Moi...
Tota aattelin hankkii tuliliskoille suodattimen lähiaikoina ja tulin siihen tulokseen et hankin sellasen suodattimen niille mis oon ne hiilet..et jos ne joskus sairastuu ja käyttää lääkkeit ni ne hiilen suodattaa sit ne lääkkeet pois..Niin aattelin varmistaaa sen tääl et käyks sellanen?Minkä merkkistä suosittelette?
minkä
1
162
Vastaukset
- Zuuls
Tuota minkä lääkeaineen suodattamiseen olet ajatellut käyttää tätä? Ottaen siis huomioon, että salamantereita hoidetaan esim. kylvettämällä ja sairas salamanteri siirretään karanteenialtaaseen, jos sairautta epäillään.
Eli toimenpiteet eivät ole ihan samoja, kuin kaloilla. Harvoin sinne itse altaaseen mitään lääkkeitä kaadetaan (tosin näin se kyllä menee kaloillakin pitkälti).
Tosin tietysti, jos jokin sairaus on jätetty/jäänyt huomaamatta ja kaikki salamanterit ovat sairaana niin voisi ajatella tuon olevan mahdollista. Mutta esim. ihotulehdukset (yleisinpiä sairauksia) hoidetaan usein karanteeniin sairas ja kylvyillä tai sitten karanteenialtaassa on lääke.
Suodattimista kannattaa suosia hiljaisia suodattimia. Tunnettuja ja ihan hyviä merkkejä ovat ainakin: Eheim, Shark ja Fluval. Kaikilla muistaakseni löytyy pienempääkin suodatinta.
Tähän voi viisaammat vastailla myös. Ja jos jollakin on kokemuksia sairaudesta, joka on hoidettu lääkeaineella, joka on kaadettu koko altaaseen olisi mukava kuulla mikä sairaus oli kyseessä ja mikä lääke ja kuka antoi ohjeet toimia näin.
Kiitän etukäteen, jos joku sivistää minua. :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 664500
- 1053505
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj373208Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262628- 472523
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52139- 222014
- 1971913
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3951552Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91418