Paniikkihäiriö uusi vuosien jälkeen

Neela1983

Olen kärsinyt paniikkihäiriöstä johon lääkitys edelleen, noin viisi vuotta olen ollut oireeton ja elämä on ollut ihanaa! Nyt pari viikkoa sitten sain töissä paniikkikohtauksen... ja siitä jäi taas kova ahdistus päälle ja kohtaus yrittää välillä päälle. Onko kohtalotovereita? Miten saitte oireet taas hallintaan? Pitikö nostaa lääkitystä? Turvauduitteko rauhoittaviin? Itse en haluaisi syödä rauhoittavia, eilen kuitenki otin puolikkaan ja se kyllä auttoi mutta siitä tuli vähän pökkyrä olo ja väsytti. Beetasalpaajat nyt käytössä ja ne jonku verran auttaa. Raskasta on mutta toivottavasti vielä helpottaa ja voi taas nauttia päivistä! Terapian aloitin myös.

Tsemppiä kaikille jotka tästä inhottavasta vaivasta kärsii!

5

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Panicsyndrome

      Betasalpaajaa olen käyttänyt pahimpiin paniikin oloihin, ne poistavat liialliset sydäntykytykset, eikä sydämenkään tarvitse rasittua (vaikka kyllähän se kestää). Betasalpaajasta ei tule riipuvaiseksi, pieninä annoksina sitä voi käyttää melko vapaasti, jos käyttää jatkuvasti kannattaa lopettaa asteittain. Terapia varmasti auttaa, masennuslääkitystä en ole kokeillut. Mitä lääkettä käytät, tuliko haittavaikutuksia lääkettä aloitettaessa? Tsemppiä!

    • relaxvaan

      Masennuslääke ei kai ole oikea lääke paniikkihäiriöön ? Joku rauhoittava voi vähän estää paniikkia provosoitumasta, mutta väsyttää.
      Paniikkihäiriö on todella kurja oire, joka pahimmillaan rajoittaa paljon elämää.
      Samoin tsemppiä muille ko. oireilusta kärsiville !
      Relatkaa !

    • Neela1983

      Mulla on lääkitys ollut jo pitkään citalopram 20mg joka nyt nostettiin 30mg. Nyt alkanut olo vähän tasoittuu, olen saanut nukuttua kun jäin muutaman viikon sairauslomalle. Rauhoittavia ja beetasalpaajaa en ole nyt tarvinnut. Luen myös parhaillaan kirjaa: Tunne lukkosi, vaikuttaa hyvältä kirjalta mutta paljon asiaa. Pitää rauhassa lukea. Tuttu lääkäri suositteli tätä mulle :)

    • PaniikkiHidastaa

      Tuleeko citalopramista haittavaikutuksia?

    • Neela1983

      Mulle citalopram on sopinut hyvin mutta lääkkeen aloitus voi pahentaa aluksi oireita mutta se menee ohi. Ihan alussa oli suun kuivumista mutta sekin jäi pois. Nyt kun piti lääkeannos nostaa sinne 30mg niin olo kyllä on heitellyt mutta se on kyllä tasoittunut onneksi jo hyvin. Välillä on hyviä päiviä ja välillä huonompia mutta paremmin menee ja uskon että lääkitys on siihen auttanut ja toki myös sairausloma auttanut kun saanut kunnolla levätä. Ennen ku sain pitkästäaikaa tämän paniikkikohtauksen niin en edes ajatellut koko lääkitystä vaikka sitä säännöllisesti söin. Välillä jopa unohdin ottaa lääkkeen kun olo oli niin hyvä :) mutta jatkoin aina seuraavana päivänä normaalisti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1366
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1181
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe