Minkälainen peli tuo 800cc Bmw on? Käsittääkseni Rotax twin kone mutta kuinka kestää ja tyyppiviat. Jostain luin että ei olisi niin suosittu kuin muut BMW moottoripyörät?!!
F 800 kokemuksia yms vikoja
27
12614
Vastaukset
- Jutustelija1
Aloittelijalle soiva peli varmastikin, suosiosta lähinnä se ettei tuota lasketa oikeisiin Bemareihin toisin kuin isoja Boxereita. Eli tuolla ajelevan nimeä ei löydy elämän kirjasta Bemari taivaan porteilla ja joutuu täten ikuiseen kadotukseen, toki jos tulee uskoon ja hankkii vaikka ison boxerin niin asia korjaantuu.
- Namesbond
Tuota, tuota. Bmw :llähän on myös K koneita jo 80-luvulta lähtien, pidätkö näitäkin ei BMW tapauksina, itseasiassa K piti korvata nuo R koneet vaikka niin ei sitten käynytkään.
Mutta F800 on rivi kakkonen ja tehoa on sen tonnisen bokserin verran....
Tämä ei ilmeisesti ole kuitenkaan noita 1pyttysiä 650 rotax koneita,, - Eisotanorsu
Kaikki pyörät voivat olla aloittelijan pyöriä, ja aina se pyörän teho loppuu kesken!, jos näin ajatellaan, onko tänäkin sitä millaista pyörää hakee?!
Eikö nämä F800 st ole matkapyörä, ei kuitenkaan goldwing kokoluokan:) - Jutustelija1
Namesbond kirjoitti:
Tuota, tuota. Bmw :llähän on myös K koneita jo 80-luvulta lähtien, pidätkö näitäkin ei BMW tapauksina, itseasiassa K piti korvata nuo R koneet vaikka niin ei sitten käynytkään.
Mutta F800 on rivi kakkonen ja tehoa on sen tonnisen bokserin verran....
Tämä ei ilmeisesti ole kuitenkaan noita 1pyttysiä 650 rotax koneita,,En sanonut että itse en pitäisi näitä Bemareina, totesin vain että Boxereilla ja isoilla muilla koneilla on kannattajansa. Tunnen tuon K-koneiden tarinan hyvin koska se on ajalta jolloin opin kaiken oleellisen elämästä, siis esim. prätkistä ja autoista. Sama juttuhan oli 911 kanssa, sekin on korvattu jo moneen kertaan mutta niin se vain on the one and only niin monille harrastajille.
Jos nyt väkisin pitää suuhuni laittaa jokin näkemys siitä mikä on oikea BMW niinsanoisin että isoimmat boxerit ja muut isot BMW:t on niitä oikeita. Ja boxeri on se BMW:n 911 josta merkki tunnetaan ja sitä fanitetaan.
Sitten asiasta toiseen, niin olen itsekin sitä mieltä että mikä vain voi olla aloittelijan pyörä. Tehojen loppumisesta sen verran että ei kunnon kilokyykystä periaatteessa lopu teho kesken, toki itsekin otan sitä lisää aina kun saan. Mutta sen puute ei kyllä ole minua kunnon kilokyykyissä vaivannut. - Suzukisti
Tuo kilokyykky tosiaan ei lopu kesken, mutta kaikki muut melkein aina loppuu, olen kuullut tapauksen jossa kyykky mies oli ostanut pyörän jossa liki 2000kuutiota ja alkoi kysellä mitä tälläisellä vehkäällä tekee ja toiset tokas siinä on vääntöä taas kyykky mies kysy missä???, eli ei katsota kuutioisiin, kun kulkee ja lähtee se 599cm3 gsx-R (yms teho/paino suhde).
Itse pidin aikoinaan 650cm3 Bmw tä jonain muuna kuin bemarina, mutta mielenkiinnosta haluaisin tietää onko tällä 800 suurta eroa tähän 650? - Jutustelija1
Joo kyllä kilokyykky on maanteiden kuningas, noissa isoissa customeissa ei suorituskyky ole lähelläkään kilokyykkyjä.
Siis tuo 800 on aivan uusi ja ihmeellinen laite 650 verrattuna, voisi sanoa että se on MP:eiden Land-Rover. - Anonyymi
Jutustelija1 kirjoitti:
En sanonut että itse en pitäisi näitä Bemareina, totesin vain että Boxereilla ja isoilla muilla koneilla on kannattajansa. Tunnen tuon K-koneiden tarinan hyvin koska se on ajalta jolloin opin kaiken oleellisen elämästä, siis esim. prätkistä ja autoista. Sama juttuhan oli 911 kanssa, sekin on korvattu jo moneen kertaan mutta niin se vain on the one and only niin monille harrastajille.
Jos nyt väkisin pitää suuhuni laittaa jokin näkemys siitä mikä on oikea BMW niinsanoisin että isoimmat boxerit ja muut isot BMW:t on niitä oikeita. Ja boxeri on se BMW:n 911 josta merkki tunnetaan ja sitä fanitetaan.
Sitten asiasta toiseen, niin olen itsekin sitä mieltä että mikä vain voi olla aloittelijan pyörä. Tehojen loppumisesta sen verran että ei kunnon kilokyykystä periaatteessa lopu teho kesken, toki itsekin otan sitä lisää aina kun saan. Mutta sen puute ei kyllä ole minua kunnon kilokyykyissä vaivannut.Itseasiassa bemarin boxerit eivät ole laadullisesti kovinkaan kaksisia,vaikka on pitkät perinteet
Anonyymi kirjoitti:
Itseasiassa bemarin boxerit eivät ole laadullisesti kovinkaan kaksisia,vaikka on pitkät perinteet
Perinteet itsessään onkin juuri se juttu.
- PEKKABMWGS
Kyllä se on BMW. Minulla on ollut ko. rivimoottori, kaksisylinterinen. Onko uusi vai vanha pyörä? Jos ostat uuden, vaadi selvitys onko moottori Kiinan tuote tai ei. Bokseri on toisenlainen pyörä, mielipiteen oni 200000 km kokemuksella boxereista. Kaverilla oli 800 ST, ja hän piti erittäin paljon ko. ajokista. Kävi sillä ties missä, Islannit, italiat, Unkarit jne. Hän piti laitteesta erittäin paljon, on tosi pyörämies. Kehui hihnavetoa. Matkapyöränä varmaan erittäin hyvä, ei ole liian painava. Kokonaisuus riippu kuljettajan koostakin. Olennaista on ergonomia, joka on erilainen jos kuljettaja 170 sm ja 70 kg tai 195 sm ja 110 kg. Pyörän hankinta kannattaa aina henkisellä aspektilla arvioiden.
- Vaikuinkaon
Itse ajoin kortin tuollaisella BMW CS 650 rotax, mutta jäi jotenki tuntu että pienehkö laite tuo on. Miten on tuon 800 laita onko koko eroa entä moottorin suoritus kyky. Jotenkin tuo 800 ja 850bokser eivät tunnu olevan hinnallisesti niin arvossaan, ehkä kysynnän mukaan??
- Jutustelija1
Kyllä boxerin pitää olla se iso, ainoa oikea.
Tuo 800 on generation next laite verrattuna 650 versioon ja onhan niissä eroa. Mutta itse en lähtisi noihin pikku bemareihin missään vaiheessa.
- Ylijaali
Bokserit olivat aikoinaan käsittääkseni samalla koneella mutta eri sylkyillä?
Mutta eikös BMW ollut viimevuonna Suomen myydyin merkki? Ja myydyimmät mallit oli R1200 gs ja F800?- Monenlaisiaomistanut
Moni minun lisäkseni pitää pienempää 850-kuutioista bokseria 1100-1050 - kuutioista parempana. Moottorithan eroavat vain sylinterimittojensa osalta.
Pienempi versio on huomattavasti kierrosherkempi ja tärisee vähemmän. Jos ei aja raskaaasti kuormattuna, pienempi on ihan hyvä. Tosin R850R:ssä on ikävä vääntökuoppa vitosvaihteella 90 km/t nopeudessa. - Namesbond
Joo ja 850 cm3 saa huomattavasti halvemmalla kuin 1100/1200cm3 bokseria, johtuisiko se täällä Suomessa juuri siitä että täällä katsotaan tuohon kuutioon (alle 1kcm3 on mopo), vaikkka hullu vertaushan tuo on!!!
Nyt tietysti mentiin tietysti boksereihin, mutta sama pätee noissa rivikoneissa kuten otsikon mukainen - PEKKABMWGS
Selvyyden vuoksi on todettava, että aiheena oleva F 800 rivisylinteri on rakenteeltaan täysin erilainen R 850 vastaisku moottoriin verrattuna. R 850 moottori oli varsin suosittu mm. Italiassa, ja varsinaisen valmistuksen loputtua Italian markkinoille tehtiin erillisiä sarjoja R 850 R pyörää. Muuten on sama laite R 1100 R pyörän kanssa, joka lepää tuolla tallissa. Toimiva moottori, penkki säädettävissä 3 korkeuteen. Takasitsille sopii isompikin rouva.
- Eijuttuaäffästä
Juu onhan tuo bokseri aivan eri kone kun tuo F rivi kakkonen, tais jopa olla niin tehokas että BMW R1100S olisi tehoillaan noin tuota luokkaa vaikka tuo BMW F800S, hyvin saman näköisiä pelejä, jos ei kurkkaa sylkkyihin:) .
No juttu lähti liikaa BMW yleis keskusteluun.. - Jutustelija1
Tuo F 800 on 85hv, eli ei nyt ihan ison boxerin tehoissa kuitenkaan.
- Kilpuriterikseen
Jutustelija1 kirjoitti:
Tuo F 800 on 85hv, eli ei nyt ihan ison boxerin tehoissa kuitenkaan.
No,no R1100 R on 80hv ja R1100S on 95 hv ja F800R on 90hv ja huomaa teho/paino suhde lisäksi :)
Mutta eihän nuo bokserit olekkaan mitään kilokyykkyjä, huru,huru ajoa:)
Mutta olikos nyt uudessa R1200 kilpurissa 150hv vai 130hv?? - Jutustelija1
125HV antaa nuo isot boxerit, ota huomioon että vertailin tuota kasisatasta noihin uusiin boxereihin. Eihän siinä mitään järkeä ole jos verrataan uutta vanhaan.
Mutta siis kuten olen jo aiemmin sanonut täälläkin niin nuo Bimmerin isot boxerit on legendoja eikä silloin faktat välttämättä paina.
- Kysynpois
Olisko noissa ollu jotain tyyppivikoja koneen kanssa??
- Gessuilija
Keskustelun aloittaja kaipaa tietoa BMW mallista F 800 erittelemättä, mistä F 800 mallista on kyse.
Suurin osa vastanneista ei selvästikään näytä tiedostavan, että ko. 800cc moottorilla on valmistettu useita eri tyyppisiä BMW moottoripyöriä, myös eri tehoversioina. Mallistossa on ollut viimeisten n. 10 vuoden aikana mm. mallimerkintöjä R, S, ST, GT, GS ja GS Adventure.
BMW:n mallinimikkeet tässä kokoluokassa hämmentävät myös myyjäliikkeitä ja varaosakauppiaita, sillä mallinimen yhteydessä käytettävä numerosarja ei välttämättä viittaakaan moottorin tilavuuteen. Esim. malli F 650 GS vuosimallista 2008 alkaen on varustettu ko. 2 sylinterisellä 800 kuutioisella moottorilla samoin kuin sen myöhempi sisarensa F 700 GS. Eroa F 800 GS:ään näissä on sekä moottorin tehoversiossa että erityisesti pyörän alustassa. Ensin mainitut on tehty enemmän katuenduroksi ja jälkimmäinen enemmän off road -käyttöön. Mm. vannekoot on näissä erilaiset juuri käyttötarkoituksesta johtuen.
Jos etsinnässä on tämän sarjan pyörä katuajoon, suosittelen esim. mallia F 800 R. Matka-ajossa mukavia reissuja voi taittaa täyskatetulla GT-mallilla, johon on saatavilla mm. tyyliin sopivat laukkusarjat. GT on korvannut jo vuosia mallin ST, jota ei enää valmisteta.
Jos kysyjää kiinnostaa ajella sekä soralla että asfaltilla, on oiva valinta 800cc moottorilla varustettu GS. Näiden malleja ovat siis F 650 GS (vuosimallista 2008 lähtien), F 700 GS (korvasi edellisen vuonna 2013), F 800 GS ja F 800 GS Adventure. Näillä on ajeltu pitkiä reissuja ympäri maapalloa, matkatarinoita löytyy netistä monesta eri lähteestä. Luotettavuutta yllättävissäkin olosuhteissa löytyy.
Pyöriin löytyy runsaasti BMW:n lisävarusteita omien mieltymysten mukaan. Esim. yhden avaimen järjestelmä virta-avaimena, bensiinikorkin avaimena sekä laukkujen avaimena on kätevä. Vakiovarusteet ovat jo sinänsä kattavat, mm. lämpökahvat ja ajotietokoneet löytyvät kaikista virallisen maahantuojan tuomista pyöristä.
800 cc moottori on ollut alusta alkaen äärimmäisen luotettava, melko värinätön ja pienikulutuksinen. Säätöarvetta esim. venttiileille tulee äärimmäisen harvoin. Normaalit öljynvaihtohuollot tehdään 10 000 km välein tai kerran vuodessa. Alkuvuosina harmia tuotti tämän moottorisarjan laturit, sittemmin ajonestolaitteen viallinen lähetin. Siinäpä ne yleisesti nuotioilla/kokoontumisissa kerrotut tyyppiviat on olleetkin ja näitäkin oli vain joissakin yksilöissä.
Tälläkin hetkellä löytyy myynnistä muutama reippaasti yli 100 000 km ajettu "kasi-gessu". Tämä kertoo ainakin siitä, että pyörillä on ollut mukava ajella, koska kilometrejä on kertynyt reipas 10 000km vuodessa. Pitää muistaa, että tämä mallisarja ei ole kymmentä vuotta vanhempi. Pitkän aikavälin kokemusta ei ole kenelläkään kerrottavaksi.
Yli 30 vuoden mp-kokemuksella voin kuitenkin omasta puolestani sanoa, että "kasi-gessu" on ollut yleiskäyttöisin ja mukavin pyörä, mitä omalle kohdalleni on sattunut. Sillä on voinut ajella kesät / talvet, pitkät ja lyhyet reissut, työmatkat, huvimatkat ja kokoontumiset. Ilman teknisiä huolia, napista käymään ja menoksi :) Tällä ajokokemuksella ei vielä tarvita isompaa pyörää ;)
Niille, jotka tosissaan väittävät, että tämä ä800cc pyörä on liian pieni, suosittelen tutustumista off road -tyyppiseen ajamiseen. On muuten kasisatanenkin aika möykky nostettavaksi suosta ;) Kyllä siinä hien saa pintaan :D Silloin tulee ikävä 250cc enskaa...- Anonyymi
Tämä edellinen kirjoitus oli täsmällinen ja kaikinpuolin asiallinen. Nuo edelliset kommentit oli ympäripyöreitä vastauksia, enemmän tai vähemmän asian vierestä, liittyen kysymyksen esittäjän kysymykseen.” Kasi kessu ”on hyvä yleispyörä moneen eri tarpeeseen.
- Honkkis1
5000 rpm jälkeen kone käy kuin sepelimylly ja muuten tärisee. Kestävä laite kuitenkin.
- Ratakeijo
Juu, jos antaa 90hv 800, niin riittää täällä 90% sti täällä kirjoittelijoille !!!
On se kuitenkin BMW eikä mikkään kilopultti;) - Tulevatpyöräilijät
Uskon vahvasti, että F800 on BMW:n myydyimpiä pyöriä ja tehdas panostaa siihen. Tietysti isoilla boksereita on omat kannattajansa, mutta mitä on tulevaisuus
- Jutustelija1
Tulevaisuus on että nuo hetken villitykset jää unholaan ja Boxerit jatkaa kulkuaan. Bokseri on niin klassikko että siitä pitää tehdä vaikka sähköversio jos polttomoottorit jää unholaan, ja taatusti tehdäänkin.
- yksvaan2018
käyntihäiriö talven jäljiltä:
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/viewtopic.php?f=5&t=41141
vinkkejä?
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663235
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai272293Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681859Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t281775Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161411- 281381
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61276Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja291261Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101187Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631177