Kuuma aalto sydänmonitorissa

Flimmeristi

Huomasin erään "hauskan" jutun kun olin sydänosastolla flimmerin takia. Flimmeri oli jo saatu lääkkeellä pois ja seurasin pulssiani vielä monitorista. Aina kun kuuma aalto (olen 52v) tuli, monitorin pulssia näyttävä osio alkoi aaltoilemaan. Eli normaalistihan siinä on suora viiva jossa on väkäsiä sydämen lyönnin merkkinä. No tämä viiva(t) alkoi aina aaltoilemaan kun kuuma aalto tuli.
Kysyin sitä hoitajalta ja hän sanoi että olen liikkunut. Sanoin että en silloin, pidätin jopa hengitystä. Hän ei osannut sitä sen kummemmin selittää.
Seurasin seruaavaa aaltoa ja taas sama juttu.
Eli kuuma aalto on minun mielestä todettavissa jopa sydänmonitorissa!
Terveisiä vain ammattilaisille :)

4

187

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jghgfhfg

Niin varmaan on. Olin sydänpäivillä, ja siellä sanottiin, että keski-ikäisillä naisilla on ihan oma "sydäninfarktityyppinsäkin". Se ei ole infarkti lainkaan, mutta kaikki oireet täsmäävät. Tutkimuksissa löytyy lopulta jokin rasitustila sydänlihaksen seinämästä, joka ei ole infarkti (tällä oli jokin hieno nimikin). Eli keski-ikäisten naisten erikoislaatuisuus kyllä tiedetään!

• Flimmeristi

Juuei. Et sitten tajunnut ollenkaan mitä tarkoitin.

• 5645645656

Lisälyöntejä?

• Flimmeristi

Ei. Ette nyt tajua. Pitänee ottaa laitteen valmistajaan yhteyttä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      53
      897
    2. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      64
      647
    3. Mitä haluaisit kysyä tänään

Kaivatultasi? Anna jokin tunniste itsestäni tai hänestä.
      Ikävä
      55
      640
    4. Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan

Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli
      Jämsä
      43
      572
    5. Olen luovuttanut

Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik
      Ikävä
      31
      542
    6. En välitä sinusta yhtään

Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.
      Ikävä
      32
      508
    7. Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"

Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk
      Kotimaiset julkkisjuorut
      5
      503
    8. Hyvä ihminen

Koetko olevasi hyvä ihminen ja kohteletko toisia arvostavasti?
      Ikävä
      75
      457
    9. Ei se nainen edes oo

mitenkään nätti 🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      37
      436
    10. Nainen. Onko meissä

Sinusta jotain samaa? Näköä tai luonteenpiirteitä? Utelias
      Ikävä
      33