Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Asunnon välittäjä

maymay2

Minua kiinnostaisi tietää mikä on välittäjän vastuu henkilöön joka on tehnyt asunto-osakkeen toimeksiantosopimuksen hänen kanssaan. Voisiko joku ystävällisesti neuvoa kenen puoleen voisin asiassa kääntyä. Kuulin äsken niin uskomattoman alhaisen tarjouksen asunnostani ja mietin oliko välittäjän pakko ottaa tarjous esitettäväksi minulle. Hänen kuuluu kuulema toimia näin, mutta asiaa tietämättömänä en asiaa usko. Oma palkkio ja sopimuksemme päättyminen on mielestäni ollut ratkaiseva asia. Neuvokaa minua kuka asiasta tietää!

3

136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mistä_näitä_

      Voi jestas. Sinua närästää, koska välittäjä toimitti sinulle liian alhaisen tarjouksen? Kai sinä tiedät parhaiten itse, mitä siinä välittäjän kanssa tekemässäsi sopimuksessa lukee? Oletko sopimuksessa kieltänyt toimittamasta sinulle alle tietyn rajan olevia tarjouksia? Muussa tapauksessa se välittäjä tekee oikein, jos toimittaa sinulle kaikki tarjoukset. Sinä se päätät asunnon myymisestä.

      https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/asuntokauppa/kiinteistonvalitys/

      "Kiinteistönvälittäjän tärkeimpiä tehtäviä on hoitaa ostotarjousten vastaanottaminen, käsittely ja osapuolten neuvonta lain ja hyvän välitystavan mukaisesti.

      Myyjä päättää, minkä ja millaisen tarjouksen hyväksyy. Asuntoa ei ole koskaan pakko myydä, vaikka on tehnyt välityssopimuksen. Myöskään ostaja ei voi vaatia myyjää myymään, vaikka hän olisi tehnyt hintapyynnön mukaisen tarjouksen käteiskauppaehdolla."

      • maymay2

        Tuhannet kiitokset avustasi! Varmaan moni olisi ihmetellyt jos asunnosta olisi tarjottu suurin piirtein saman hinnan millä itse on ostanut asunnon n. 25 vuotta sitten. Olen huoneiston ensimmäinen haltija ja mielestäni asunto on suht´koht hyvässä kunnossa. Pintaremonttia tietysti tarvitaan kun taulut yms. poistetaan.
        En ole sopimuksessa tehnyt mitään rajoituksia koska en ole tiennyt, että niin voi tehdä. Vastaisuudessa olen toivottavasti järkevämpi. Hyvää kesää sinulle!


      • Mitä-vittua--

        Kaikesta paskasta ihmiset jaksavatkin vetää herneen nenukkaan! Mitä vittua se sinua rassaa vaikka saisit asunnosta tuhannen euron tarjouksen?? Eihän se tarjous sido sinua mihinkään. Sanoit yksinkertaisesti ei kiitos ja se on siinä. Ihan kuin ottaisit jotenkin henkilökohtaisena loukkauksena että mörskästäsi on joku tarjonnut noin vähän.

        Kannattaisi kehittää paksumpi nahka ja enemmän sietokykyä; noin herkkätunteisena elämä on varmasti aika sietämätöntä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2464
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2163
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1818
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1611
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1576
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1545
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1498
    8. 54
      1360
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1244
    Aihe