bussilla rotkoon

bs892b

Ei jumala sitten pelastanut, vaan pelastettu asensi jarrut.

20

261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jahven.tavat

      Jahve päätti näyttää voimansa.

    • Aamen.rotkoon.vain

      Olivatko sapatinrikkojat sapattiajelulla?
      Herran viha syttyi ja Jahven käsi pisti jarruletkut poikki.
      90 metrin pudotus rotkoon varmisti, että kaikki saivat surmansa viimeistään sairaalassa.
      Halle-lujaa! Ylistystä veisaten kultaharput kainalossa.
      Herra antoi, herra otti, kiitetty olkoon hottentotti.

    • Tässä tapauksessa saattoi hyvin olla niin, että vuokrattu bussi ei ollut sitä kaikkein uusinta mallia ja kilometrejä oli kertynyt mittariin jo ihan kiitettävästi.
      Rahaa oli tietysti pyritty säästämään bussia vuokrattaessa, niin kuin usein adventtikirkossa on tapana ja hyvää kun ei halvalla tahdo saada, niin tulos on yleensä kuvatun kaltaista.

      Joku osa jarruissa pettää ja yleensä vielä alamäessä. Silloin kurvit on vedettävä suoraksi ja jos kurvin kohdalla on rotko, niin mikään ei estä bussia syöksymästä rotkoon.
      Ei siinä hallelujaa huudot tai rukoukset auta, koska kukaan ei kuuntele.

      https://cdn.proceso.com.mx/media/2017/05/accidente-1-702x468.jpg
      https://cdn.proceso.com.mx/media/2017/05/accidente-2.jpg

    • sielun.hintaa
      • "Ehkä juuri sinun takiasi tapahtuma annettiin toteutua..."

        Minun takia hyvinkin annettiin tapahtua. Heh!

        Tapaus vahvisti jälleen todeksi sen, että jumalat ovat harhaisten ihmisten luomia ja luottamus sekä usko jumaliin on aivan sama kuin luottaisin ja uskoisin joulupukkiin, aku ankkaan tai lumikkiin ja seitsemään kääpiöön.


      • mieti.kuvaasi.millä
        Adventtiairut kirjoitti:

        "Ehkä juuri sinun takiasi tapahtuma annettiin toteutua..."

        Minun takia hyvinkin annettiin tapahtua. Heh!

        Tapaus vahvisti jälleen todeksi sen, että jumalat ovat harhaisten ihmisten luomia ja luottamus sekä usko jumaliin on aivan sama kuin luottaisin ja uskoisin joulupukkiin, aku ankkaan tai lumikkiin ja seitsemään kääpiöön.

        Saattaahan sinun psykiatrisi olla uskovainen, tuomari - uskovainen, esimiehesi - uskovainen, pankinjohtajasi - uskovainen ja presidenttisi - uskovainen.
        Ja sinä iniset - joulupukista.

        Mieti hieman, millaisen kuvan annat itsestäsi, eli miten edustat itseäsi.
        Vai onko some sekoittanut pään.?

        http://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/ict/tutkimus-some-vaarantaa-nuorten-mielenterveyden-vain-yhdella-palvelulla-myonteisia-vaikutuksia-6651140?utm_source=Teta_Uutiskirje&utm_medium=email&utm_campaign=Teta_Uutiskirje


      • USA-kusetusta

        Uskonlahkot pyrkivät nimenomaan sosiaalisen median kautta sotkemaan ihmisten päät ja ovat siinä kyllä hyvin onnistuneet. Hulluja ja kahjoja uskovaisia on maailma pullollaan.


      • huomaan.erinomaisesti
        USA-kusetusta kirjoitti:

        Uskonlahkot pyrkivät nimenomaan sosiaalisen median kautta sotkemaan ihmisten päät ja ovat siinä kyllä hyvin onnistuneet. Hulluja ja kahjoja uskovaisia on maailma pullollaan.

        Näkyy ainoana sekasin olevana tällä palstalla sinä. Kertaat itseäsi, etkä kykene ajattelemaan esim. uskosta tai ihmisen elämän puolelta mitään, miten toiset ajattelevat.
        Siksi media ei sovi käsiisi.


    • Ihan.kamala.kosla

      Kuvista päätellen se bussi oli ihan hirveä ruosteläjä. Vanha kuin piru.
      Oli ihme, että se edes kulki. Jarruletkut varmaan jo ruostuneet melkein puhki ja ei sitä poljinta tarvitse paljoa silloin painaa kun öljyt tulee letkuista pihalle ja sen jälkeen bussi ajaa itse itseään.

      • Exap

        Niin, mielenkijntoisia jarruja ne joista "öljyt" tulee pihalle. Tietysti etenkin jos kyseessä on raskaampi kalusto ja ilmajarrut.

        Mutta jos vaikkapa sinun autossasi näyttää siltä että öljyt tulee jarruletkuista pihalle niin kyseessä on vakava vika - ja vieläpä aivan sama vika joka on kyseessä, jos pakoputkesta näyttää tulevan ulos kampiakseli.

        Nimittäin molemmissa tapauksissa kyseessä on näkövika.


      • Ihan.kamala.kosla

        Ilmajarrut sulla on persvaossa.
        Noissa Meksikon "busseissa", jotka on rakennettu muutama vuosi Jeesuksen syntymän jälkeen, on metalliset jarruputket ja öljynpaineella toimivat jarrut.
        Turhaa on elvistellä miehelle, joka on perehtynyt hivenen paremmin lihja-autoiksi nimettyihin vehkeisiin.
        Ilmajarruja ei oltu vielä keksitty, kun tuota kuvan bussia on rakennettu.
        Kuvan kulkuneuvo on hyvin kaukana meidän aikamme linja-autoista.


      • Exap
        Ihan.kamala.kosla kirjoitti:

        Ilmajarrut sulla on persvaossa.
        Noissa Meksikon "busseissa", jotka on rakennettu muutama vuosi Jeesuksen syntymän jälkeen, on metalliset jarruputket ja öljynpaineella toimivat jarrut.
        Turhaa on elvistellä miehelle, joka on perehtynyt hivenen paremmin lihja-autoiksi nimettyihin vehkeisiin.
        Ilmajarruja ei oltu vielä keksitty, kun tuota kuvan bussia on rakennettu.
        Kuvan kulkuneuvo on hyvin kaukana meidän aikamme linja-autoista.

        Ai kun kiva ja rakentava kommentti.

        Otaksun siis, että voit noin niin kuin varmuudella sanoa, että kysesisessä järjestelmässä on vastoin lähes kaikkea todennäköisyyttä käytetty Sitikan tai Rolls-Roycen jarrujärjestelmissä kokeellisesti käytettyä LHM:ää tai silikonia (DOT 5), koska koko maailman muut jarrunesteet ovat satavarmasti glykolieetteripohjaisia, eivätkä siis sisälklä tippaakaan öljyä. Busseissa nuo LHM:t ovat kokolailla tuntematon ilmiö.

        Jos noin niinkuin bussikäyttöön tarkoitettuja nesteitä evaluoidaan, niin todennäköisyys öljypohjaiselle aineelle on siis pyöreät 0% tai silleen.

        Öljyäkö näit ? Onpa sinulla siis tarkka näkö, tai kenties vain suuri suu ?


      • Puolustaisin tuota "Ihan.kamala.kosla" kyllä hieman, että hydrauliset jarrut ovat hyvin yleisiä, koska niiden toimintavarmuus ja parempi säällä kuin säällä. Ilmajarruissa ja ilmajousituksissa esiintyy yllättävänkin paljon vikoja ja vuotoja, joiden havainnointi on hankalampaa kuin nesteiden vuodon havaitseminen ja siksi ilmanpaineella toimivien järjestelmien pettäminen nykyaikaisissa kulkuneuvoissa hoidetaankin automatiikalla. Kun ilmanpainejärjestelmään tulee vika, niin kulkuneuvo ei suostu enää esim. käynnistymään tai moottori sammuu varotoimenpiteenä.

        Meksikon liikenteessä olevat kulkuneuvot eivät läheskään aina ole parasta A-luokkaa ja varsinkin kun mennään pois kehittyneimmistä asutuskeskuksista ja suurimmista taajamista, niin laadukkaamman tuotteen tarjonta vähenee ja samoin kalusto huononee.

        Sen verran kuitenkin olen maailmaa kiertänyt ja Meksikossakin ollut useitakin viikkoja, että tunnen hitusen jo sen maan kulttuuria ja käytäntöjä ja en siksi ihmettele, että kaluston huonokuntoisuudesta johtuvat onnettomuudet ovat arkipäivää. En pidä siis minään ihmeenä, että jarrujärjestelmään vaadittu hinnakkaampi jarruneste on korvattu jollain halvemmalla nesteellä tai "öljyllä". Korvaavan tuotteen ominaisuuksiin voi kuulua esim. saostuminen/jäykistyminen ja sitä kautta myös sitten järjestelmään huomattavan suuria vikoja ja tukoksia. Vanhojen kuluneiden jarrujärjestelmien vuoksi pienentynyt putkistopaine ja vuodot ovat myös iso riski.


      • Exap
        Adventtiairut kirjoitti:

        Puolustaisin tuota "Ihan.kamala.kosla" kyllä hieman, että hydrauliset jarrut ovat hyvin yleisiä, koska niiden toimintavarmuus ja parempi säällä kuin säällä. Ilmajarruissa ja ilmajousituksissa esiintyy yllättävänkin paljon vikoja ja vuotoja, joiden havainnointi on hankalampaa kuin nesteiden vuodon havaitseminen ja siksi ilmanpaineella toimivien järjestelmien pettäminen nykyaikaisissa kulkuneuvoissa hoidetaankin automatiikalla. Kun ilmanpainejärjestelmään tulee vika, niin kulkuneuvo ei suostu enää esim. käynnistymään tai moottori sammuu varotoimenpiteenä.

