialääkkeisiin, jotka ei väsytä. Mutta tarvitsisin lääkkeen, joka veisi väsymyksen pois. Töissä turvaudun erilaisiin energiapitoisiin juomiin, jotta pystyn tekemään tehtäväni edes jollakin tasolla. Opiskeluni tökkii, kun keskittyminen tuntuu todella haastavalta. Tahtoisin pitkästä aikaa oikeasti nauttia kesästä niin, ettei tunnu että olisin aivan koomassa.
Kysyisin siis teiltä kohtalotovereilta, onko teillä minkälaisia selviytymiskeinoja tätä jäätävää väsymystä vastaan?Miten vaivaanne on lääkärissä suhtauduttu? Oletteko löytäneet itsellenne sopivia lääkkeitä?
Apua voimakkaaseen väsymykseen?
Väsypää
2
621
Vastaukset
- dfljlgj
Koska on tehty spirometria? Jos sinulla on ollut hengenahdistusta, niin keukojen tila pitäisi selvittää. Atopia on riski myös keukoahtauman syntymiselle. Keuhkoperäistä voi väsymys olla, mutta myös lääkkeet voi sitä aiheuttaa.
- Väsypää
Joskus lähemmäs 10 vuotta tehtiin pef-seuranta, mutta arvot olivat ihan hyvät. Nyt hengenahdistus on aika lailla kadonnut, mutta väsymys on tullut tilalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-20140000604987324h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?92441Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2101795Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja231573- 711010
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.42956Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?74862Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57852En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.43822Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä77745