Airbag/turvavyömerkkivalo vilkkuu,sitten palaa

Fokuristi

Focus STW 1,6 bensa, 2003

Airbag-valo alkaa heti käynnistyksen jälkeen vilkkua.Ensin neljä kertaa n. sekunnin välein,sitten taukoa pari-kolmesekuntia, sitten kaksi vilkahdusta n.sekunnin välein.

Sen jälkeen uusi samanlainen 'vilkkumiskierros'pariin kertaan,kunnes valo jää palamaan.

Joka ajoonlähdössä tamä ei tapahdu ja kesken ajon ei kertaakaan. Alkoi viime talvena ja sitten oireilu loppui useiksi kuukausiksi.
Nyt on alkanut jälleen melkein säännöllisesti.

Tähän asti olen kokeillut seuraavaa:akun miinusnapa jonkin aikaa irroitettuna olen avannut molempien etupenkkien alla olevat liittimet ja laittanut elektroniikkaöljyä ja lattanut takaisin välillä irroittaen.
Samoin olen tehnyt mittaritaulun takana olevan liittimen kanssa kokeillakseni sitäkin ilman parempaa tietoa.

Kertooko tuo vilkunnan esiintymistapa mikäon tämän oireen syy?

3

3454

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fokuristi

Laitan välillä itse tähän mikä on selvittelyn vaihe.

Tuo vilkkumistapa viittaa etutörmäystunnistimeen.

Etutörmäystunnistin sijaitsee tässä autossa konepellin lukon takana eli lukosta heti moottoritilaan päin. Oli helpompi ottaa anturi irti että saattoi liitintä avata ja sulkea. Ensin pari mustaa muovista suojusta pois ja anturi on kahdella pikku pultilla kiinni jäähdyttäjän yläpuolella. Ahdas pujotella esiin ja vain yhdestä kohdasta sopi tulla.

Tuo elvytys ei poistanut ongelmaa. Pitäisiköhän anturi vaihtaa vai olisiko johdotuksessa edelleen vikaa, vai voiko vika olla muualla?

• Fokuristi

jatkoa...
      Seuraava tarkistus oli käyttää liittimiä auki ja kiinni airbagin ohjausyksiköltä (keskikonsolissa).
      Kun oire ei poistunut, päädyin tilaamaan uuden anturin. Tilasin sen Kiinasta.

Anturi tuli, vaihdoin sen paikalleen, ja nyt ei ala varoitusvalo vilkkumaan tai palamaan muuta kuin käynnistyksen yhteydessä niin kuin pitääkin.

• Focustiina

Mistä sä tilasit sen. Mulla alkoi kanssa valo vilkkumaan ja pitäis vaihtaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?

Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?
      Ikävä
      222
      14826
    2. Uusnatsien ilkivalta Joensuussa jatkuu.

Saavat mellastaa persujen suojissa miten haluavat. Särkevät ja tuhoavat toisten omaisuutta, tähän on johtanut persujen m
      Joensuu
      20
      2196
    3. Voima biisejä, mikä antaa hyvää mieltä ja vomaannuttaa

Mikä antaa voimaa ja hyvää mieltä, jos tuntuu hankalalta ja vaikealta, voima biisi tai biisejä?
      Ikävä
      38
      1873
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Tämä ketju on sitä varten.
      Ikävä
      137
      1242
    5. Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?

Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes
      Maailman menoa
      95
      1230
    6. Varmaan koet, ettet ole tehnyt mitään väärää

Mutta olet sinä tehnyt.
      Ikävä
      25
      1118
    7. Huomioon ottaminen

Oletko osannut ottaa kaivattusi tai hänen (mahdolliset) tunteet huomioon? Oletko sivuuttanut ne tarkoituksella tai vahin
      Ikävä
      30
      892
    8. Mitä ajattelet hänestä

Millaisena pidät kaivattuasi?
      Ikävä
      76
      793
    9. Sinkkusiskoni pliis kertokaa

Sinkkunaisena haluaisin joskus normaalia läheisyyttä ja yhdessäoloa, ilman velvoitteita. Olen vapaa ja lapseton, eikä ex
      Sinkut
      80
      713
    10. Nainen, se on sellainen juttu että kun sä vain nautit

Niin me miehet tehdään ne työt että sä voisit nauttia. Kato siinä ku sä meet mukamas töihin suojatyöpaikkaas lämpimään t
      Ikävä
      80
      698
    Aihe