Tuulivoimat

tuulivoimala

Taitaapi tulla Lokalahdelle komeat tuulimyllyt kun on alettu tietä tekemään sille alueelle mihin niitä suunniteltiin muutamia vuosia sitten.

8

302

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eräjorma67

Asfaltin voisivat vielä rallipätkälle laittaa.

• lintusilppuri

Onneksi jättivät Yaran alueen rakentamatta. Tuulivoimalat siellä olisivat aiheuttaneet kaupungille vakavan turvallisuusriskin.

• Mittakaavaa

Yksi tuollainen siipi painaa 15 000 kg ja on yli 70 metriä pitkä.

https://www.youtube.com/watch?v=xfolruxqYVA

Tuollaisen siiven lentäminen tehdasalueelle voisi aiheuttaa vakavan ammoniakkivuodon tai räjähdyksen tehdasalueella. Sopivalla länsituulella tällainen johtaisi tuhansien ihmisten kuolemaan kaupungissa.

Lannoitetehdas on iso riski kaupungin turvallisuudelle muutenkin. On käsittämätöntä, että virkamiehet olivat valmiita antamaan rakennusluvat voimalaitoksille näin riskialttiille rakennuspaikalle.

• korruption.kukat

Komeat tuli. Pilaavat maisemat kilometrien päästä. Oikeat ahneuden muistomerkit. Taisivat olla viimeiset, jotka pääsivät tukiaisten piiriin.

Onneksi päättäjämme ymmärsivät jättää toteuttamatta suuremmat suunnitelmat, vaikka hyvinvkestityt virkamiehet olisivat olleet valmiita pilaamaan enemmänkin idyllistä kaupunkiamme.

• OmatuntoVaan

Olipa sekin merkillinen episodi kaupunkimme historiassa. Virkamiehet ajoivat kuin käärmettä pyssyyn.

Varsinkin kaupungin yleisilmeestä ja rakentamisesta vastuussa oleville 200 m korkea tuulimylly ei olisi ollut minkäänlainen maisemahaitta, mutta sitten jostain muutaman neliön piharakennuksen sijoittelusta jaksetaan narista.

Siinä meni luottamus virkamiehiin täydellisesti.

• Wannabeerangers

Tuuli tarttuu siipiin, joka pyöräyttää planeetankantajaa, joka puolestaan pyöräyttää aurinkoakselia, joka puolestaan pyöräyttää holkkiakselia, joka puolestaan pyöräyttää väliakselia, ja väliakseli nopeaa-akselia...nopea-akseli siis välittää tuulen voiman....kun planeetankantaja pyörähtää yhden kerran, nopea pyörähtää välityksen verran...esim.113,216 kertaa...Suomessa tehdään näitä aarteita...tuulivoimavaihteita, ja on maailman kolmanneksi suurin toimija tällä hetkellä. MadebyJyväskylä

• Wannabeerangers

Moventas Oy

• MyllytPurettava

Myllyt tappaneet taas merikotkan! Jo toinen kotka muutamassa kuukaudessa.

Merimetsoja hyysätään ja niiden ainoalle luonnolliselle viholliselle , kotkille rakennetaan tuollaisia ansoja. Kohta merimetsot valtaavat koko Ugin saariston. Jo nyt merellä haisee jatkuvasti linnunsonnalta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1289
    2. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      202
      1078
    3. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      61
      1050
    4. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      989
    5. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      160
      976
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      953
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      866
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      119
      781
    9. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      715
    10. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      121
      714
    Aihe