        Meksikon liikenteessä olevat kulkuneuvot eivät läheskään aina ole parasta A-luokkaa ja varsinkin kun mennään pois kehittyneimmistä asutuskeskuksista ja suurimmista taajamista, niin laadukkaamman tuotteen tarjonta vähenee ja samoin kalusto huononee.

        Sen verran kuitenkin olen maailmaa kiertänyt ja Meksikossakin ollut useitakin viikkoja, että tunnen hitusen jo sen maan kulttuuria ja käytäntöjä ja en siksi ihmettele, että kaluston huonokuntoisuudesta johtuvat onnettomuudet ovat arkipäivää. En pidä siis minään ihmeenä, että jarrujärjestelmään vaadittu hinnakkaampi jarruneste on korvattu jollain halvemmalla nesteellä tai "öljyllä". Korvaavan tuotteen ominaisuuksiin voi kuulua esim. saostuminen/jäykistyminen ja sitä kautta myös sitten järjestelmään huomattavan suuria vikoja ja tukoksia. Vanhojen kuluneiden jarrujärjestelmien vuoksi pienentynyt putkistopaine ja vuodot ovat myös iso riski.

        Ei tarvitse puolustella.
        "Jarruletkut varmaan jo ruostuneet melkein puhki ja ei sitä poljinta tarvitse paljoa silloin painaa kun öljyt tulee letkuista pihalle ja sen jälkeen bussi ajaa itse itseään."

        Eli sitä käsitystä tuossa vaan korjailin, etteivät hydrauliset jarrut normaalisti ole mitään öljyjarruja. Edes ainoa tunnettu, joskin harvinainen "öljypohjainen" aine eli tuo LHM tulee sanoista "liquide hydraulique minéral", eli mineraalihydraulineste tai jotakin sinne päin, mutta sitäkään ei siis sinänsä kutsuta "öljyksi", koska se olisi harhaanjohtava nimitys.

        Jarruneste on jarrunestettä. Öljyt laitetaan autossa ihan muualle.

        " En pidä siis minään ihmeenä, että jarrujärjestelmään vaadittu hinnakkaampi jarruneste on korvattu jollain halvemmalla nesteellä tai "öljyllä". "

        Täytyy kyllä sanoa että eipä ole heikkohermoinen kaveri joka jarrujärjestelmään öljyjä kaatelee. Eikä ainakaan täysijärkinen. Sehän aiheuttaa välittömän ongelman, koska jarruneste ja öljy eivät ole yhteensopivia.
        Onko tuo oikeasti totta vai olisiko vain urbaani legenda ???


      • "Onko tuo oikeasti totta vai olisiko vain urbaani legenda???"

        En pitäisi sitä minään ihmeenä, että "nesteet" voisivat ihan tahattomastikin sekoittua, kun kyseessä on vielä maa, jossa autonhuollon "ammattilaiset" saattavat olla viidakosta reväistyjä ja itseoppineita?

        Litkujen viskositeetissä ei välttämättä suurta eroa olisi ja itseasiassa se jarruneste on se syövyttävämpi aine.

        Mitä siihen täysjärkisyyteen tulee, kun kyseessä on ”meksikaano”, niin en löisi ropoani vetoon siitä, että ammattitaito ja täysjärkisyys aina kohtaavat toisensa ko. maassa.


    • Herättelevä

      Kaikki onnettomuudetkin, on niitä Jumalan Sanan VASTAISUUDESTA. tuomioksi, SYYSTÄ seuraamuksia. Ei auta / pelasta adventtilaisuus.

      • höpö-löpö

        Selvitäpä Jobin tapaus. Se jo sulkee ajatuksesi mitta- lihalliseksi.


      • Ihan.kamalaa.skeidaa

        Jobin satu on naurettavan koominen ja samalla sairas. Jollain on ollut mielikuvitusta väkertää ja satuilla sellaista paskaa. Siinä on beduiinit saaneet nauraa iltanuotiolla.


      • Herättelevä
        höpö-löpö kirjoitti:

        Selvitäpä Jobin tapaus. Se jo sulkee ajatuksesi mitta- lihalliseksi.

        No et sitten sitä VANHURSKAAN Jumalalle uskollisen Jobin uskon kestäväksi todistavaa koettelemus tapaustakaan, ole oikein ymmärtänyt.

        Ei voi mitenkään verrata.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      138
      7785
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1985
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1930
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1643
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1575
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1030
    7. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      930
    8. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      919
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

      Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      812
    Aihe