Kamuttaja Kaatuneitten muistopäivästä.

Tämä on suuren surun päivä koko kansalle.
Suomi on menettänyt itsenäisyytensä aikana neljässä sodassa suuren määrän ihmisiä.
Lisäksi sota vei suuren määrän Suomen lapsia Ruotsiin, jonne heistä jäi hyvin suuri osa.
Nämäkin ovat menetettyjä kansalaisia.

Leskiä ja orpoja on tullut paljon.
Tämä päivä on mielestäni päivä jolloin heitäkin pitäisi muistaa.

Sodat ovat aina pahoja, eikä todellista voittajaa ole koskaan, kaikki häviää.
Ainoa todellinen voitto on välttää sota, ja ratkaista asiat rauhanomaisesti.

Sodan haamu on kuitenkin taas nostanut päätään Euroopassakin, muualla maailmassa sitä on ollut koko ajan, jo lähes sata vuotta.

Sotien aiheuttaman surun ja kärsimyksen määrää, ei voi inhimillisesti mitata.
Tiedän sen kokemuksesta.

12

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilon.päivä

      Miksi liputetaan jos kerran on surun päivä?

    • sotaorpo.on

      Todella hyvää asiaa erityisesti maininta orvoista ja leskistä.

    • bryssel-päättää

      Suomi menetti itsenäisyytensä silloin kun liityttiin EU:hun, eli turhaa vouhkata mistään suomi 100 juhlasta!

    • Suomessa saadaan olla kiitollisia ja onnellisia. Liian monessa maailman kolkassa sota ja väkivalta on vielä arkipäivää.

    • Onko Bäckmanni organiseerannut marssia asian tiimoilta?
      Tuskinpa on, itsenäisyyttämme uhkaa edelleen sama taho idästä kuin ennenkin.
      Kunnioitan suuresti sodissamme kaatuneiden muistoa.
      Toivottavasti Venäjä oppii kunnioittamaan rauhanomaisen naapurinsa Suomen halua pysyä itsenäisenä ja vapaana?

    • jotakuinkin.näin

      Toivottavasti suomi lopettaa natoon höyryämisen, niin rauha jatkuu venäjän kanssa entiseen malliin! Toivottavasti suomi kunnioittaa siinä venäjän tahtoa, niin pysymme brysselin vallan alaisena edelleen!

    • Venäjä ei ole kunnioittanut koskaan mitään. Idästä ei tule muuta hyvää kuin auringonnousu.

      • korpisoturit

        Just niin on asia!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Keskivertovenäläinen on syytön johtajiensa valtapeleihin. Samalla tavalla taistelivat, kärsivät ja kuolivat kuin suomalaisetkin.


    • ketästälänytjatsaaleivis
    • biison

      hyviä biisejä todella

    • ei.ma.kauaa

      Kohta saa lisätä terrorin uhrina kaatuneet listaan loputtomaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1046
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      643
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe